Missään ei myydä oikeasti lämpimiä pipoja!!
Minulla oli noin 10 vuotta on lämmin, paksu pipo, jolla tarkeni kelillä kuin kelillä. Vaimo pesi sen ohjelmalla, jolla se kutistui.
Nyt olen jo muutaman talven etsinyt pipoa, joka olisi sekä lämmin että riittävän iso. Pipon pitää olla sellainen, että siellä pysyy pää lämpimänä vaikka 25 asteen pakkasessa.
Sellaisia ei tunnuta myyvän missään. Joka paikassa näitä pipoja, joilla pää ja korvat palelee jo muutamassa pakkassateessa, varsinkin Jos vähänkin tuulee.
Kommentit (117)
Pipo päähän ja huppu päähän tai sitten karvahattu. Vaihtoehdot on siinä. Itse jos pidän pipoa vaikka paksuin mitä löytyy, vähänkään jos tuulee pitää olla huppu myös, muuten palelee. Kovimmilla pakkasilla on karvahattu.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile myssyfarmin pipoa.
Kuinka joku maksaa noista vaikka 80e? Niin helppo tumpelonkin kutoa itse. Tietysti langat maksavat mutta alle 10e nekin saa. Puikot voi ehkä vaikka kaverikin lainata.
Joka Prismassa myynnissä mm. Puman tosi lämpimiä pipoja... Vai pitääkö sulla olla kokonainen lammas päässä, että riittää?
Huovutettu villapipo on kaikkein paras, sillä se ei kutita, läpäise tuulta, hiosta tai paina. Valitettavasti tämän joutuu itse tekemään joko valmiiksi huovutetusta villakankaasta tai kutomaan villalangasta ja sitten itse huovuttamaan.
On kyllä vaivan väärtti!
Vierailija kirjoitti:
Huovutettu villapipo on kaikkein paras, sillä se ei kutita, läpäise tuulta, hiosta tai paina. Valitettavasti tämän joutuu itse tekemään joko valmiiksi huovutetusta villakankaasta tai kutomaan villalangasta ja sitten itse huovuttamaan.
On kyllä vaivan väärtti!
Joo, huovutettu materiaali on todellakin lämmin. Mulla on lahjaksi saadut neulotut ja huovutetut lapaset. Ovat lämpimimmät, jotka mulla on koskaan ollut!
AP, voisitko kertoa enemmän alkuperäisestä pipostasi? Ulkomateriaali? Sisämateriaali? Merkki? Malli? Kokomerkintä?
Kärkkäisellä löytyy korvaläpällisiä karvahattuja joita mm.erämiehet käyttää pilkillä, metsästysretkillä ym. Alkaen hinnat noin 12€. Ostin vasta miehelleni joululahjaksi ja on lämmin. Suojaa myös niskaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kutittaa aivan älyttömästi. Olisin halunnut sellaisen huppumallisen, mutta en pystynyt pitämään. Harmi.
Ihan Sokoksen valikoimasta olen ostanut tämän ja vaikka siinä on akryyliä, niin se ei hiosta. Siinä on myös villaa ja alpakkaa. Oikein kiva pipo.
https://www.sokos.fi/fi/sokos/lasessor-gia-neulepipo-110461449
Onpas hintava. Näyttää harvaan neulotultakin. Onko siinä minkäänlaista vuorikangasta sisäpuolella?
On näköjään vuori, mutta jotenkin tämä ei vaan vakuuta.
Pipon perustiedot:
- Pesu- ja hoito-ohjeet: Ei vesipesua, tuuletus
- Materiaali:
15% alpakka, 15% villa, 10% viskoosi, 60% akryyli, muut
- Vuori: muut.
Kaiken lisäksi tuo on italialainen pipo. Italialainen talvi on keskimäärin "vähän" erilainen kuin suomalainen. Tuskinpa tuo on paras mahdollinen päähine täkäläisiin paukkupakkasiin, kun oikein tuulee ja tuiskuaa. Viisikymppiä on kyllä jumalaton hinta pipolle, huhhuh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka joku maksaa noista vaikka 80e? Niin helppo tumpelonkin kutoa itse. Tietysti langat maksavat mutta alle 10e nekin saa. Puikot voi ehkä vaikka kaverikin lainata.
Niinpä. Tulee mieleen, että mainostaakohan yrittäjät täällä nyt itse omia sivujaan "ostajan" roolissa, kun on tullut niin kovasti kehuja todella ylihinnoitelluille päähineille?
Henkilökohtaisesti minua kyllä kauhistuttaa nuo pipojen hinnat. Olen itse neulonut ja ommellut pipoja sen verran pitkään, että olen tippunut kelkasta pipojen nykyhintojen suhteen.
Mistä ihmeestä nuo hinnat oikein muodostuvat? En kysy tätä sinulta, vaan ihmettelen yleisesti.
Minulla kaikissa pipoisaa tuntuu olevan ongelma, että tuulettomalla pakkassäällä on kyllä lämpöä mutta vähänkin jos tuulee kylmästi niin lanttu jäätyy.
Enpä ole tähän ikään vielä pipoa nähnyt joka ei lämmitä. Päinvastoin kaikissa pää hikoilee ihan turha kapistus. Mikä järki koko pipossa on jos yhtään reippaasti kävelee hiki vaan valuu vaikka ois pakkanen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Tulee mieleen, että mainostaakohan yrittäjät täällä nyt itse omia sivujaan "ostajan" roolissa, kun on tullut niin kovasti kehuja todella ylihinnoitelluille päähineille?
Henkilökohtaisesti minua kyllä kauhistuttaa nuo pipojen hinnat. Olen itse neulonut ja ommellut pipoja sen verran pitkään, että olen tippunut kelkasta pipojen nykyhintojen suhteen.
Mistä ihmeestä nuo hinnat oikein muodostuvat? En kysy tätä sinulta, vaan ihmettelen yleisesti.
Valitettavasti maksumuurin takana, mutta Talouselämä kirjoittaa kotimaisista pipobrändeistä:
https://www.talouselama.fi/uutiset/jasper-paakkonen-esiintyi-oululaisen…
Luo 130 s. siitä alkaa pipon teko, trikoovuori. Plussaa jos tiheää neuletta. Pesu tietenkin 30 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Luo 130 s. siitä alkaa pipon teko, trikoovuori. Plussaa jos tiheää neuletta. Pesu tietenkin 30 astetta.
Ja siis 130 silmukkaa, ihan sama, mikä lanka ja minkä paksuiset puikot olisi käytössä??? Ymmärräthän, ettet voi antaa tällaista yleisohjetta antamatta myös lankasuositusta ja puikkokokoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
juu, nämä Myssyfarmin pipot todellakin pöyristyttävät hinnaltaan. Tehdään toki lampaanvillasta mutta lanka on paksua eli nopeasti työstettävää. Saatetaan jokin malli jopa kutoa aivan suorana pötkönä ja kuroa vaan päästä umpeen. On tunnin kahden homma. Itse meinaan tein (ihan aloittelijana) tuollaisen muhkupipon viime talvena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kudon itse paljonkin mutta omistan myös 70 euroa maksaneen aivan loistavan alpakkapipon. Kyllä mä hyvästä maksan mielelläni vaikka halvemmallakin selviäisin.
Mä ostin urheiluliikkeestä, pipo on villaa ja siinä fleecevuori (ei käy tuuli läpi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siis 130 silmukkaa, ihan sama, mikä lanka ja minkä paksuiset puikot olisi käytössä??? Ymmärräthän, ettet voi antaa tällaista yleisohjetta antamatta myös lankasuositusta ja puikkokokoa.
Austermann Step-lanka 4 tai 6-kierteinen, 2½ suorat puikot, 3½ 40 cm pyöröpuikot. Ensin luot silmukat, tee 2-3 krs, siirrä pyöröille, tee riittävä korkeus, kavennus tasaisin välein, lopuksi sukkapuikot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä nuo hinnat oikein muodostuvat? En kysy tätä sinulta, vaan ihmettelen yleisesti.juu, nämä Myssyfarmin pipot todellakin pöyristyttävät hinnaltaan. Tehdään toki lampaanvillasta mutta lanka on paksua eli nopeasti työstettävää. Saatetaan jokin malli jopa kutoa aivan suorana pötkönä ja kuroa vaan päästä umpeen. On tunnin kahden homma. Itse meinaan tein (ihan aloittelijana) tuollaisen muhkupipon viime talvena.
Juu, ihan pipojen paksuudesta näkee kyllä silmämääräisestikin, että ne valmistuvat nopeasti.
T. Sama
Jos jääkiekkopipo käy niin suosittelen. Meillä eri joukkueiden pipoja ja todella lämpimiä ovat.