Missään ei myydä oikeasti lämpimiä pipoja!!
Minulla oli noin 10 vuotta on lämmin, paksu pipo, jolla tarkeni kelillä kuin kelillä. Vaimo pesi sen ohjelmalla, jolla se kutistui.
Nyt olen jo muutaman talven etsinyt pipoa, joka olisi sekä lämmin että riittävän iso. Pipon pitää olla sellainen, että siellä pysyy pää lämpimänä vaikka 25 asteen pakkasessa.
Sellaisia ei tunnuta myyvän missään. Joka paikassa näitä pipoja, joilla pää ja korvat palelee jo muutamassa pakkassateessa, varsinkin Jos vähänkin tuulee.
Kommentit (117)
Itse käytän muualla kuin kaupungilla kypäränaluslakkia.
Se on aitoa lammasta, jossa on karva sisään päin.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile myssyfarmin pipoa.
Ne kutittaa aivan älyttömästi. Olisin halunnut sellaisen huppumallisen, mutta en pystynyt pitämään. Harmi.
Ihan Sokoksen valikoimasta olen ostanut tämän ja vaikka siinä on akryyliä, niin se ei hiosta. Siinä on myös villaa ja alpakkaa. Oikein kiva pipo.
https://www.sokos.fi/fi/sokos/lasessor-gia-neulepipo-110461449
Hei! Katso netistä osoitteesta: finaali.net. Siellä näkyy olevan paljon miesten pipoja mm. amerikkalaisten urheiluseurojen pipoja. Näyttävät paksuilta ja kookkailta sekä värikkäiltä.
Made in Finland on hyvä ja tuulenesto paras.
2 pipoa voi korvata karvalakkia.
Puuilot, Motonetit, rautakaupat jne. myy työvaatteiksi tarkoitettuja pipoja. Sieltä löytyy paksuja fleece-pipoja, joilla tarkenee!
Alpa.fi verkkokauppa myy kaksinkertaisia alpakkalangasta tehtyjä pipoja. Alpakkalanka ei kutita niin heposti kuin villalanka. Kotimainen tuote. Kivoja värejäkin.
Varusteleka myy hyvää merinovillapipoa. Lämmin on eikä edes kallis. Värejäkin löytyy.
Fjällräven logo hat. Todella paksu villapipo, on myös sen verran reilu kooltaan että ei näytä uimalakilta. Kuitenkin aivan passeli myös minun pienehköön päähän. Kallis pipo kyllä, itse hyödynsin black friday -tarjousta kun sen ostin.
Vähintäänkin omituista, että Suomessa ei saa kunnollisia talvivaatteita normaalista kaupasta, esim. Halpahalli, CM... Eihän meillä olekaan täällä talvi kuin yli puolet vuodesta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile myssyfarmin pipoa.
Ne kutittaa aivan älyttömästi. Olisin halunnut sellaisen huppumallisen, mutta en pystynyt pitämään. Harmi.
Ihan Sokoksen valikoimasta olen ostanut tämän ja vaikka siinä on akryyliä, niin se ei hiosta. Siinä on myös villaa ja alpakkaa. Oikein kiva pipo.
https://www.sokos.fi/fi/sokos/lasessor-gia-neulepipo-110461449
Onpas hintava. Näyttää harvaan neulotultakin. Onko siinä minkäänlaista vuorikangasta sisäpuolella?
Mä ostin matkamuistomyymälästä alesta 100% villapipon. Aika edullisesti lähti täysvillanen, oliskohan ollu 15e.
Vierailija kirjoitti:
Alpa.fi verkkokauppa myy kaksinkertaisia alpakkalangasta tehtyjä pipoja. Alpakkalanka ei kutita niin heposti kuin villalanka. Kotimainen tuote. Kivoja värejäkin.
Järkyttävän hintaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin matkamuistomyymälästä alesta 100% villapipon. Aika edullisesti lähti täysvillanen, oliskohan ollu 15e.
Se oli hyvänhintainen pipo.
Pipo on helppo projekti myös aloittelijalle. Itse neulon juuri Prisman House-alpakkalangasta pipoa miehelleni, kerä maksoi 3,95e ja lankaa menee joku 1,5 kerää. Jos haluaa paksumman pipon niin etsi ohje Samuji-pipoon, missä pipo on kaksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Vähintäänkin omituista, että Suomessa ei saa kunnollisia talvivaatteita normaalista kaupasta, esim. Halpahalli, CM... Eihän meillä olekaan täällä talvi kuin yli puolet vuodesta...
Paitsi että saa. Toki jos etsii jotain erikoista alpakanvillaa joka on käsityönä valmistettu jonkun shamaanin toimesta, niin voi olla vaikeampaa. Suurin osa meistä kuitenkin ostaa vaatteensa ihan normaaleista kaupoista.
Koska kukaan ei ymmärrä, miksi sinä et niitä löydä, kun me muut löydetään ihan helposti näillä ohjeilla.