Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missään ei myydä oikeasti lämpimiä pipoja!!

Vierailija
05.11.2022 |

Minulla oli noin 10 vuotta on lämmin, paksu pipo, jolla tarkeni kelillä kuin kelillä. Vaimo pesi sen ohjelmalla, jolla se kutistui.

Nyt olen jo muutaman talven etsinyt pipoa, joka olisi sekä lämmin että riittävän iso. Pipon pitää olla sellainen, että siellä pysyy pää lämpimänä vaikka 25 asteen pakkasessa.

Sellaisia ei tunnuta myyvän missään. Joka paikassa näitä pipoja, joilla pää ja korvat palelee jo muutamassa pakkassateessa, varsinkin Jos vähänkin tuulee.

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue materiaalilappu. Valitse sellainen, jossa ei ole mitään tekokuituja. Jos haluat sellaisen, jolla pärjää myrskyssäkin, niin katso, että siitä löytyy vuori.

Aito villapipo on lämmin, mutta vuorettomasta tulee tuuli läpi. Kaksinkertainen villapipo (eli vuorellinen) pitää myös tuulen.

Nyt on kyse siitä että noita on vaikea löytää, vaikka katsoisi materiaalilaput 10 kertaa. Ja sesonkituotteet menevät yleensä nopeasti, uutta ei tule. Miksi mun pitää selittää tämä?

Koska kukaan ei ymmärrä, miksi sinä et niitä löydä, kun me muut löydetään ihan helposti näillä ohjeilla.

Vierailija
42/117 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän muualla kuin kaupungilla kypäränaluslakkia.

Se on aitoa lammasta, jossa on karva sisään päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile myssyfarmin pipoa.

Ne kutittaa aivan älyttömästi. Olisin halunnut sellaisen huppumallisen, mutta en pystynyt pitämään. Harmi.

Ihan Sokoksen valikoimasta olen ostanut tämän ja vaikka siinä on akryyliä, niin se ei hiosta. Siinä on myös villaa ja alpakkaa. Oikein kiva pipo.

https://www.sokos.fi/fi/sokos/lasessor-gia-neulepipo-110461449

Vierailija
44/117 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
45/117 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Katso netistä osoitteesta: finaali.net. Siellä näkyy olevan paljon miesten pipoja mm. amerikkalaisten urheiluseurojen pipoja. Näyttävät paksuilta ja kookkailta sekä värikkäiltä.

Vierailija
46/117 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Made in Finland on hyvä ja tuulenesto paras.

2 pipoa voi korvata karvalakkia.

Vierailija
47/117 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuilot, Motonetit, rautakaupat jne. myy työvaatteiksi tarkoitettuja pipoja. Sieltä löytyy paksuja fleece-pipoja, joilla tarkenee!  

Vierailija
48/117 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrospipottaminen auttaa.

Vierailija
49/117 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvalakki.

Vierailija
50/117 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alpa.fi verkkokauppa myy kaksinkertaisia alpakkalangasta tehtyjä pipoja. Alpakkalanka ei kutita niin heposti kuin villalanka. Kotimainen tuote. Kivoja värejäkin.

Vierailija
51/117 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varusteleka myy hyvää merinovillapipoa. Lämmin on eikä edes kallis. Värejäkin löytyy.

Vierailija
52/117 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fjällräven logo hat. Todella paksu villapipo, on myös sen verran reilu kooltaan että ei näytä uimalakilta. Kuitenkin aivan passeli myös minun pienehköön päähän. Kallis pipo kyllä, itse hyödynsin black friday -tarjousta kun sen ostin.

Vierailija
53/117 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintäänkin omituista, että Suomessa ei saa kunnollisia talvivaatteita normaalista kaupasta, esim. Halpahalli, CM... Eihän meillä olekaan täällä talvi kuin yli puolet vuodesta...

Vierailija
54/117 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile myssyfarmin pipoa.

Ne kutittaa aivan älyttömästi. Olisin halunnut sellaisen huppumallisen, mutta en pystynyt pitämään. Harmi.

Ihan Sokoksen valikoimasta olen ostanut tämän ja vaikka siinä on akryyliä, niin se ei hiosta. Siinä on myös villaa ja alpakkaa. Oikein kiva pipo.

https://www.sokos.fi/fi/sokos/lasessor-gia-neulepipo-110461449

Onpas hintava. Näyttää harvaan neulotultakin. Onko siinä minkäänlaista vuorikangasta sisäpuolella?

Vierailija
55/117 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin matkamuistomyymälästä alesta 100% villapipon. Aika edullisesti lähti täysvillanen, oliskohan ollu 15e.

Vierailija
56/117 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alpa.fi verkkokauppa myy kaksinkertaisia alpakkalangasta tehtyjä pipoja. Alpakkalanka ei kutita niin heposti kuin villalanka. Kotimainen tuote. Kivoja värejäkin.

Järkyttävän hintaisia.

Vierailija
57/117 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin matkamuistomyymälästä alesta 100% villapipon. Aika edullisesti lähti täysvillanen, oliskohan ollu 15e.

Se oli hyvänhintainen pipo.

Vierailija
58/117 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipo on helppo projekti myös aloittelijalle. Itse neulon juuri Prisman House-alpakkalangasta pipoa miehelleni, kerä maksoi 3,95e ja lankaa menee joku 1,5 kerää. Jos haluaa paksumman pipon niin etsi ohje Samuji-pipoon, missä pipo on kaksinkertainen.

Vierailija
59/117 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähintäänkin omituista, että Suomessa ei saa kunnollisia talvivaatteita normaalista kaupasta, esim. Halpahalli, CM... Eihän meillä olekaan täällä talvi kuin yli puolet vuodesta...

Paitsi että saa. Toki jos etsii jotain erikoista alpakanvillaa joka on käsityönä valmistettu jonkun shamaanin toimesta, niin voi olla vaikeampaa. Suurin osa meistä kuitenkin ostaa vaatteensa ihan normaaleista kaupoista.

Vierailija
60/117 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merinovillapipo.Lämmin on.