Missään ei myydä oikeasti lämpimiä pipoja!!
Minulla oli noin 10 vuotta on lämmin, paksu pipo, jolla tarkeni kelillä kuin kelillä. Vaimo pesi sen ohjelmalla, jolla se kutistui.
Nyt olen jo muutaman talven etsinyt pipoa, joka olisi sekä lämmin että riittävän iso. Pipon pitää olla sellainen, että siellä pysyy pää lämpimänä vaikka 25 asteen pakkasessa.
Sellaisia ei tunnuta myyvän missään. Joka paikassa näitä pipoja, joilla pää ja korvat palelee jo muutamassa pakkassateessa, varsinkin Jos vähänkin tuulee.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö lämpimiä mistään?
Oletko katsonut suomalaisen Huskyn pipoja? Omani ostin Prismasta 10 vuotta sitten.
Puman pipot on hyviä ja lämpimiä.
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö lämpimiä mistään?
Partioaitasta löytyy.
Kyll näillä pohjolan peruilla lämmin pipo ehdoton sais olla lisänä korvalaput. Vaikee kombinaatio.
Tosi on, vaikea löytää. Netistä tulee mitä sattuu ja palauttelu on tympeää, ja taas ollaan ilman pipoa. Eikä saa kutittaa yhtään, eihän sellaista voi pitää.
Vierailija kirjoitti:
Korvaläpällinen karvalakki taitaa olla ainoa aina lämmin.
Ostin tuollaisen pari viikkoa sitten, se on merivoimien sininen "karva"lakki. Erittäin lämmin, vaatii reilusti pakkasta koska siinä hiostuu pää märäksi helposti.
Vierailija kirjoitti:
Tekee itse tai ostaa Varustelekasta hollantilaisen sissipipon https://www.varusteleka.fi/fi/product/hollantilainen-sissipipo-ylijaama…
Hollannin talvessa tuolla varmaan pärjääkin.
Vierailija kirjoitti:
Lue materiaalilappu. Valitse sellainen, jossa ei ole mitään tekokuituja. Jos haluat sellaisen, jolla pärjää myrskyssäkin, niin katso, että siitä löytyy vuori.
Aito villapipo on lämmin, mutta vuorettomasta tulee tuuli läpi. Kaksinkertainen villapipo (eli vuorellinen) pitää myös tuulen.
vuorittomasta...vuoriton.......
Pipo joka on norjalaista villaa on tiivis eikä siitä tuule läpi.Xxl:stä saa.
Kaksi hyvää kauppaa: Partioaitta ja Varusteleka. Molemmilla myös verkkokaupat.
On se kyllä tosi, että windstpper pipoja ei ole missään. Se on akryylipipo, jossa on lämpöä heijastava kangas välissä. Puolustusvoimilla tälläinen malli on, mutta ei niitäkään ole myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen itse neulottua pipoa.
Neulepipolla ei tee mitään. Vuori pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas oli tietysti vaimon vika. Ap vaikuttaa oikealta uuvatilta. Ei osaa edes löytää sopivaa pipoa vaikka on internet käytössä.
Toivotaan tosiaan että ap on aloituksen tekemisestä kuluneessa vuodessa ehtinyt löytää riittävän lämpimän pipon alkavalle talvelle.
Nostin tämän ketjun jo aiemmin ylös koska ties vaikka ketjun aloittaja, tai joku muu olisi jo lämpimän löytänyt. Vuoden olen etsinyt itsekin, vaan ei ole vielä missään näkynyt paksua villa tai merinopipoa jossa olisi myös windstopper kalvo. Sen enempää kivijalkaliikkeissä kuin netissäkään. Markkinarako näyttäis olevan.
Vierailija kirjoitti:
Korvaläpällinen karvalakki taitaa olla ainoa aina lämmin.
Joo käsittämätöntä miten ennen myytiin lämpimiä pipoja. Nykyään hinta 3 kertaa kalliimpi eikä mikään muu kuin karvalakki toimi pakkasella
En jaksanut selata koko ketjua, mutta Myssyfarmin villapipoa pidän hupun alla, kun on kova pakkanen. Akryylipipo sitten pikkupakkasille.
Ja taas oli tietysti vaimon vika. Ap vaikuttaa oikealta uuvatilta. Ei osaa edes löytää sopivaa pipoa vaikka on internet käytössä.