Mitä teillä on tänään ruokana?
Kommentit (267)
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Mä en ole vielä päättänyt. Pala possun kasleria oli yön kuivamarinadissa ja jonkinlaisen nyhtöpossun/lihapadan teen siitä. Mulla on myös porkkanoita, raitajuuria ja keltajuuria. Vähän mietin, pistäiskö possun ja juurekset samaan pataan vai tekisikö uunijuurekset erikseen. Jos teen nyhtöpossun, voisin kokeilla pistää pataan nesteeksi glögiä. mun kekriruuissani pitääkin olla "joulun makua". Valkosipuliperunoita teen ainakin. Alkuruuaksi jotain, mihin tulee suolasienisalaattia. Ja jälkiruuaksi jotain, mihin tulee kesällä tekemääni rommi-kirsikkamarmeladia.
Raita- ja keltajuuret ovat kauniita raakoina, mutta ainakaan minä en saa niitä valmistettua niin, että kauniit värit pysyisivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän keventää eli laihduttaa ja muutenkin rahat on vähissä ,joten pikanuudeleilla mennään ja juustoraasteella. Voila!
Siinäpä oivat laihdutuseväät. Pelkkää hiilaria (joka muuttuu elimistössä sokeriksi) ja rasvaa.
Samaa ihmettelin. Nyt ei ole keventäjällä ihan hommat hanskassa.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Mä en ole vielä päättänyt. Pala possun kasleria oli yön kuivamarinadissa ja jonkinlaisen nyhtöpossun/lihapadan teen siitä. Mulla on myös porkkanoita, raitajuuria ja keltajuuria. Vähän mietin, pistäiskö possun ja juurekset samaan pataan vai tekisikö uunijuurekset erikseen. Jos teen nyhtöpossun, voisin kokeilla pistää pataan nesteeksi glögiä. mun kekriruuissani pitääkin olla "joulun makua". Valkosipuliperunoita teen ainakin. Alkuruuaksi jotain, mihin tulee suolasienisalaattia. Ja jälkiruuaksi jotain, mihin tulee kesällä tekemääni rommi-kirsikkamarmeladia.
Raita- ja keltajuuret ovat kauniita raakoina, mutta ainakaan minä en saa niitä valmistettua niin, että kauniit värit pysyisivät.
Höyrytä.
Ajattelin tehdä ison kattilallisen lohikeittoa. Siitä riittää kolmeksi päiväksi syömistä. Ruisleivän kanssa se on ihan parasta safkaa.
Tehdään itse hampurilaisia ja lohkoperunoita
Pannusiikaa, keitettyjä perunoita ja jogurttikastiketta. Ehkä joku salaatti (täytyy tutkailla mitä kaapista löytyy). Jos ei löydy, niin sit ei syödä salaattia. Kauppaan en tänään mene.
Lounaaksi mäkkäriruokaa. Mun ei pitäisi syödä sitä, mutta en jaksa kaupasta hakea itselleni jotain terveellisempää. Mäkkärin salaatit on pahoja.
Lounaaksi salaattia ja siivu lihamureketta, illaksi naudan sisäfilepihvit ja röstiä.
Vierailija kirjoitti:
Itse tehtyjen hamppisten ja lohkisten jälkeen eivät käkkäreiden sapuskat ole enää mitään muuta kuin kurjuutta.
Teemme aina silloin tällöin itse hampurilaisia, eli leivomme omat sämpylät, paistamme omat hyvästä tuoreesta jauhelihasta tehdyt jauhelihapihvit ja laitamme mieleiset hyvät täytteet sekä itse tehdyt hyvillä mausteilla tehdyt lohkikset ja kyllä on herkkua!
Vierailija kirjoitti:
Lounaaksi salaattia ja siivu lihamureketta, illaksi naudan sisäfilepihvit ja röstiä.
Kahta eri punaista lihaa päivässä? No eipä ole hääviä ja terveellistä ruokaa. Kuinka usein teillä syödään punaista lihaa viikon aikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tehtyjen hamppisten ja lohkisten jälkeen eivät käkkäreiden sapuskat ole enää mitään muuta kuin kurjuutta.
Teemme aina silloin tällöin itse hampurilaisia, eli leivomme omat sämpylät, paistamme omat hyvästä tuoreesta jauhelihasta tehdyt jauhelihapihvit ja laitamme mieleiset hyvät täytteet sekä itse tehdyt hyvillä mausteilla tehdyt lohkikset ja kyllä on herkkua!
Mutta hirveä homma. Eikö samalla vaivalla voisi tehdä terveellistä oikeaa ruokaa?
Mac and cheese! Olen pitkään halunnut tietää onko se oikeasti niin hyvää, nyt ostin cittarin jenkkihyllyltä :D saahan nähdä.
Illallinen: sienikeitto alkuun, karitsan filettä, punaviinikastike ja palsternakkapyree, jälkiruoka pannacotta puolukkakastikkeella.
Vierailija kirjoitti:
Mac and cheese! Olen pitkään halunnut tietää onko se oikeasti niin hyvää, nyt ostin cittarin jenkkihyllyltä :D saahan nähdä.
Siis makaronia ja juustoa. Ei sitä valmiina tartte ostaa. Sen pointti on siinä, että vaatimattomat ainekset on lähes aina valmiiksi kotona eikä missään cittarin jenkkihyllyllä ylihintaisena.
Vierailija kirjoitti:
Butter chicken ja riisi.
Onko kovinkin vaikeaa sanoa suomeksi voikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Butter chicken ja riisi.
Onko kovinkin vaikeaa sanoa suomeksi voikana?
Mikähän sun percttä kutittaa? 🤔
Thaimaalaista lohikeittoa ja katkarapuvartaita.
Kaalilaatikko lihasuikaleista.
En osaa sanoa. Mieli tekisi ostaa pitkästä aikaa lohta ja laittaa uuniin, mutta jääkaapissa on spagettia ja bolognesekastiketta, mikä pitäisi syödä loppuun viikonlopun aikana.
Toisaalta mennään kaverin eli exän kanssa Rediin hänen ystävänsä kahvilan avajaisiin päivällä ja en tiedä minkätyyppinen kahvila. Tarkoitan sitä, että jos on jotain ruokaisempaa tarjolla/ostettavissa, niin saatetaan syödä siellä tai sitten käydä jossain muualla syömässä...
Joten avoinna on tämän päivän syömingit.