Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teillä on tänään ruokana?

Vierailija
05.11.2022 |

Meillä valkosipuliperunoita ja kanaa.

Kommentit (267)

Vierailija
61/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivällä kanapastaa. Illalla siskonmakkarakeittoa, mikäli mies tekee. 

Vierailija
62/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä41206 kirjoitti:

Kaalilaatikko lihasuikaleista.

Nyt on eksoottinen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Mä en ole vielä päättänyt. Pala possun kasleria oli yön kuivamarinadissa ja jonkinlaisen nyhtöpossun/lihapadan teen siitä. Mulla on myös porkkanoita, raitajuuria ja  keltajuuria. Vähän mietin, pistäiskö possun ja juurekset samaan pataan vai tekisikö uunijuurekset erikseen.  Jos teen nyhtöpossun, voisin kokeilla pistää pataan nesteeksi glögiä. mun kekriruuissani pitääkin olla "joulun makua". Valkosipuliperunoita teen ainakin. Alkuruuaksi jotain, mihin tulee suolasienisalaattia. Ja jälkiruuaksi jotain, mihin tulee kesällä tekemääni rommi-kirsikkamarmeladia. 

Raita- ja keltajuuret ovat kauniita raakoina, mutta ainakaan minä en saa niitä valmistettua niin, että kauniit värit pysyisivät.

En saa kyllä minäkään :)

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole vielä päättänyt. Pala possun kasleria oli yön kuivamarinadissa ja jonkinlaisen nyhtöpossun/lihapadan teen siitä. Mulla on myös porkkanoita, raitajuuria ja  keltajuuria. Vähän mietin, pistäiskö possun ja juurekset samaan pataan vai tekisikö uunijuurekset erikseen.  Jos teen nyhtöpossun, voisin kokeilla pistää pataan nesteeksi glögiä. mun kekriruuissani pitääkin olla "joulun makua". Valkosipuliperunoita teen ainakin. Alkuruuaksi jotain, mihin tulee suolasienisalaattia. Ja jälkiruuaksi jotain, mihin tulee kesällä tekemääni rommi-kirsikkamarmeladia. 

Raita- ja keltajuuret ovat kauniita raakoina, mutta ainakaan minä en saa niitä valmistettua niin, että kauniit värit pysyisivät.

Höyrytä.

Kiitos vinkistä!

Vierailija
65/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanatortilloja. Hyvin maustettua kanaa, punasipulia, juusto- ja tomaattisalsaa, salaattia ja jalapenoja. 

Vierailija
66/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpaisti ja perunamuusi.

Lisukkeet katselen myöhemmin.

Vierailija
67/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mac and cheese! Olen pitkään halunnut tietää onko se oikeasti niin hyvää, nyt ostin cittarin jenkkihyllyltä :D saahan nähdä.

Minun makuun ei ollenkaan hyvää. En oikein ymmärrä, miksi siihen pitää laittaa jauhoja. Maistuu sitten... jauhoiselle. Mutta se on semmoinen ruokalaji.

Vierailija
68/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höyrytä.

Kiitos vinkistä!

Keltajuuret ja raitajuuret kadottaa kauneutensa, mutta sinä Reipas ja tunnollinen lammas saat kyllä minun kunnioitukseni, ihana nikki!

Vierailija
69/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunilohi, valkosipuli-tilliperunoita, uunijuurekset ja salaattia.Illaksi leivon pizzaa.

Vierailija
70/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounas kaurapuuroa, illalla hirveä eri muodoissa ( hirvipeijaiset)

Vierailija
71/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli brunssi, joten myöhemmin grillataan vaan kodassa makkaraa ja syödään brunssin rääppiäisiä. 

Vierailija
72/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanacurry (rogan)

Vierailija
73/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivattu kärppää, sian kärsä ja koiran oksennus tänään ruokalistalla.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höyrytä.

Kiitos vinkistä!

Keltajuuret ja raitajuuret kadottaa kauneutensa, mutta sinä Reipas ja tunnollinen lammas saat kyllä minun kunnioitukseni, ihana nikki!

Minäkin tykkään nikistäni. Ei ole mun keksimäni vaan eilen joku siinä sähkökatkoksiin liittyvässä "kakkaketjussa" kutsui mua reippaaksi ja tunnolliseksi lampaaksi. Olin jo pitkään miettinyt, minkä nikin itselleni ottaisin, mutta en keksinyt mitään sopivaa. Eilen sitten sain vinkin ja vihdoin rekisteröidyin. Helpompaa kommentoida ketjuissa, koska anonyyminä ihmisten kommentit menee aina sekaisin ja mulle kommentoidaan asioita, jotka eivät liity mun kommentteihini. Sitäpaitsi rekisteröityneenä ei tarvitse näpytellä numerosarjaa jokaiseen viestiin. 

Vierailija
75/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan kaalia!

Vierailija
76/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imellettyä perunalaatikkoa (tosin nyt ostin kaupasta) ja palapaistia.

Etikkapunajuuria ja suolakurkkuja. Paahdoin ruisleipäviipaleita ja päälle kermajuustoa ja paljon ketsuppia.

Yksin syön.

Vierailija
77/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapankaalista, suolakurkuista, metvurstista, suolasienistä ja etikkapunajuurista tehtyä laatikkoa. Muut syömme sitä sellaisenaan, mutta 8kk vanhalle vauvalle se soseutetaan.

Vierailija
78/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunilohi, höyrytetyt perunat, parsakaali ja kukkakaali.

Suklaata jemmassa makeannälkään.

Vierailija
79/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalilaatikkoa.

Vierailija
80/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lounaaksi salaattia ja siivu lihamureketta, illaksi naudan sisäfilepihvit ja röstiä.

Kahta eri punaista lihaa päivässä? No eipä ole hääviä ja terveellistä ruokaa. Kuinka usein teillä syödään punaista lihaa viikon aikana?

Meillä syödään punaista lihaa just silloin kun huvittaa, en ole koskaan edes miettinyt montako kertaa viikossa. Eilen syötiin kalaa ja huomenna taas lihaa. Kasvisruokaa ehkä kerran viikossa.