Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teillä on tänään ruokana?

Vierailija
05.11.2022 |

Meillä valkosipuliperunoita ja kanaa.

Kommentit (267)

Vierailija
21/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin lohifileen ja laitan sen uuniin iltapäivällä. Teen myös perunamuusin ja salaatin. 16 vuotiaan toiveruoka. Jotain jälkkäriä voisi tehdä myös, vaikka pakastimessa olevista marjoista.

Huomenna paistan karjalanpaistia.

Tarkoitus oli tehdä sitä jo tänään, mutta tuo kala pitää saada tänään valmistettua ja lihoissa oli parempi päiväys. Lähikaupan palvelutiskissä on todella hyviä karjalanpaistilihoja. En osta enää ikinä niitä valmispakkauksia, koska niissä on liikaa ylimääräistä. Anoppikin on kehunut tekemääni karjalanpaistia, joten se on hyvää.

22/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punakampelapihvejä (Pirkka pakaste) perunamuussia (pussista) kanttarellimuhennosta (Pirkka säilyke) vihersalaattia.

Puolukkarahkaa ja kunnon espressot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista en tiedä,mulla on omat laihdutuseväät.

Vierailija
24/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä syödä kuin kerran päivässä?

Meillä minä syön arkena lounaan (lämmin ruoka)  13-14 aikoihin ja illalla 20.30-21 aikoihin vain salaattia jollain proteiinilisällä. Puoliso syö arkisin vain aamiaisen pitkän kaavan mukaan (esim. sekä munakasta että leipiä, jopa puuroa lisäksi) ja illalla lämpimän ruoan.

Viikonloppuisin syödään illalla lämmin ruoka.

nro 19

Vierailija
25/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tattirisottoa ainakin.

Myös mäyskypottuja tonnikalatahnalla.

Mielenkiintoista, näihin kun vielä saisi reseptit!

Vierailija
26/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kertaa pitäisi syödä? Meillä teinit nukkuvat vielä ja saavat nukkuakin, kun ovat heränneet taas joka arkiaamu ennen seiskaa. Teen ruuan suurinpiirtein kello neljäksi. En syö ikinä yhtä lämmintä ruokaa päivässä ja en varsinkaan tee enempää. Jos jollakin on nälkä, niin tehköön itse tai olkoon nälässä.

Vierailija
27/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä oikeesti noin hyvät ruoat? Lohta, kasviksia?

Ihanaa jos on👍

Mulla on tänään kevennyspäivä, vihannes/juureskeitolla mennään.

Vierailija
28/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikasta loimulohisalaattia.

Vierailija
29/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä syön arkena lounaan (lämmin ruoka)  13-14 aikoihin ja illalla 20.30-21 aikoihin vain salaattia jollain proteiinilisällä. Puoliso syö arkisin vain aamiaisen pitkän kaavan mukaan (esim. sekä munakasta että leipiä, jopa puuroa lisäksi) ja illalla lämpimän ruoan.

nro 19

No onpa tarkat ajat ja suunnitelmat. Vai että salaatti proteiinilisällä.

Vierailija
30/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväruokana perunasosetta, perunamuusia ja salaattia. Illalla pinaattikeittoa ja keitettyjä kananmunia.

Vierailija
31/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan grillaillaan jotain.

Vierailija
32/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaaksi porkkanalettuja ja päivälliseksi jotain nopeaa. Broilerpasta on vahva ehdokas. Salaatteja en tee, kun lapsi ei syö "sotkettuja" ruokia. Eli pilkon vaan tarjottimelle kasviksia.

Vierailija
33/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväruokana perunasosetta, perunamuusia ja salaattia. Illalla pinaattikeittoa ja keitettyjä kananmunia.

Mikä ero perunasoseella ja perunamuusilla?

Vierailija
34/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peurapataa ja perunamuusia.

Nami! Iltalehdessä oli eilen hauska lukijan video metsästäjästä, jonka luokse oli tullut kauriin vasa. Peurametsällä ollut mies oli saanut ihan silittää kaurista ja se ei näyttänyt pelkäävän ollenkaan. :)

Vierailija
35/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän keventää eli laihduttaa ja muutenkin rahat on vähissä ,joten pikanuudeleilla mennään ja juustoraasteella. Voila!

Vierailija
36/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Perunasosetta ja perunamuusia? Tuliko perunamuusit tuplana vai oliko se tarkoituskin?

Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole vielä päättänyt. Pala possun kasleria oli yön kuivamarinadissa ja jonkinlaisen nyhtöpossun/lihapadan teen siitä. Mulla on myös porkkanoita, raitajuuria ja  keltajuuria. Vähän mietin, pistäiskö possun ja juurekset samaan pataan vai tekisikö uunijuurekset erikseen.  Jos teen nyhtöpossun, voisin kokeilla pistää pataan nesteeksi glögiä. mun kekriruuissani pitääkin olla "joulun makua". Valkosipuliperunoita teen ainakin. Alkuruuaksi jotain, mihin tulee suolasienisalaattia. Ja jälkiruuaksi jotain, mihin tulee kesällä tekemääni rommi-kirsikkamarmeladia. 

Vierailija
38/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nro 19

No onpa tarkat ajat ja suunnitelmat. Vai että salaatti proteiinilisällä.

😄 Meilläkin töissä yksi dille parkaisi, että unohti ottaa PROTEIINIT, oli "vain" salaatti mukana eväänä.

Vierailija
39/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän keventää eli laihduttaa ja muutenkin rahat on vähissä ,joten pikanuudeleilla mennään ja juustoraasteella. Voila!

Onneksi minulla ei ole ollut koskaan noin vähissä rahat.

Vierailija
40/267 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä oivat laihdutuseväät. Pelkkää hiilaria (joka muuttuu elimistössä sokeriksi) ja rasvaa.