Kiva kun ei ole enää varaa ostaa ruokaa toimeentulotuella ollessa...jauhelihakin liian kallista nyt :(
En voi syödä sika-nautaa koska se alkaa heti käymään vatsassa...eli en saa sitä halvinta.
Naudan jauhelihaa joudun ostamaan, halvinta tietty...mutta sekin on liian kallista.
Myös makaronit 40snt/pussi, ennen 20sent...100% nousu.
Täytyykö tässä alkaa varastaa ruokaa?
530e/kk ei riitä enää mihikään kun ruoan lisäksi muitakin elämisen kuluja...ttt tarvitsee heti vähintään 200e korotuksen!
Ttt on jissain 90-luvun tasolla vaikka kaikki tuplaa hintoja...
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä syö lihaa. Kaali on halpaa.
Ikävä kyllä olen jo yhden päivän pelkän kaalin syömisen jälkeen heikossa voimissa, ja pidemmän päälle pahat puutostilat päällä.
ap
Älä valehtele.
Kuinka pitkälle ilman kaloreita pötkitään? Vihanneksissa ei ole energiaa juuri mitään.
Monet laihduttivat aikoinaan kaalikeitoilla ja sitä 10 päivää putkeen eikä puutostiloja päivän kaalin syönnistä ilmaannu kenellekään. Nuokin kaalikeittolaihduttajat ovat edelleen kaikki hengissä. Kun et osaa budjetoida ja laittaa ruokaa vaan ostelet kenkiä ja muita turhuuksia toimeentulotuellasi, niin sinua ei voi kukaan auttaa. Taidat olla todellinen uusavuton joka osaa vain ruikuttaa ja valittaa.
Entäs jos ei tarvitse laihtua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä olen jo yhden päivän pelkän kaalin syömisen jälkeen heikossa voimissa, ja pidemmän päälle pahat puutostilat päällä.
ap
Älä valehtele.
Kuinka pitkälle ilman kaloreita pötkitään? Vihanneksissa ei ole energiaa juuri mitään.
Sokerissa on halpoja kaloreita. 75 senttiä kilo. Ei mitään turhia kuituja.
ongelma: sokeria vain 25-50 grammaa päivässä suositus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää leipäjonoon !
Hakekaa kirkon / tms vapaaehtois kassit tms.
Kalastakaa kalat vedestä, Kerätkää marjat, sienet, omenat tms syksyllä.
Säilökää.
Ne ei kuule osaa säilöä eikä kalastaa ja eivät edes metsään viitsi mennä marjoja ja sieniä keräämään. Valittaa osaavat.
Sitten luonto hoitaa ne pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, odotapas kun pian sitä tukeasi leikataan se 20 %. Ja pikku hiljaa ajetaan alas koko järjestelmä. Olis ehkä kannattanut tehdä osuutensa eikä varastaa muilta, nyt alkaa säkin pohja häämöttää.
Aina voi äänestää tätä vastaan (ei kokoomukselle, ei persuille, ei oikeistolle).
Ja yes jauhojengille?:D
Kaikki te, jotka ostatte alkoholituotteita ja tupakkaa, voitte lopettaa tai ainakin vähentää puoleen.
Työttömät, te voitte ansaita 500 euroa kuukaudessa, eivätkä vähennä työttömyystukia.
Luopukaa kaikista ylimääräisistä lehtitilauksista, netflixistä, kuntosaleista, ulkona liikkuminen korvaa ja kirjastot ovat maksuttomia.
Hiuksia ei tarvitse värjätä eikä leikata. Anna kasvaa vain ja sido ponkkarille.
Tämä köyhyys ei ole mikään pieni ongelma.
Uskon, että elintarvikealan tuotekehitys loistaa. Kohta - läpimurto !
Varmasti kohta kehitetään erittäin halpa rehu, mitä syötetään köyhille.
Rehua menee eläimille.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki te, jotka ostatte alkoholituotteita ja tupakkaa, voitte lopettaa tai ainakin vähentää puoleen.
Työttömät, te voitte ansaita 500 euroa kuukaudessa, eivätkä vähennä työttömyystukia.
Luopukaa kaikista ylimääräisistä lehtitilauksista, netflixistä, kuntosaleista, ulkona liikkuminen korvaa ja kirjastot ovat maksuttomia.
Eikö se ole 300€? Mistä sellaista työtä saa?
Ruokaa voi tehdä muustakin kuin jauhenlihasta. Itse olen alkanut käyttämään enemmän säilyketonnikalaa, makkaraa ja savusuikaleita. Jopa pyttipannu on yllättävän hyvää, jos sen tekee itse ja käyttää salottisipulia.
Rahat saa helpoiten riittämään kun laskee kuinka paljon jää rahaa käyttöön välttämättömien menojen jälkeen ja jakaa tuon luvun neljällä. Silloin tietää minkä verran keskimäärin voi käyttää rahaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Ulkona liikkuminen ei todellakaan korvaa kuntosalia.
Monille kuntosali on ainoa halpa paikka käydä "terapiassa" kun ei siihen oikeaan terapiaan ole varaa.
Jos ei ole rahaa tarpeeksi. Oma ajatus on ensin seuraava.
Kannattaisi ehkä selvittää mihin kaikkeen sitä menee. Eli kirjaa ylös jokaisen sentin ja euron minkä käyttää kuukauden aikana ja jatkaa tätä tarvittaessa pidempään.
Voi olla niin että löytyy turhia rahareikiä minne ei tarvitsisi käyttää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Älä valehtele.
Monet laihduttivat aikoinaan kaalikeitoilla ja sitä 10 päivää putkeen eikä puutostiloja päivän kaalin syönnistä ilmaannu kenellekään. Nuokin kaalikeittolaihduttajat ovat edelleen kaikki hengissä. Kun et osaa budjetoida ja laittaa ruokaa vaan ostelet kenkiä ja muita turhuuksia toimeentulotuellasi, niin sinua ei voi kukaan auttaa. Taidat olla todellinen uusavuton joka osaa vain ruikuttaa ja valittaa.
Ja yksikään näistä kaalikeittodiettaajista ei halua enää ikinä syödä kaalia missään muodossa
s-ryhmän kananjauheliha maksaa 2.99e 400g, eikä ole liian rasvaista, se makaronipussi + vihannessekoituspussi, 4 ruoka-annosta n.5e. Vaihtelun vuoksi voi korvata makaronin riisillä tai tehdä jauhelihakeittoa. Ei ihan mahdoton homma. Jos toimeentulotuesta rupee jäämään 700e käteen pakollisten menojen jälkeen, niin johan siihen olisi oikeutettu puolet suomalaisista. Monellekaan palkansaajallekaan tämä ei ole todellisuutta.
Vaalit tulossa? Miksi tämmöisiä aloituksia tehdään jatkuvasti vaikka asiat on käsitelty lukemattomia kertoja ,näemmä taitaa olla mielipiteen muokkausta ja roimasti.kelan sivuilta saatte oikeaa tietoa eri tuista ja niiden pienentävästä vaikutuksesta toisiin tukiin .joka ei usko ,niin ottakaa lopputili töistänne niin näette totuuden että ne tuet eivät ole niin suuria,mitä usein tarkoituksella liioitellaan moninkertaiseksi , ja joku työnhakija ottaa riemumielellä vastaan entisen työpaikkanne.jo nyt ennestään pienten tukien lisäleikkauksia toivovat :huomatkaa että tarkoituksena on lopulta palkkojen romahdus koska työnantajilla alkaa täydellinen sanelupolitiikka samoiten työolosuhteet tulevat silloin huonontumaan merkittävästi .joka hyväksyy tukien leikkaukset hyökkää itse itseänsä vastaan ,lapsiansa vastaan ,sekä lapsenlapsiansa vastaan!! Liittykää oman alanne ammattiliittoihin ,sieltä saatte turvaa ja tulevaisuutta itsellenne sekä perheille ne!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat syödä ehdointahdoin jauhelihaa ja makaronia? Osta munia ja jauhoja, tee pasta itse. Yrttejä ja vaikka herneenversoja voit kasvattaa ympäri vuoden. Käy kaupan kalatiskillä niin huomaat että esimerkiksi kala on pirun edullista. Kokonainen broileri maksaa alle kympin ja syöt siitä oikeasti monta päivää, osta juureksia ja paahda niitä uunissa, älä osta muotihedelmiä ja kaukaa tänne roudattua sontaa.
T. Toinen toimeentulotuella oleva jonka ruokalistalla on tänään puna-ahventa kera rehujen.
Voi pyhä sylvi näitä vauvapalstan vinkkejä.
Miksi pitäisi ostaa munia ja jauhoja ja tehdä pasta itse? Aivan varmasti tulee edullisemmaksi ostaa se 40 snt makaronipussi.
Ja missä hemmetissä sijaitsee se kalatiski, jossa on pirun edullista kalaa?
Maistuu tuhat kertaa paremmalta. Mieti paljon pastaa saat yhdestä jauhopussista ja sano sitten että se makaronipussi on halvempi.
Totta on. Maistuu miljoona kertaa paremmalta itse tehtynä. Jos on aikaa niin kannattaa tehdä itse. Aika nopeasti sen oppii. Itsellä on sellainen käsin veivattava kone, niitä löytyy sähköllä käyvinäkin, mutta olen tottunut veivailemaan käsin. Pastaa voi tehdä kerralla enemmän, sehän säilyy. Raviolia voi täyttää pinaatilla ja ricotalla ym. Kyllä maistuu. Noita 40 sentin pastoja ei todellakaan edes köyhälle voi suositella.
Ehtisitkä lyhyesti kertoa, miten teet pastataikinan itse? Minulla menee hermot, kun yritän Jamie Oliveria katsella...
makaa sinä vaan sohvalla katsomassa jamie oliveria ja big brotheria ja tilaa pastasi woltilta. sossu maksaa.
Mä ymmärrän sua ap täysin! En IKINÄ pärjäisi tuollaisella summalla rahaa. Itselläni on valtavan monta allergiaa, eri sairauksia ja myös suolistosairaus, vitamiiinit eivät mm. imeydy normaalisti jne. Joudun laittamaan pelkästään apteekin juomiin ja lisäravinteisiin kuukaudessa noin. 300e. Olen luuta ja nahkaa sairauksieni vuoksi. Pakollisiin lääkkeisiin menee kk noin 400e. Kela ei korvaa apteekin nutreja tms. vaikka lääkäreiltä on lausunnot. Osa lääkkeistäni on niin harvinaisia ettei Kela suostu niitäkään korvaamaan. Niistä ei saa euroakaan vähennyksiä. Polikäyntejä, paaritaksilla kulkemista riittää. Niissäkin on omavastuut. Kotisairaanhoitokin käy eikä sekään ilmaista ole. Turvapuhelinkin on pakollinen ja maksaa. Tähän kaikkeen kun lasket päälle kaikki kalliit erikoisruokavaliot, normaalit elämiseen menevät jutut niin huh huh. Olisin aivan kusessa jos vanhempani ja mieheni eivät elättäisi minua! Suomessa ei täysin työkyvytön sairas ihminen pärjää mitenkään. Kuolla pitäisi pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Älä valehtele.
lehmät syövät pelkkää ruohoa ja melko kehopositiivisen näköisiä ovat
Ne on luotu syömään ruohoa, ruuansulatus toimii niillä sen mukaan, ihmisten ruuansulatus-systeemi on luotu lihan syömiseen.
kuka ne on luonut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiuksia ei tarvitse värjätä eikä leikata. Anna kasvaa vain ja sido ponkkarille.Eikö se ole 300€? Mistä sellaista työtä saa?
Taitaa olla nyt taas tuo 300 € /kk.
Juuri noita pätkätöitähän on tarjolla, kokoaikaisia ei juurikaan. Voi ilmoittautua nollasopparilla vuokrafirmojen kautta kaupan kassalle, hyllyttämään, siivoamaan jne. Silloin voi tehdä juuri sen verran tunteja, kuin huvittaa.
Osta kalapuikkoja ja jätä tupakit ja kalja kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mihin sulla menee 500e rahaa sitten?
Ruokaan, lääkkeisiin, bussilippuun, vessapaperiin, pyykinpesujauheeseen, hammastahnaan, hammaslankaan ja silikonitikkuihin, parturiin, kenkiin, tiskiaineeseen... JNE JNE.
Ihan kaikkeen mitä nyt peruselämiseen tarvitaan??
Mikä kysymys toi ees on?ap
Oikeasti?
Kuinka moni työssäkäyvä käy joka kk parturissa, ostaa uudet kengät, tiskiainetta ja pyykinpesujauhetta? Minulla on 4 lasta, ja pyykinpesuneste kestää useamman kuukauden, pesujauhe (jota käytän VAIN valkopyykkiin) 1kg on nyt kestänyt yli vuoden. Ja meillä kuitenkin 9kg pesukone pyörii joka toinen-kolmas päivä. Annostelen sen mukaan, kuinka likaisia vaatteita on. Tiskiaine? Käsitiskiainetta ostan muutaman kk välein, tabletteja sen 50 tabletin toisiksi halvimman paketin joka toinen kk.
500 euroa kuukaudessa juokseviin menoihin, olisikin tuollainen summa käytettävissä.
(mutta minä voin sanoa suoraan, että minun syyni, monta lasta ja lemmikkejä, vakityö joka vaatii auton jne, mutta silti ihmettelen tuota rahaa, kun meillä EI mene kuuden hengen hygieniaan+vaatteisiin yhteensä tuota summaa)
Voin neuvoa, miten tehdään edullisesti syömäkelposta ja suhteellisen terveellistä ruokaa, mutta ap:lle ne ohjeet eivät tule kelpaamaan, hänen täytyy saada vain nautaa ja lisää nautaa.
En minä tietenkään tarkoittanut että joka kuukausi ostaisin...täytyykö täällä kaikki vääntää ratakiskosta?
Rahaa pitää löytyä säästettynä silloin kun sen uuden vaatteen tarvitsee
Ap
Et särkylääkkeitäkään? Olet onnekas, kun olet niin terve.