Kiva kun ei ole enää varaa ostaa ruokaa toimeentulotuella ollessa...jauhelihakin liian kallista nyt :(
En voi syödä sika-nautaa koska se alkaa heti käymään vatsassa...eli en saa sitä halvinta.
Naudan jauhelihaa joudun ostamaan, halvinta tietty...mutta sekin on liian kallista.
Myös makaronit 40snt/pussi, ennen 20sent...100% nousu.
Täytyykö tässä alkaa varastaa ruokaa?
530e/kk ei riitä enää mihikään kun ruoan lisäksi muitakin elämisen kuluja...ttt tarvitsee heti vähintään 200e korotuksen!
Ttt on jissain 90-luvun tasolla vaikka kaikki tuplaa hintoja...
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, odotapas kun pian sitä tukeasi leikataan se 20 %. Ja pikku hiljaa ajetaan alas koko järjestelmä. Olis ehkä kannattanut tehdä osuutensa eikä varastaa muilta, nyt alkaa säkin pohja häämöttää.
Aina voi äänestää tätä vastaan (ei kokoomukselle, ei persuille, ei oikeistolle).
no eihän vihervasemmisto olisi vallassa, jos suomessa ei olisi niin paljon nistejä ja työnvälttelijöitä äänestämässä itselleen tukien jakajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ne opiskelijat pärjäävät puolta vähemmällä budjetilla jos eivät uskalla ottaa opintolainaa.
Opiskelija aikoina tuli pärjättyä näkkileivällä, voilla, perunasäkillä ja juures pusseilla eikä tullut puutostauteja.
Vanhemmat maksaa.
Pienituloisilla vanhemmilla ei ole mistä maksaa.
sitä olisi kannattanut miettiä ennen kuin porsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mihin sulla menee 500e rahaa sitten?
Ruokaan, lääkkeisiin, bussilippuun, vessapaperiin, pyykinpesujauheeseen, hammastahnaan, hammaslankaan ja silikonitikkuihin, parturiin, kenkiin, tiskiaineeseen... JNE JNE.
Ihan kaikkeen mitä nyt peruselämiseen tarvitaan??
Mikä kysymys toi ees on?ap
Oikeasti?
Kuinka moni työssäkäyvä käy joka kk parturissa, ostaa uudet kengät, tiskiainetta ja pyykinpesujauhetta? Minulla on 4 lasta, ja pyykinpesuneste kestää useamman kuukauden, pesujauhe (jota käytän VAIN valkopyykkiin) 1kg on nyt kestänyt yli vuoden. Ja meillä kuitenkin 9kg pesukone pyörii joka toinen-kolmas päivä. Annostelen sen mukaan, kuinka likaisia vaatteita on. Tiskiaine? Käsitiskiainetta ostan muutaman kk välein, tabletteja sen 50 tabletin toisiksi halvimman paketin joka toinen kk.
500 euroa kuukaudessa juokseviin menoihin, olisikin tuollainen summa käytettävissä.
(mutta minä voin sanoa suoraan, että minun syyni, monta lasta ja lemmikkejä, vakityö joka vaatii auton jne, mutta silti ihmettelen tuota rahaa, kun meillä EI mene kuuden hengen hygieniaan+vaatteisiin yhteensä tuota summaa)
Voin neuvoa, miten tehdään edullisesti syömäkelposta ja suhteellisen terveellistä ruokaa, mutta ap:lle ne ohjeet eivät tule kelpaamaan, hänen täytyy saada vain nautaa ja lisää nautaa.
En minä tietenkään tarkoittanut että joka kuukausi ostaisin...täytyykö täällä kaikki vääntää ratakiskosta?
Rahaa pitää löytyä säästettynä silloin kun sen uuden vaatteen tarvitseeAp
yhdelläkään työttömällä työnhakijalle ei ole varaa ostaa joka kuukausi kenkiä ,eikä käydä parturissa ,eikä paljon muutakaan .ja sitä rahaa ei jää edelleenkään 500 euroa kuukaudessa .jos joku ajattelee että työttömänä työnhakijana ollessa lyö rahoiksi niin siinä erehtyy .mutta hei ottakaa porukalla lopputili töistänne niin kyllä se totuus selviää jos ei muuten.pari viikkoa ja tulee paniikki ,nimittäin rahaa ei ole yhtään .nyt tekemään elämän tärkeimpiä päätöksiä: lopputilejä ottamaan -ihan reippaasti vain ..yhtään ei tarvitse miettiä. siitä se kurjuus sitten alkaakin ja työnhakijat jotka saavat työpaikkanne alkaa hieno tulevaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää äänestää vasemmisto puolueita. Muuten meille käy kalpaten.
teille pitääkin käydä kalpaten, kun ei työt kiinnosta. ei työssäkäyvät jaksa teitä ikuisesti elättää
Siistippä vähän kielenkäyttöäsi aikuinen ihminen... Ja ota selvää asioista paremmin ennenkuin kirjoittelet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mihin sulla menee 500e rahaa sitten?
Ruokaan, lääkkeisiin, bussilippuun, vessapaperiin, pyykinpesujauheeseen, hammastahnaan, hammaslankaan ja silikonitikkuihin, parturiin, kenkiin, tiskiaineeseen... JNE JNE.
Ihan kaikkeen mitä nyt peruselämiseen tarvitaan??
Mikä kysymys toi ees on?ap
Noita ostat joka kuukausi, esim. kengät? En vaan ymmärrä, kun hammastahna ja pyykinpesuaine riittää aika hyvin pari kk. Terveydenhuolto on SUomessa ilmaista kuten hehkutetaan aina, eli mihin lääkkeisiin menee rahaa? Ostin 50 vuotta sitten hopeisen hammastikun ja sitä käytän vieläkin, hammaslääkäri suosittelee tänäänkin samaa.
Lääkkeet eivät todellakaan ole ilmaisia.. Lääkärikäynnitkin maksavat. Missä pilvilinnoissa oikein elät??
Vierailija kirjoitti:
Tekee sulle ihan hyvää pudottaa pari ylimääräistä kiloa pois.
No voi ny syvä huokaus. Mistähän sinä täällä kenenkään kiloista tiedät, kun et tiedä edes nimeä, etkä tunne ja ole edes nähnyt koko henkilöä?
Puolita se lihan määrä kahteen eri ruokaan. Jos on nirso tai vatsa ei kestä rasvaista lihaa. Ei sitä lihaa ole pakko syödä lainkaan. Kuka nyt koko kuukautta pelkkää jauhelihamakaroonia syö. Täytyyhän sun ruokavaliossa olla muutakin. Rasva aiheuttaa oireita. Vaihda kasviksiin. Ja opettele laittamaan muutakin ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ne opiskelijat pärjäävät puolta vähemmällä budjetilla jos eivät uskalla ottaa opintolainaa.
Opiskelija aikoina tuli pärjättyä näkkileivällä, voilla, perunasäkillä ja juures pusseilla eikä tullut puutostauteja.
Vanhemmat maksaa.
Niin. Jokainen tietää tasan tarkkaan 100% varmuudella, miten koko loppu elämä menee. Tuon erehtymättömän näkijän ja ennustajan lahjalla osaa tehdä aina oikeat valinnat ja välttyy elämässä virheiden teolta. Tietää siinä samalla kaikkien muiden, joita ei ole koskaan edes nähnyt, asiat paljon paremmin kuin omansa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki te, jotka ostatte alkoholituotteita ja tupakkaa, voitte lopettaa tai ainakin vähentää puoleen.
Työttömät, te voitte ansaita 500 euroa kuukaudessa, eivätkä vähennä työttömyystukia.
Luopukaa kaikista ylimääräisistä lehtitilauksista, netflixistä, kuntosaleista, ulkona liikkuminen korvaa ja kirjastot ovat maksuttomia.
Hiuksia ei tarvitse värjätä eikä leikata. Anna kasvaa vain ja sido ponkkarille.
Helpommin sanottu kuin tehty. Itse en ole käyttänyt alkoholia enää yli 14 vuoteen ja tupakoinut en ole koskaan.
Siinä on semmoinen homma, että hyvin harva pystyy ihan tuosta vaan lopettamaan juomisen ja/tai tupakoinnin, tai edes vähentämään puoleen. Riippuvuus pitää kiinni niin kauan kunnes riippuvuudesta pääsee eroon.
Muiden neuvominen on paljon helpompaa. Mikä itseltä onnistuu, ei välttämättä onnistu toiselta.
Vierailija kirjoitti:
Työtön 46 kirjoitti:
Osta kalapuikkoja ja jätä tupakit ja kalja kauppaan.
En ole koskaan polttanut.
Kaljaa en juo.
Alkoholiakin erittäin harvoin, joskus juhlissaAp
Mutta eikös kaljakin ole alkoholijuoma. Vai tarkoititko alkoholittomia oluita?
Et juo, mutta juot erittäin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat maksaa.
Niin. Jokainen tietää tasan tarkkaan 100% varmuudella, miten koko loppu elämä menee. Tuon erehtymättömän näkijän ja ennustajan lahjalla osaa tehdä aina oikeat valinnat ja välttyy elämässä virheiden teolta. Tietää siinä samalla kaikkien muiden, joita ei ole koskaan edes nähnyt, asiat paljon paremmin kuin omansa.
kyllä yh:t ainakin tietävät alusta asti, ettei niistä mihinkään ole elämässä, parisuhteessa tai missään muussakaan
Koska ihmisille syötetään vaikka mitä disinformaatiota nykyään, kerron teille vaihteeksi faktan. Hintojen nousun suurin syy on Yhdysvaltain Keskuspankin täysin holtiton rahanpainaminen koronan aikana. Se aikaansai tämän inflaatiokierteen. Ja se alkoi jo 2021 kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat maksaa.
kyllä yh:t ainakin tietävät alusta asti, ettei niistä mihinkään ole elämässä, parisuhteessa tai missään muussakaan
Ja tosielämässä nämä yh:t ovat jo uudestaan naimisissa.
Syö silakoita. Tai vaihtoehtoisesti hanki itse omat rahasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat maksaa.
Lapsettomat pitäisi velvoittaa kustantamaan itse oma eläke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat maksaa.
Minusta taas kaikkien. Ja kyllä minä olen tulevat eläkkeeni maksanut, ja monen muunkin. Kuten kaikkien nykyään työssäolevien kohdalla on. Et tainnut tietää että eläkemaksuistasi saat takaisin keskimääräisellä elinajan odottella laskien vain 70%. Eli jokaista maksettua euroa vasten saat takaisin 70 cnt..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat maksaa.
Minusta taas kaikkien. Ja kyllä minä olen tulevat eläkkeeni maksanut, ja monen muunkin. Kuten kaikkien nykyään työssäolevien kohdalla on. Et tainnut tietää että eläkemaksuistasi saat takaisin keskimääräisellä elinajan odottella laskien vain 70%. Eli jokaista maksettua euroa vasten saat takaisin 70 cnt..
Äläs nyt puhu paskaa. Makselet vanhempiesi eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat maksaa.
Äläs nyt puhu paskaa. Makselet vanhempiesi eläkettä.
silti laskennallisesti ne ovat minun maksujani. Ilman eläkejärjestelmää MINÄ voisin päättää niistä euroista. nyt ne ryöstetään ja "vakuutellaan" että saan muka eläkettä tulevaisuudessa. Mutta en saa edes sitä mitä maksan.
En ole koskaan polttanut.
Kaljaa en juo.
Alkoholiakin erittäin harvoin, joskus juhlissa
Ap