Kiva kun ei ole enää varaa ostaa ruokaa toimeentulotuella ollessa...jauhelihakin liian kallista nyt :(
En voi syödä sika-nautaa koska se alkaa heti käymään vatsassa...eli en saa sitä halvinta.
Naudan jauhelihaa joudun ostamaan, halvinta tietty...mutta sekin on liian kallista.
Myös makaronit 40snt/pussi, ennen 20sent...100% nousu.
Täytyykö tässä alkaa varastaa ruokaa?
530e/kk ei riitä enää mihikään kun ruoan lisäksi muitakin elämisen kuluja...ttt tarvitsee heti vähintään 200e korotuksen!
Ttt on jissain 90-luvun tasolla vaikka kaikki tuplaa hintoja...
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihan syöminen ei ole ihmisoikeus.
Vittuileminen ei ole ihmisoikeus
Molemmat kyllä Suomessa ovat. Ei ole kieltävää lakia. Jokaisella on oikeus syödä lihaa ja vittuilla, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki te, jotka ostatte alkoholituotteita ja tupakkaa, voitte lopettaa tai ainakin vähentää puoleen.
Työttömät, te voitte ansaita 500 euroa kuukaudessa, eivätkä vähennä työttömyystukia.
Luopukaa kaikista ylimääräisistä lehtitilauksista, netflixistä, kuntosaleista, ulkona liikkuminen korvaa ja kirjastot ovat maksuttomia.
Hiuksia ei tarvitse värjätä eikä leikata. Anna kasvaa vain ja sido ponkkarille.Eikö se ole 300€? Mistä sellaista työtä saa?
Se oli ensin 300 ja nyt on 500.
Minä en ratko kenenkään ongelmia, mutta tiedän, että Suomessa ei kukaan kuole nälkään. Paitsi narkomaanit ja alkoholistit, jotka eivät huolehdi itsestään vaan pään pitää olla aina sekaisin. Siitä ei voi yhteiskuntaa syyttää.
Perheeni on ns keskituloinen. 3 aik + 1 lapsi syö joka kuukausi 800€ edestä ruokaa. Ostamme pääasiassa luomua ja syömme hyvin. Emme joudu laskemaan paljonko ruokaan menee kaupassa.
Ihan vaan viitetiedoksi. Väitän että pystyisin hyvin helposti säästämään tästä 200€, jos haluaisin. Ja enemmänkin jos olisi tarve. Tilapäisesti 500€/kk ruokaan olisi ihan jees tällä kokoonpanolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, odotapas kun pian sitä tukeasi leikataan se 20 %. Ja pikku hiljaa ajetaan alas koko järjestelmä. Olis ehkä kannattanut tehdä osuutensa eikä varastaa muilta, nyt alkaa säkin pohja häämöttää.
tai sitten nyt on se aika, kun on pakko alkaa varastaa .
Niin. Rehellinen työnteko on niin mennyttä maailmaa.
Kyllä se on näin työssäkäyvänkin aika tuskaa käydä kaupassa nykyisin. Olisin kyllä iloinen jos minäkin saisin ilmaista kaupparahaa 200 euroa vaikkapa. Jännä miten ilmaista rahaa saavat edes kehtaavat valittaa saavansa niin vähän ja olla sitä mieltä, että lisää vaan, mutta itse ei viitsitä oman hyvinvoinnin eteen mitään kuitenkaan tehdä. Auta armias, jos tosissaan työssäkäyville annettaisiin vaikka 200 e maksuseteli kauppaan per kk. Ihan samaa ilmaista rahaa. Mutta johan nousisi ainakin kateuskortti esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki te, jotka ostatte alkoholituotteita ja tupakkaa, voitte lopettaa tai ainakin vähentää puoleen.
Työttömät, te voitte ansaita 500 euroa kuukaudessa, eivätkä vähennä työttömyystukia.
Luopukaa kaikista ylimääräisistä lehtitilauksista, netflixistä, kuntosaleista, ulkona liikkuminen korvaa ja kirjastot ovat maksuttomia.
Hiuksia ei tarvitse värjätä eikä leikata. Anna kasvaa vain ja sido ponkkarille.Eikö se ole 300€? Mistä sellaista työtä saa?
Se oli ensin 300 ja nyt on 500.
Ei!
Se oli 300e, joksikin aikaa korona-aikana se nostettiin 500e, taisi loppua jo 2021 syksyllä, mutta jälleen se on 300e.
Tämä selviää parin sekunnin googlettamisella, joten jokainen voi ihan itse älylaitteellansa tarkistaa.
Mene töihin, luuseri.
Että mua ottaa aivoon sun kaltaiset ihmiset. Yhteiskunta sponssaa ja antaa ilmaista rahaa, mutta ei sekään riitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on näin työssäkäyvänkin aika tuskaa käydä kaupassa nykyisin. Olisin kyllä iloinen jos minäkin saisin ilmaista kaupparahaa 200 euroa vaikkapa. Jännä miten ilmaista rahaa saavat edes kehtaavat valittaa saavansa niin vähän ja olla sitä mieltä, että lisää vaan, mutta itse ei viitsitä oman hyvinvoinnin eteen mitään kuitenkaan tehdä. Auta armias, jos tosissaan työssäkäyville annettaisiin vaikka 200 e maksuseteli kauppaan per kk. Ihan samaa ilmaista rahaa. Mutta johan nousisi ainakin kateuskortti esiin.
Hyvin sanottu 💪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä syö lihaa. Kaali on halpaa.
Ikävä kyllä olen jo yhden päivän pelkän kaalin syömisen jälkeen heikossa voimissa, ja pidemmän päälle pahat puutostilat päällä.
ap
Älä valehtele.
Kuinka pitkälle ilman kaloreita pötkitään? Vihanneksissa ei ole energiaa juuri mitään.
lehmät syövät pelkkää ruohoa ja melko kehopositiivisen näköisiä ovat
Ne on luotu syömään ruohoa, ruuansulatus toimii niillä sen mukaan, ihmisten ruuansulatus-systeemi on luotu lihan syömiseen.
Itse asiassa ei ole. Ihminen on kehittynyt syömään suurimmaksi osaksi kasviksia. Lihansyöjien suolisto on paljon lyhyempi ja hampaat terävämmät. Ei sitä lihaa oikeasti tarvitse ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä olen jo yhden päivän pelkän kaalin syömisen jälkeen heikossa voimissa, ja pidemmän päälle pahat puutostilat päällä.
ap
Älä valehtele.
Kuinka pitkälle ilman kaloreita pötkitään? Vihanneksissa ei ole energiaa juuri mitään.
Ne on luotu syömään ruohoa, ruuansulatus toimii niillä sen mukaan, ihmisten ruuansulatus-systeemi on luotu lihan syömiseen.
Itse asiassa ei ole. Ihminen on kehittynyt syömään suurimmaksi osaksi kasviksia. Lihansyöjien suolisto on paljon lyhyempi ja hampaat terävämmät. Ei sitä lihaa oikeasti tarvitse ollenkaan.
Metsästäjä-keräilijä-ihminen ei millään porkkanoilla elänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Älä valehtele.
Täyttä paskapuhetta. Ihmisellä on kasvissyöjän pitkä suolisto. Lihansyöjillä taas on lyhyt suolisto.
Vierailija kirjoitti:
Ei oikein voi olettaa, että yhteiskunta ja Kela ovat jotakin lypsylehmiä. Hetkittäin elämässä voi toki tarvita apua, mutta ei siinä kohtaa hintojen nousua mieti, vaan että jotenkin selviää.
Sitten pitäisi itseään ruveta elättämään, miettiä sitä. Eikä vaatia väliaikaiseksi tarkoitettuun tukeen korotuksia.
Sairaudet erikseen, mutta silloin kai eläke tai kuntoutustuki on etuutena
Melkein kaikilla on jokin sairaus taustalla kuten masennus tai paniikkihäiriö. Ihminen on niin jumissa, että pelkää mennä lääkärille ja siellä saatetaan syyllistää ihmistä, joka pahentaa tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Älä valehtele.
Fun fact: Verisuonitaudit eivät ole mikään uusi ilmiö. Myös metsästäjä-keräilijöillä oli kovettuneet valtimot, jotka johtuivat rasvaisen lihan syömisestä.
Näin minullakin, kunnes siirryin jauhenlihaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Älä valehtele.
Fun fact: Verisuonitaudit eivät ole mikään uusi ilmiö. Myös metsästäjä-keräilijöillä oli kovettuneet valtimot, jotka johtuivat rasvaisen lihan syömisestä.
Tuskin johtuu rasvan syönnistä. Stressi on ylivoimaisesti suurin sydäntautien aiheuttaja. Siihen aikaa oli jatkuvasti stressiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Yhden päivän nyt vaikka syö näkkileipää. AP, mäkätät kaikille ehdotuksille ei, ei, ei mulle käy. Mikä autuaaksi tekevä se naudanliha on? Pelkällä lihansyönnillä ne tosi pahat puutostilat tulevat; eikä punaista lihaa nyt juuri suositellakaan.
Sössöti sössöti.
Sinä maksat nyt vanhempiesi eläkettä.