Kiva kun ei ole enää varaa ostaa ruokaa toimeentulotuella ollessa...jauhelihakin liian kallista nyt :(
En voi syödä sika-nautaa koska se alkaa heti käymään vatsassa...eli en saa sitä halvinta.
Naudan jauhelihaa joudun ostamaan, halvinta tietty...mutta sekin on liian kallista.
Myös makaronit 40snt/pussi, ennen 20sent...100% nousu.
Täytyykö tässä alkaa varastaa ruokaa?
530e/kk ei riitä enää mihikään kun ruoan lisäksi muitakin elämisen kuluja...ttt tarvitsee heti vähintään 200e korotuksen!
Ttt on jissain 90-luvun tasolla vaikka kaikki tuplaa hintoja...
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa makaronia 40c pussi? Tänään kauhistuin jo kun perustomaatit yli 6€/kg. Mut kyl makaronej ei saa alle 70 sentin täältä
Prismassa 0.39€ makaronit 400g.
Mua perustomaatit 3,99. Kirsikkatomaatit joku 6,45/kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dollety kirjoitti:
Jauhelihan saa halvimmillaan alle 3€.Sitten ne muut on kalliit. Osta tarjouksia,Sitten on varaa tehdä erilaisia ruokia.Tää on jättänyt kauppaan mielestäni ylikalliit tuotteet.En osta periaatteestakaan.
Et sitten edes lukenut aloitusta?
Kerroinhan että en voi ostaa sika-nautaa 23% joka on halvinta, koska vatsani menee ihan sekaisin siitä.
Eilen ostin ja tein ruokaa, lopputuloksena vessassa lukemattomia kertoja ja lopuksi verta kun ei peräaukko enää kestä : (Naudan jauheliha on kalliimpaa, mutta se ei laita vatsaa sekaisin....Siihen vain ei ole enää varaa...
ap
Mitä mariset, jätä pois ne naudanlihat. Osta kalaa, perunoita, raejuustoa...niin me muutkin tehdään.
Ketkä muut? Ei mulla ainakaan ole varaa kalaan ellei kalapuikkoja lasketa. T työssäkäyvä
ei työssäkäyvällä kuulukaan olla varaa hyvään, kun pitää maksaa veroja sossunpummien elättämiseksi.
tarkennus: kiittämättömien sossunpummien elättämiseksi. ne vain valittavat ilmaiseksi saamastaan rahasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä syö lihaa. Kaali on halpaa.
Ikävä kyllä olen jo yhden päivän pelkän kaalin syömisen jälkeen heikossa voimissa, ja pidemmän päälle pahat puutostilat päällä.
ap
Älä valehtele.
Kuinka pitkälle ilman kaloreita pötkitään? Vihanneksissa ei ole energiaa juuri mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mihin sulla menee 500e rahaa sitten?
Ruokaan, lääkkeisiin, bussilippuun, vessapaperiin, pyykinpesujauheeseen, hammastahnaan, hammaslankaan ja silikonitikkuihin, parturiin, kenkiin, tiskiaineeseen... JNE JNE.
Ihan kaikkeen mitä nyt peruselämiseen tarvitaan??
Mikä kysymys toi ees on?ap
Noita ostat joka kuukausi, esim. kengät? En vaan ymmärrä, kun hammastahna ja pyykinpesuaine riittää aika hyvin pari kk. Terveydenhuolto on SUomessa ilmaista kuten hehkutetaan aina, eli mihin lääkkeisiin menee rahaa? Ostin 50 vuotta sitten hopeisen hammastikun ja sitä käytän vieläkin, hammaslääkäri suosittelee tänäänkin samaa.
Sinunko lääkkeet ovat ilmaisia? Tt-tuella niiden pitäisi tosin ollakin.
Siinä mielessä ovat ilmaisia, etten käytä mitään lääkkeitä kun olen perusterve eläkeläinen ja ulkosuomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, odotapas kun pian sitä tukeasi leikataan se 20 %. Ja pikku hiljaa ajetaan alas koko järjestelmä. Olis ehkä kannattanut tehdä osuutensa eikä varastaa muilta, nyt alkaa säkin pohja häämöttää.
tai sitten nyt on se aika, kun on pakko alkaa varastaa .
sossunpummit ovat rikollisia. varastavat ennemmin kuin menevät töihin.
rikollisia ovat suuryritykset ja niitä tukeva hallinto jotka varastavat nyt kaiken perheiltä mitä voivat ja kukaan ei voi estää... pahempia rikollisia ei olekaan enää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä olen jo yhden päivän pelkän kaalin syömisen jälkeen heikossa voimissa, ja pidemmän päälle pahat puutostilat päällä.
ap
Älä valehtele.
ei se valehtele. jos kaali korvaa sossunelätin normaalin tupakan ja siiderin, niin tuleehan siitä puutostiloja tai vieroitusoireita
Menkää leipäjonoon !
Hakekaa kirkon / tms vapaaehtois kassit tms.
Kalastakaa kalat vedestä, Kerätkää marjat, sienet, omenat tms syksyllä.
Säilökää.
Fix yourself kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, odotapas kun pian sitä tukeasi leikataan se 20 %. Ja pikku hiljaa ajetaan alas koko järjestelmä. Olis ehkä kannattanut tehdä osuutensa eikä varastaa muilta, nyt alkaa säkin pohja häämöttää.
rikollisia ovat suuryritykset ja niitä tukeva hallinto jotka varastavat nyt kaiken perheiltä mitä voivat ja kukaan ei voi estää... pahempia rikollisia ei olekaan enää...
miten voi varastaa perheeltä, joka ei ole päivääkään töitä tehnyt vaan pumminut kaiken yhteiskunnalta eli veronmaksajilta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Älä valehtele.
Kuinka pitkälle ilman kaloreita pötkitään? Vihanneksissa ei ole energiaa juuri mitään.
Monet laihduttivat aikoinaan kaalikeitoilla ja sitä 10 päivää putkeen eikä puutostiloja päivän kaalin syönnistä ilmaannu kenellekään. Nuokin kaalikeittolaihduttajat ovat edelleen kaikki hengissä. Kun et osaa budjetoida ja laittaa ruokaa vaan ostelet kenkiä ja muita turhuuksia toimeentulotuellasi, niin sinua ei voi kukaan auttaa. Taidat olla todellinen uusavuton joka osaa vain ruikuttaa ja valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Älä valehtele.
lehmät syövät pelkkää ruohoa ja melko kehopositiivisen näköisiä ovat
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille jotka toitottelette sitä "mene töihin":
Mitä järkeä on tässä tilanteessa enää mennä töihin? Inflaatio vie kaiken palkasta ja on eliitin tapa tehdä palkanalennuksia, koska loppujen lopuksi inflaatio on ollut tulosta siitä, että rahaa printattu suurytityksille ja osakkeenomistajille.
Ja nyt Suomessa valmiiksi WEF:n käskyjen mukaan alkaa talvella sähkökatkokset. Joo. Että keinotekoinen inflaatio, sähkökatkot ja muuten sairas totalitarismi meneillään. Ei tällä maalla ole enää toivoa.
Minä käyn töissä, hittoako sitä vain kämpillä makaa? Se on se rytmi, työyhteisö, tietenkin raha jonka takia aamulla kustannuspaikkaa kohden suuntaan.
Ei hitto tulisi mitään elämästä ilman työtä. Vanhana ja raihnaisena sitten joutaa loikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Menkää leipäjonoon !
Hakekaa kirkon / tms vapaaehtois kassit tms.
Kalastakaa kalat vedestä, Kerätkää marjat, sienet, omenat tms syksyllä.
Säilökää.
Ne ei kuule osaa säilöä eikä kalastaa ja eivät edes metsään viitsi mennä marjoja ja sieniä keräämään. Valittaa osaavat.
Vierailija kirjoitti:
Fix yourself kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten voi varastaa perheeltä, joka ei ole päivääkään töitä tehnyt vaan pumminut kaiken yhteiskunnalta eli veronmaksajilta
ok asia selvä... entä montako prosenttia perheistä on Suomessa tällaisia... entä loput eli monet työtä tekevät perheet jotka rahastetaan köyhyyteen ja ulosottoihin... edelleen väitän että pahimmat rikolliset ovat valtavaa tulosta tekevät suuryritykset jotka päivittäin nostavat katteitaan ja hallinto ei edes yritä puuttua asiaan vaan saa omat bonuksensa välistä - mikään muu ei selitä tätä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Älä valehtele.
lehmät syövät pelkkää ruohoa ja melko kehopositiivisen näköisiä ovat
Ne on luotu syömään ruohoa, ruuansulatus toimii niillä sen mukaan, ihmisten ruuansulatus-systeemi on luotu lihan syömiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat syödä ehdointahdoin jauhelihaa ja makaronia? Osta munia ja jauhoja, tee pasta itse. Yrttejä ja vaikka herneenversoja voit kasvattaa ympäri vuoden. Käy kaupan kalatiskillä niin huomaat että esimerkiksi kala on pirun edullista. Kokonainen broileri maksaa alle kympin ja syöt siitä oikeasti monta päivää, osta juureksia ja paahda niitä uunissa, älä osta muotihedelmiä ja kaukaa tänne roudattua sontaa.
T. Toinen toimeentulotuella oleva jonka ruokalistalla on tänään puna-ahventa kera rehujen.
Voi pyhä sylvi näitä vauvapalstan vinkkejä.
Miksi pitäisi ostaa munia ja jauhoja ja tehdä pasta itse? Aivan varmasti tulee edullisemmaksi ostaa se 40 snt makaronipussi.
Ja missä hemmetissä sijaitsee se kalatiski, jossa on pirun edullista kalaa?
Maistuu tuhat kertaa paremmalta. Mieti paljon pastaa saat yhdestä jauhopussista ja sano sitten että se makaronipussi on halvempi.
Jauhot maksavat halvimmillaan noin 0,60€/kg (Xtran vehnäjauhot), makaroni halvimmillaan nykyään noin euron kilo, joten jauhoista itse tekemällä saa edullisemmin. Aikaisemmin oli toisin päin, kun kilo makaronia/spagettia maksoi 0,39€.
Halpaa kalaa en kyllä ole nähnyt, pari vuotta sitten oli lahnaa 2,95€/kg, nyt sekin on vitosen kilo. En osaa käsitellä lahnaa, kun en tykkää kalamurekkeesta.
Ja sitä kalaahan pitää ostaa etenkin yksinasuvana kilotolkulla? On toki ihan hyvä katsoa kilohintoja, mutta ei aina. Maanantaina ostin n.300g perattuja muikkuja jotka maksoivat 1.86e, ja söin niitä kahtena päivänä. Tänään kahdelle puna-ahvenfileelle jäi hintaa 1.97e, joten en näe syytä miksi sitä kalaa ei voisi ihan jokainen ostaa. Minä menen ruuan suhteen terveys ja maku edellä vaikka olenkin toimeentulotuella. Ostan vain kotimaista lähellä tuotettua ruokaa.
Puna-ahven ei taida olla ihan lähiruokaa kuitenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Älä valehtele.
Sokerissa on halpoja kaloreita. 75 senttiä kilo. Ei mitään turhia kuituja.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille jotka toitottelette sitä "mene töihin":
Mitä järkeä on tässä tilanteessa enää mennä töihin? Inflaatio vie kaiken palkasta ja on eliitin tapa tehdä palkanalennuksia, koska loppujen lopuksi inflaatio on ollut tulosta siitä, että rahaa printattu suurytityksille ja osakkeenomistajille.
Ja nyt Suomessa valmiiksi WEF:n käskyjen mukaan alkaa talvella sähkökatkokset. Joo. Että keinotekoinen inflaatio, sähkökatkot ja muuten sairas totalitarismi meneillään. Ei tällä maalla ole enää toivoa.
Moni on toki pyrkinyt vähentämään työntekoa, koska virkamieseliitti, vie työn hedelmät.
Jos katsotte palkkatilastot, on julkisen sektorin palkat ennätyksellisen korkeat.
Ne rahoitetaan verovaroista ja valtion velalla.
Monikaan ei halua enää tukea moista kehitystä.
Kyllä maha tottuu. Osta palkokasveja, ja vaikka soijarouhetta. On halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat syödä ehdointahdoin jauhelihaa ja makaronia? Osta munia ja jauhoja, tee pasta itse. Yrttejä ja vaikka herneenversoja voit kasvattaa ympäri vuoden. Käy kaupan kalatiskillä niin huomaat että esimerkiksi kala on pirun edullista. Kokonainen broileri maksaa alle kympin ja syöt siitä oikeasti monta päivää, osta juureksia ja paahda niitä uunissa, älä osta muotihedelmiä ja kaukaa tänne roudattua sontaa.
T. Toinen toimeentulotuella oleva jonka ruokalistalla on tänään puna-ahventa kera rehujen.
Voi pyhä sylvi näitä vauvapalstan vinkkejä.
Miksi pitäisi ostaa munia ja jauhoja ja tehdä pasta itse? Aivan varmasti tulee edullisemmaksi ostaa se 40 snt makaronipussi.
Ja missä hemmetissä sijaitsee se kalatiski, jossa on pirun edullista kalaa?
Maistuu tuhat kertaa paremmalta. Mieti paljon pastaa saat yhdestä jauhopussista ja sano sitten että se makaronipussi on halvempi.
Totta on. Maistuu miljoona kertaa paremmalta itse tehtynä. Jos on aikaa niin kannattaa tehdä itse. Aika nopeasti sen oppii. Itsellä on sellainen käsin veivattava kone, niitä löytyy sähköllä käyvinäkin, mutta olen tottunut veivailemaan käsin. Pastaa voi tehdä kerralla enemmän, sehän säilyy. Raviolia voi täyttää pinaatilla ja ricotalla ym. Kyllä maistuu. Noita 40 sentin pastoja ei todellakaan edes köyhälle voi suositella.
Ehtisitkä lyhyesti kertoa, miten teet pastataikinan itse? Minulla menee hermot, kun yritän Jamie Oliveria katsella...
Älä valehtele.