Kiva kun ei ole enää varaa ostaa ruokaa toimeentulotuella ollessa...jauhelihakin liian kallista nyt :(
En voi syödä sika-nautaa koska se alkaa heti käymään vatsassa...eli en saa sitä halvinta.
Naudan jauhelihaa joudun ostamaan, halvinta tietty...mutta sekin on liian kallista.
Myös makaronit 40snt/pussi, ennen 20sent...100% nousu.
Täytyykö tässä alkaa varastaa ruokaa?
530e/kk ei riitä enää mihikään kun ruoan lisäksi muitakin elämisen kuluja...ttt tarvitsee heti vähintään 200e korotuksen!
Ttt on jissain 90-luvun tasolla vaikka kaikki tuplaa hintoja...
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Olisi ihanaa vaan mennä töihin jos joku ottaa sairaan vajaa kuuskymppisen syrjäytyneen vaikka ihan osa aikaiseksi niin sekin työ kelpaisi mutta tuki ja liikunta elimet ovat sökönä. Niin että kelpaisinko.
miksi tuollaista pitää enää tuilla elättää. ihan turha tapaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mihin sulla menee 500e rahaa sitten?
Ruokaan, lääkkeisiin, bussilippuun, vessapaperiin, pyykinpesujauheeseen, hammastahnaan, hammaslankaan ja silikonitikkuihin, parturiin, kenkiin, tiskiaineeseen... JNE JNE.
Ihan kaikkeen mitä nyt peruselämiseen tarvitaan??
Mikä kysymys toi ees on?ap
Toimeentulotukea saavat saa lääkkeet maksusitoumuksella, se lähtee suoraan apteekkiin. Pesuaine maksaa alle viisi euroa ja kestää kuukauden. Vessapaperi maksaa alle kolme euroa, eikä yhdellä mene pakettia viikossa. Miten luulet että me työssäkäyvät pärjätään kun ei jää 500 lääkkeiden jälkeen jotka maksetaan itse, polttoaine maksetaan itse että pääsee sinne töihin. Parturissa käydään hyvin harvoin. Hammasharja uusitaan noin kolmen kuukauden välein, viimeksi maksoi kaksi pari euroa, hammastahnaa saa eurolla. Kyllä on toimeentulotuella elävillä leveää.
Meilläkin pesuaine maksaa n 5€ mutta se kestää 4 hengen perheellä ainakin 2kk.
Mene ongelle eikä mihinkään kalatiskille. Luulisi aikaa olevan. Jos ei ole tieto/taitoa niin ilmoitus fb niin varmasti löytyy opastaja. Tarvittavat tarvikkeetkin löytyy kun vähän kyselee, ihmisillä on varastot täynnä tarpeetonta rojua.
Täytyyhän sun nyt jotain tehdä?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dollety kirjoitti:
Jauhelihan saa halvimmillaan alle 3€.Sitten ne muut on kalliit. Osta tarjouksia,Sitten on varaa tehdä erilaisia ruokia.Tää on jättänyt kauppaan mielestäni ylikalliit tuotteet.En osta periaatteestakaan.
Et sitten edes lukenut aloitusta?
Kerroinhan että en voi ostaa sika-nautaa 23% joka on halvinta, koska vatsani menee ihan sekaisin siitä.
Eilen ostin ja tein ruokaa, lopputuloksena vessassa lukemattomia kertoja ja lopuksi verta kun ei peräaukko enää kestä : (Naudan jauheliha on kalliimpaa, mutta se ei laita vatsaa sekaisin....Siihen vain ei ole enää varaa...
ap
Mitä mariset, jätä pois ne naudanlihat. Osta kalaa, perunoita, raejuustoa...niin me muutkin tehdään.
Ketkä muut? Ei mulla ainakaan ole varaa kalaan ellei kalapuikkoja lasketa. T työssäkäyvä
Minä en usko aloittajan tarinaan, joko hän ostaa pelkkää paskaa kaupasta ja hassaa rahansa johonkin täysin turhaan. Hän taitaa tarvita ennemminkin edunvalvontaa kuin lisää toimeentulotukea. Toimeentulotuella ollessa saa maksusitoumuksen apteekkiin jolla lääkkeet ovat asiakkaalle maksuttomia. Kun tekee ruokansa alusta alkaen itse ja katsoo mitä ostaa niin kyllä se riittää loistavasti. Kenkiä ei kukaan tarvitse niin usein kun ap. Itsekin olen kelan toimeentulotuella ja kauppaan menee n.200e/kk, pesuaineet ja muut härpäkkeet mukaan lukien. 20e/kk puhelinlasku ja osa loppurahoista menee käteisenä sukkalaatikkoon.
Meillä on varaa ostaa ruokaa kaupasta ja saadaan ne samat perustuotteet kun aikaisemminkin. Lasku vähän kalliimpi kun aiemmin mutta sitä enemmän saadaan sitten boonusta Prismasta. Puolisoni kun tienaa hyvin niin ei tarvitse hintoja katsella mutta minä katselen siltikin kun olen köyhistä oloista.
Ap: jatka jauhelihaa soijarouheella niin saat yhdestä paketista periaatteessa kaksi satsia. Ei vaikuta makuun vaikka osa olisikin soijaa ja rouhe on todella halpaa ja riittoisaa. Jos siis pystyt soijaa syömään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, odotapas kun pian sitä tukeasi leikataan se 20 %. Ja pikku hiljaa ajetaan alas koko järjestelmä. Olis ehkä kannattanut tehdä osuutensa eikä varastaa muilta, nyt alkaa säkin pohja häämöttää.
tai sitten nyt on se aika, kun on pakko alkaa varastaa .
sossunpummit ovat rikollisia. varastavat ennemmin kuin menevät töihin.
En ole rikollinen. Te ja yhteiskunta sen sijaan olette. Olette kiusanneet ja syrjäyttäneet minut täysin. En ole työkykyinen, mutta tästä ei ole papereita tietenkään, koska terveydenhuollossakin minua vain kiusataan.
Miksi menisin teidän vuoksi töihin? Te tulette maksamaan minun elämiseni nyt täysin. Se on ainoa tapa, jolla voitte edes jotenkin hyvittää hirveytenne.
Kuknka paljon sitä sikanautaa kerralla vatsaasi kippaat, että saat ap vatsasi sekaisin? Et kai maistellut raakana?
Vierailija kirjoitti:
Olisi ihanaa vaan mennä töihin jos joku ottaa sairaan vajaa kuuskymppisen syrjäytyneen vaikka ihan osa aikaiseksi niin sekin työ kelpaisi mutta tuki ja liikunta elimet ovat sökönä. Niin että kelpaisinko.
Kerää pulloja. Ei tarvitse pitkään pyöriä että on tienattu se nautapaketti. Saat vähän liikuntaakin, kuulostaa että massaa löytyy, millä rahalla se on syöty?
Mistä saa makaronia 40c pussi? Tänään kauhistuin jo kun perustomaatit yli 6€/kg. Mut kyl makaronej ei saa alle 70 sentin täältä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä syö lihaa. Kaali on halpaa.
Onhan se, ja aiheuttaa helvetilliset vatsakivut.
Joo, kyllähän sitä makaronissakin on energiaa hyvin, mutta ei sitä vain pelkästään voi syödä :D
Kaalissa ei ole edes energiaa.
Syökää perunoita niinkuin on ennenkin syöty. Peruna on monipuolinen raaka-aine ja terveellinen sekä edullinen.
Kysymys teille jotka toitottelette sitä "mene töihin":
Mitä järkeä on tässä tilanteessa enää mennä töihin? Inflaatio vie kaiken palkasta ja on eliitin tapa tehdä palkanalennuksia, koska loppujen lopuksi inflaatio on ollut tulosta siitä, että rahaa printattu suurytityksille ja osakkeenomistajille.
Ja nyt Suomessa valmiiksi WEF:n käskyjen mukaan alkaa talvella sähkökatkokset. Joo. Että keinotekoinen inflaatio, sähkökatkot ja muuten sairas totalitarismi meneillään. Ei tällä maalla ole enää toivoa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa makaronia 40c pussi? Tänään kauhistuin jo kun perustomaatit yli 6€/kg. Mut kyl makaronej ei saa alle 70 sentin täältä
Prismassa 0.39€ makaronit 400g.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on tässä tilanteessa enää mennä töihin? Inflaatio vie kaiken palkasta ja on eliitin tapa tehdä palkanalennuksia, koska loppujen lopuksi inflaatio on ollut tulosta siitä, että rahaa printattu suurytityksille ja osakkeenomistajille.
Ja nyt Suomessa valmiiksi WEF:n käskyjen mukaan alkaa talvella sähkökatkokset. Joo. Että keinotekoinen inflaatio, sähkökatkot ja muuten sairas totalitarismi meneillään. Ei tällä maalla ole enää toivoa.
Sikäli olisi parempi olla töissä, että tuet voivat loppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat syödä ehdointahdoin jauhelihaa ja makaronia? Osta munia ja jauhoja, tee pasta itse. Yrttejä ja vaikka herneenversoja voit kasvattaa ympäri vuoden. Käy kaupan kalatiskillä niin huomaat että esimerkiksi kala on pirun edullista. Kokonainen broileri maksaa alle kympin ja syöt siitä oikeasti monta päivää, osta juureksia ja paahda niitä uunissa, älä osta muotihedelmiä ja kaukaa tänne roudattua sontaa.
T. Toinen toimeentulotuella oleva jonka ruokalistalla on tänään puna-ahventa kera rehujen.
Voi pyhä sylvi näitä vauvapalstan vinkkejä.
Miksi pitäisi ostaa munia ja jauhoja ja tehdä pasta itse? Aivan varmasti tulee edullisemmaksi ostaa se 40 snt makaronipussi.
Ja missä hemmetissä sijaitsee se kalatiski, jossa on pirun edullista kalaa?
Maistuu tuhat kertaa paremmalta. Mieti paljon pastaa saat yhdestä jauhopussista ja sano sitten että se makaronipussi on halvempi.
Totta on. Maistuu miljoona kertaa paremmalta itse tehtynä. Jos on aikaa niin kannattaa tehdä itse. Aika nopeasti sen oppii. Itsellä on sellainen käsin veivattava kone, niitä löytyy sähköllä käyvinäkin, mutta olen tottunut veivailemaan käsin. Pastaa voi tehdä kerralla enemmän, sehän säilyy. Raviolia voi täyttää pinaatilla ja ricotalla ym. Kyllä maistuu. Noita 40 sentin pastoja ei todellakaan edes köyhälle voi suositella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dollety kirjoitti:
Jauhelihan saa halvimmillaan alle 3€.Sitten ne muut on kalliit. Osta tarjouksia,Sitten on varaa tehdä erilaisia ruokia.Tää on jättänyt kauppaan mielestäni ylikalliit tuotteet.En osta periaatteestakaan.
Et sitten edes lukenut aloitusta?
Kerroinhan että en voi ostaa sika-nautaa 23% joka on halvinta, koska vatsani menee ihan sekaisin siitä.
Eilen ostin ja tein ruokaa, lopputuloksena vessassa lukemattomia kertoja ja lopuksi verta kun ei peräaukko enää kestä : (Naudan jauheliha on kalliimpaa, mutta se ei laita vatsaa sekaisin....Siihen vain ei ole enää varaa...
ap
Mitä mariset, jätä pois ne naudanlihat. Osta kalaa, perunoita, raejuustoa...niin me muutkin tehdään.
Ketkä muut? Ei mulla ainakaan ole varaa kalaan ellei kalapuikkoja lasketa. T työssäkäyvä
No ne on kalaa.
Nyt just S-market lohifile 12,90 /kg - kilon filestä saa kevyesti melkein viikon ruoat kahdelle -- paistettuna uunijuuresten kanssa, osa kalakeitossa, seuraavaksi kalakiusauksessa ja lopuksi vaikkapa lohipastassa. Se, mitä siihen ruokaan ja lautaselle laittaa lisäksi on ratkaisevaa, ei enää itse kala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon ap,ettei riitä. Juuri kävin kaupassa ja meni hetkessä 200€.
Kyllä 200e sapuskoihin kerralla on tuhti summa. Mitä ihmettä sillä summalla ostit, en käsitä.
suurin osa siitä summasta menee välillisesti veroihin, että voidaan elättää sossunpummeja. ei siitä 200e ostoksesta jää työssäkäyvälle kuin pari muovikassillista ruokaa
Ruoan alv 14% ei ole "suurin osa".
se on suora vero. välillisesti ruuan hinnassa on kuljetuskustannukset, jotka ovat lähes kokonaan veroa ja kauppiaan riisto, joka muodostuu myös siitä, että kauppiaan pitää riistää asiakkailta enemmän, kun kauppiaskin maksaa veroja. tuottajalle jää ruuasta hyvin pieni osa sen jälkeen kuin muiden välistävetäjien osuudet on otettu pois. myös tuottaja ja välistävetäjät maksavat osuudestaan veroja. kaupan katteen pitää myös maksaa kaupparakennus, joka on maksettu rakennusfirmoille, jotka maksavat veroa ja palkkoja, joista maksetaan veroa ja rakennusmiehille pitää jäädä verojen jälkeen vielä sen verran rahaa, että voivat ostaa tuotteita, joiden hinnasta suurin osa on veroa. lisäksi kaupat kuluttavat paljon sähköä, jossa on paljon veroa. pieni osa sähkön hinnasta verojen jälkeen menee sähköfirmoille, jotka maksavat osuudestaan veroa. loppu käytetään työntekijöiden veroihin ja palkkoihin, joista menee veroja ja verojen jälkeen jäävällä osuudella työntekijät ostavat tuotteita ja palveluja, joiden suurin osa on veroa. myös sijoittajat maksavat veroa ja käyttävät rahansa tuotteisiin, joiden hinta on pääosin veroa tai sitten sijoittavat muihin yrityksiin, jotka maksavat veroa.
ja sitten sanna antaa veromiljardit italialle ja saksalle ja ottaa lisää velkaa, jonka veronmaksajat saavat maksaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sikäli olisi parempi olla töissä, että tuet voivat loppua.
Tuota on hoettu 1990-luvun lamasta asti.
sossunpummit ovat rikollisia. varastavat ennemmin kuin menevät töihin.