Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiva kun ei ole enää varaa ostaa ruokaa toimeentulotuella ollessa...jauhelihakin liian kallista nyt :(

Vierailija
04.11.2022 |

En voi syödä sika-nautaa koska se alkaa heti käymään vatsassa...eli en saa sitä halvinta.

Naudan jauhelihaa joudun ostamaan, halvinta tietty...mutta sekin on liian kallista.

Myös makaronit 40snt/pussi, ennen 20sent...100% nousu.

Täytyykö tässä alkaa varastaa ruokaa?

530e/kk ei riitä enää mihikään kun ruoan lisäksi muitakin elämisen kuluja...ttt tarvitsee heti vähintään 200e korotuksen!
Ttt on jissain 90-luvun tasolla vaikka kaikki tuplaa hintoja...

Kommentit (208)

Vierailija
81/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mihin sulla menee 500e rahaa sitten?

Ruokaan, lääkkeisiin, bussilippuun, vessapaperiin, pyykinpesujauheeseen, hammastahnaan, hammaslankaan ja silikonitikkuihin, parturiin, kenkiin, tiskiaineeseen... JNE JNE.

Ihan kaikkeen mitä nyt peruselämiseen tarvitaan??

Mikä kysymys toi ees on?

ap

Et suinkaan sinäkään joka kuukausi uusia kenkiä ja parturia tarvitse. Kestää nuo muutkin useamman kuukauden. Ja mitä sisältää JNE, JNE.?? Vertailetko tuotteiden hintoja ollenkaan? Ei meilläkään 500 euroa/ nuppi jää, vaikka ihan ok palkat on.

Vierailija
82/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mihin sulla menee 500e rahaa sitten?

Ruokaan, lääkkeisiin, bussilippuun, vessapaperiin, pyykinpesujauheeseen, hammastahnaan, hammaslankaan ja silikonitikkuihin, parturiin, kenkiin, tiskiaineeseen... JNE JNE.

Ihan kaikkeen mitä nyt peruselämiseen tarvitaan??

Mikä kysymys toi ees on?

ap

Oikeasti?

Kuinka moni työssäkäyvä käy joka kk parturissa, ostaa uudet kengät, tiskiainetta ja pyykinpesujauhetta? Minulla on 4 lasta, ja pyykinpesuneste kestää useamman kuukauden, pesujauhe (jota käytän VAIN valkopyykkiin) 1kg on nyt kestänyt yli vuoden. Ja meillä kuitenkin 9kg pesukone pyörii joka toinen-kolmas päivä. Annostelen sen mukaan, kuinka likaisia vaatteita on. Tiskiaine? Käsitiskiainetta ostan muutaman kk välein, tabletteja sen 50 tabletin toisiksi halvimman paketin joka toinen kk.

500 euroa kuukaudessa juokseviin menoihin, olisikin tuollainen summa käytettävissä.

(mutta minä voin sanoa suoraan, että minun syyni, monta lasta ja lemmikkejä, vakityö joka vaatii auton jne, mutta silti ihmettelen tuota rahaa, kun meillä EI mene kuuden hengen hygieniaan+vaatteisiin yhteensä tuota summaa)

Voin neuvoa, miten tehdään edullisesti syömäkelposta ja suhteellisen terveellistä ruokaa, mutta ap:lle ne ohjeet eivät tule kelpaamaan, hänen täytyy saada vain nautaa ja lisää nautaa.

Juuri näin. Olen itse hyvin tienaava ja käyn kaksi kertaa vuodessa kampaajalla. Vaatteet ostan käytettynä ja jauhelihaa ostan yhden paketin viikossa koko perheelle. Puolet käytän kastikkeeksi, toisen puolen keittoon/tortilloihin/makaroonilaatikkoon, mihin ikinä. Proteiinia saa myös munista ja pavuista, syömme myös hernekeittoa joka viikko. Hedelmiä ostan vain niitä, jotka on kauden halvimpia. Kurkut jää näillä kilohinnoilla kauppaan. 

Pesuainetta ostan 5kg pänikän, joka maksaa 50 euroa ja kestää puoli vuotta, vaikka pyykkikone laulaa lapsiperheessä melkein joka päivä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat syödä ehdointahdoin jauhelihaa ja makaronia? Osta munia ja jauhoja, tee pasta itse. Yrttejä ja vaikka herneenversoja voit kasvattaa ympäri vuoden. Käy kaupan kalatiskillä niin huomaat että esimerkiksi kala on pirun edullista. Kokonainen broileri maksaa alle kympin ja syöt siitä oikeasti monta päivää, osta juureksia ja paahda niitä uunissa, älä osta muotihedelmiä ja kaukaa tänne roudattua sontaa.

T. Toinen toimeentulotuella oleva jonka ruokalistalla on tänään puna-ahventa kera rehujen.

Voi pyhä sylvi näitä vauvapalstan vinkkejä.

Miksi pitäisi ostaa munia ja jauhoja ja tehdä pasta itse? Aivan varmasti tulee edullisemmaksi ostaa se 40 snt makaronipussi.

Ja missä hemmetissä sijaitsee se kalatiski, jossa on pirun edullista kalaa?

Maistuu tuhat kertaa paremmalta. Mieti paljon pastaa saat yhdestä jauhopussista ja sano sitten että se makaronipussi on halvempi.

Jauhot maksavat halvimmillaan noin 0,60€/kg (Xtran vehnäjauhot), makaroni halvimmillaan nykyään noin euron kilo, joten jauhoista itse tekemällä saa edullisemmin. Aikaisemmin oli toisin päin, kun kilo makaronia/spagettia maksoi 0,39€.

Halpaa kalaa en kyllä ole nähnyt, pari vuotta sitten oli lahnaa 2,95€/kg, nyt sekin on vitosen kilo. En osaa käsitellä lahnaa, kun en tykkää kalamurekkeesta.

Ja sitä kalaahan pitää ostaa etenkin yksinasuvana kilotolkulla? On toki ihan hyvä katsoa kilohintoja, mutta ei aina. Maanantaina ostin n.300g perattuja muikkuja jotka maksoivat 1.86e, ja söin niitä kahtena päivänä. Tänään kahdelle puna-ahvenfileelle jäi hintaa 1.97e, joten en näe syytä miksi sitä kalaa ei voisi ihan jokainen ostaa. Minä menen ruuan suhteen terveys ja maku edellä vaikka olenkin toimeentulotuella. Ostan vain kotimaista lähellä tuotettua ruokaa.

Vierailija
84/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon ap,ettei riitä. Juuri kävin kaupassa ja meni hetkessä 200€.

Kyllä 200e sapuskoihin kerralla on tuhti summa. Mitä ihmettä sillä summalla ostit, en käsitä.

suurin osa siitä summasta menee välillisesti veroihin, että voidaan elättää sossunpummeja. ei siitä 200e ostoksesta jää työssäkäyvälle kuin pari muovikassillista ruokaa

Vierailija
85/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku trolli taas pilaamassa köyhien mainetta.

Vierailija
86/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetetaan kaikki lokkien tuet, koska kiittämättömät loiset vain valittavat saamistaan runsaista almuista.

Vierailija
87/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat syödä ehdointahdoin jauhelihaa ja makaronia? Osta munia ja jauhoja, tee pasta itse. Yrttejä ja vaikka herneenversoja voit kasvattaa ympäri vuoden. Käy kaupan kalatiskillä niin huomaat että esimerkiksi kala on pirun edullista. Kokonainen broileri maksaa alle kympin ja syöt siitä oikeasti monta päivää, osta juureksia ja paahda niitä uunissa, älä osta muotihedelmiä ja kaukaa tänne roudattua sontaa.

T. Toinen toimeentulotuella oleva jonka ruokalistalla on tänään puna-ahventa kera rehujen.

Voi pyhä sylvi näitä vauvapalstan vinkkejä.

Miksi pitäisi ostaa munia ja jauhoja ja tehdä pasta itse? Aivan varmasti tulee edullisemmaksi ostaa se 40 snt makaronipussi.

Ja missä hemmetissä sijaitsee se kalatiski, jossa on pirun edullista kalaa?

Maistuu tuhat kertaa paremmalta. Mieti paljon pastaa saat yhdestä jauhopussista ja sano sitten että se makaronipussi on halvempi.

Jauhot maksavat halvimmillaan noin 0,60€/kg (Xtran vehnäjauhot), makaroni halvimmillaan nykyään noin euron kilo, joten jauhoista itse tekemällä saa edullisemmin. Aikaisemmin oli toisin päin, kun kilo makaronia/spagettia maksoi 0,39€.

Halpaa kalaa en kyllä ole nähnyt, pari vuotta sitten oli lahnaa 2,95€/kg, nyt sekin on vitosen kilo. En osaa käsitellä lahnaa, kun en tykkää kalamurekkeesta.

Ja sitä kalaahan pitää ostaa etenkin yksinasuvana kilotolkulla? On toki ihan hyvä katsoa kilohintoja, mutta ei aina. Maanantaina ostin n.300g perattuja muikkuja jotka maksoivat 1.86e, ja söin niitä kahtena päivänä. Tänään kahdelle puna-ahvenfileelle jäi hintaa 1.97e, joten en näe syytä miksi sitä kalaa ei voisi ihan jokainen ostaa. Minä menen ruuan suhteen terveys ja maku edellä vaikka olenkin toimeentulotuella. Ostan vain kotimaista lähellä tuotettua ruokaa.

Se puna-ahven EI VOI olla kotimaista lähituotamtoa.

Puna-ahven = Niilinahvem tuodaan aina sieltä eteläisemmiltä vesiltä.

Ihan vaan ahven (millä toki punaiset evät) on lähiruokaa.

Vierailija
88/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, suolistoleikattuna vaan linssejä ja soijarouhetta kitaan, hyvin menee. No, kalliimmaksi tulee kyllä yhteiskunnalla, jos joudun taas näiden takia suolistoleikkaukseen niiden tukittua suolistoni. Pelkkää kaurapuuroa 1-2 viikkoa loppukuusta. Ja nämä "minäkin hyvätuloinen syön puuroa"eivät todellakaan syö viikkoja pelkällä suolala maustettua vesipuuroa jokaisella ateriallaan. Vituttaa kuunnella näitä "köyhyydest"kitisisjöitä jotka eivät tiedä oikeasta köyhyydestä mitään. Ja työkyvyttömäksi pahoinpideltynä(joka jatkuu koko ajan)on vähän vaikeaa mennä töihin.

Vierailija
89/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihaa voi ihan hyvin jatkaa soijarouheella, eroa ei juuri huomaa. Paketista saa näin 3 ruokaa tehtyä.

Vierailija
90/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen samaa mieltä kuin otsikossa: kiva, kun sosiaalituella ei ole enää varaa ostaa ruokaa. ehkä se kannustaa menemään töihin.

Vierailija
91/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 200e sapuskoihin kerralla on tuhti summa. Mitä ihmettä sillä summalla ostit, en käsitä.

suurin osa siitä summasta menee välillisesti veroihin, että voidaan elättää sossunpummeja. ei siitä 200e ostoksesta jää työssäkäyvälle kuin pari muovikassillista ruokaa

Mä saan tarvittaessa nelihenkiselle perheelle kuukauden safkat 200 eurolla.

Vierailija
92/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saan tarvittaessa nelihenkiselle perheelle kuukauden safkat 200 eurolla.

minä saan sillä 8 henkiselle perheelle vuoden safkat ja pesuaineet ja lomamatkat

Vierailija
93/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä syö lihaa. Kaali on halpaa.

Onhan se, ja aiheuttaa helvetilliset vatsakivut.

Joo, kyllähän sitä makaronissakin on energiaa hyvin, mutta ei sitä vain pelkästään voi syödä :D

Kaalissa ei ole edes energiaa.

Vierailija
94/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työssäkäyvä ja minullakin jää nykyään jauheliha ostamatta, kun niin kallista. Mutta en valita siitä vauvapalstalla.

Kik-herneet maksaa 78snt, tomaattimurska alle euron, niitä kiehuttelen hetken. Syön joko silleen tai keitän makaronia kylkeen. Näin luxuseväillä työskentelen. Kik-herneistä saa helposti hummusta jota syön porkkanaa dippaillen.

Onneksi en ole ruokahifistelijä. Kunhan saan nälkää siirrettyä niin sama mitä syön.

Kyllä ketutti kassalla kun eräs nainen maksoi ensin ruokansa sossunlapulla. Sitten tupakat "omalla" rahalla. Ja näitä riitti kun itsekin aikoinaan kaupassa olin töissä.

Vierailija
95/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku trolli taas pilaamassa köyhien mainetta.

Samaa mietin. Ja jos ei ole oikeistotrolli, niin viestien perusteella vaikuttaa vaikeasti työllistettävältä.

Uskon, että kaikille parempi että osalle ihmisistä maksetaan toimeentulotukea. Ja sitä on turha kadehtia. Ja itse en ainakaan halua että kukaan on asunnoton tai kärsii nälästä, oli sitten minkälainen ihminen tahansa.

Vierailija
96/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, suolistoleikattuna vaan linssejä ja soijarouhetta kitaan, hyvin menee. No, kalliimmaksi tulee kyllä yhteiskunnalla, jos joudun taas näiden takia suolistoleikkaukseen niiden tukittua suolistoni. Pelkkää kaurapuuroa 1-2 viikkoa loppukuusta. Ja nämä "minäkin hyvätuloinen syön puuroa"eivät todellakaan syö viikkoja pelkällä suolala maustettua vesipuuroa jokaisella ateriallaan. Vituttaa kuunnella näitä "köyhyydest"kitisisjöitä jotka eivät tiedä oikeasta köyhyydestä mitään. Ja työkyvyttömäksi pahoinpideltynä(joka jatkuu koko ajan)on vähän vaikeaa mennä töihin.

Eikö punainen liha ole juuri paha suolistolle. Olen olevinaan lukenut juttuja että punaisen lihan syöntiä pitää vähentää, yhteyksiä suolistosyöpiin.

Vierailija
97/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun kuluttaa 1000€ viikossa ja näin viikonloppusin saa huvia köyhien kitinästä niin elämä tuntuu oikein mukavalta.

Vierailija
98/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoan alv 14% ei ole "suurin osa".

Vierailija
99/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se 400g jauheliha ennen oli sun 3 ateriaa, pistä se nyt riittämään neljään kertaan.

Tilalle lisää kasviksia, ihan vaan vaikka perunaa ja porkkanaa, jos olet rajoitteinen.

Vierailija
100/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanaa vaan mennä töihin jos joku ottaa sairaan vajaa kuuskymppisen syrjäytyneen vaikka ihan osa aikaiseksi niin sekin työ kelpaisi mutta tuki ja liikunta elimet ovat sökönä. Niin että kelpaisinko.