Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiva kun ei ole enää varaa ostaa ruokaa toimeentulotuella ollessa...jauhelihakin liian kallista nyt :(

Vierailija
04.11.2022 |

En voi syödä sika-nautaa koska se alkaa heti käymään vatsassa...eli en saa sitä halvinta.

Naudan jauhelihaa joudun ostamaan, halvinta tietty...mutta sekin on liian kallista.

Myös makaronit 40snt/pussi, ennen 20sent...100% nousu.

Täytyykö tässä alkaa varastaa ruokaa?

530e/kk ei riitä enää mihikään kun ruoan lisäksi muitakin elämisen kuluja...ttt tarvitsee heti vähintään 200e korotuksen!
Ttt on jissain 90-luvun tasolla vaikka kaikki tuplaa hintoja...

Kommentit (208)

Vierailija
41/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mihin sulla menee 500e rahaa sitten?

Ruokaan, lääkkeisiin, bussilippuun, vessapaperiin, pyykinpesujauheeseen, hammastahnaan, hammaslankaan ja silikonitikkuihin, parturiin, kenkiin, tiskiaineeseen... JNE JNE.

Ihan kaikkeen mitä nyt peruselämiseen tarvitaan??

Mikä kysymys toi ees on?

ap

Vierailija
42/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä syö lihaa. Kaali on halpaa.

Ikävä kyllä olen jo yhden päivän pelkän kaalin syömisen jälkeen heikossa voimissa, ja pidemmän päälle pahat puutostilat päällä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat syödä ehdointahdoin jauhelihaa ja makaronia? Osta munia ja jauhoja, tee pasta itse. 

T. Toinen toimeentulotuella oleva jonka ruokalistalla on tänään puna-ahventa kera rehujen.

"Heko heko"

ap

Vierailija
44/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ässässä ollut monta viikkoa kanpanja alessa 1,99 400g jauheNliha.

Vierailija
45/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy sitten paskalla jos alkaa käymään pötsissä ja kun ei käy töissä niin mitä hätää sitä on vessan pöntöllä istua vaikka ihan työkseen 🤣

Mitä muitakin kuluja on kun yhteiskunta maksaa terveyden hoidot ja lääkkeet, vuokran, sähkön, veden. 

Tuttuni käy partrissakin sillä toimeentulotuella  ja hyvin näyttää riittävän rahat. Haalii niitä ilmaisruoka avustus ruoka pusseja monesta paikkaa aikansa kuluksi kun on aikaa. On vielä jopa juoppo mies. Syö huonoa ja halvinta ruokaa kun säästää kaljaan rahaa. 

Sitä se haittaa että suolen toiminta on muutenkin kivuliasta ja peräaukko rasittuu suuresti kun käy 5 kertaa vaikka ruoan jälkeen vessassa...Eilenkin tuli jo verta viimeisillä kerroilla kun olin ostanut sika-nautaa sen halpuuden takia.

En polta, enkä juo alkoholia

ap

Vierailija
46/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jauhelihaa?

Vierailija
47/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä olen jo yhden päivän pelkän kaalin syömisen jälkeen heikossa voimissa, ja pidemmän päälle pahat puutostilat päällä.

ap

Ei hitto 😂

Vierailija
48/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihan tilalle on vaihtoehtoja toffu ymm.Tai pavut joissa paljon protenia.Lopeta osamaksu kaupat,toto pelit netissä.Irtisano vihdekanavat ymm.Toimetulotuki asiakkalla on mahdollisuus kysyä sosialivirasto: Missä on leivän jako paikat, missä on hävikki ruoka jako paikat.Suomi ei nälkän kuole.Ilmasta ravintoa vaan ei tuoda kotiovelle asti.Joutu menen sinne jonoon jontta ruokaa 1000 ylikin mun ihmisen kanssa.Turha nirsoilla mitä sietä saa? Sen kun opettelet syömään vaatimattomasti.

-En harrasta osamaksukauppoja

-Ei ole viihdekanavia

-Ruokajonoissa jo nyt suurelle osalle ei-oota kun ovat kasvaneet niin valtavasti

ap

Vierailija
49/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka ne opiskelijat pärjäävät puolta vähemmällä budjetilla jos eivät uskalla ottaa opintolainaa. 

Opiskelija aikoina tuli pärjättyä näkkileivällä, voilla, perunasäkillä ja juures pusseilla eikä tullut puutostauteja. 

Koska ne eivät joudu lyhentämään sitä opintolainaa. Tiesitkö että moni korkeakouluopiskelija joutuu lyhentämään sitä lainaa vaikka olisi työtön?

Itselle jälleen opiskelijana oli helpotus verrattuna työttömänä olemiseen kun tarvittaessa pystyi sitä lainaa nostamaan jos oli pakko eikä tarvinnut lyhentää lainaa hetkeen.

Nuorempana olin kateellinen työttömille "kun me opiskelijat sitä ja tätä". Aattelin että opiskelijat sentään tekee jotain hyödyllistä. No niin tekee monet työttömätkin eikä se saisi olla ihmisarvon mittari. Moni opiskelija tajuaa tämän vasta kun se tulee eteen: ei olisi kannattanut haukkua työttömiä.

PS. Alavalinnalla ei ole niin suurta merkitystä kuin luulette. Työttömäksi voi päätyä työllistävilläkin aloilla jos esim. koulutus ei ookaan vastannut alan vaatimuksia tai vaikka sairauden vuoksi.

Vierailija
50/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jauhelihaa?

Sika-nautaa sinisessä muovissa. Onko se kotimaista merkkistä vai mitä lie. Hyvää on.

Vierailija
51/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvällä ei rahat riitä, täytyy tinkiä kaikesta. Työssäkäymättömällä ei rahat riitä, itketään kuinka vaikeeta on ja valtion täytyisi auttaa enemmän että pääsi kiinni parempaan elämään.

Tässä on kyllä jotain helkutin väärää.

Vierailija
52/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat syödä ehdointahdoin jauhelihaa ja makaronia? Osta munia ja jauhoja, tee pasta itse. Yrttejä ja vaikka herneenversoja voit kasvattaa ympäri vuoden. Käy kaupan kalatiskillä niin huomaat että esimerkiksi kala on pirun edullista. Kokonainen broileri maksaa alle kympin ja syöt siitä oikeasti monta päivää, osta juureksia ja paahda niitä uunissa, älä osta muotihedelmiä ja kaukaa tänne roudattua sontaa.

T. Toinen toimeentulotuella oleva jonka ruokalistalla on tänään puna-ahventa kera rehujen.

Voi pyhä sylvi näitä vauvapalstan vinkkejä.

Miksi pitäisi ostaa munia ja jauhoja ja tehdä pasta itse? Aivan varmasti tulee edullisemmaksi ostaa se 40 snt makaronipussi.

Ja missä hemmetissä sijaitsee se kalatiski, jossa on pirun edullista kalaa?

Vierailija
53/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä ole. Halvinkin sika-nauta yli 3e.

Vierailija
54/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat syödä ehdointahdoin jauhelihaa ja makaronia? Osta munia ja jauhoja, tee pasta itse. 

"Heko heko"

ap

No ei ole mikään hekoheko vaan faktaa. Itse en ole ikinä nähnyt nälkään toimeentulotuella, ei se ole kenenkään syy jos et osaa käyttää rahaa oikein. Jos olet toimeentulotuella niin sinulla on myös maksusitoumus automaattisesti apteekkiin, joten lääkkeet ovat sinulle maksuttomia. Ellei kyse ole sitten jostain todella harvinaisista ryyneistä.

Vierailija
55/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se, ja aiheuttaa helvetilliset vatsakivut.

Vierailija
56/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyvällä ei rahat riitä, täytyy tinkiä kaikesta. Työssäkäymättömällä ei rahat riitä, itketään kuinka vaikeeta on ja valtion täytyisi auttaa enemmän että pääsi kiinni parempaan elämään.

Tässä on kyllä jotain helkutin väärää.

Niin on, mutta mistä löytyy ratkaisu?

Vierailija
57/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jauhelihaa?

Sika-nautaa sinisessä muovissa. Onko se kotimaista merkkistä vai mitä lie. Hyvää on.

Eli et edes lukenut aloitusta.

ap

Vierailija
58/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää äänestää vasemmisto puolueita. Muuten meille käy kalpaten.

Vierailija
59/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan kehtaa lisää liksaa huutaa kotiin, kun tulot on ilmeisesti vain tt-tuki eli et saa mitään tuloja edes työttömyyskorvausta jonka olet sössinyt itse. Maksaa se ruoka meillekin, jos edes jäisi töistä 500 ruokaan, niin leveästi söisin.

Vierailija
60/208 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mihin sulla menee 500e rahaa sitten?

Ruokaan, lääkkeisiin, bussilippuun, vessapaperiin, pyykinpesujauheeseen, hammastahnaan, hammaslankaan ja silikonitikkuihin, parturiin, kenkiin, tiskiaineeseen... JNE JNE.

Ihan kaikkeen mitä nyt peruselämiseen tarvitaan??

Mikä kysymys toi ees on?

ap

Joka kuukausi menee rahaa kenkiin? Ja miksi et leikkaa hiuksia itse? Ei parturissa käynti voi olla joku perusoikeus. Silloin kun on rahat aivan finaalissa, niin parturin skippaan heti ensimmäisenä.