Kiva kun ei ole enää varaa ostaa ruokaa toimeentulotuella ollessa...jauhelihakin liian kallista nyt :(
En voi syödä sika-nautaa koska se alkaa heti käymään vatsassa...eli en saa sitä halvinta.
Naudan jauhelihaa joudun ostamaan, halvinta tietty...mutta sekin on liian kallista.
Myös makaronit 40snt/pussi, ennen 20sent...100% nousu.
Täytyykö tässä alkaa varastaa ruokaa?
530e/kk ei riitä enää mihikään kun ruoan lisäksi muitakin elämisen kuluja...ttt tarvitsee heti vähintään 200e korotuksen!
Ttt on jissain 90-luvun tasolla vaikka kaikki tuplaa hintoja...
Kommentit (208)
Ei ole kuule rahaa työssäkäyvälläkään.
Liha ensimmäisenä pois jos rahat vähissä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ne opiskelijat pärjäävät puolta vähemmällä budjetilla jos eivät uskalla ottaa opintolainaa.
Opiskelija aikoina tuli pärjättyä näkkileivällä, voilla, perunasäkillä ja juures pusseilla eikä tullut puutostauteja.
Vanhemmat maksaa.
Kahdellakympillä saa ruokaa viikoiksi. T, Talousnero Sarkomaa kokoomus.
Vierailija kirjoitti:
No, odotapas kun pian sitä tukeasi leikataan se 20 %. Ja pikku hiljaa ajetaan alas koko järjestelmä. Olis ehkä kannattanut tehdä osuutensa eikä varastaa muilta, nyt alkaa säkin pohja häämöttää.
Toi muuten voi häämöttää edessä että mitä nyt on jaettu hulppeasti koronatukia ja ylimääräisiä lapsilisiä niin ne otetaan kohta kaikki takaisin.
Olen pahoillani että olen tänävuonna maksanut vasta noin 28000e veroja.Erittäin valitettavaa että kaltaisellesi pummille ei niistä riitä enempää.ole nälässä tai mee töihin.Mutta lopeta vinkuminen
No mihin sulla menee se 530€? Kyllä tuon pitää yhdelle ihmiselle riittää vuokranmaksun jälkeen, vielä kun sen eteen ei tarvitse tehdä mitään.
Mä olen elänyt tuolla summalla ja siitä vielä maksanut puolet kaksion vuokrasta. Säästöön ei kyllä jäänyt.
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani että olen tänävuonna maksanut vasta noin 28000e veroja.Erittäin valitettavaa että kaltaisellesi pummille ei niistä riitä enempää.ole nälässä tai mee töihin.Mutta lopeta vinkuminen
Pthyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ne opiskelijat pärjäävät puolta vähemmällä budjetilla jos eivät uskalla ottaa opintolainaa.
Opiskelija aikoina tuli pärjättyä näkkileivällä, voilla, perunasäkillä ja juures pusseilla eikä tullut puutostauteja.
Vanhemmat maksaa.
Pienituloisilla vanhemmilla ei ole mistä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat maksaa.
Ei ole kaikilla maksavia vanhempia kuten ei minullakaan kun vanhemmat tukivat sisarusten lapsiperheitä niiden lisäännyttyä yli varojensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat maksaa.
Minä tiedän yhden pienituloisen yh-äidin, joka antaa lapsilleen rahaa + tämän yh äidin omat vanhemmat antaa myös yh äidille ja tämän lapsille rahaa, ja vielä isän vanhemmat antaa lapsenlapsille rahaa.
Eli kyllä jostain sitä rahaa tulee.
Vierailija kirjoitti:
No mihin sulla menee se 530€? Kyllä tuon pitää yhdelle ihmiselle riittää vuokranmaksun jälkeen, vielä kun sen eteen ei tarvitse tehdä mitään.
Suurimmalla osalla menee ketju tupakoimiseen istuen sätkää polttaen koko ajan parvekkeella ja joka päiväiseen kaljotteluun tai viinin kittaamiseen niin eihän siitä paljoa jää enää ruokaan 🤣
Mitä itse laskin niin itsellä on pakollisia menoja 180e edestä.
Kyllä tulisi tiukkaa, jos se loppu sitten pitäisi toimeentulotuella riittää vaateisiin, ruokaan, hygeniatarvikkeisiin ynnämuuhun.
Totta kai kaikki myöskin köyhät eläkeläiset laitetaan töihin elättämään itsensä. Toimeentulotuki on edelleen alikäytöllä juuri sinunkaltaistesi kaikkitietäväisten takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat maksaa.
Minä tiedän yhden pienituloisen yh-äidin, joka antaa lapsilleen rahaa + tämän yh äidin omat vanhemmat antaa myös yh äidille ja tämän lapsille rahaa, ja vielä isän vanhemmat antaa lapsenlapsille rahaa.
No sehän on kiva kuulla ja hyvä vinkki aloittajallekin. Eli nyt vaan soittokierrosta sukulaisille, kyllä sitä rahaa jostain tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat maksaa.
Jos pystyy tinkimään omasta hyvinvoinnista eikä mene omiin sairauksiin paljoa rahaa niin joillain on varaa antaa vähästäkin.
Minä saan ennakkoperintöä tipottain pienenä kuukausi rahana enkä tule sitten saamaan mitään perintöjä.
Dollety kirjoitti:
Jauhelihan saa halvimmillaan alle 3€.Sitten ne muut on kalliit. Osta tarjouksia,Sitten on varaa tehdä erilaisia ruokia.Tää on jättänyt kauppaan mielestäni ylikalliit tuotteet.En osta periaatteestakaan.
Ei saa naudan
Dollety kirjoitti:
Jauhelihan saa halvimmillaan alle 3€.Sitten ne muut on kalliit. Osta tarjouksia,Sitten on varaa tehdä erilaisia ruokia.Tää on jättänyt kauppaan mielestäni ylikalliit tuotteet.En osta periaatteestakaan.
Et sitten edes lukenut aloitusta?
Kerroinhan että en voi ostaa sika-nautaa 23% joka on halvinta, koska vatsani menee ihan sekaisin siitä.
Eilen ostin ja tein ruokaa, lopputuloksena vessassa lukemattomia kertoja ja lopuksi verta kun ei peräaukko enää kestä : (
Naudan jauheliha on kalliimpaa, mutta se ei laita vatsaa sekaisin....Siihen vain ei ole enää varaa...
ap
Voin tulla roiskaisemaan päivittäisen proteiinin tarpeen nieluun.
Make 48