Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko tosiaan ainoa, jonka mielestä "toinen nainen/mies" on myös syyllinen ja tekee väärin?

Vierailija
04.11.2022 |

Satuin eilen osaksi erikoista keskustelua. Keskustelussa tuotiin ilmi, että yleinen mielipide kuulemma on se, ettei toinen nainen/mies ole syyllistynyt mihinkään väärään, vaan syy on ainoastaan pettäjän.

Minä olen vahvasti eri mieltä.

JOS tämä toinen nainen/mies on tietoinen, että kumppani on varattu, hän tekee myös väärin, vaikka itse olisi vapaa.

Moraali on todellakin kokenut inflaation, samoin kuin epäitsekkyys...

(niin ja olen menneisyydessä myös itse ollut tietoisesti "se toinen nainen", ja kyllä, häpeän ja kaduttaa oma toimintani suuresti!)

Kommentit (465)

Vierailija
421/465 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut molemmissa tilanteissa, mies on pettänyt minua (se nainen tiesi että mies on parisuhteessa) ja minulle on ollut tyrkyllä varattuja miehiä. Itsellä on ollut periaate, että varattujen kanssa en lähde säätämään, en näe siinä mitään järkeä, koska en usko että sellainen suhde johtaa kenenkään osapuolen osalta mihinkään hyvään loppupeleissä. Oma kokemus petetyksi tulemisesta oli sen verran rankka, että jos omalla toiminnallani voin estää jonkun toisen naisen surun niin hyvä niin (tosin eiköhän se mies joka tapauksessa löydä jonkun joka toimii toisin, mutta minä en se ole).

Lisään että kyse on ihan tietoisesta päätöksestä ja kuka tahansa voi sellaisen periaate päätöksen tehdä.

Olisiko kuitenkin niin, että sellaiset periaatepäätökset unohtuvat, jos rakastuu varattuun?

Ei, minulla ei ole omakohtaista kokemusta.

Vierailija
422/465 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun minulla oli avioliiton ulkopuolinen suhde, niin kyllä se mielestäni oli täysin minun vastuullani, ei sen miehen, jonka kanssa se suhde oli. Minä se pettäjä olin.

Kyllä, mutta mies oli mukana tässä toiminnassa. Ilman häntä et olisi onnistunut pettämisaikeissasi.

On myös meitä, jotka osaamme kuvitella itsemme puolison paikalle ja kieltäydymme olemasta mukana syrjähypyissä.

Luulette osaavanne kuvitella itsenne puolison paikalle. Ette voi oikeasti tietää, miten puoliso asiaan suhtautuu, teette vain olettamuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/465 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se toinen nainen tai mies näe asiaa niin, että "minä tässä moraalittomasti osallistun pettämiseen". Hän ajattelee löytäneensä elämänsä naisen tai miehen, joka oikeastaan jo kuuluu hänelle, koska he ovat aikojen alusta asti määrättyjä toisilleen. Siitä näkökulmasta se toisen osapuolen parisuhde on enää pelkkä muodollisuus, ohimenevä juttu jolla ei ole enää merkitystä.

Vierailija
424/465 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se toinen nainen tai mies näe asiaa niin, että "minä tässä moraalittomasti osallistun pettämiseen". Hän ajattelee löytäneensä elämänsä naisen tai miehen, joka oikeastaan jo kuuluu hänelle, koska he ovat aikojen alusta asti määrättyjä toisilleen. Siitä näkökulmasta se toisen osapuolen parisuhde on enää pelkkä muodollisuus, ohimenevä juttu jolla ei ole enää merkitystä.

Enemmän naiset ajattelevat noin. Tiedän tapauksen (kaverin kaveri), jossa mies roikotti rakastajatartaan 12 vuotta mukana luvaten erota tyyliin joka vuosi. En tiedä edes miten moinen voi olla mahdollista. Miehen pettäminen harvemmin (mutta joskus) johtuu suurista tunteista, lähinnä tarpeesta saada vaihtelua pillun suhteen vaikka naiset itselleen toisin uskottelevatkin

Vierailija
425/465 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ap ole ainoa. Minun ex miehellä myös toinen nainen ja mukamas vain ystävä. Kuulin meidän suhteen alussa, että oli ehdottanut tälle naisystävälle seurustelusuhdetta ja minulle kertoi toista tarinaa, että ehdotti sen vuoksi, että ehkä rakastuu tähän myöhemmin? En tiennyt, että mun ex oli myös samankaltainen minua kohtaan, ettei rakastunut minuun meidän suhteen alussa? En vielä tiedä nykyään, että miksi ex mieheni lähti seurustelemaan kanssani. Kun ensimmäinen lause minua kohtaan oli se, että olen kaunis, mutta ei kehu enempää, ettei minusta tule liian itserakasta? Olisi pitänyt huomata heti alussa ne merkit, ettei mies kehu koskaan enää minua missään. Ja tätä se oli, että mies haukkui minua jopa ystävien kuullen, siis aivan mitättömistä asioista, kuten kalakeiton suhteen, minkä hänelle olin opettanut, mutta yksi miehen vaimo arvosteli miehelleni, että ei näin, ja sitten kaikki haukut tältä mieheltäni, että olen opettanut häntä jotenkin väärin? Tätä samaa oli koko meidän suhde, että minä olen väärässä ja muut oikeassa. Ei enää kiinnostanut koko suhde. Ehkä ex-mieheni jäi jotain rakkautta vaille, ja toki jäi. Hänellä sai olla naisystävä, joka oli ilkeä minua kohtaan, mutta minulla ei saanut olla miesystäviä? 

Vierailija
426/465 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin tekee väärin! Älä himoitse toisen omaa. Miehet on helposti johdateltavia ja vieteltäviä joten nainen todellakin tekee väärin tullessa kahden kauppaanväliin.

Vierailija
427/465 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin tekee väärin! Älä himoitse toisen omaa. Miehet on helposti johdateltavia ja vieteltäviä joten nainen todellakin tekee väärin tullessa kahden kauppaanväliin.

Jos miehet ovat niin helppoja, niin kannattaako heidän kanssaan alunperinkään aloittaa mitään parisuhdetta?

Vierailija
428/465 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parusuhteissa on suvantoja ja jos toinen tuleeväliin tekee tietousesti syntiä eli väärin.

Vierailija
429/465 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mistä syystä tämä pettäjä pettää. Jos avioliitto on sillä tolalla että ero melko todennäköinen eikä parisuhdetta enää ole mutta pysyvät vielä aviossa esim. lasten takia niin suhde naimisissa olevan kanssa olisi minulle ihan ok kunhan ei ole pelkkä seksisuhde. Voihan sellaisesta tapailusuhteesta muodostua se seuraava parisuhdekin.

Vierailija
430/465 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex ystävä iski varattuja miehiä jopa perheellisiä koska mies niiiiin rakadti muka häntä

Kunsai miehen pauloihinsa toki jätti tämän ja useita vadtaavia eli halusi vain rikkoa muiden suhteet ja kokea olevansa niin... %€%%** tiedä sitten mitä. On ex ystbä koska kohteli samoin frendejä. Kaikki korvattavia.

Vierailija
431/465 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ap ole ainoa. Minun ex miehellä myös toinen nainen ja mukamas vain ystävä. Kuulin meidän suhteen alussa, että oli ehdottanut tälle naisystävälle seurustelusuhdetta ja minulle kertoi toista tarinaa, että ehdotti sen vuoksi, että ehkä rakastuu tähän myöhemmin? En tiennyt, että mun ex oli myös samankaltainen minua kohtaan, ettei rakastunut minuun meidän suhteen alussa? En vielä tiedä nykyään, että miksi ex mieheni lähti seurustelemaan kanssani. Kun ensimmäinen lause minua kohtaan oli se, että olen kaunis, mutta ei kehu enempää, ettei minusta tule liian itserakasta? Olisi pitänyt huomata heti alussa ne merkit, ettei mies kehu koskaan enää minua missään. Ja tätä se oli, että mies haukkui minua jopa ystävien kuullen, siis aivan mitättömistä asioista, kuten kalakeiton suhteen, minkä hänelle olin opettanut, mutta yksi miehen vaimo arvosteli miehelleni, että ei näin, ja sitten kaikki haukut tältä mieheltäni, että olen opettanut häntä jotenkin väärin? Tätä samaa oli koko meidän suhde, että minä olen väärässä ja muut oikeassa. Ei enää kiinnostanut koko suhde. Ehkä ex-mieheni jäi jotain rakkautta vaille, ja toki jäi. Hänellä sai olla naisystävä, joka oli ilkeä minua kohtaan, mutta minulla ei saanut olla miesystäviä? 

Yksi miehen vaimo arvosteli? Sekaannuitko amerikkalaiseen mormoniin?

Vierailija
432/465 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex miehellä naisystävä, joka ei hyväksynyt minua. Selitti heti miehelleni, että älä ota minua yhteis tapaamiseen? Mustasukkainen naisystävä, joka ei seurustele mieheni kanssa? Todella kummallista käytöstä, jos haluaa minut pois? Ja hääkutsu oli viimeinen niitti, kun tämä nainen oli sopinut porukassa toisen naisen kanssa, että hän istuu mieheni vieressä ja minä muiden kanssa? Ja tämä narsku morsian vain ilmoitti, että hänen häät. No, en mennyt niihin häihin. Mieheni istuin tämän oikeasti läskin, ruman näköisen ja ilkeän ämmän vieressä ja mukamas kivaa oli. Ja mieheni vain puolusti tätä naisystävää ja tätä morsianta, ettei voi mukamas mitään? Olisi voinut kieltäytyä, mutta hyväksyi siinä samalla kertaa ilkeän käytöksen minua kohtaan. Mutta onneksi on nykyään ex- mies. 

Vierailija
433/465 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein vailla syytä tilanteen kehittymiseen ei ole myöskään tarinan Suuri Marttyyri.

Vierailija
434/465 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen naisen, jolla oli pitkä sivusuhde naimisissa olevan miehen kanssa. Olin tähän naiseen tosi syvästi rakastunut ja kun hän kertoi, kuinka hän oli naimisissa olevan miehen sivusuhde aiemmin, se ei ollut minulle aluksi mikään ongelma.

Tämä mies oli lupaillut hänelle kaikenlaista. Että hän on onneton ja suhde on päättymässä juuri. Ja roikotti yli vuoden tätä naista. Sitten kävi klassinen: ei hän eronnutkaan. 

Ajattelin aluksi, ja osittain ajattelen vieläkin, että no he olivat rakastuneita ja mies antoi virheellisen kuvan suhteensa tilanteesta eikä nainen ajatellut tekevänsä mitään väärää, ei hän ole tehnyt mitään pahaa. 

Vähitellen kuitenkin alkoi käydä ilmi, että naisella on itsellään vastaava tapa. Hän lupailee suuria, puhuu suurta rakkautta, mutta sitten ei kuitenkaan pysty sitoutumaan. En uskonut, että minun kohdallani kävisi niin, vaan että hän tarkoittaa joka sanaa. Ja että minuun hän kyllä sitoutuu. Sitten kävi klassinen: ei sitoutunut. Minä olin häneen palavasti rakastunut, hän vain vähän "testaili" minua. 

Tämän pettymyksen jälkeen olen pohtinut, että ainakin tässä kyseisessä tapauksessa naisella varmaan oli ollut vastuuta myös kuviossa. Ehkä hänkin oli antanut valheellisia lupauksia. Mistä minä tiedän: jokainenhan kuulee yleensä vain yhden version tapahtumista.

Eli tilanteet ovat erilaisia mutta tämän kokemuksen jälkeen ainakin itselläni on huomattavasti suurempi kynnys yrittää suhdetta kenenkään kanssa, joka on ollut joskus toinen mies tai nainen. 

Vierailija
435/465 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehet ovat niin helppoja, niin kannattaako heidän kanssaan alunperinkään aloittaa mitään parisuhdetta?

Ei tietenkään kannattaisi, jos olisivat. Onneksi kaikki miehet eivät ole.

Vierailija
436/465 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän naiset ajattelevat noin. Tiedän tapauksen (kaverin kaveri), jossa mies roikotti rakastajatartaan 12 vuotta mukana luvaten erota tyyliin joka vuosi. En tiedä edes miten moinen voi olla mahdollista. Miehen pettäminen harvemmin (mutta joskus) johtuu suurista tunteista, lähinnä tarpeesta saada vaihtelua pillun suhteen vaikka naiset itselleen toisin uskottelevatkin

Voisiko olla mahdoton ajatus, että ihan kaikki miehet eivät halua pelkkää vaihtelua pillun suhteen? Uskon, että on olemassa kakkossuhteita joissa on myös muitakin ulottuvuuksia.

En vaan jaksa ajatella kaikkia miehiä niin yksioikoiseksi, että riskeeraavat parisuhteensa noin heppoisin perustein.

Kerta- tai kännipettämiset erikseen, mutta kyllä pitemmässä kakkossuhteessa yleensä on tunteitakin yms.

Muuten, jos on kaverillasi ollut sama nainen 12 vuotta rakastajattarena niin logiikkasi ontuu. Eiköhän pillu ollut tullut tutuksi 12 vuodessa? Ja silti tämä nainen kiinnosti.

Vierailija
437/465 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väärää ja moraalitonta on mennä sänkyyn ja viettää romanttista aikaa ihmisen kanssa jota kohtaan tuntee jotain? Saahan se ihminen itse valita, onko vaimonsa vai minun kanssani. Mikä tässä on minulta itsekästä ja moraalitonta? Vaikka kieltäytyisin romantiikasta hänen kanssaan, ei se suhde kotona sen paremmaksi muutu jos mies on valmis antamaan itsestään muille kuin vaimolleen.

Kyllä se silti sunkin moraalista jotain kertoo, jos olet tietoisesti valmis menemään sänkyyn varatun kanssa. Sä et voi ulkoistaa omia tekojasi jos tiedät niiden potentiaalisesti satuttavan jotakuta muuta, ja juuri tämä tuntuu olevan se jota kaltaisesi moraalittomat lehmät eivät tajua tai halua tajuta, koska minäminäminunnautinto.

Kuka hitto edes pystyy koskemaan varattuun ilman inhotusta? Mulle tulisi siinä vaiheessa niin suuri oksetusreaktio että heittäisin juomat päälle tai sylkisin naamalle.

Ehkäpä se petetty on myös satuttanut sitä pettäjää, aatellut minäminäminä ja unohtanut puolisonsa? Jostain syystä se toinen pettää ja se syy löytyy siitä parisuhteesta. Ehkäpä se pettäjä nimenomaan kaipaa jotakuta joka koskee kun parisuhteessa sitä ei saa. Kun haluaa muita, varsinkin ulkopuolisia, syyttää oman parisuhteensa ongelmista niin kannattaa aina ensin käydä kierros peilin kautta.

Miten naiset aina lankeavat tällaisiin selityksiin?

Ei ole välttämättä selitys. On vain eräs mahdollinen vaihtoehto.

Onko mahdotonta ajatella, että kaikissa parisuhteissa ei huomioida toista tai toista pidetään itsestäänselvyytenä tms.

Ovatko kaikki niitä suhteita joissa molemmat ovat tasan yhtä onnellisiä ja tyytyväisiä ja kohtelevat toisiaan hyvin jo ennen pettämist ? No eivät tasan tarkkaan ole.

Kyllä joskus pitäisi katsoa peiliin sen petetynkin. Ei tietenkään kaikkien, mutta ei se joskus olisi huonokaan asia.

Täytyy tuntea olevansa täydellinen ihminen jos itsessä ei lainkaan mitään vikaa.

Vierailija
438/465 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krasnaja Moskva -pullosta saa hyvät pirskautukset ryssänlöyhkää. Suosittelen tätä imellystä varsinkin kokoomuslaisten pikkujouluihin. Alkaa vaan neukkuaikaiset jemmat olla vähissä.

Vierailija
439/465 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa, munkin mielestä myös toisessa naisessa/miehessä on vikaa.

Vierailija
440/465 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran voisi olla selkärankaa, että vaatii toista selvittämään entisen suhteensa. Tai sitten ei ala suhteseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä