Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten laihtua kuin 30 min lenkki ei auta?

Vierailija
03.11.2022 |

Ostin älykellon jonka mukaan kulutavan vain vajaa 200 kaloria puolen tunnin lenkillä. Muuta en oikein jaksa päivisin tehdä, joten miten ihmeessä saada painoa alas? Olen 175 cm ja noin 85 kg. Syön mielestäni nyt jo terveellisesti?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taattua vauvakamaa taas. Ap on yli 50 v ja havahtunut passiivisuuteen, kysyy vinkkejä ja hänelle nauretaan. Oletteko te katsoneet koskaan esim. Olet mitä syöt -ohjelmaa? Tällaisia ihmisiä on Suomi täynnä, keski-ikäisiä. Parempi 30 minsan lenkki kuin ei mitään.

Viime aikoina tää on muuttunut ihme nälvimispalstaksi. On välillä jopa pahempi kuin Ùlilauda.

Vierailija
62/83 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua tätä ivan määrää kun suurin osa suomalaisista kärsii aivan tästä samasta ongelmasta sitten kun mittariin tulee vähän enemmän ikää.

En todellakaan usko että suurin osa vauvailijoista urheilee niin paljon kuin tässä ketjussa väittää!

Mä olen reilusti nuorempi kuin ap ja saanut itseni kipeäksi liian runsaalla liikunnalla. Joku puolen tunnin lenkkihän on vallan mainio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hurjilta tässä ketjussa kerrotut aktiivisuusrannekkeiden ilmoittamat kuluneiden kaloreiden määrät. Mahtaakohan ne ihan pitää paikkaansa.

Kävin hitaahkolla koiralenkillä. Vähän yli 4 kilometriä, 319 kaloria ja tunti 5 minuuttia. Toisena päivänä 10 km, 577 kaloria, yli 2 tuntia. Joskus laitan treenimoodin päälle ihan vain shoppailureissullakin. Kerran siivosin 40 minuuttia, 140 kaloria. Mun ranneke näyttää monipuolisesti muutakin dataa, sykkeen yms, uskon että on todenmukaista.

Vierailija
64/83 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vakiolenkki 1h20min alle 6km/h vauhtia ja aktiivisuusrannekkeen mukaan kulutus n. 230kcal...

Joo nuo rannekkeet huijaa. Miehen kaveri kuluttaa muka 1500kcal parin tunnin kävelylenkillä😂😂😂

200kcal tunnissa on lähinnä oikeaa

Vierailija
65/83 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidennät lenkkiä ja vauhtia lisää.

Juuri tulin tunnin kävelylenkiltä, 609 kaloria eikä tahti edes ollut erityisen rivakka.

Varmaan tämä on järkevain vastaus ja se mitä pelkäsinkin. Ei tee kyllä yhtään mieli tuolla pimeässä olla kauempaa kuin 30 min mutta ehkä sitä voi vähän venyttää ja koettaa juosta kovempaa välillä. Nytkin juoksen välillä ja välillä kävelen.

Mitä te muut sitten teette vielä lenkin päälle?

Makeaa en syö ollenkaan, ap

Käyn vesijuoksemassa ja tekemässä virtuaalijumppaa..vuorotellen viikon aikana uimahalli ja lenkki. Viikonloppuina voi ulkoilla enemmänkin. Viikolla lenkit vaihtelevat 30-60min välillä. Sauvat tehostavat.

Vierailija
66/83 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku tavalla, josta nautit. Ei kävely ole kaikille se juttu vaikka onkin helppoa ja halpaa. Kokeile eri juttuja: tanssia, ryhmäliikuntaa, kuntosalia, kiipeilyä, kuntonyrkkeilyä, ilmajoogaa, padelia, uintia?

Sitten ruokavalio kuntoon (laillistetulla) ravitsemusterapeutilla. Tsemppiä! :)

Vierailija
67/83 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset (yleensä hoikat) liikkuvat koko hereilläolo aikansa, kun puuhastelevat pikkuasioita, käyttävät portaita, siirtyvät pienet matkat kävellen tai pyörällä, hakevat tavarat itse, eikä pyydä esim perheenjäsentä tuomaan jotain keittiöstä, vaihtaa itse autonrenkaat, maalaa itse seinänsä, hoitaa itse pihansa, jne jne jne jne

Lisätään tähän vielä se, että aika monella säätila vaikuttaa arkeen, eli heti kun on märkää tai pakkasta tai kova tuuli tai jotain niin se kävely ja pyöräily ja muu ulkopuuhastelu loppuu ja näin se ei toimi.

68/83 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy vaikka salilla, tee jotain josta tykkäät. Aloita vaikka tanssi tms. Mene pyörällä ja kävellen

Vierailija
69/83 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 kävelyä tai muuta aerobista urheilua on liian vähän aikaa. Vasta noin tunnin kohdalla alkaa aineenvaihdunta vilkastumaan ja energia palamaan nopeammin tuollaisessa harjoittelussa.

Jos tahdot pitää sen treenin 30 minuutissa, niin intervalli tai hiit -harjoituksia. Kalorit palavat tehokkaammin. Ja unohda se ranneke, niiden tulokset ovat yleensä ihan kukkua, vaikka ihmiset niitä nykyään vastaavat.

Vierailija
70/83 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävelen 5-6 km, semmosta reipasta tahtia, kaloreita kuluu parisataa, mutta kilot ei mee alaspäin, ei sitte millään, varmaan vaihdevuosien takia ei laihdu, paitsi ei mulla ylipainoo oo, mutta haluan silti laihtua vyötärön ympäri

Vierailija
71/83 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleispätevä arvio on, että kilometrin kävely tai juoksu kuluttaa n. 60 kcal (vauhdilla ei ole niinkään merkitystä, vaan matkalla). Tästä voi arvoida, että tunti reipasta kävelyä päivässä lisättynä aiempaan liikuntaan laihduttaa n. kilon verran kuukaudessa, jos syöminen on ennallaan.

Vierailija
72/83 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto eli syömisajan rajaaminen esim 8 tuntiin, loput vuorokaudesta paastoa. Ei tosin välttämättä ahmijalle sovi.

Vierailija
73/83 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaisin laihtua esim 7kg, tekisin vidun KAIKKENI että laihtuisin sen 7kg.

Vierailija
74/83 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla itselläni auttoi seuraavanlainen tuote:

https://liposlend24.com/text.php#aff=Pingviini

Tämä tuote sai minut pysymään poissa herkuista ja arkiliikunnan kera menetin painoa helpommin kun voisi kuvitella! Suosittelen kokeilemaan, ehdottomasti hintansa arvoinen

Vierailija
75/83 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa laihtua niin pitää kävellä 2-3 tuntia ainakin ja joka päivä. Kävely ei ole kovin tehokas liikunta laihduttamiseen.

Vierailija
76/83 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 30 min riittäisi laihdutukseen niin jokainen koiranomistaja olisi laiha :D 

Liikunta ei juurikaan vaikuta vaan se mitä syö. Eli jos et laihdu niin vähennä ruokaa.

Vierailija
77/83 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koske urheilijoita ja muuten sporttisia ihmisiä, mutta peruspulliaiselle liikunta ei ole kovin tehokas laihdutuskeino. 

Liikunta lisää ruokahalua ja suurimalle osalle syy lihomiseen ja laihduttamisen vaikeuteen liittyy vain siihen, että syövät liikaa ja epäterveellisesti. Siksi lisääntynyt kuntoliikunta saattaa jopa vaikeuttaa laihduttamista, jos vastaavasti lisääntyvää näläntunnetta ei pysty hallitsemaan.

Opettele sietämään **lievää** näläntunnetta, niin laihdut varmasti. Älä kuitenkaan laihduta enempää kuin n.2 kg/viikko, koska riskinä nopeissa painonpudotuksissa on, että keho ottaa omansa takaisin, sorrut ahmimiseen ja läskit tulevat korkojen kera takaisin. Pidä ravinto proteiinipitoisena, jotta vähät lihakset eivät häviä.

Kun ihannepaino on saavutettu, niin voi syödä taas normaalisti, koska laihdutuksen jälkeen olet tottunut pienempiin annoksiin ja ruokamääriin, eikä "normaali" tarkoita enää tarvetta syödä yhtä paljon kuin ennen.

Vierailija
78/83 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely ei muuta mitään, vaikka onkin terveyden kannalta hyvä ulkoilla. Se mikä muuttaa, on jumppa. Vyötärö- ja vatsalihasjumpat kiinteyttävät aika nopeasti noita alueita.

Vierailija
79/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta lisää ruokahalua ja suurimalle osalle syy lihomiseen ja laihduttamisen vaikeuteen liittyy vain siihen, että syövät liikaa ja epäterveellisesti. Siksi lisääntynyt kuntoliikunta saattaa jopa vaikeuttaa laihduttamista, jos vastaavasti lisääntyvää näläntunnetta ei pysty hallitsemaan.

Tuohon pitää lisätä, että koska otsikko koskee hyvin pientä kuntoilumäärää mistä ei ole laihduttamismielessä juuri hyötyä, niin sellainen 60 minuutin aerobinen harjoittelu (esim. kuntopyörä, hölkkä, crosstrainer) mitä vaaditaan laihduttamiseen, lisää vielä enemmän sitä näläntunnetta kuin joku kävely. Siksi peruspullaisen on järkevää keskittyä kuntoilun sijasta syömiskontrolliin, eli pienempiä annoksia ja roskaruoka pois.

Vierailija
80/83 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta on pidemmän päälle huono painonhallintakeino. Ruokamäärän vähennys, jos jo nyt terveellinen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi