Miten laihtua kuin 30 min lenkki ei auta?
Ostin älykellon jonka mukaan kulutavan vain vajaa 200 kaloria puolen tunnin lenkillä. Muuta en oikein jaksa päivisin tehdä, joten miten ihmeessä saada painoa alas? Olen 175 cm ja noin 85 kg. Syön mielestäni nyt jo terveellisesti?
Kommentit (83)
95% niistä jotka eivät laihdu vaikka yrittävät syövät paljon enemmän kuin kuvittelevat. Välipalat ja muut herkut lihottavat jos niitä nappailen pitkin päivää.
Jos haluaa laihtua, niin ruokarytmistä on vain pidettävä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidennät lenkkiä ja vauhtia lisää.
Juuri tulin tunnin kävelylenkiltä, 609 kaloria eikä tahti edes ollut erityisen rivakka.
Joko painat 200kg tai sun sykemittari antaa ihan utopistisia lukemia.
Uskoisin tuon jos olisit juossut tai edes hölkännyt..
Mua ei ihan hirveästi kiinnosta sun uskomiset. 8 min 55 keskimääräinen kilometri, sauvat käteen ja kokeilemaan
Eli vauhti oli siis hyvinkin rivakka, toisin kuin aluksi väitit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkos tosissasi? Kuka uskoo laihtuvansa kävelemällä puoli tuntia?
No siis mun aloituksessa kysymyshän olikin että mitä muuta.... Olen aloittelija joten puolen tunnin lenkki välillä kävellen välillä hölkäten on mulle jo kova juttu.
En oikein tiedä miten syödä vähemmän kun syön nytkin vain 5 krt päivässä: aamiaisen, välipalan, päivällisen,välipalan ja iltapalan.
Niin ja nuo välipalat ovat pieniä, joko 1 ruisleipä tai banaani.
Nyt tsemppaatte ettekä ilkeile! ap
Ei nälässä olekaan tarkoitus olla. Älä vähennä ruoan määrää vaan panosta siihen ruokaan. Unohda välipalat ja syö mielummin ruoka-annos. Jätä lisätty sokeri pois ja vaihda vaaleat viljat täysjyvään. Korvaa karkin nälkä marjoilla tai hedelmällä. Juo vettä ja vihreää teetä. Pidä kasvispainotteista ruokavaliota ja jätä einekset kauppaan. Nuku hyvät yöunet ja rauhoita illasta jo häiriötekijät pois: kännykkä, some jne. Ja unohda se vaaka ainakin hetkeksi, jos olet kärsimätön etkä näe tuloksia heti niin voit jopa pilata hyvän alun. Mittaa mielummin itseäsi mittanauhalla silloin tällöin. Liikunta yleensä jopa lisää painoa alussa, vie aikaa että kroppa totuttelee muutokseen.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tulin tunnin kävelylenkiltä, 609 kaloria eikä tahti edes ollut erityisen rivakka.
Varmaan tämä on järkevain vastaus ja se mitä pelkäsinkin. Ei tee kyllä yhtään mieli tuolla pimeässä olla kauempaa kuin 30 min mutta ehkä sitä voi vähän venyttää ja koettaa juosta kovempaa välillä. Nytkin juoksen välillä ja välillä kävelen.
Mitä te muut sitten teette vielä lenkin päälle?
Makeaa en syö ollenkaan, ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko painat 200kg tai sun sykemittari antaa ihan utopistisia lukemia.
Uskoisin tuon jos olisit juossut tai edes hölkännyt..
Mua ei ihan hirveästi kiinnosta sun uskomiset. 8 min 55 keskimääräinen kilometri, sauvat käteen ja kokeilemaan
Eli vauhti oli siis hyvinkin rivakka, toisin kuin aluksi väitit.
Ei ole mulle. Rivakkaa on kun mennään 8:30 alle kilometri.
Syö kasviksia ja hedelmiä.
Laihtuminen helpottuu, kun kroppa voi hyvin.
Jotenkin huvittaa nämä laihdutusjutut.
Ne yleensä laihtuu ja pysyy hoikkana, jotka syö oikein ja liikkuu monipuolisesti.
Ei ne keskustelupalstoilla roiku jaarittelemassa.
Ymmärrätte mitä tarkoitan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta et jaksa päivisin tehdä? Mitä se tarkoittaa? Olet passiivinen loput 23 ja puol tuntia vuorokaudesta? 80% painonpudotuksesta hoidetaan ruokailemalla oikein ja kulutuksen mukaan, liikunta on tärkeää toki liikkuvuuden ja sairauksien ehkäisyn kannalta mutta nostaa kyllä ruokahaluakin entisestään. Ole aktiivinen pitkin päivää äläkä ainakaan jättäydy istumaan/makaamaan. Pitää myös muistaa että jos laihtuu vaikka 5 kiloa niin energiaakin tarvitaan sitä vähemmän ja tätä pitäisi noudattaa lopun elämän tai tietysti kilot tulee aina laihtumisen jälkeen takaisin.
Valitettavasti olen aika passiivinen.... ensin teen etätöitä himassa, sitten kampean itseni pimeässä tuolle 30 min lenkille jonka jälkeen syön päivällisen (kanaa ja riisiä useimmiten). Sitten illalla katselen telkkari/olen koneella jonka jälkeen nukkumaan.
En tiedä mitä tekisin sitten iltaisin vielä lisää? Jotain kotijumppaako?Ikääkin jo yli 50 v.
Voisitko ulkoilla jo ennen työn aloittamista edes vähän? Piristäisi jo kummasti työpäivääsi kun saat verenkierron liikkeelle. Osan koneella olon ajasta voisi varmaan tehdä myös seisaaltaan? Sekin parempi kuin istua paikallaan koko päivän. Kunnioita taukoaikojasi ja syö pois työkoneen ääreltä ja silloinkin ainakin hetki jaloitella. Illalla telkkarin ääressä on hyvä hetki jumpata vaikka vastuskuminauhalla tai jollain muulla tapaa, kunhan valitset sellaisen mikä ei ole pakkopullaa.
Ei ei ei näitä ns laihduttajia jaksa erkkikään
😫😫😫
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin huvittaa nämä laihdutusjutut.
Ne yleensä laihtuu ja pysyy hoikkana, jotka syö oikein ja liikkuu monipuolisesti.
Ei ne keskustelupalstoilla roiku jaarittelemassa.
Ymmärrätte mitä tarkoitan?
Pääasia että asian äärelle on herännyt ja on valmis tekemään itse jotain vielä kun siihen pystyy, eikö niin? Avun kysymisessä ei ole koskaan mitään pahaa tai moitittavaa.
Läskikilossa on noin 9000 kilokaloria, kun jaat sen 200 niin saat vähän osviittaa siitä, kuinka paljon sinun tulee juosta päästäksesi joskus tavoitteeseesi.
Mä syön nytkin omasta mielestäni terveellisesti: ei karkkeja ei pullaa ei makeaa, täysjyväriisiä ei vaaleaa riisiä, marjoja ja hedelmiä, kananmunia. Joskus kyllä tuntuu että syön ehkä jopa liian vähän vaikka näissä vastauksissa sitä epäillään. SIllä jopa tuo 30 min lenkki kävellen ja välillä juosten on lisännyt selvästi ruokahalua.
Olen siis aloittanut vasta tämän älykellon kanssa ja järkytyin kuinka vähän kaloreita tuossa lenkillä palaa. Olen jo yli 50 v joten kroppakin on jo hidastanut aineenvaihduntaa ja on hankalaa liikkua.
Kiitos niille jotka vastasivat asiallisesti, alapeukkuja en tajua kun tarkoitukseni on kuitenkin hyvä. ap
30 min lenkki? Jopa se, että haen lapset päiväkodista on pidempi "lenkki". Kuinka vähän ihmiset oikein liikkuu?
Vierailija kirjoitti:
Mä syön nytkin omasta mielestäni terveellisesti: ei karkkeja ei pullaa ei makeaa, täysjyväriisiä ei vaaleaa riisiä, marjoja ja hedelmiä, kananmunia. Joskus kyllä tuntuu että syön ehkä jopa liian vähän vaikka näissä vastauksissa sitä epäillään. SIllä jopa tuo 30 min lenkki kävellen ja välillä juosten on lisännyt selvästi ruokahalua.
Olen siis aloittanut vasta tämän älykellon kanssa ja järkytyin kuinka vähän kaloreita tuossa lenkillä palaa. Olen jo yli 50 v joten kroppakin on jo hidastanut aineenvaihduntaa ja on hankalaa liikkua.
Kiitos niille jotka vastasivat asiallisesti, alapeukkuja en tajua kun tarkoitukseni on kuitenkin hyvä. ap
Usko nyt kun sanotaan, ettei ne kävelylenkit sua laihduta yhtään. Voit syödä terveellisesti, mutta syöt liian paljon, jos kerran sulla on ylipainoa. Laihtuminen tapahtuu niin, että syöt vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Aineenvaihdunta EI hidasti ikääntyessä kuin hyvin hyvin marginaalisesti. Lihoamiseen sillä ei ole mitään vaikutusta.
On mahdollista että aloittaja syö liian vähän. Kun aloittaa liikkumisen kroppa tarvitsee myös energiaa.Sain sen käsityksen että aloittaja on vasta alkanut liikkua.
Osta kotiin käsipainot, joita voit vaikka televisiota katsellessa nostella. Tee erilaisia lihaskuntoliikkeitä. Lihas kuluttaa enemmän kaloreita myös levossa. Älä aloita kuitenkaan liian kovaa, koska lihakset voivat kipeytyi moneksi päiväksi, ja motivaatio saattaa tyssätä siihen. Vanhemmalla iällä hyvä lihaskunto on erityisen tärkeää muutenkin.
Taattua vauvakamaa taas. Ap on yli 50 v ja havahtunut passiivisuuteen, kysyy vinkkejä ja hänelle nauretaan. Oletteko te katsoneet koskaan esim. Olet mitä syöt -ohjelmaa? Tällaisia ihmisiä on Suomi täynnä, keski-ikäisiä. Parempi 30 minsan lenkki kuin ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta et jaksa päivisin tehdä? Mitä se tarkoittaa? Olet passiivinen loput 23 ja puol tuntia vuorokaudesta? 80% painonpudotuksesta hoidetaan ruokailemalla oikein ja kulutuksen mukaan, liikunta on tärkeää toki liikkuvuuden ja sairauksien ehkäisyn kannalta mutta nostaa kyllä ruokahaluakin entisestään. Ole aktiivinen pitkin päivää äläkä ainakaan jättäydy istumaan/makaamaan. Pitää myös muistaa että jos laihtuu vaikka 5 kiloa niin energiaakin tarvitaan sitä vähemmän ja tätä pitäisi noudattaa lopun elämän tai tietysti kilot tulee aina laihtumisen jälkeen takaisin.
Valitettavasti olen aika passiivinen.... ensin teen etätöitä himassa, sitten kampean itseni pimeässä tuolle 30 min lenkille jonka jälkeen syön päivällisen (kanaa ja riisiä useimmiten). Sitten illalla katselen telkkari/olen koneella jonka jälkeen nukkumaan.
En tiedä mitä tekisin sitten iltaisin vielä lisää? Jotain kotijumppaako?Ikääkin jo yli 50 v.
Itsekin etätyöläinen, pyrin käymään kävelylenkin ennen kuin aloitan työt, edes sen 30min. Tai sitten käytän lounastauon siihen happihyppelyyn. Työpäivän jälkeen voi käydä pidemmän lenkin.
Tärkeintä on jaksottaa päivää ettei istu ihan koko aikaa vaan koneen ääressä. Esim aina kun palaveri päättyy, nappaa kahvakuulan ja tekee parikymmentä nostoa, joka vessareissun yhteydessä parikymmentä kyykkyä jne jne.