Isä paljon reissussa, ei pidä yhteyttä lapsiin
Eli, niinkun otsikossa oli, isä on paljon reissussa ei pidä lapsiin 12-15v oikeastaan mitään yhteyttä poissaollessaan. Hyvin harvoin soittaa/laittaa viestiä. Lapsilla olo, että "ei sitä tunnu enää kiinnostavan"
Aika surullista lasten puolesta. Tiedän että suuttuu, jos menen asiasta sanomaan.
Lapset tietysti sitten purkaa pahanolonsa minuun täällä kotona.
Kommentit (13)
En pistä. Mun pahaolo on mun pahaolo. Ei ne lapset halua soittaa, ei oo kuulema mitään puhuttavaa. Kummastuttaa, ettei isää kiinnosta lasten kuulumiset.
Mulle on ihan yks hailee pitääkö yhteyttä vai ei. Lasten puolesta surettaa. Olis niistä kiva että isä soittais/laittais viestiä vaikkei teinit sitä tietenkään myönnä.
Avioero kuuluu perusarkeen. Lapsistasi kasvaa todella terveitä normaaleja ihmisiä, isättömyys on parasta!
Isättömyys on surullista. Rikkoo jotain syvältä.
Vierailija kirjoitti:
Isättömyys on surullista. Rikkoo jotain syvältä.
Noh, sentään mun isä ihan suoraan totesi, ettei osaa olla isä mulle ja lakkasi sitten pitämästä yhteyttä.
Kuinka paljon on reissussa ja pitääkö muuten yhteyttä?
Meillä perheen isä on n. joka toinen viikko ma-pe ulkomailla. Ei reissujen aikana juurikaan pidetä yhteyttä. Yleensä laittaa minulle viestiä, että pääsin perille ja uudestaan, että nyt on kentällä lähdössä kotiin. Ei kukaan ajattele, että isä ei välitä.
No voi olla ma-pe työreissussa käydä pe kotona ja lähteä samantien pe-su reissuun, ja taas ma työreissuun. Välillä on päivän pari kotona. Meillä ero käynnissä, ja paljon epävarmuutta ilmassa. Siksikin lapsilla olo, ettei enää välitä.
Tätä on jatkunut nyt pari kk. Sitä ennenkin oli paljon reissussa, mutta välillä kuitenkin paikallakin.
Jos saan kertoa oman näkemyksen. Itse olin samassa työpaikassa ex-vaimon kanssa, eri aloilla kuitenkin. Sain työn jossa joutuu olemaan kokoajan reissussa, kysyin lasten ja exän mielipidettä, että sopiiko jos otan. Otin ja olen tälläkin hetkellä yli 600km päässä lapsista. Ite teen pitkiä päiviä iltaan asti, ja koitan soittaa muksuille päivän kuulumisia, niin ei niitä kiinnosta missä iskä on. Itellä se kalvaa helvetisti. Ite odottaa viikonloppua että näkee lapset, mut ei niitä kiinnosta koska on kaverit ja harrastukset. Teen tätäkin rahan takia. No tähän täytyy vielä tyytyä. M32
Kiitos oman kantasi kertomisesta. Ymmärrän asian sinun kannaltasi. Voihan viikonloppuisin mennä mukaan harrastuksiin, jos ei muuta niin kuskata? Katsomaan? Kysellä niistä kavereista, ketä ne on? Jutella arkisia asioita.
Jo se, että soitat on tärkeää. Todella tärkeää. Vaikka lapsia ei tuntuisi kiinnostavan ollenkaan, vaikka niitä ärsyttäisi. Niillä on olo, että välität. Että sinua kiinnostaa.
Täydellisestä hiljaisuudesta tulee hylätty olo.
Nämä on asioita jotka kantaa elämässä mukanaan pitkälle aikuisuuteen.
Ja isompien lasten kanssa voi snäpätä. Vaikka se olisi lapsista noloa. Watsapp viestikin kertoo siitä että on isän mielessä, vaikka on kaukana.
Mutta kun ei kuulu mitään. Se tuntuu lapsista pahalle!! Ja jossain vaiheessa, jollain tavalla se purkaantuu.
Tämäkin ilta on otettu näitä purkauksia vastaan.
Vierailija kirjoitti:
En pistä. Mun pahaolo on mun pahaolo. Ei ne lapset halua soittaa, ei oo kuulema mitään puhuttavaa. Kummastuttaa, ettei isää kiinnosta lasten kuulumiset.
Mulle on ihan yks hailee pitääkö yhteyttä vai ei. Lasten puolesta surettaa. Olis niistä kiva että isä soittais/laittais viestiä vaikkei teinit sitä tietenkään myönnä.
Miksi soittaa, ellei ole mitään puhuttavaa?
En ikinä suostuisi siihen, että puoliso on reissutöissä. Ainoastaan jos kyse olisi hyvin väliaikaisesta ratkaisusta tai jos siitä maksettaisiin miljoona, saisin asua kartanossa palvelijoiden keskellä enkä kävisi töissä. Nämä reissutöissä elävien puolisot on orjaakin huonommassa asemassa. Pitävät puolisolle talon, lapset ja perheen pystyssä, jotta nämä voivat kävellä suoraan valmiiseen pöytään. Vapaat voi viettää perheen kanssa ja lähteä jatkamaan mukavaa työviikkoa toisaalle, jossa ei lasten läksyt, pyykkivuoret, talon siivoukset, harrastuskuskaukset, koiran lenkitykset ja kaikki se muu rasita. Jokainen tyylillään, mutta vähemmällä kotiin jäävä pääsee jos suosiolla eroaa.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä suostuisi siihen, että puoliso on reissutöissä. Ainoastaan jos kyse olisi hyvin väliaikaisesta ratkaisusta tai jos siitä maksettaisiin miljoona, saisin asua kartanossa palvelijoiden keskellä enkä kävisi töissä. Nämä reissutöissä elävien puolisot on orjaakin huonommassa asemassa. Pitävät puolisolle talon, lapset ja perheen pystyssä, jotta nämä voivat kävellä suoraan valmiiseen pöytään. Vapaat voi viettää perheen kanssa ja lähteä jatkamaan mukavaa työviikkoa toisaalle, jossa ei lasten läksyt, pyykkivuoret, talon siivoukset, harrastuskuskaukset, koiran lenkitykset ja kaikki se muu rasita. Jokainen tyylillään, mutta vähemmällä kotiin jäävä pääsee jos suosiolla eroaa.
Ja pakko myös epäilöä että jos oma äijäni olosi alvariinsa "reissutöissä" niin milloinkohan hänellä iskee naiskaipuu ja käy vaikka maksullisissa tai hankkii sivusuhteen jonkun kollegan kanssa. Vaimo ja lapset odottavat iltaisin iskän soittoa mutta iskä se painaa firman sihteeriä jossain hotellihuoneessa.
Miksei ne lapset soita isälle. Kuullostaa että sinä pistät omaa pahaa oloasi nyt miehen syyksi.