Miten laihtua kuin 30 min lenkki ei auta?
Ostin älykellon jonka mukaan kulutavan vain vajaa 200 kaloria puolen tunnin lenkillä. Muuta en oikein jaksa päivisin tehdä, joten miten ihmeessä saada painoa alas? Olen 175 cm ja noin 85 kg. Syön mielestäni nyt jo terveellisesti?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä pitäisi kävellä 10000 askelta ja se on ihan peruskunnon ylläpitämiseen. Ehkä syömäsi ruoka ei ole kovin ravinteikasta ja siksi et jaksa? Olet käytännössä sohvaperuna
Tämä 10000 askeleen määrä on kyseenalaistettu jo ajat sitten. Riittää kuulemma siitä noin puolet ja sitäkin vähemmän. Vaikea uskoa että jokainen suomalaien muka kävelee sen 10000 askelta joka pvä, ylipainohan on jo meidän kansallistautimme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidennät lenkkiä ja vauhtia lisää.
Juuri tulin tunnin kävelylenkiltä, 609 kaloria eikä tahti edes ollut erityisen rivakka.
Varmaan tämä on järkevain vastaus ja se mitä pelkäsinkin. Ei tee kyllä yhtään mieli tuolla pimeässä olla kauempaa kuin 30 min mutta ehkä sitä voi vähän venyttää ja koettaa juosta kovempaa välillä. Nytkin juoksen välillä ja välillä kävelen.
Mitä te muut sitten teette vielä lenkin päälle?
Makeaa en syö ollenkaan, ap
Kaloreita kuluu myös oikein mukavasti tanssimalla. Laita kesken työpäivän pari kertaa tauolla lempibiisi soimaan ja joraa mukana. Voit mitata sykemittarillasi. Lisäksi pari kertaa viikossa joku lihaskuntojumppa youtubesta.
Minkä merkkinen älykellosi on? Halvat aktiivisuusrannekkeet eivät anna yhtä tarkkaa tulosta kuin sykettä mittaavat kellot.
En tajua tätä ivan määrää kun suurin osa suomalaisista kärsii aivan tästä samasta ongelmasta sitten kun mittariin tulee vähän enemmän ikää.
En todellakaan usko että suurin osa vauvailijoista urheilee niin paljon kuin tässä ketjussa väittää!
Vierailija kirjoitti:
En tajua tätä ivan määrää kun suurin osa suomalaisista kärsii aivan tästä samasta ongelmasta sitten kun mittariin tulee vähän enemmän ikää.
En todellakaan usko että suurin osa vauvailijoista urheilee niin paljon kuin tässä ketjussa väittää!
Liikuntaharrastukseen kannattaisi kannustaa jo lapsena. Monetkaan vanhemmat eivät kannusta/jaksa viedä treeneihin. Lapset liikkuvat luonnostaan mutta oppivat passiivisen elämäntavan.
Vaikea aikuisena aloittaa. Itse olen lapsesta lähtien liikkunut monipuolisesti mutta olen pari vakavaa sairautta käynyt läpi ja silloin liikuntaan palatessa ymmärsin että miltä aloittelijasta tuntuu kun aloittaa liikunnat. Se ei tuntunut mukavalta. Mielestäni siis on tärkeintä löytää liikunnan ilo ja itselle sopivat haasteet ja tavoitteet.
Mielestäni 30 min lenkki on ihan hyvä aloittelijalle arkena ja siitä saa antaa tunnustusta itselleen. Viikonloppuna voi käydä pidemmällä lenkillä.
Puolen tunnin lenkki ? Etkä laihdu ja nyt ihmettelet miksi. Puoli tuntia ei edes kerro mitään, jos todella kulutat puolen tunnin lenkillä 200 kilokaloria niin se ei oikeasti ole juuri mitään esimerkiksi yksi keitetty kananmuna on jo yli 130 kilokaloria, yks banaani suunnilleen saman verran, Vaasan ruispala ilmaan mitään päällisiä on n 240 kilokaloria. Joten siksi et laihdu pelkästään liikkumalla. Ja älä edes kuvittele että puolen tunnin lenkin takia tarvitsee mitään proteiini lisiä.
Todennäköisesti syöt väärin. Liian vähän jotain ja liian paljon jotain muuta. Se makea ja rasvainen ei ole kohtuullisessa määrässä mitenkään pahasta, mutta jos syö tarpeeksi monipuolisesti, niin keho menee sekaisin ja pahimmillaan säästöliekille. Keho pelkää laihtumista, koska meidän kivikautista aikaa elävä keho pelkää nälänhätää. Kun vähennät liikaa kaloreita, keho pistää vastaan.
Selvitä syötkö oikeasti hyvin vai kuvitteleeko vain. Syötkö tarpeeksi vai kitkutatko liian pienellä kalorimäärällä.
Itse olin 100 kg 50-vuotias nainen ja olen laihduttanut 6 kg puolessa vuodessa lisäämättä yhtään liikuntaa, kieltämättä itseltäni yhtään herkkua mutta syömällä 5 kertaa päivässä tasapainoisesti. Syön edelleen mm.karkkia, mutta kun ei ole kiukkunälkä niin pari karkkia riittää. Ammattilaisen avulla tehty ravitsemussuunnitelma ja tasainen hidas pudotus, eikä ole edes vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidennät lenkkiä ja vauhtia lisää.
Juuri tulin tunnin kävelylenkiltä, 609 kaloria eikä tahti edes ollut erityisen rivakka.
Joko painat 200kg tai sun sykemittari antaa ihan utopistisia lukemia.
Uskoisin tuon jos olisit juossut tai edes hölkännyt..
Jep. Mä kävelen nopeammin kuin suurin osa lenkkeilee ja kulutan 2h kävelyllä noin 500 kcal.
Osta painoliivi, sillä saa kävelystä tehokkaamman. Itsellä 10kg liivi, ei kuullosta pahalle mutta kyllä 30min kohdallakin hikeä vähän pukkaa reippaassa kävelyssä.
Pitää kuluttaa ainakin 1000 kaloria treenaamalla. Sitten voi alkaa laihtua. itse vedin kuntopyörällä 40 minuutta. Sillä kuluu 600 kaloria. Sitten nostin painoja puol tuntii niin 400 kaloria kuluu varmasti. Painoja nostan eri liikeitä 300 toistoa. Ei riitä mikään kävely jos haluaa laihtua. Laihduin 25 kg 4 kuukaudessa.
Ymmärrän hyvin ettei alkuun pitkät kävelylenkit innosta. Tärkeintä myös mielen terveyden ja hyvinvoinnin kannalta on tehdä niistä kuitenkin rutiini: muutaman kuukauden päästä jo haluat lähteä ulos raikkaaseen ilmaan. Kävellä voi hyvinkin myös useita lyhyempiä lenkkejä päivässä. Itse käyn yhden lenkin ruokatunnilla, toisen töiden jälkeen (ellei ole muuta liikuntaharrastusta sille illalle). Näin tulee tuplattua se kävelymäärä
Onhan tuo 30min. jo ihan hyvä. Paljon parempi kuin ei mitään. Sitten vaan ruokavalio kuntoon.
Kova nopeatempoinen treeni laihduttaa. Jos ei laihdu niin kuluttaa liian vähän kaloreita niin se on.
Aikoinen olen laihtunut 34 kg vuotta 2010. Piti hiki päässä liikkua ja treenata puoli vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä pitäisi kävellä 10000 askelta ja se on ihan peruskunnon ylläpitämiseen. Ehkä syömäsi ruoka ei ole kovin ravinteikasta ja siksi et jaksa? Olet käytännössä sohvaperuna
Tämä 10000 askeleen määrä on kyseenalaistettu jo ajat sitten. Riittää kuulemma siitä noin puolet ja sitäkin vähemmän. Vaikea uskoa että jokainen suomalaien muka kävelee sen 10000 askelta joka pvä, ylipainohan on jo meidän kansallistautimme.
Ap ei liiku edes sitä viittätuhatta. Varmasti kauppaankin menee autolla tai tilaa ostokset kotiin jotta ei tarvitse nostaa pyllyä sohvalta
Liikunnalla nyt on hyvin vähän tekemistä laihtumisen kannalta. Sokerit ja mättäminen seis niin kyllä laihtuu.
Ite laihdutin parikymmentä kiloa, suunnilleen puoli tuntia kävelyä per päivä.
Ruokavaliolla, kävely nyt oli muuten vaan mukana.
Mä oon 175 kans pitkä ja painan 60kg ja syön mitä haluan, millon haluan. Päivässä tulee noin 10000-20000 askelta..
Kuulostaa hurjilta tässä ketjussa kerrotut aktiivisuusrannekkeiden ilmoittamat kuluneiden kaloreiden määrät. Mahtaakohan ne ihan pitää paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hurjilta tässä ketjussa kerrotut aktiivisuusrannekkeiden ilmoittamat kuluneiden kaloreiden määrät. Mahtaakohan ne ihan pitää paikkaansa.
Niissä on varmaankin mukana peruskulutus
Vierailija kirjoitti:
Läskikilossa on noin 9000 kilokaloria, kun jaat sen 200 niin saat vähän osviittaa siitä, kuinka paljon sinun tulee juosta päästäksesi joskus tavoitteeseesi.
Ei ole vaan 7000 kcal.