Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ohjaajani moitti jälkeenpäin kun kehotin potilasta niistämään nokan

Vierailija
02.11.2022 |

Tämä siis Pk-seudulla tapahtui kun olen työharjoittelussa näytteenotossa ja lapsi oli toimenpiteessä. Pitäisi kuulemma sanoa nenä. Olen pohjoisesta kotoisin, Tornionjokilaaksosta, ja siellä käytetään ihan yleisesti sanaa nokka kun puhutaan nenästä. Onko nokka joku ruma sana täälläpäin?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin Turussa hoitoalaa. Itse olen pk-seudulta kotoisin. Siellä käytettiin paljonkin sellaisia murresanoja, joita en itse edes ymmärtänyt. Siis ihan hoitajat käyttivät.

Minusta on jotenkin kohtuutonta olettaa, että eri murrealueelta tuleva tietäisi kaikki eri sanojen nyanssit toisella alueella. Minusta turkulaisten puhe kuulosti monessa kohtaa todella tylyltä, mutta sain myös kuulla, että slangi kuulostaa tylyltä.

Vierailija
22/25 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulle raivottiin siivoojana siitä, kun sanoin "rätti". Se on kuulemma "pyyhe". Asiakkaat muka kauhistuu ja järkyttyy jos sanoo että rätti. 

Rätti onkin ruma nimitys. Ja halventava. Kyllä omista työvälineistä voi käyttää neutraalia sanaa. Pyyhe on just hyvä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otitko sitten ohjaajalta oikeappisesti senkan NENÄSTÄ.

Vierailija
24/25 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisia räkänokkia nykyään kun ei saa normaaleja sanoja käyttää ilman että nämä lumihiutaleet alkavat sulamaan...

Vierailija
25/25 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selvä, se on sitten nenä tästä lähtien. Ei se lapsi mieltään pahoittanut, koitin olla rohkaiseva ja vähän leikillinen kun toista jännitti. Lapsi olikin rennompi kun juttelin hälle mukavia.

Meillä on muuten semmonenkin sana kuin piika, eli tyttö. Minua kutsutaan piikaksi monesti kotopuolessa, on semmonen hellittelysana. Käytetäänkö etelässä piikaa vai sekoitetaanko palvelijaan? :D

Ap