Ehdottakaa mulle jotain pelottavaa/ jännittävää elokuvaa
Kommentit (53)
I Came By. Oli jännittävä. Netflixissä.
Vierailija kirjoitti:
I Came By. Oli jännittävä. Netflixissä.
Oli tosi hyvä! Laadukas brittielokuva.
Hävitys (engl. Annihilation) scifi-kauhua. Netflix.
Varokaa heikkoa jäätä(originaali 1986 versio)
Itse olen aikoinaan saanut monen viikon painajaiset Manaajasta.
Vierailija kirjoitti:
Paranormal activity jakaa varmasti mielipiteet. Minulle tämä elokuva on aina se pelottavin ikinä. Toisten mielestä ei yhtään pelottava. :) Olen katsonut muutkin sarjan elokuvat eivätkä ne olleet läheskään yhtä hyviä.
Minusta tämä leffa oli todella puuduttava ja tylsä. Aikoinaan vuokrattiin miehen kanssa Halloweenin kunniaksi. Lopussa oltiin että häh, tässäkö tämä oli? Varsinainen antikliimaksi. Ehkä jotkut sitten tosiaan tykkäävät.
Faith kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hereditary
Tämä oli kyllä pelottava, ahdistavalla tavalla. Tietyn kohtauksen takia valitettavasti myös melkein fyysistä pahoinvointia aiheuttava.
Ainoa kauhuelokuva joka on ollut minulle niin karmiva, että pelotti käydä nukkumaan on ollut Ring (2002). Se oli aikoinaan ihan uudenlaista kauhua, sellaista salaperäistä, symbolista ja outoa. Toki myös alkuperäinen japanilainen Ringu (1998) on mahtava.
Japanilainen kauhu on vähäeleistä ja tehokasta. Lueskelin joskus kirjaa jossa oli japanilaisia kummitusjuttuja, ja nekin olivat pelottavia.
Ihan samat fiilikset. Tiedän, mihin kohtaukseen viittaat, ihan hirveä! Tuli huono olo.
Ring on silti pahin, jonka olen nähnyt. Jäi jotenkin päähän pitkäksi aikaa. Eli hyvä kauhuleffa.
Netflixistä Guillermo del Toro's Cabinet of Curiosities -sarjan toinen jakso ainaskin meni itselläni ihon alle. En ole katsonut sitä jaksoa pidemmälle. Jokainen jakso vaikuttaisi olevan oma tarinansa, että käy kuin tunnin elokuvasta yksi jakso.
Insidious. Traumat vieläki tost leffast.
Mulle jännittävimmät elokuvat ovat olleet:
- Paranormal Activity
- Manaaja (se ensimmäinen)
- The Conjuring 1 & 2
- 32 Malasaña Street
- Terrified/ Aterrados / Kauhua Buenos Airesissa
- Kauna 1 & 2
- Blair Witch (ei project)
- Deliver us from evil
- Mother!
- As Above/So Below
- The Visit
- The Descent
Barbarian (en kyllä kokenut pelottavaksi mutta kauhu-genreen kuulunee)