Lain mukaan sähköä on toimitettava kuluttajille kohtuulliseen hintaan
Moni sähkön vähittäismyyjä on ohittanut tämän lainkohdan kylmästi näinä aikoina... Lakia niidenkin on noudatettava!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/04e2f106-d50d-440d-995a-9afaa7267da7
Kommentit (16)
Markkinahintaan nähden kohtuullisena kai.Siihen ollaan puuttumassa ja onhan se halventunut kaasun halvennuttua.
Onneksi sähköyhtiöille on tulossa korvausten maksua ja myös hyvityksiä asiakkaille tästä kuluttajien lypsämisestä.
Laki on laki.
IL: "Oikeustajuun ei sovi se, että jotkut sähköyhtiöt voivat tehdä hurjia voittoja tuottamalla sähköä edullisesti, mutta samanaikaisesti myyden sähköä kuluttajille korkealla hinnalla ostaessaan sähköä pörssistä."
Onko sähköyhtiön pakko myydä pörssisähköä? Eikö saa toimia millään muulla tavalla?
Olen sanonut täällä ennenkin, että se joka keksi aikanaan sähköpörssiin hintamekanismin, jonka mukaan aina kalleimman mukaan lähdetään kuluttajia veloittamaan, ansaitsisi kaikki talousnobelit sun muut...
Caruna neuvoo miten säästää sähköä😂. Voi miten söpöä🐥.Tuolle on toinenkin raadollisempi nimitys "älä t a pa lypsävää lehmää".
Ei ne ole huolissaan sähkönkäyttäjistä vaan heidän rahoistaan ja maksukyvystään.
Voivatko sähköpörssin pelisäännöt ylittää lait ja pykälät? Eivät voi!
Sanni16kerava kirjoitti:
No se että sähköä saa yöllä tyyliin ilmaiseksi, on mun mielestä hyvinkin kohtuullista.
Missä niin on?
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut täällä ennenkin, että se joka keksi aikanaan sähköpörssiin hintamekanismin, jonka mukaan aina kalleimman mukaan lähdetään kuluttajia veloittamaan, ansaitsisi kaikki talousnobelit sun muut...
Minun mielestä hän ansaitsisi ainoastaan saunan taakse viemisen ja ahneuden paskaan tukehtumisen!!!
Sähköfirmojen pomojen on saatava 500 000 euron bonus joten sähkön on oltava kallista.
Meistä tehdään köyhiä ja tämä on tarkoituksellista.
Joo mutta poliitikot saati virkamiesmafia on heidän puolella, ei kuluttajan.
Ne on kartellissa kaikki puljut eli kukaan ei myy normihinnalla, sovittu juttu ja jos jollain alkaa omatunto kolkuttaa niin muut muiluttaa hiljaseksi.
P aska juttu ja meidän eduskunnan jauhopäät vaan selittelee asioita, sodan varjolla, kai niistäkin jollekkin jotain maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Entä vesi? Perusenergiaa?
No se on sitten seuraava.
"koska sähkön hinta on noussut näin valtavasti on meidän nostetava veden hintaa. Hinnankorotuspaine koskee niin jätevettä kun puhdasta vettä."
Ehkä aloittavat ensi vuoden alusta...
No se että sähköä saa yöllä tyyliin ilmaiseksi, on mun mielestä hyvinkin kohtuullista.