Mitä mietteitä herättää lihava personal trainer?
Aloitin kuntosaliharrastuksen ja palkkasin personal trainerin tekemään ohjelman ja auttamaan alkuun.
Oli hämmentävää, kun paikalle tuli lihava nainen, olen todella timmi häneen verrattuna. Tuntuu hölmöltä sanoa hänelle tavoitteitani, mielestäni hänen kuuluisi olla esimerkki.
Kommentit (93)
Niinno, futis ja lätkävalmentijat aika kaljan pöhöttämiä useinkin.
Vierailija kirjoitti:
Voihan hän tehdä erittäin hyvän ohjelman, vaikka ei itse sitä jaksaisi noudattaakaan. Jos sinä jaksat, saat hyviä tuloksia. Ei HÄN ole laihduttamassa, vaan sinä.
Se että on ylipainoinen ei tarkoita että olisi huonokuntoinen. Voi olla hyvinkin vahva.
Meillä täällä maalla on ylipainoinen kuntosalinpitäjä ja on vahva ja voisin hyvinkin mennä hänen oppiinsa. Hänen asiakkaansa ovat laittaneet kuvia fb-sivulle ja ovat kiinteytyneet.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ryhmäliikuntaohjaajana ja salilla liikkeiden opastajana voi olla ylipainoinen henkilö, mutta ravintoasioissa ei.
Aika monta alapeukkua saanut. Minä olen tanssiope 100 kg. Jotkuthan on sitä mieltä että ylipainoiset eivät saa edes tanssia. Minäpä tanssin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ryhmäliikuntaohjaajana ja salilla liikkeiden opastajana voi olla ylipainoinen henkilö, mutta ravintoasioissa ei.
Eikös juuri liikunnanohjaajan kehosta pidä selvästi nähdä, mikä ruumiinosa osoittaa mihinkin ja tekee töitä? Jos kovasti on ylipainoa, niin vaikeaa siitä on nähdä sellaista.
Mulla on ihonmyötäiset vaatteet ja liikkeet, esim. lantio näkyy kyllä.
Tanssiope 100 kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin ja unohtui muuten mainita, että liikunta ei laihduta. Se on aivan sama paljonko pasi punnertaa jos pasi syö liikaa.
Kyllä se laihduttaa kun sitä on joka päivä. Huomaa aika nopeasti kun menee vaikka raksalle töihin.
Menepä raksalle töihin 3*1 tunti viikossa ja kerro sitten laihduttaako se. Ei laihduta. Jossain muualla kuin fyysisessä ammatissa toimiva ihminen ei pysty liikkumaan vapaa-ajallaan niin paljon että se laihduttaisi.
Jep, mutta se pt kyllä liikkuu työkseen, joten hänen täytyy vetää mässyä ihan kaksin käsin kun pysyy ylipainoisena.
Minä liikun työkseni, en ole mässyä syönyt 30 vuoteen ja syön pieniä annoksia terveellistä kasvisruokaa.
Ylipainoinen olen ollut 1 ja puoli vuotta, ylipaino tuli sairauksien myötä ja on nyt tippumassa kun lääkitys on kohdallaan.
Tanssinope 100 kg
Vierailija kirjoitti:
Futiksessa ja lätkässä ei olekaan kyse ulkonäöstä vaan se on urheilua. Hyvä kunto ja kroppa tulee sivutuotteena jos on tullakseen.
Jokainen PT on jonkun sortin fitness-maailmanmestari, näitä liittojahan riittää. Siis "huippu-urheilja"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Futiksessa ja lätkässä ei olekaan kyse ulkonäöstä vaan se on urheilua. Hyvä kunto ja kroppa tulee sivutuotteena jos on tullakseen.
Lätkä on kilpailullisuudessa verratavissa eukonkantoon ja sankohiipimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin olla ihminen joka ei pitäisi sitä minään, mutta täytyy myöntää että se vaivaisi enkä pitäisi häntä yhtä pätevänä kuin normaalipainoista pt:tä. Kuin taksikuski jolla on silmälappu toisen silmän päällä, lukihäiriöinen opettaja, kampaaja jolla on itsellä kamalat hiukset, kosmetologi jolla on epäonnistunut meikkaustyyli, anorektinen ravitsemusterapeutti... ymmärrätte varmaan mitä ajan takaa. Sen sijaan ylipainoisen kokin suosituksiin luottaisin kyllä.
No mutta tuohan on melkein vakio, että kampaajalla on hirveät hiukset ja kosmetologilla huono iho ja ruma meikki. Poikkeuksia ne, jotka näyttää hyviltä.
No mulla oli ravitsemusterapeuttina sairaalloisen ylipainon puolella oleva nainen.
Oli aika hankala luottaa kun vakuutteli, etten liho muodottomaksi ko.terapeutin suunnittelemalla 2600 kcal:n ruokavaliolla. Terv. Anorektikon kauhu
Aika hämmentävää kyllä, ei silloin ole kaikki opit menneet perille
Body positivity personal trainer, onko tunnit järjestetty lähimmässä mäkkärissä?
Muuten ihan hyvä, mutta et voi saada kenenkään toisen vartaloa edes samalla treenillä kuin mitä sun pt tekee ja motivaatiosi perustuu huijaukseen. Sulla on sun kroppa ja aineenvaihdunta ja geenit, joilla joudut pärjäämään ja jotka lopulta määrää sen millainen sun kropasta parhaimmillaankin tulee. Toki hyvä että on tavoitteita ja totta kai voit saada pt:ltä hyviä neuvoja tavoitteisiisi pääsemiseen.