Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaista luulit aikuisuuden olevan lapsena?

Vierailija
12.05.2025 |

Luulin että töitä saisi suht helposti kun tekee kaikki "oikein". Kokoajan stressiä jostain 🤣

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että aikuisena olisi jatkuvasti väsynyt ja huonolla tuulella. Mitä vielä! Aikuisuus on ihan parasta.

Vierailija
2/10 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena uskoin aikuisuuden tarkoittavan vapautta päättää itse asioistaan, tekemisistään ja tekemättä jättämisistä ja en hahmottanut aikuisuuden velvollisuuksia.

Kyllä teknisesti olen vapaa olemaan ja jättämään epämieluisat asiat esimerkiksi Työ, siivous, laskujenmaksu ym. Tekemättä,  mutta siitä on sangen epämiellyttäviä seurauksia pa, asunto, jos ei lähe maksamattomien laskujen vuoksi alta niin on sekainen ja likainen jne..

Toinen ensimmäistä sivuava oli rahankäyttö.  Uskoin että kun saan itse aikuisena päättää, voin ostaa mitä vaan ja syödä mitä herkkuja haluan. 😉 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vapaushan siinä oli päällimmäienä ajatuksena. Mutta sen vapauden kääntöpuolena on vastuu, joten loppujen lopuksi aikuisena ei ole sen vapaampi kuin lapsenakaan. No, joissain mikroasioissa kyllä, kuten että ostanko suklaapatukan ja mihin aikaan menen nukkumaan.

Vierailija
4/10 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että lapset hoitavat itsensä kuten minä hoidin ja että voin olla koko ajan töissä, kuten äitini oli.

Vierailija
5/10 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena ja nuoruusiässäkin kuvittelin, että aikuisuus tuo mukanaan ymmärryksen eriaiheisiin uutisiin nähden, erityisesti talouspoliittisiin sekä maailmanpolitiikkaan liittyviin.

Vierailija
6/10 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kiusaaminen loppuu aikuisena. Ei lopu.

Vierailija
7/10 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ajaa autolla. Saa polttaa tupakkaa ja juoda alkoholia. Täytettyäni 18 vuotta tätähän se aikuisuus pitkälti olikin. Myöhemmin tuli sitten stressi ja pelko tulevasta. Ja pelko lyhyen elämän haaskauksesta. Se on pahin.

Vierailija
8/10 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että kiusaaminen loppuu kun pääsen ns.  huippulukioon. - Olin väärässä. Luulin, että jos olen ahkera jsaan hyvämn koulutuksen yliopistolta "hyvältä alalta", niin saan hyvän työpaikan ja tai ainakin mahdollisuuden saada hyvää palkkaa - En ole saanut kumpaakaan. Luulin, että aikuisena ei enää kuulisu kenenkään huomauttelevan ulkonäöstäni ilkeästi. -Olin väärässä. Luulin, että aikuisena minäkin löydön rakastavan kumppanin ja saamme yhdessä lapsia - En ole löytänyt, eikä hän minua; lapsien saanyikin taitaa jäädä haaveeksi.   

Vierailija
9/10 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisuus oli töitä, saa tehdä mitä haluaa, makeanhimo loppuu ja seksiä tulee, milloin itseä huvittaa. Vain ensimmäinen on toteutunut

Vierailija
10/10 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että osaisin jo kirjoittaa tänne viestin pikaisesti puhelimella. - En näemmä osannut ilman n. kappaletta kirjoitusvirheitä