Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mietteitä herättää lihava personal trainer?

Vierailija
02.11.2022 |

Aloitin kuntosaliharrastuksen ja palkkasin personal trainerin tekemään ohjelman ja auttamaan alkuun.
Oli hämmentävää, kun paikalle tuli lihava nainen, olen todella timmi häneen verrattuna. Tuntuu hölmöltä sanoa hänelle tavoitteitani, mielestäni hänen kuuluisi olla esimerkki.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa tulla nyt suurenakin yllätyksenä, että lihavakin voi olla liikunta-alan ammattilainen, todella hyvässä kunnossa ja ihan pätevä neuvomaan sinua tässä asiassa.

Lihavuus ei ole sama kuin huono kunto tai ammattitaidottomuus. Lihava ihminen on vaan painava. Ei muuta.

Pt ei ole pelkästään liikunnanohjaajia, vaan heidän kuuluisi pystyä antamaan apua myös ruokavalioon liittyvissä kysymyksissä.

Ei kannata myöskään olettaa etteikö lihava ihminen voisi olla ammattilainen terveellisessä ruokavaliossa. Lihavuus ei syö kenenkään ammattitaitoa. Vartalo ei kerro mitään siitä mitä ihminen osaa.

No kyllä se vähän kertoo. Esimerkiksi että se ruokavalio on niin vaikea noudattaa, ettei sillä onnistu. Vaikea uskoa että kukaan alan ammattilainen ihan ehdoin tahdoin haluaisi pysyä epäterveissä mitoissa.

Vierailija
62/93 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan huoli lihavaa personal traineria!!!! Se menee jo ihan yli!!!! Lihavat ovat hyvin hävyttömiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin lihavan ja lyhyen pt:n, koska silloin hänellä olisi samat mittasuhteet kuin mulla. Helpompi neuvoa tekniikoissa.

Vierailija
64/93 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin ja unohtui muuten mainita, että liikunta ei laihduta. Se on aivan sama paljonko pasi punnertaa jos pasi syö liikaa.

Kyllä se laihduttaa kun sitä on joka päivä. Huomaa aika nopeasti kun menee vaikka raksalle töihin.

Menepä raksalle töihin 3*1 tunti viikossa ja kerro sitten laihduttaako se. Ei laihduta. Jossain muualla kuin fyysisessä ammatissa toimiva ihminen ei pysty liikkumaan vapaa-ajallaan niin paljon että se laihduttaisi.

Jep, mutta se pt kyllä liikkuu työkseen, joten hänen täytyy vetää mässyä ihan kaksin käsin kun pysyy ylipainoisena.

Vierailija
65/93 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan ne opettaa, jotka ei itse osaa tai jaksa.

Älä tee niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon.

Vierailija
66/93 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan pt:ksi sellaisen, jolla on minun ihannevartalo ja mihin kuntoon pyrin itse pääsemään. Auttaa motivoimaan kun tietää, että samoja liikkeitä tekemällä pt on saavuttanut tavoitteeni. Eli en siis haluaisi lihavaa personal traineria

Vierailija
67/93 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan pt:ksi sellaisen, jolla on minun ihannevartalo ja mihin kuntoon pyrin itse pääsemään. Auttaa motivoimaan kun tietää, että samoja liikkeitä tekemällä pt on saavuttanut tavoitteeni. Eli en siis haluaisi lihavaa personal traineria

Ei se mene niin. Sama treeni eri ihmisillä voi tuottaa ihan erilaisen lopputuloksen.

Vierailija
68/93 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kauheasti kiinnostaisi pt:n paino jos nyt ei ole aivan sen näköinen, että pumppu leikkaa koska tahansa ja jos ei vielä niin tapaamisen jälkeen kaahaa laput silmillä mäkkäriin syömään kolme triplajuustoa.

Mutta oon treenannut vain pari kertaa pt:n kanssa ja se oli tosi mukavaa ja ikäiselläni, noin 30 v naisella, joka ei varmaan aivan kilpaurheilijan kunnossa ollut, oli aivan valtavasti vinkkejä ja ideoita treeniin. Urheilen kyllä itsekin ja olen aina harrastanut jotain liikuntaa ja suunnitellut treenaamista, varsinkin lasten saamisen jälkeen oikein perehtynyt asioihin paremmin. Silti sieltä vaan tuli ja tuli uutta ideaa ja suunnitelmaa mulle ja olin kyllä todella vakuuttunut tuosta ammattitaidosta. Eikä hänkään siis itse vaikuttanut paljon kovempikuntoiselta kuin minäkään. En siis pelkän habituksen perusteella alkaisi vielä kyseenalaistaa toisen ammattitaitoa. Mulle jäi ainakin tuosta pt:stä niin hyvä fiilis, että suhtaudun muihinkin positiivisesti ja mielenkiinnolla. Vaikka olisi lihava.

69/93 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pitääkö kaikkien olla jotain nälkiintyneitä kehonrakentajia? Monet voimannostajat ovat aivan helvetin läskejä. Ja helvetin vahvoja samaan aikaan.

Eikö nälkiintyneen ja läskin välissä ole muuta vaihtoehtoa. Oletko jotenkin hidas.

Vierailija
70/93 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, ei kai kukaan halua kampaajaksikaan ihmistä jolla on palanut kotipermanentti. Kyllä se ulkonäkö joissain ammateissa valitettavasti on referenssi. Elämä ei ole sillä tavalla reilua.

Vierailija
71/93 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ei kai kukaan halua kampaajaksikaan ihmistä jolla on palanut kotipermanentti. Kyllä se ulkonäkö joissain ammateissa valitettavasti on referenssi. Elämä ei ole sillä tavalla reilua.

No eikö tuo lihava pt nyt vertautuisi enemmän siihen, ettei kuka haluaa kampaajakseen sellaisen, joka käyttää laiskuuttaan tai piheyttään vääriä tuotteita omiin hiuksiinsa ja jonka hiukset ovat takkuiset?

Kärähtänyt kotipermanentti kuulostaa siltä, ettei tiedä ollenkaan mitä tekee ja se vastaisi ehkä pt:tä, joka ei tiedä millä painoilla millaisia sarjoja kannattaisi tehdä missäkin kehittyäkseen tai tietäisi mitä muuta treenin onnistuminen hyvin edellyttää.

eri

Vierailija
72/93 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin olla ihminen joka ei pitäisi sitä minään, mutta täytyy myöntää että se vaivaisi enkä pitäisi häntä yhtä pätevänä kuin normaalipainoista pt:tä. Kuin taksikuski jolla on silmälappu toisen silmän päällä, lukihäiriöinen opettaja, kampaaja jolla on itsellä kamalat hiukset, kosmetologi jolla on epäonnistunut meikkaustyyli, anorektinen ravitsemusterapeutti... ymmärrätte varmaan mitä ajan takaa. Sen sijaan ylipainoisen kokin suosituksiin luottaisin kyllä.

Muuten hyvä, mutta jos kampaamossa on vaikka kaksi työntekijää. Toisen hiukset on taidokkaasti leikattu, toisella kamalat huonosti leikatut hiukset, niin valitsisin kampaajakseni sen jolla on huonosti leikatut hiukset. Tietenkin.

Vierailija
73/93 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä ajatuksena olisi, että tän tyypin tausta on voimalajeissa eikä niinkään tekniikkalajeissa. Että se ei ole tanssinut eikä joukkueurheillut, vaan paininut, maastavetänyt tai työntänyt kuulaa.

Olen parikymppinen perusplösö nivelvikainen ja jos pitäisi tilata PT, niin top5 olisi:

1. Kolmi-nelikymppinen tanakka nainen.

2. Neli-viisikymppinen mies

3. Kaksi-kolmekymppinen tanakka nainen

.

.

.

Viimeinen vaihtoehto olisi parikymppinen mintissä oleva hoikka ja etenkin jos se olisi mies.

Syyt? Olen rapakunnossa, ja asiakkaana sekä pirun kilpailun- että miellyttämisenhaluinen. Jos PT on mintissä ja etenkin nuori, niin suorituskykyni arvioidaan täsmälleen oikein (annan kaikkeni ja teen mitä käsketään) mutta palautumiskykyni yliarvioidaan railakkaasti (tein mitä käskettiin veren maku suussa, silmät lasittuneina ja luut/nivelet huutaen - nomut teit sen silti joten huomenna uudelleen samaan aikaan! t. Jonne 25-v).

Olen paska valmennettava, joten tarvitsen valmentajalta elämänkokemusta. En ole epämotivoitunut, joten en tarvitse ihailtavaa unelmakroppaa eteeni tepastelemaan.

Vierailija
74/93 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tekee työtä. Jos se on sulle niin vaikeaa, niin vaihda treineriä.

Entä lihavat hoitsut ja lääkärit?

Vierailija
75/93 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena olisin halunnut nuoren ja ihannekroppaisen PT:n, mutta silloin minulla ei ollut varaa maksaa personal trainerista.

Nyt ruuhkavuosia elävänä mammana toivoisin personal traineria, joka osaa suunnitella liikkeet, joiden aikana ei pissa lirahda. Ja ehkä sellaista, joka tietää, mitä tehdä jos tissit ovat tiellä liikkeitä suoritettaessa. Nämä vaativat valitettavasti tietynlaista kokemusasiantuntijuutta. Nyt minulla olisi varaa maksaakin :D

Vierailija
76/93 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on saattanut olla aiemmin vielä paljon lihavampikin ja tehnyt kenties onnistuneen elämänmuutoksen, joka jatkuu vielä koko loppuelämän. Osaa ehkä samaistua huonokuntoisiin asiakkaisiin paremmin kuin sellaiset personal trainerit, jotka ovat olleet ikiliikkujia koko elämänsä.

Jos taas personal trainer vaikuttaa itse huonokuntoiselta tai jopa pahoinvoivalta, ei herätä luottamusta.

Vierailija
77/93 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan huoli lihavaa personal traineria!!!! Se menee jo ihan yli!!!! Lihavat ovat hyvin hävyttömiä.

Eiks lihavat olekaan lepposia?

Vierailija
78/93 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkun toisen keho herättää sinussa tunteita, olet outo.

Vierailija
79/93 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umpihumalainen aa-kerhon vetäjä..

Vierailija
80/93 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se lihava pt olla aiemmin ollut timmissä kunnossa, mutta on lopettanut lajinsa harrastuksen esim. loukkaantumisen tai raskauden myötä. Ei kai personal traineriksi oikeasti tulla jos ei liikunta ole kiinnostanut ja omaa kuntoa vähän ollut jossain elämän vaiheessa. Ja kyllä lihavakin voi olla hyvässä kunnossa, ihmisestä näkee läskistä huolimatta melko hyvin onko siellä löllyköiden alla jotain mikä pitää ryhdin hyvänä ja paketin kasassa. Se on se miten kantaa itsensä, oli painoa tai ei. Eikä sen pt:n tarvitse sitä sun ohjelmaa itse pystyä edes tekemään alusta loppuun, kunhan pystyy tekemään sun tarpeisiin sopivan ohjelman, näyttämään liikkeet ja katsomaan että sinä teet ne oikein ja turvallisesti. Eipä sillä, saattaisin vähän olla itsekin ennakkoluuloinen, mutta eiköhän parin treenikerran jälkeen huomaa onko se tyyppi rahansa arvoinen. Eihän ne timmissä kunnossa olevat pt:tkään ole automaattisesti hyviä työssään.