Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sairauksia teillä on, joita ihmiset ovat vähätelleet tai käsittäneet väärin?

Vierailija
29.07.2025 |

Minulla atopia ja migreeniä,kuitataan että "kyllä mullakin on joskus pää kipeä" tai "kyllä muakin kutittaa kun itikat syö". Joskus on myös luultu,että atopia  tarttuu jos ui samassa altaassa.

Kommentit (162)

Vierailija
1/162 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsiekseema: jospa niitä suojahanskoja kokeilisit aa juu, toki, paitsi että hikoaminen vaan pahentaa! Voithan sä nyt vähäsen tiskata ku on noin hyväs kunnossa kädet, joo ei ole kauaa jos auttelen siinä tiskaamisessa. Hyi, tarttuuks toi rutto? Plaah niin turhauttava sairaus!

Vierailija
2/162 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäkipu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/162 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeat allergiat.

"No eihän toi voi tuntua missään. Jos on kumminkin vaan psykosomaattista, kun pelkäät, että tulee oireita?" 

Samalla meinaan raapia kasvoni verille, kun niitä syyhyttää niin pahasti ja silmät kutisee niin, etten ne tekisi mieli repiä irti päästä. Kaupan päälle oskionteloita särkee kuin viimeistä päivää.

Vierailija
4/162 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelreuma joka ei näy ulospäin, on ihmetelty miten niin on voi käydä töissä. Nämä henkilöt eivät ole nähneet kun itken kivusta porkkanaa kuoriessa.

Vierailija
5/162 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nivelreuma joka ei näy ulospäin, on ihmetelty miten niin on voi käydä töissä. Nämä henkilöt eivät ole nähneet kun itken kivusta porkkanaa kuoriessa.

Sama sairaus minulla. Täällä palstalla jatkuvasti saa kuulla saamattomuudesta ja laiskuudesta kun en ole töissä. Ja ei ymmärretä kuinka vaikeaa nykypäivänä on päästä työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
6/162 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atopia täälläkin.

Olisin  rikas jos saisin euron joka kerta kun kysytään että oletko rasvannut.

On myös  syytelty syyhyiseksi koska raavin.

Kerran jopa lääkäri kysyi että mitä nämä tummat läiskät takareisissä ovat? (parantuneen ihottuman jälkiä).

Vierailija
7/162 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muut ihmiset toisten sairauksia ymmärrä.

Eikä kai tarviikkaan.

Mitä sun tai mun sairaudet muille kuuluu?!

Vierailija
8/162 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä, joka ei näy päällepäin. "Sähän oot ihan terve, kun jaksat liikuntaakin harrastaa"

Vierailija
9/162 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuus.

Kuulemma uni tulee kyllä kun liikkuu illalla, ei katso ruutuja, ja ottaa melatoniinia. Ja muistaa kysyä AINA, että onhan unihygienia kunnossa.

Vierailija
10/162 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsiekseema: jospa niitä suojahanskoja kokeilisit aa juu, toki, paitsi että hikoaminen vaan pahentaa! Voithan sä nyt vähäsen tiskata ku on noin hyväs kunnossa kädet, joo ei ole kauaa jos auttelen siinä tiskaamisessa. Hyi, tarttuuks toi rutto? Plaah niin turhauttava sairaus!

Käsiekseema myös mulla ja samanlaisia kokemuksia.

Vierailija
11/162 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono kuulo. Aiheuttaa että puhun kovalla äänellä. 

Vierailija
12/162 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä reuma, alkoi juuri tuollaisin oirein. Mahtaako sinun lääkitys olla kohdillaan ? Jos olet tk-seurannassa, pyydä lähete reumatologille. 

Vierailija
13/162 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusufinni. Muka vain vaaraton ihosairaus. Ihmiset ei muka välitä toisten punaisesta ihosta. Punastuminen on muka söpöä. Oikeasti pilaa koko elämän, koska iho on todella kipeä ja ruma. Paloauton punainen naama turvotuksella ei ole myöskään söpöä ja moni kysyy onko joku kohtaus menossa.

Migreeni. Tämä ei ole mikään pääkipu, joka lähtee buranallla.

Vierailija
14/162 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leukemia.

Vierailija
15/162 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla myös sellainnen ekseema, että käsissä menee iho vesikelloille? Se kutina ja polte on hirveää! En todellakaan liottele käsiäni missään.

Vierailija
16/162 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksisuuntainen mielialahäiriö josta kuulemma pitäisi parantua vain itseään niskasta kiinni ottamalla. Sosiaalisten tilanteiden pelko kuulemma ihan höpöhöpösairaus.

Vierailija
17/162 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin otsikon ja meinasin juuri migreenin mainita. Se puhkesi mulla eskari-iässä ja monenlaista asennetta on tullut vastaan. Pakotetaan keskittymään vaikken pysty, ei päästetä suihkuun (mulle tärkeä kivunlievityskeino), pakotetaan pysymään paikan päällä, paheksutaan oksentamista ja kipulääkkeitä. Kerran leirillä, olin varmaan 9-vuotias, leiriohjaaja pakotti juoksentelemaan ja osallistumaan leiriohjelmaan, eikä uskonut että mulla on paha olo ennen kun kaaduin ja oksensin. Särkylääkkeen antoi ottaa vasta parin yrjökeikan jälkeen, vaikka vanhempani olivat laittaneet leirilomakkeeseen migreenistäni ja antaneet leirinvetäjälle särkylääkkeet säilytettäviksi. 

Vierailija
18/162 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama sairaus minulla. Täällä palstalla jatkuvasti saa kuulla saamattomuudesta ja laiskuudesta kun en ole töissä. Ja ei ymmärretä kuinka vaikeaa nykypäivänä on päästä työkyvyttömyyseläkkeelle.

Itse sairastuin, siis olen nainen, juuri eläkkeelle päästyäni, samaan aikaan tuli covid. 

Vierailija
19/162 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muut ihmiset toisten sairauksia ymmärrä.

Eikä kai tarviikkaan.

Mitä sun tai mun sairaudet muille kuuluu?!

No esim. atopia kyllä näkyy uimahallissa tai jos sitä on kasvoissa niin talvellakin. Ja se todellakin silloin kuuluu muille kun luulevat saavansa tartunnan.

Vierailija
20/162 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en ymmärrä miten keliakiaa vähätellään. Se rajoittaa syömisiä kuitenkin tosi paljon ja huolimattomuuden seuraukset voi olla ikäviä. Laktoosi-intoleranssia on vähätelty myös vaikka se on rajoittava vaiva sekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan