Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jyrkkä varoitus ihmisille kokeneelta lääkäriltä

Vierailija
01.11.2022 |

Älkää koskaan puhutelko lääkäriänne pelkällä etunimellä. Liian tuttavalliseksi käyminen tuntuu yleensä vain ärsyttävältä. Ihmisinä me olemme kuitenkin toisillemme täysin tuntemattomia.

Ei yhtään mitään sellaista "Hei kuule Mikko, voitsä kirjottaa mulle sen Diapam reseptin".

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lääkäriä sitten tulisi puhutella?

No siten kuin toisilleen tuntemattomat ihmiset yleensä puhuu. Ei kuitenkaan tarvitse nykymaailmassa enää teititellä.

"Olisiko sinun mahdollista uusia minun reseptini."

Uusin reseptini kannan kautta. Ei tarvitse puhutella lääkäriä ollenkaan.

Voiko sen kautta uusia keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä?

Riippuu lääkäristä ja reseptistä. Osa lääkäreistä ei uusi niitä ollenkaan. Osa uusii paikan päällä ja osa sekä että jos uusii.

Olennaista on reseptin merkinnät ja voimassaoloaika. Yli vuoden vanhoja ei voi uusia vaikka resepti muuten sen sallisi. Reseptissä voi itsessään jo olla uusimiskielto, jolloin sitä ei voi uusia netissä.

On täysin lääkärikohtaista kuka antaa jos antaa. Osa päättää että ei anna ja pysyy päätöksessään oli potilaan vointi mitä tahansa.

Vierailija
42/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lekuri kokee olevansa rahvaan yläpuolella ja opastaa heitä puhuttelemaan oikein, koska hän suuttuu liiallisesta tuttavallisuudesta.

ARVOISA HERKKÄNAHKAINEN LÄÄKÄRI, ME OLEMME MAKSANEET SINUN (aivan oikein, SINUN) KOULUTUKSESI. SINULLA EI OLE OIKEUTTA EDES YRITTÄÄ PAKOTTAA MEITÄ NUOLEMAAN SINUN PER SE TTÄSI.

Sinä olet töissä meitä varten, emme me sinua varten.

Nyt se ylenkatse alas ja käytös asiakkaita kunnioittavaksi. Heti.

En tiedä mitä vaivoja olet kiertänyt itse esittelemässä mutta ei siellä vastaanotolla ole tarkoituskaan nuolla lääkäreiden perseitä. Eihän se herra jeesus nyt mikään seksifantasioiden toteutuspaikka sinulle ole. Pikemminkin tarkoitus on istua paikallaan ja vastailla kysymyksiin.

Kyllähän se tuntuisi vastaanotolla vielä epämiellyttävämmältä jos joku alkaisi nuolla persettä. Kyllä sitä kaikkea hiipparia on tullut nähtyä, mutta ihan näin suorasukaiseen toimintaan ei ole kukaan pyrkinyt.

No sitten on syytä pitää pää kiinni asiakkaan puhetavasta. Jos sinä vaadit, että sinua nimitetään haluamallasi tavalla, se on vaatimus perseennuolemisesta. Vähäinen älysi ei ilmeisesti riitä tajuamaan, että perseennuoleminen ei kirjaimellisesti ole sitä, mitä sinä tyhjässä päässäsi kuvittelet sen olevan.

Ota ihan relax vaan. Ei tämä nyt niin vakavaa ole. Sulta on näemmä tainnut jäädä ne Diapamit uusimatta vai miksi hermot noin kireellä? Vai kuukautiset tulossa?

Miksi sitten puhut "jyrkästä varoituksesta"? Minä koen tuollaiset sanat koppavana ylemmyydentunteena asiakaspalvelijalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teitittelen aina lääkäriä, ei tulisi mieleenkään sinutella. Sinutteleminen tuntuu liian tuttavalliselta.

Jos lääkäri olisi joku hyvin tuntemani sukulainen niin silloin sinuttelisin.

Kapiaista ja vanginvartijaa teititellään. Arvostettua henkilöä ei puhutella suoraan kohteliaassa suomen kielessä.

Esimerkiksi "Mitä saisi olla", "voisiko reseptin uusia".

Muodollisessa kohteliaassa puhuttelussa käytetään kolmatta persoonaa "Mitä rouvalle saisi olla" mutta esimerkisi hoitotilanteessa se olisi potilaalta liian muodollista. Iäkkäämpää potilasta voi hoitohenkilö arvostuksen osoituksena alkuun puhutella kolmannessa persoonassa. Jatkuvana se olisi tarkoituksellista etäisyyden ottamista.

Vierailija
44/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lekuri kokee olevansa rahvaan yläpuolella ja opastaa heitä puhuttelemaan oikein, koska hän suuttuu liiallisesta tuttavallisuudesta.

ARVOISA HERKKÄNAHKAINEN LÄÄKÄRI, ME OLEMME MAKSANEET SINUN (aivan oikein, SINUN) KOULUTUKSESI. SINULLA EI OLE OIKEUTTA EDES YRITTÄÄ PAKOTTAA MEITÄ NUOLEMAAN SINUN PER SE TTÄSI.

Sinä olet töissä meitä varten, emme me sinua varten.

Nyt se ylenkatse alas ja käytös asiakkaita kunnioittavaksi. Heti.

En tiedä mitä vaivoja olet kiertänyt itse esittelemässä mutta ei siellä vastaanotolla ole tarkoituskaan nuolla lääkäreiden perseitä. Eihän se herra jeesus nyt mikään seksifantasioiden toteutuspaikka sinulle ole. Pikemminkin tarkoitus on istua paikallaan ja vastailla kysymyksiin.

Kyllähän se tuntuisi vastaanotolla vielä epämiellyttävämmältä jos joku alkaisi nuolla persettä. Kyllä sitä kaikkea hiipparia on tullut nähtyä, mutta ihan näin suorasukaiseen toimintaan ei ole kukaan pyrkinyt.

No sitten on syytä pitää pää kiinni asiakkaan puhetavasta. Jos sinä vaadit, että sinua nimitetään haluamallasi tavalla, se on vaatimus perseennuolemisesta. Vähäinen älysi ei ilmeisesti riitä tajuamaan, että perseennuoleminen ei kirjaimellisesti ole sitä, mitä sinä tyhjässä päässäsi kuvittelet sen olevan.

Ota ihan relax vaan. Ei tämä nyt niin vakavaa ole. Sulta on näemmä tainnut jäädä ne Diapamit uusimatta vai miksi hermot noin kireellä? Vai kuukautiset tulossa?

Miksi sitten puhut "jyrkästä varoituksesta"? Minä koen tuollaiset sanat koppavana ylemmyydentunteena asiakaspalvelijalta.

Lääkäriä ei kannata suututtaa. Sillä on kyky tap paa tai vam mauttaa ilman seuraamuksia.

Vierailija
45/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei arvoisa tuleva mieheni voisitko uusia migreenilääkereseptin? Ai muuten et saa tänäkään iltana kun pääkipu on niin ankara mutta nukummehan kuitenkin yön vierekkäin. Pusi pusi. Nähdään kotona. Terv. Rakas tuleva vaimosi

Vierailija
46/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lääkäriä sitten tulisi puhutella?

No siten kuin toisilleen tuntemattomat ihmiset yleensä puhuu. Ei kuitenkaan tarvitse nykymaailmassa enää teititellä.

"Olisiko sinun mahdollista uusia minun reseptini."

Uusin reseptini kannan kautta. Ei tarvitse puhutella lääkäriä ollenkaan.

Voiko sen kautta uusia keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä?

Ei voi.

Vierailija
47/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jos olet kouluttautunut ja asunut pitkään Saksassa, mutta Suomessa käytetään etunimiä, sinutellaan, ja sanotaan ihmisistä "se".

Vierailija
48/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lässytä ap.

Tuskin lääkäri välittää siitä, miten häntä kutsut.

Lääkärille on tärkeintä sinun sairautesi ja vointisi, ei muu.

Lääkärien vastaanotolla käy niin lapsia, aikuisia kuin vanhuksiakin kirjava joukko.

Lääkäri olet ennenkaikkea potilas. vähemmän mikään muu.

Vierailija
49/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laitoshuoltaja. Kerran viedessäni potilaalle ruokaa, tervehdin: Hei "Mikko", olis lounasta. Potilas ilahtui kuullessaan etunimensä, kun harmitteli kokoajan kuulleensa vain sukunimensä tai potilaspaikan numeron, ( siis esim. kolmospaikka). Siis pelkällä etunimen kuulemisella sain ilahdutettua mieltä. 😃

Eikä käyty liian tuttavallisiksi.

Vierailija
50/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh mitä taas.

Lääkäri on töissä potilaita varten. Ja olet nyt ilmeisesti yksityislääkäri, harvempi varmaan edes muistaa mikä se sun nimi olikaan, ovat vaan soittaneet mehiläisen/terveystalon ajanvaraukseen että yleislääkärille aika.

Vierailija
51/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules konitohtori, pillerit tiskiin tai tulee käkättimeen

Vierailija
52/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun anteeksi potilaan pitäisi varmaan naisen niiata ja miehen kumartaa tullessaan vastaanotolle arvon tohtori

Vierailija
53/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tykkäisi, että vieraat ihmiset puhuttelevat etunimeltä. Tutut erikseen. Voi puhutella käyttäen Te tai Sinä- muotoa.

Vierailija
54/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei lääkäri, älä puhu stressistä tai alkoholista kun tiedät että ei ole siitä vaan ulkopuolisten rikollisesta aikaansaamista vaivousta. Älä löpise. Anna lääke joka tehoaa ja niin että oire ei uusi. Ei kaikki fyysiset oireet johdu psyykkisistä vaivoista... tai seksistä. Mitä ne siellä lääkiksessä opettaa.

Vierailija
55/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä väitä, että on luonnollista vanhenemista vain, vaikka on sabotaasia ja jonkun hullu psykolointia. Oh, pelkään niin vanheta. Kato me psyykataan sut, me ihanat lämpimät lähimmäiset. Rikoksilla.

Vierailija
56/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän jos olet kouluttautunut ja asunut pitkään Saksassa, mutta Suomessa käytetään etunimiä, sinutellaan, ja sanotaan ihmisistä "se".

Totta, jollei jostakin syystä tarvitse kohteliaisuutta tai muodollisuutta kuten kaveripiirissä.

Vierailija
57/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen laitoshuoltaja. Kerran viedessäni potilaalle ruokaa, tervehdin: Hei "Mikko", olis lounasta. Potilas ilahtui kuullessaan etunimensä, kun harmitteli kokoajan kuulleensa vain sukunimensä tai potilaspaikan numeron, ( siis esim. kolmospaikka). Siis pelkällä etunimen kuulemisella sain ilahdutettua mieltä. 😃

Eikä käyty liian tuttavallisiksi.

Loistavaa tilannetajua ja kohteliasta käytöstä!

Vierailija
58/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra tohtoriherra, rukoilen: uusikaa Diapam-reseptini.

Vierailija
59/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestoista kåsky. Älä turhaan lausu lääkärisi nimeä.

Vierailija
60/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun lääkärinä puhuttelet minua nimeltä. Mikset hyväksyisi saman käytöksen potilaalle kun itsellesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä