Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jyrkkä varoitus ihmisille kokeneelta lääkäriltä

Vierailija
01.11.2022 |

Älkää koskaan puhutelko lääkäriänne pelkällä etunimellä. Liian tuttavalliseksi käyminen tuntuu yleensä vain ärsyttävältä. Ihmisinä me olemme kuitenkin toisillemme täysin tuntemattomia.

Ei yhtään mitään sellaista "Hei kuule Mikko, voitsä kirjottaa mulle sen Diapam reseptin".

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä myöskään lääkäri potiloittele, rouvittele, tytöttele, sinuttele tai teitittele minua. Äläkä myöskään kutsu minua nimeltä.

Vanhan kansan mukaan on kohteliasta olla puhuttelematta suoraan, sopii käyttää epäsuoraa ilmausta. "Voisiko sitä kirjoittaa vaikka Diapamia", johon lääkäri sitten vastaa "juu, ei sitä oikein tämänlaisiin vaivoihin kirjoiteta".

Vierailija
22/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy lääkärissä ikinä, hoidan itse vaivani. Aina ne keksii itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on se kumma miten kokeneillakin lääkäreillä voi olla noin huono itsetunto ja professionaalisuuden puute, että antaa tuommoisten vaikuttaa omaan tekemiseen.

Vierailija
24/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole kyllä koskaan tullut tarpeen teititellä tai kutsua nimellä lääkäriä siellä vastaanotolla. Kotona taas puhun "Valtsusta" :D

Vierailija
25/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"poju,uusippas nää reseptit eka ja sitten kerrot mikä mun polvea vaivaa,hopihopi,pitäs olla jo".

Olen sentään rerservin alikersantti,minä kerron mitä tehdään ja miten puhutellaan.

Vierailija
26/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lekuri kokee olevansa rahvaan yläpuolella ja opastaa heitä puhuttelemaan oikein, koska hän suuttuu liiallisesta tuttavallisuudesta.

ARVOISA HERKKÄNAHKAINEN LÄÄKÄRI, ME OLEMME MAKSANEET SINUN (aivan oikein, SINUN) KOULUTUKSESI. SINULLA EI OLE OIKEUTTA EDES YRITTÄÄ PAKOTTAA MEITÄ NUOLEMAAN SINUN PER SE TTÄSI.

Sinä olet töissä meitä varten, emme me sinua varten.

Nyt se ylenkatse alas ja käytös asiakkaita kunnioittavaksi. Heti.

Vierailija
27/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lekuri kokee olevansa rahvaan yläpuolella ja opastaa heitä puhuttelemaan oikein, koska hän suuttuu liiallisesta tuttavallisuudesta.

ARVOISA HERKKÄNAHKAINEN LÄÄKÄRI, ME OLEMME MAKSANEET SINUN (aivan oikein, SINUN) KOULUTUKSESI. SINULLA EI OLE OIKEUTTA EDES YRITTÄÄ PAKOTTAA MEITÄ NUOLEMAAN SINUN PER SE TTÄSI.

Lääkärin ei monta vuotta tarvitse töitä tehdä, kun hän jo veroissaan maksanut koulutuksensa hinnan.

Vierailija
28/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin asiakkaana en ole niin kovin tarkka omasta kommunikoinnistani, mutta lääkärin tietysti on pohdittava huolellisesti miten kohtelee asiakkaitaan - kuten itse joudun omassa ammatissani tekemään.

Vierailija
29/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole mikään peruste. Ihan samalla tavalla on maksettu verovaroista kaikkien muidenkin suomalaisten peruskoulut, lukiot ja ammatti/yliopistokoulutukset. Poislukien jotkut todella harvat maksullisen koulutuksen käyneet.

Vierailija
30/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naislääkäreillä on joku pakonomainen tarve ratsastaa tittelillä kun ilmeisesti sillä saa tuntea olevansa jotenkin parempi vaikka tavallinen ihminen se sekin on

Vierailija
31/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä vaivoja olet kiertänyt itse esittelemässä mutta ei siellä vastaanotolla ole tarkoituskaan nuolla lääkäreiden perseitä. Eihän se herra jeesus nyt mikään seksifantasioiden toteutuspaikka sinulle ole. Pikemminkin tarkoitus on istua paikallaan ja vastailla kysymyksiin.

Kyllähän se tuntuisi vastaanotolla vielä epämiellyttävämmältä jos joku alkaisi nuolla persettä. Kyllä sitä kaikkea hiipparia on tullut nähtyä, mutta ihan näin suorasukaiseen toimintaan ei ole kukaan pyrkinyt.

Vierailija
32/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin ei monta vuotta tarvitse töitä tehdä, kun hän jo veroissaan maksanut koulutuksensa hinnan.

No tehköön sitten etukäteen työtä, että voi maksaa ihan omillaan koulutuksensa.

Mutta, niin tai näin, yhdelläkään lääkärillä EI ole oikeutta määritellä asiakkaittensa puhetapaa. Htin nirppanokat.

Vierailija
33/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naislääkäreillä on joku pakonomainen tarve ratsastaa tittelillä kun ilmeisesti sillä saa tuntea olevansa jotenkin parempi vaikka tavallinen ihminen se sekin on

No niin, tässä ketjussa kyllä kommentoidaan, että lääkäri on _tavallinen ihminen_. Mutta kun joku lääkärinä kommentoi palstalle, ei kukaan täällä usko, että "niin korkeasti  koulutettu ja arvonsa tunteva ammattilainen" viettäisi aikaa Vauvapalstalla.

Vierailija
34/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä vaivoja olet kiertänyt itse esittelemässä mutta ei siellä vastaanotolla ole tarkoituskaan nuolla lääkäreiden perseitä. Eihän se herra jeesus nyt mikään seksifantasioiden toteutuspaikka sinulle ole. Pikemminkin tarkoitus on istua paikallaan ja vastailla kysymyksiin.

Kyllähän se tuntuisi vastaanotolla vielä epämiellyttävämmältä jos joku alkaisi nuolla persettä. Kyllä sitä kaikkea hiipparia on tullut nähtyä, mutta ihan näin suorasukaiseen toimintaan ei ole kukaan pyrkinyt.

Idiootti.

Vierailija
35/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on muutenkin aika harvinaista kutsua ihmistä nimeltä, jos ei jossain isommassa joukossa tarvi eritellä kenelle on puhumassa, sellaisia tilanteita ei varmaan esim. reseptiä pyydettäessä juuri tule eteen.

Vierailija
36/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten on syytä pitää pää kiinni asiakkaan puhetavasta. Jos sinä vaadit, että sinua nimitetään haluamallasi tavalla, se on vaatimus perseennuolemisesta. Vähäinen älysi ei ilmeisesti riitä tajuamaan, että perseennuoleminen ei kirjaimellisesti ole sitä, mitä sinä tyhjässä päässäsi kuvittelet sen olevan.

Vierailija
37/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, missä vaiheessa lääkärinkäyntiä tulisi edes vastaan tämmöinen tilanne. Kerron, mikä minua vaivaa ilman että siinä tulee mainita lääkäriä lainkaan.

Vierailija
38/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huolta että käyttäisin nimeäsi, on niin surkea nimimuisti että en meinannut henkilökorttia varten tunnistautumisessa muistaa isäni virallista nimeä, joten ei tule olemaan mitään nimeä, jonka olen ehkä kuullut kerran tai kymmenen kertaa.

Vierailija
39/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten on syytä pitää pää kiinni asiakkaan puhetavasta. Jos sinä vaadit, että sinua nimitetään haluamallasi tavalla, se on vaatimus perseennuolemisesta. Vähäinen älysi ei ilmeisesti riitä tajuamaan, että perseennuoleminen ei kirjaimellisesti ole sitä, mitä sinä tyhjässä päässäsi kuvittelet sen olevan.

Ota ihan relax vaan. Ei tämä nyt niin vakavaa ole. Sulta on näemmä tainnut jäädä ne Diapamit uusimatta vai miksi hermot noin kireellä? Vai kuukautiset tulossa?

Vierailija
40/72 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lääkäriä sitten tulisi puhutella?

No siten kuin toisilleen tuntemattomat ihmiset yleensä puhuu. Ei kuitenkaan tarvitse nykymaailmassa enää teititellä.

"Olisiko sinun mahdollista uusia minun reseptini."

Kuulostaa ulkomaalaisen sanomalta lauseelta.

Voisiko reseptin x uusia?

Minulla on ollut tuo "somnor-resepti" saisinkohan sen uusittua? Voisikohan sen uusia tässä samalla?

Passiivimuodossa siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä