Jyrkkä varoitus ihmisille kokeneelta lääkäriltä
Älkää koskaan puhutelko lääkäriänne pelkällä etunimellä. Liian tuttavalliseksi käyminen tuntuu yleensä vain ärsyttävältä. Ihmisinä me olemme kuitenkin toisillemme täysin tuntemattomia.
Ei yhtään mitään sellaista "Hei kuule Mikko, voitsä kirjottaa mulle sen Diapam reseptin".
Kommentit (72)
Älä myöskään lääkäri potiloittele, rouvittele, tytöttele, sinuttele tai teitittele minua. Äläkä myöskään kutsu minua nimeltä.
Minua saa tutut potilaat kyllä kutsua etunimellä.
Vierailija kirjoitti:
Miten lääkäriä sitten tulisi puhutella?
No siten kuin toisilleen tuntemattomat ihmiset yleensä puhuu. Ei kuitenkaan tarvitse nykymaailmassa enää teititellä.
"Olisiko sinun mahdollista uusia minun reseptini."
Haista vi ttu! Ihmeen marmatusta joltain kyrvänsyylältä taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siten kuin toisilleen tuntemattomat ihmiset yleensä puhuu. Ei kuitenkaan tarvitse nykymaailmassa enää teititellä.
Voihan sen kysyä myös, että voiko reseptini uusia...
Ei ole ikinä tullut tilannetta, että olisi pitänyt lääkäriä puhutella millään nimellä, eikä toivottavasti tulekaan, koska en todellakaan tiedä mitä nimeä tai nimitystä käyttäisin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusin reseptini kannan kautta. Ei tarvitse puhutella lääkäriä ollenkaan.
Minä teitittelen aina lääkäriä, ei tulisi mieleenkään sinutella. Sinutteleminen tuntuu liian tuttavalliselta.
Jos lääkäri olisi joku hyvin tuntemani sukulainen niin silloin sinuttelisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ulkomaalaisen sanomalta lauseelta.
Voisiko reseptin x uusia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusin reseptini kannan kautta. Ei tarvitse puhutella lääkäriä ollenkaan.
Voiko sen kautta uusia keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä?
Ei puhutella. Mutta miksi kunnan henkilöstö käyttää ihmisten etunimiä silti itse? Kuule Niina (tai Mairikki), oletko sinä ajatellut sitä ja tätä vaihtoehtoa. Ai miksi et halua? No ota ota ota.
Minä sinuttelin itseni ikäistä tai hieman vanhempaa lääkäriä, mutta hän sitten teitittelikin minua. Huomasin virheeni, mutten muuttanut sitä, miten puhuttelin häntä, minulla oli nimittäin alkava vatsatauti ja oloni oli kurja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet
Menikö tunteisiin?
Vierailija kirjoitti:
Harva vitunhaistattelija saa edes multa aikaa. Sellaiset käytöstavat, mitä äiti kotona opettanut, yleensä riittää.
Hei ylipalkkainen apina, missä mun diapamit?
Oliko parempi tapa puhutella lääkäriä?
"Olisiko mahdollista uusia resepti?"