Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jollekin voi olla nykypäivänä ongelma ettei mies maksanut treffeillä?

Vierailija
01.11.2022 |

Jos mies käy useilla treffeillä niin se tekee aikamoisen loven rahapussiin.

Ja mistä sitä tietää että panostus kannattaa?

Ekoilla treffeillä kukin maksakoot omat safkansa.

Kommentit (1374)

Vierailija
521/1374 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtään naista joka olettaisi miehen maksavan treffeillä. Millaisissa piireissä niitä pyörii?

Vierailija kirjoitti:

Oletan että mies tarjoaa, mutta kieltäydyn ja maksan itse kuitenkin. Kyseessä on käytöstavat ja kertoo myös luonteesta. Pihiä ja ahnetta miestä en huoli.

Ja 70 tykkäystä muilta naisilta. Ei mennyt edes 5:ttä viestiä kun sinut todistettiin vääräksi.

Sitähän minä tuossa kommentissa ihmettelenkin että missä niitä pyörii. Selvästi on paljon naisia jotka odottavat miehen maksavan. Ihme sattuma etten itse sellaisia tunne ja itsellenikin ajatus syömisten maksattamisesta jollain toisella on täysin vieras, ellei jopa absurdi.

Miten voit väittää tuollaista ja kuvitteletko olevasi uskottava? Et varmana ole käynyt näitä keskusteluja (kaikkien) tuntemiesi naisten kanssa. Eli MISTÄ KUVITTELET tietäväsi tämän? Kysehän on nyt vain omista oletuksistasi tutuista naisistasi.

En olekaan, väitinkö jossain niin? Sanoin etten tunne sellaisia ihmisiä, eli tällainen asia ei ole koskaan tullut kenenkään kanssa ilmi että odotettaisiin miehen maksavan. Kaikki maksavat omansa jonka kanssa asiaa on sivuttu.

No täähän oli näppärä tapa siirtää maalitolpat. En minäkään tunne, kun en ole koskaan asiasta keskustellut kenenkään kanssa.

Vähän pelleksi teit itsesi kyllä.

Täh? Olen keskustellut monien kanssa. Mikä jäi nyt epäselväksi?

Vierailija
522/1374 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tarjoaa joka kutsuu. Yksinkertaista.

Sitten jos ei ole varaa tarjota, pitää olla pokkaa myöntää se edes itselle ja kehitellä jotain halpaa/maksutonta tekemistä tutustumisen merkeissä.

Jännä et tää ei koske naisten välisissä tapaamisissa esim ystävien kesken

Kyllä minä tarjoan sille, jonka pyydän mukaani syömään tai kahville. Ihan sama, onko kutsuttu mies tai nainen. Millekään isolle porukalle yhdellä kertaa ei minun rahat riitä, mutta yhdelle tai kahdelle kerrallaan. Jotkut erityistapaukset on sitten erikseen, jos vaikka juhlin jotain ja pyydän ystäviä mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1374 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten jos ei ole varaa tarjota, pitää olla pokkaa myöntää se edes itselle ja kehitellä jotain halpaa/maksutonta tekemistä tutustumisen merkeissä.

Miksi ei koskisi? Usein toki mennään sinne kahville yhteisestä sopimuksesta, jolloin molemmat maksaa omansa. Mutta silloin kun selkeästi pyydän kaveria paikalle seurakseni, totta kai tarjoudun maksamaan. Ja maksankin useimmiten, koska tämä on vastavuoroista. Kaveri puolestaan toimii samoin, kun hänellä on tarve päästä purkamaan sydäntään kahvikupposen tai pizzan ja olutlasin äärellä.

Voiko normaali, kohtelias kanssakäyminen oikeesti olla joillekin niin vaikeaa kuin tästä ketjusta joutuu päättelemään?

Vierailija
524/1374 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastatkaa jo miehet että koska ette tarjoa naiselle edes sitä kahvikuppia ekoilla treffeillä, koska tasa- arvo, ja ette halua olla hyväksikäytetty, niin miten on, jos nainen kutsuu teidät syömään luokseen, niin maksatteko oman osuutenbe ruuasta, viinistä ja vaivanpalkkaa ruuanlaitosta, vai loppuuko se tasa- arvo noilla treffeillä ja silloin ei ole hyväksikäyttöä?

Vastatkaa jo!!!

Minä maksaisin vaikka koko summan tai ehdottaisin jotain muuta tekemistä myöhemmin jonka maksaisin, koska olisin tyytyväinen siihen, että nainen ei yritä lypsää rahaa mieheltä ja toiseksi nainen oli tarpeeksi rohkea kutsuakseen miehen kotiinsa.

Rohkea? Vain umpihullu kutsuu tuntemattoman omaan kotiin.

Itse en kutsuisi ketään puolituttua kotiini syömään. Olen ihan hyvä laittamaan ruokaa ja leipomaan, mutta en tietenkään anna taitojani kenenkään käyttöön ilmaiseksi. Siinä joutuu muuten olemaan aina kokkausvastuussa.

Olen kutsunut useita naisia kotiini ensitreffeille hyvällä menestyksellä. Ilmeisesti naiset ovat vakuuttuneet sen turvallisuudesta chattäilyssä ennen tapaamista?

Ai niitä venäläisiä naisia, joista olet aiemminkin tänne kirjoittanut? Kai he puntaroi ilmaisen majoituksen ruokien kera ja riskin välillä ja valitsevat ilmaisen majoituksen.

Kerran suomalainenkin nainen ehdotti, että mennäänkö sinun asunnolle kun tavattiin sovitussa paikassa lähellä missä asuin ja lisäsi vielä, että et kai sinä minua syö.

Oi että, törmäsit sitten ihka oikeaan lokkiin. Hän siis majoittui sinun luo, söi ja joi piikkiisi. Miten pitkän aikaa, koko viikonlopunko? Lähtiessä taisi sanoa heipat eikä puhunut mitään, että olisi korvannut sinun kuluja ja vaivannäköä.

Pidän tällaista toimintaa naiselta hyvänä. Jos mies kotona tarjoaa kahvit ja leipää, se ei ole iso uhraus. Silloin ei ole myöskään örveltäjiä häiritsemässä kuten julkisella paikalla usein on. Pahempia ovat ne naiset, jotka syövät ja juovat miehen laskuun ravintolassa eikä heitä sen illan jälkeen välttämättä näy.

Vierailija
525/1374 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua pihiä miestä. Tykkään, kun mies tarjoaa treffeillä. Muutenkin on turvallinen olo, jos mies tienaa hyvin. Pystyy paremmin panostamaan mukavaan ja toimivaan lapsiperhe-elämään, kun lapsia on varaa kuskata eri harrastuksissa ja päästään käymään matkoilla muuallakin kuin Suomen huvipuistoissa. Kuten Minttu Räikkönenkin joskus sanoi: jokainen valitsee sellaisen lompakon jolla haluaa elää.

Enemmistö "piheistä" miehistä ovat joskus tarjonneet naisille kaiken, mutta se ei ole tuonut tuloksia ja he ovat lopettaneet tarjoamisen. Tämän seurauksena he pyrkivät toimimaan toisin esim. ehdottamalla naiselle treffejä, jotka eivät maksa juuri mitään. Esim. Kävelytreffit tai tapaaminen toisen kotona.

Ne kotiin kutsumiset ovat vain joko idioottien tai todella creepyjien hommia. Kuka nainen haluaa altistaa itsensä suljettuun tilaan kaksin jonkun itselleen tuntemattoman äijän kanssa, joka todennäköisesti haluaa kiivaasti seksiä. Riski siihen, että tulee rais ka tuksi tai pahempaa on valtava ja parhaimmillaankin tilanne on kiusallinen, kun äijä kyttää joka elettä, että lohkeaisiko.

Kannattaa ensin tutustua toisiinsa videochatillä ja perusteella päättää mennäkö toisen luokse vai ei.

En ikimaailmassa olisi mennyt tapaamaan miestä, joka ei edes ensitapaamisella halua tehdä jotain yhdessä, vähintäänkin kävellä ulkona puistossa. Ei hänestä jatkossakaan saisi seuraa minnekään.

Vierailija
526/1374 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua pihiä miestä. Tykkään, kun mies tarjoaa treffeillä. Muutenkin on turvallinen olo, jos mies tienaa hyvin. Pystyy paremmin panostamaan mukavaan ja toimivaan lapsiperhe-elämään, kun lapsia on varaa kuskata eri harrastuksissa ja päästään käymään matkoilla muuallakin kuin Suomen huvipuistoissa. Kuten Minttu Räikkönenkin joskus sanoi: jokainen valitsee sellaisen lompakon jolla haluaa elää.

Enemmistö "piheistä" miehistä ovat joskus tarjonneet naisille kaiken, mutta se ei ole tuonut tuloksia ja he ovat lopettaneet tarjoamisen. Tämän seurauksena he pyrkivät toimimaan toisin esim. ehdottamalla naiselle treffejä, jotka eivät maksa juuri mitään. Esim. Kävelytreffit tai tapaaminen toisen kotona.

Ne kotiin kutsumiset ovat vain joko idioottien tai todella creepyjien hommia. Kuka nainen haluaa altistaa itsensä suljettuun tilaan kaksin jonkun itselleen tuntemattoman äijän kanssa, joka todennäköisesti haluaa kiivaasti seksiä. Riski siihen, että tulee rais ka tuksi tai pahempaa on valtava ja parhaimmillaankin tilanne on kiusallinen, kun äijä kyttää joka elettä, että lohkeaisiko.

Kannattaa ensin tutustua toisiinsa videochatillä ja perusteella päättää mennäkö toisen luokse vai ei.

Toiset elää oikeassa maailmassa ja keskustelee sekä tapaa ihmisiä ja toiset some mailmassa kalastelemassa muokatuilla kuvilla tykkäyksiä ja vain chattäilee ihmisille

Jos etäisyys on pitkä tai asutaan jopa eri maissa, silloin videochat ja vierailu toisen kotona on paras ratkaisu.

Ei vaan videochat ja joko toinen matkustaa toisen kotikaupunkiin lyhyelle lomalle (hotellimajoitukseen) tai tavataan jossain kaupungissa, jonne molemmilla on saman verran matkaa. Molemmat varaavat oman hotellihuoneensa.

Vierailija
527/1374 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon aina mielelläni maksanut itse. En oo koskaan kuullut, että jollekin olisi ongelma, että mies ei maksa kaikkiea.

N31

Kaikkea? Nyt puhutaan ensitapaamisesta. Eli käytännössä kahvikupillisesta. Suomessa harvoin mennään ensitapaamisella syömään ja vielä harvemmin illalliselle.

Ihan uskomaton määrä keskustelua 2-3 euron kahvikupillisesta.

Aika usein mennään ravintolaan juomaan alkoholijuomia, jotta jännitys katoaisi. Se ei ole halpaa.

Jos mennään lasilliselle jos toisellekin, toki maksellaan juomia vuorotellen. Mutta se kutsuja tarjoaa ekan. Eikö normaalit ihmiset muka toimi näin? Mikä tästä tekee vaikeaa?

Ja siis, jos tulee kutsuneeksi sinne drinkille henkilön, joka ei tajua tarjota vastavuoroiseksi, iltahan kannattaa lopettaa varsin lyhyeen. Lokkejakin on tietenkin olemassa, mutta niihin ei kannata uhrata aikaa eikä rahaa.

Vierailija
528/1374 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtään naista joka olettaisi miehen maksavan treffeillä. Millaisissa piireissä niitä pyörii?

Vierailija kirjoitti:

Oletan että mies tarjoaa, mutta kieltäydyn ja maksan itse kuitenkin. Kyseessä on käytöstavat ja kertoo myös luonteesta. Pihiä ja ahnetta miestä en huoli.

Ja 70 tykkäystä muilta naisilta. Ei mennyt edes 5:ttä viestiä kun sinut todistettiin vääräksi.

Sitähän minä tuossa kommentissa ihmettelenkin että missä niitä pyörii. Selvästi on paljon naisia jotka odottavat miehen maksavan. Ihme sattuma etten itse sellaisia tunne ja itsellenikin ajatus syömisten maksattamisesta jollain toisella on täysin vieras, ellei jopa absurdi.

Miten voit väittää tuollaista ja kuvitteletko olevasi uskottava? Et varmana ole käynyt näitä keskusteluja (kaikkien) tuntemiesi naisten kanssa. Eli MISTÄ KUVITTELET tietäväsi tämän? Kysehän on nyt vain omista oletuksistasi tutuista naisistasi.

En olekaan, väitinkö jossain niin? Sanoin etten tunne sellaisia ihmisiä, eli tällainen asia ei ole koskaan tullut kenenkään kanssa ilmi että odotettaisiin miehen maksavan. Kaikki maksavat omansa jonka kanssa asiaa on sivuttu.

No täähän oli näppärä tapa siirtää maalitolpat. En minäkään tunne, kun en ole koskaan asiasta keskustellut kenenkään kanssa.

Sun motiivis kirjoittaa tuollaista paskaa. Se jäi epäselväksi.

Kaikki tietää kyllä mitä "mä en tunne ainakaan ketään joka....!!!!" tarkoittaa.

Ja sit yleensä perään ihmetellään jotain mystisiä "piirejä" missä näin tapahtuu. Ihan vaan vilpittömästi tiedonjanoisena ja valmiina oppimaan uutta ihmetellään piirejä.

Pliis oikeesti.

Mee ittees

Vierailija
529/1374 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sit yleensä perään ihmetellään jotain mystisiä "piirejä" missä näin tapahtuu. Ihan vaan vilpittömästi tiedonjanoisena ja valmiina oppimaan uutta ihmetellään piirejä.

Pliis oikeesti.

Mee ittees

Ja sun motiivi tällaisiin kummallisiin kommentteihin on mulle epäselvää nyt ja oli aiemmin. Haluatko että tarkennan vielä jotenkin sanomaani, vai miksi uskot että siinä on takana joku salattu agenda? En tajua.

Vierailija
530/1374 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon aina mielelläni maksanut itse. En oo koskaan kuullut, että jollekin olisi ongelma, että mies ei maksa kaikkiea.

N31

Kaikkea? Nyt puhutaan ensitapaamisesta. Eli käytännössä kahvikupillisesta. Suomessa harvoin mennään ensitapaamisella syömään ja vielä harvemmin illalliselle.

Aika usein mennään ravintolaan juomaan alkoholijuomia, jotta jännitys katoaisi. Se ei ole halpaa.

Jos mennään lasilliselle jos toisellekin, toki maksellaan juomia vuorotellen. Mutta se kutsuja tarjoaa ekan. Eikö normaalit ihmiset muka toimi näin? Mikä tästä tekee vaikeaa?

Ja siis, jos tulee kutsuneeksi sinne drinkille henkilön, joka ei tajua tarjota vastavuoroiseksi, iltahan kannattaa lopettaa varsin lyhyeen. Lokkejakin on tietenkin olemassa, mutta niihin ei kannata uhrata aikaa eikä rahaa.

Olen nainen. Aina maksetaan omamme. Ani harvoin kukaan nainen on minulle mitään tarjonnut, jos ei puhuta jonkun kodista. En ole koskaan törmännyt "kutsuja maksaa"-periaatteeseen, eikä tuollainen motivoisi itseäni kutsumaan ketään minnekään.

Parisuhteessa menee 50-50. Treffeillä en käy.

Vierailija
531/1374 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastatkaa jo miehet että koska ette tarjoa naiselle edes sitä kahvikuppia ekoilla treffeillä, koska tasa- arvo, ja ette halua olla hyväksikäytetty, niin miten on, jos nainen kutsuu teidät syömään luokseen, niin maksatteko oman osuutenbe ruuasta, viinistä ja vaivanpalkkaa ruuanlaitosta, vai loppuuko se tasa- arvo noilla treffeillä ja silloin ei ole hyväksikäyttöä?

Vastatkaa jo!!!

Minä maksaisin vaikka koko summan tai ehdottaisin jotain muuta tekemistä myöhemmin jonka maksaisin, koska olisin tyytyväinen siihen, että nainen ei yritä lypsää rahaa mieheltä ja toiseksi nainen oli tarpeeksi rohkea kutsuakseen miehen kotiinsa.

Rohkea? Vain umpihullu kutsuu tuntemattoman omaan kotiin.

Itse en kutsuisi ketään puolituttua kotiini syömään. Olen ihan hyvä laittamaan ruokaa ja leipomaan, mutta en tietenkään anna taitojani kenenkään käyttöön ilmaiseksi. Siinä joutuu muuten olemaan aina kokkausvastuussa.

Olen kutsunut useita naisia kotiini ensitreffeille hyvällä menestyksellä. Ilmeisesti naiset ovat vakuuttuneet sen turvallisuudesta chattäilyssä ennen tapaamista?

Ai niitä venäläisiä naisia, joista olet aiemminkin tänne kirjoittanut? Kai he puntaroi ilmaisen majoituksen ruokien kera ja riskin välillä ja valitsevat ilmaisen majoituksen.

Kerran suomalainenkin nainen ehdotti, että mennäänkö sinun asunnolle kun tavattiin sovitussa paikassa lähellä missä asuin ja lisäsi vielä, että et kai sinä minua syö.

Oi että, törmäsit sitten ihka oikeaan lokkiin. Hän siis majoittui sinun luo, söi ja joi piikkiisi. Miten pitkän aikaa, koko viikonlopunko? Lähtiessä taisi sanoa heipat eikä puhunut mitään, että olisi korvannut sinun kuluja ja vaivannäköä.

Pidän tällaista toimintaa naiselta hyvänä. Jos mies kotona tarjoaa kahvit ja leipää, se ei ole iso uhraus. Silloin ei ole myöskään örveltäjiä häiritsemässä kuten julkisella paikalla usein on. Pahempia ovat ne naiset, jotka syövät ja juovat miehen laskuun ravintolassa eikä heitä sen illan jälkeen välttämättä näy.

Sinä käyt tosi oudoissa paikoissa. Minä en ole nähnyt örveltäjiä päivällä kahviloissa tai ruokaravintoloissa, ainoastaan iltamyöhällä jossain baarissa. Kannattaa valita paikka, jossa ei myydä alkoholia.

Vierailija
532/1374 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa jankkaajat tuntuvat todella olevan hieman asperger-piirteisiä ja noh... Aika selvää on että tosiaan paljoa ei ole heillä onnistuneita treffejä takana. 

Tuntuu, että keskustelussa unohdetaan kokonaan se MIKSI ihmiset käyvät treffeillä ylipäätään. Ainakin yleensä treffit ovat yksi osa mahdollisimman romanttisen suhteen muodostamista joten tottakai siinä pätee erilaiset sosiaaliset säännöt kuin muissa ihmissuhteissa. Vertaaminen siihen miten käyttäydytään kavereiden, sukulaisten tai työkavereiden kanssa on absurdia eikä liity mitenkään mihinkään. Myöskin vastikkeelliseen seksiin vertaaminen kertoo ainoastaan viestin kirjoittajan olemattomista sosiaalisista taidoista ja syy ikisinkkuuteen löytyy peiliin vilkaisemalla. 

Treffeillä käydään potentiaalisen romanttisen kumppaniehdokkaan kanssa. Yleensä treffien pohjana on jo jonkinlainen orastava kiinnostus toista kohtaan ja yleensä kumpikin osapuoli pyrkii paitsi selvittämään onko toisesta itselle kumppaniksi, myös antamaan itsestään parhaan mahdollisen kuvan. Tilanteeseen kuuluu ns. soidinmenoja jotka heterosuhteissa yleensä ovat miehillä ja naisilla erilaisia koska noh... maskuliininen nainen ei yleensä viehätä miehiä romanttisessa mielessä eikä femiininen mies naisia. Sukupuolten tasa-arvon kanssa tällä ei ole mitään tekemistä vaikka sosiaaliset normit asettavat jossain määrin erilaisia odotuksia sille millä tavoin mies osoittaa olevansa potentiaalinen kumppani kuin miten nainen osoittaa oman osansa. Treffit yleensä ovat nimenomaan tilanteita, joissa mies hurmaa olemalla miehekäs ja nainen hurmaa olemalla naisellinen. Samaa sukupuolta olevien parien soidinmenot taas perustuvat erilaiseen vuorovaikutukseen, mutta jopa heillä treffeillä pyritään käyttäytymään erilailla kuin kaveria tavatessa. Treffit eivät ole neutraali kohtaaminen, tai jos ovat niin silloin ne yleensä ovat juuri niitä jotka eivät johda toisiin treffeihin eivätkä suhteeseen. Treffit eivät ole myöskään kaupankäyntiä. 

Negatiivisella, aggressiivisella ja varautuneella ennakkoasenteella varusteltu treffikumppani ei tietenkään viehätä kumpaakaan. Se millaista flirttiä ja millaista panostusta treffeihin laittaa on yksilöllistä, mutta varmaa on että panostamatta yhtään mitenkään toiseen ei tehdä vaikutusta eikä toista tapaamista tule. Hyvät käytöstavat ovat yleensä perusoletus ja tapaamisen tunnelman saa tapettua sekunnissa tekemällä numero esimerkiksi siitä kuka maksaa sen kahvikupillisen.  

Osaatko kertoa miksi siitä maksamisesta pitäisi tehdä numero? Teetkö aina jonkun numeron siitäkin kun maksat kaupassa ostoksesi? Katsokaa kaikki, katsokaa, nyt käytän maksukorttia/ojennan käteistä myyjälle?

Miksei sitä omaa kuppiaan voi maksaa ihan normaalisti kuten tavalliset ihmiset tekevät?

No vaikkapa siksi, että koen olevani tosi huonotapainen, jos mennä vouhkaan edeltä ja huolehdin vain itsestäni. Aina odotan myös sen seuralaisen ja tarjoudun maksamaan koko satsin. Siis ihan riippumatta siitä, olenko liikkeellä kaverin kanssa vai jollain treffeillä. Monille miehille tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeaa tämä.

Vierailija
533/1374 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole ongelma, paitsi ap:lle.

Itsekkyys ei ikinä kerro hyvää ihmisestä ja käytöstapojen puute todistaa samaa.

Ap voit ihan yksinkin käydä kahvilla, ei sulla tarvitse olla siellä naista/miestä/uninallukkaa mukana. Ja äitis lähtee ihan mielellään jos et yksin uskalla.

Vierailija
534/1374 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pliis oikeesti.

Mee ittees

Ja sun motiivi tällaisiin kummallisiin kommentteihin on mulle epäselvää nyt ja oli aiemmin. Haluatko että tarkennan vielä jotenkin sanomaani, vai miksi uskot että siinä on takana joku salattu agenda? En tajua.

Ei tarvitse, kiitos. Kuten sanottu jo, jokainen tajuaa kyllä mitä noilla sun kommenteilla haetaan. Yritin saada sulta sen verran rehellisyyttä, että myöntäisit ilmiselvän, mutta antaapa olla.

Vierailija
535/1374 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikimaailmassa olisi mennyt tapaamaan miestä, joka ei edes ensitapaamisella halua tehdä jotain yhdessä, vähintäänkin kävellä ulkona puistossa. Ei hänestä jatkossakaan saisi seuraa minnekään.

Ruoan valmistaminen kotona on luontevaa tekemistä. Siinä tutustuu hyvin ilman ilman kiusallisia hiljaisia hetkiä ja keksii helposti puhuttavaa.

Vierailija
536/1374 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pliis oikeesti.

Mee ittees

Ei tarvitse, kiitos. Kuten sanottu jo, jokainen tajuaa kyllä mitä noilla sun kommenteilla haetaan. Yritin saada sulta sen verran rehellisyyttä, että myöntäisit ilmiselvän, mutta antaapa olla.

Kerrotko vielä mikä on se ilmiselvä asia joka pitää myöntää?

Vierailija
537/1374 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N31

Osa naisista jättää jopa rahapussin kotiinsa, koska olettaa miehen maksavan ensitreffeillä.

Sellaisia tapauksiakin on joskus tullut vastaan.

Vierailija
538/1374 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten ajatelutapa on kyllä mielenkiintoinen.

Mies ei maksa molempien puolesta -> mies on pihi, nainen ei ole pihi vaikkei maksa edes omaansa.

Ei saa tehdä numeroa maksamisesta -> mutta ei käy että molemmat vain maksavat omansa, vaan miehen pitää maksaa molemmat ja hoitaa se mahdollisimman huomaamattomasti.

Asiasta kiistellään -> miksi parin euron kahvikuppi on niin iso asia miehille, naisillehan asialla ei ole väliä vaikka he vaativat että miehen pitää maksaa.

Vierailija
539/1374 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nykyään hirveän isoksi paisunut asia, kun sosiaalinen normisto on epäselvä. Joku tässä ketjussa eilen kirjoittikin, että joskus 50-luvulla oli aina ihan selvää, kumpi maksaa, mutta nykyään meno on erilaista. Tähän nivoutuu (ehkä tarpeettomastikin, jos kyse 3 euron kahvista) arviointi toisen elintasosta ja taloudellisista resursseista molemmin puolin.

Itse olen hyvätuloinen nainen, varallisuuttakin ikääni ja siihen, että mulla on kaksi lasta, nähden ihan hyvin. Huomaan monesti treffeillä, että miehet selvästi reagoivat jokaisen pienenkin sellaisen merkin kohdalla, mikä indikoisi jotain minun mahdollisesta tulotasostani tms. Varmaan miettivät, että olenko joku lompakkoloinen (kuitenkin lapsiakin jne.) tai että olenko kovinkin rikas tms.

Toisaalta olen myös kohtuullisen hyvin pärjännyt urallani ja moni yhtä koulutettu mies tienaa minua vähemmän, ja tuo on tietysti asia, mitä ei kannata tuoda ensitreffeillä esille, koska miehet saattaa säikähtää sitä ja tuntea jotain alemmuuskompleksia.

Eli, pitäisi antaa miehen olla se maskuliininen herrasmies (alfa), mutta samaan aikaan ehdottomasti varottava sitä, ettei kukaan tulkitse minua varattomaksi lompakkoloiseksi. Helpointa tosiaan sopia ensitreffit jonnekin muualle kuin illallisravintolaan.

Vierailija
540/1374 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei koskisi? Usein toki mennään sinne kahville yhteisestä sopimuksesta, jolloin molemmat maksaa omansa. Mutta silloin kun selkeästi pyydän kaveria paikalle seurakseni, totta kai tarjoudun maksamaan. Ja maksankin useimmiten, koska tämä on vastavuoroista. Kaveri puolestaan toimii samoin, kun hänellä on tarve päästä purkamaan sydäntään kahvikupposen tai pizzan ja olutlasin äärellä.

Voiko normaali, kohtelias kanssakäyminen oikeesti olla joillekin niin vaikeaa kuin tästä ketjusta joutuu päättelemään?

Minä en usko tuota ollenkaan. Olen asunut ympäri Suomea enkä ole koskaan huomannut naisten välillä tuollaista tarjoamiskulttuuria.

Toki kätevää on kääntää asia siten, että määrittelee tapaamiset aina "yhdessä sovituiksi" eikä "kutsuiksi liittyä seuraan" 😄 Sillä tavallahan tämä ratkaistaan.

Kun nainen kysyy:

Mennäänkö pitsalle, johon kaveri vastaa myöntävästi - kyseessä on "yhdessä sopiminen" eikä kutsu

Jos mies kysyy:

Mennäänkö pitsalle, johon nainen vastaa myöntävästi, kyseessä on kutsu -> mies maksaa

- Tästähän taitaa nyt olla kyse

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi