Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa miten tälläisen miehen kanssa pitää toimia.

Vierailija
31.10.2022 |

Ollaan tapailtu reilu 3kk. Aina on tosi kivaa yhdessä ja itse olen aika ihastunut.
Nähdään 1-2 kertaa viikossa. Seksiä on, mutta tehdään paljon muutakin. Mies tuntuu todella tutulta ja turvalliselta, on tuntunut heti alusta asti. Meillä on paljon yhteistä.
Kuitenkin tuntuu, ettei päästä minua kunnolla lähelle tunnetasolla.
Suurinosa tapaamisista on minun aloitteesta. Eli kysyn nähdäänkö ja mies usein ehdottaa heti jo seuraavaa päivää. Koskaan ei ole vedonnut kiireisiin tms. Joskus kun nähdään ehdottaa jotain tekemistä ja sovitaan päivä, mutta tämä harvemmin. Mies laittaa viestiä, jos minusta ei kuulu muutamaan päivään ja toisinpäin.
Tuntuu että on joko sitoutumiskammoinen, joskus pahasti siipeensä saanut tai sitten ei vaan ole tarpeeksi kiinnostunut.
Miten varovasti uskallan kysyä että mikä juttu. Ettei toinen säikähdä. Itsellä ei ole kiire minnekkään, mutta tuntuu ettei tämä nyt etene yhtään minnekkään. Enkä halua tuhlata kummankaan aikaa. En vaan uskalla kysyä, koska pelkään että sitten tämä on tässä.

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä mietit liikaa sitä kelpaatko sä miehelle ja pelkäät voitko sä tehdä sitä tai kysyä tätä ilman että "keikutat venettä" ja suhde on siinä. Olet siis kokoajan varpaillasi ja eihän siitä nyt vaan oikeasti tule yhtään mitään pidemmän päälle.

Sen sijaan sun pitää opetella kysymään itseltäsi, että kelpaako tämä mies minulle? Onko tämä mies riittävän hyvä?

Tuon lisäksi sun pitää uskaltaa kertoa mitä suhteelta odotat ja haluat eikä vain odottaa että josko mies jossain vaiheessa antaisi sen mitä odotat ja haluat.

Se ei kyllä tullene onnistumaan tämän miehen kanssa, koska tuon muutoksen jälkeen sä et ole ihan se sama nainen johon mies tutustui. On siinä tietty aina sekin mahdollisuus, että tuon jälkeen sä muututkin miehen silmissä naiseksi joka vie siltä jalat alta ja mies haluaakin just sitä samaa mitä sä haluat nyt.

Todennäköisimmin noin kyllä käy jos itse hoksaat, että eihän tämä mies olekaan mulle tarpeeksi hyvä ;-)

Vierailija
102/113 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhteen alussa aloitettu seksi on sellainen voimatekijä, joka lakkauttaa nopeasti miehen kiinnostuksen, tunteet, oma-aloitteisuuden ja kunnioituksen naista kohtaan. Näin se vain menee aina ja iankaikkisesti. 

Höpöhöpö. Kaverini on naimisissa (nyt on jo lapsiakin) sellaisen miehen kanssa, jonka tapasi tinderissä ja ensitreffit venähti välittömästi vuorokauden mittaiseksi ja siis yökyläilyksi (oli seksiäkin). Ja ovat hyvätuloisia, korkeakoulutettuja ja konservatiivisia arvoiltaan noin muuten. Jos kolahtaa, niin kolahtaa. Mitä sitä jarruttelemaan. Sopivat myös heti tuon ensimmäisen vuorokauden aikana, etteivät enää tapaile muita, vaan tämä on hyvä.

Se että sun kaverillasi ja hänen miehellään kävi noin ei tosiaan tarkoita, että noin kävisi kaikille. Eihän heillekään käynyt kuten kaikille niille joiden ekana iltana yhteiseen sänkyyn päätyminen jätti johtamatta parisuhteeseen.

Hassua, että jokin itselle ei-sopiva mielipide perustellaan täysin vääräksi ja älyttömäksi sillä, että omalle serkunkumminkaimankaverille kävi ihan toisin joten kenellekään muulle ei voi käydä toisin.

Se mikä sopii sille omalle kaverille ei välttämättä sovi edes itselle ja saatikka sitten kaikille muille ihmisille. Puolison löytäminen olisi melkoisen helppoa jos kuka vaan sopisi kenelle vaan ja kaikki tuntisi ja ajattelisi asioista samoin. Silloin ei tulisi kenenkään suudelluksi sammakoita.

Ei tietenkään tarkoita, mutta huomasitko mihin tuo oli vastaus? Eli kunhan totesin, ettei myöskään ole paheksuttavaa heti harrastaa seksiä, vaan hyvin siinäkin voi käydä. Tuo oli siis vain vastine tuollaiseen ihme moraalisaarnaukseen, ettei naiset saisi nauttia seksistä.

Missä tässä keskustelussa on sanottu, ettei naiset saisi nauttia seksistä? Vai onko se tosiaan niin, että jos et halua päätyä samoihin lakanoihin ekoilta treffeiltä jonkun uuden tuttavuuden kanssa niin silloin et seksistä nauti etkä sitä edes halua harrastaa?!

Olen eri, mutta vastaan silti. Varsinaisesti ei ole sanottu, etteivät naiset saisi nauttia seksistä, mutta on kyllä annettu ymmärtää, että nimenomaan naisen kohdalla on huono asia harrastaa seksiä, vaikka molemmat osapuolet sitä haluaisivat, tapailuaikana / seurustelun alkuaikoina. Sen sijaan ilmeisesti on täysin ok, että mies haluaa seksiä ja tekee aloitteita seksiin - naisen vain täytyy ymmärtää torjua ne kaikki aloitteet, niin sitten seksiä toivova mies on tyytyväinen, kun ei saakaan seksiä.

Missä todellisuudessa vain miehet tekee aloitteita seksiin? Toisekseen keskustelussa on vain todettu, ettei sen seksin kanssa ole välttämättä järkevää hätäillä ja hoppuilla vaan ekana voi ihan vaan juttelemalla ja yhdessä aikaa viettämällä tutustua toiseen kaikessa rauhassa. Antaa niiden tunteiden herätä. Mihin ihmeeseen ihmisillä on niin kauhea kiire?

Etenkin kun se alkuvaiheen "perhosia vatsassa"-vaihehan on oikeasti aika ihana ja kun ihan vaan toisen hipaisukin tuntuu niin ihanalta eikä kädestä haluaisi päästää irti. Miksi kaikesta tuosta ei voisi nauttia ensin ja vasta sitten siirtyä intiimiin suhteeseen kun se suhde on muutenkin syventynyt ja tunteet kunnolla roihuamassa?

Toisille sopii hitaampi ja toisille nopeampi tahti, mutta tuntuu kuin nykyään pitäisi kaikkien olla kuin jotain hetivalmiita-kiukaita joille seksi ilman kunnon tuntemista/tunteita on täysin fine, jotta toisen voi "koeajaa" samoin tein ettei vaan vahingossa menisi uhraamaan aikaa tyyppiin joka ei sängyssä ole just täydellinen. Ihan kuin parisuhde ei muuta enää olisikaan kuin seksiä varten ja esim toisen ajatus- tai arvomaailma on siihen nähden ihan sivuseikka jonka joutaa selvittää sitten joskus myöhemminkin kunhan vaan sängyssä natsaa.

Ja jos itselle sopii just toinen järjestys niin se meinaakin muka sitä, ettei seksistä nauti eikä sitä suhteessakaan harrasta.

Melko mustavalkoista on monen ajattelu tätä nykyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhteen alussa aloitettu seksi on sellainen voimatekijä, joka lakkauttaa nopeasti miehen kiinnostuksen, tunteet, oma-aloitteisuuden ja kunnioituksen naista kohtaan. Näin se vain menee aina ja iankaikkisesti. 

Höpöhöpö. Kaverini on naimisissa (nyt on jo lapsiakin) sellaisen miehen kanssa, jonka tapasi tinderissä ja ensitreffit venähti välittömästi vuorokauden mittaiseksi ja siis yökyläilyksi (oli seksiäkin). Ja ovat hyvätuloisia, korkeakoulutettuja ja konservatiivisia arvoiltaan noin muuten. Jos kolahtaa, niin kolahtaa. Mitä sitä jarruttelemaan. Sopivat myös heti tuon ensimmäisen vuorokauden aikana, etteivät enää tapaile muita, vaan tämä on hyvä.

Se että sun kaverillasi ja hänen miehellään kävi noin ei tosiaan tarkoita, että noin kävisi kaikille. Eihän heillekään käynyt kuten kaikille niille joiden ekana iltana yhteiseen sänkyyn päätyminen jätti johtamatta parisuhteeseen.

Hassua, että jokin itselle ei-sopiva mielipide perustellaan täysin vääräksi ja älyttömäksi sillä, että omalle serkunkumminkaimankaverille kävi ihan toisin joten kenellekään muulle ei voi käydä toisin.

Se mikä sopii sille omalle kaverille ei välttämättä sovi edes itselle ja saatikka sitten kaikille muille ihmisille. Puolison löytäminen olisi melkoisen helppoa jos kuka vaan sopisi kenelle vaan ja kaikki tuntisi ja ajattelisi asioista samoin. Silloin ei tulisi kenenkään suudelluksi sammakoita.

Ei tietenkään tarkoita, mutta huomasitko mihin tuo oli vastaus? Eli kunhan totesin, ettei myöskään ole paheksuttavaa heti harrastaa seksiä, vaan hyvin siinäkin voi käydä. Tuo oli siis vain vastine tuollaiseen ihme moraalisaarnaukseen, ettei naiset saisi nauttia seksistä.

Missä tässä keskustelussa on sanottu, ettei naiset saisi nauttia seksistä? Vai onko se tosiaan niin, että jos et halua päätyä samoihin lakanoihin ekoilta treffeiltä jonkun uuden tuttavuuden kanssa niin silloin et seksistä nauti etkä sitä edes halua harrastaa?!

Olen eri, mutta vastaan silti. Varsinaisesti ei ole sanottu, etteivät naiset saisi nauttia seksistä, mutta on kyllä annettu ymmärtää, että nimenomaan naisen kohdalla on huono asia harrastaa seksiä, vaikka molemmat osapuolet sitä haluaisivat, tapailuaikana / seurustelun alkuaikoina. Sen sijaan ilmeisesti on täysin ok, että mies haluaa seksiä ja tekee aloitteita seksiin - naisen vain täytyy ymmärtää torjua ne kaikki aloitteet, niin sitten seksiä toivova mies on tyytyväinen, kun ei saakaan seksiä.

Missä todellisuudessa vain miehet tekee aloitteita seksiin? Toisekseen keskustelussa on vain todettu, ettei sen seksin kanssa ole välttämättä järkevää hätäillä ja hoppuilla vaan ekana voi ihan vaan juttelemalla ja yhdessä aikaa viettämällä tutustua toiseen kaikessa rauhassa. Antaa niiden tunteiden herätä. Mihin ihmeeseen ihmisillä on niin kauhea kiire?

Etenkin kun se alkuvaiheen "perhosia vatsassa"-vaihehan on oikeasti aika ihana ja kun ihan vaan toisen hipaisukin tuntuu niin ihanalta eikä kädestä haluaisi päästää irti. Miksi kaikesta tuosta ei voisi nauttia ensin ja vasta sitten siirtyä intiimiin suhteeseen kun se suhde on muutenkin syventynyt ja tunteet kunnolla roihuamassa?

Toisille sopii hitaampi ja toisille nopeampi tahti, mutta tuntuu kuin nykyään pitäisi kaikkien olla kuin jotain hetivalmiita-kiukaita joille seksi ilman kunnon tuntemista/tunteita on täysin fine, jotta toisen voi "koeajaa" samoin tein ettei vaan vahingossa menisi uhraamaan aikaa tyyppiin joka ei sängyssä ole just täydellinen. Ihan kuin parisuhde ei muuta enää olisikaan kuin seksiä varten ja esim toisen ajatus- tai arvomaailma on siihen nähden ihan sivuseikka jonka joutaa selvittää sitten joskus myöhemminkin kunhan vaan sängyssä natsaa.

Ja jos itselle sopii just toinen järjestys niin se meinaakin muka sitä, ettei seksistä nauti eikä sitä suhteessakaan harrasta.

Melko mustavalkoista on monen ajattelu tätä nykyä.

No tota, esim. edellisen tapailumiehen kanssa oli kyllä jo ensitreffeillä sellaista roihua, että just ja just selvittiin toisiin treffeihin, ennen kuin oli kyllä pakko käydä käsiksi (ja olen nainen ja kyllä se varmaan olin minä, joka kävi lopulta päälle, vaikka hän tekikin aloitteen suuteluun). Ei siitä toki mitään avioliittoa tullut, mutta pointtina vaan, että joidenkin kesken se fyysinen veto voi olla aika mieletöntä ja joskus voi käydä niinkin, että seuraavana aamuna aamupalapöydässä huomaa, että tyyppihän on ihan kunnollinen oikeaankin suhteeseen. Kerran yksi seurustelusuhteeni alkoi noin (ja se loppui miehen terveysongelmiin, kun en melko nuorena n. vuoden seurustelun jälkeen ollut valmis omaishoitajaksi, eli muutoin olisi voinutkin olla hyvä suhde).

Eikä se mitään toisen koeajoa ole tms. Se on ihan puhdasta hetkessä elämistä ja intohimoa. Hienoa tietysti, jos sitten huomaa, ettei siitä toisen vierelta haluakaan poistua ja voi sitten ihan hyvin alkaa tutustua paremmin.

Vierailija
104/113 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä tässä on ongelma?

Nainen on mustasukkainen, kun mies saa pillua muilta tapailunaisilta.

ei airo soutamisesta kulu

Vierailija
105/113 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suora kysymys vaan: onko mies kanssasi parisuhde mielessä vai haluaa vain pitää hauskaa kanssasi? Ole hyvä.

Vierailija
106/113 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut samanlaisessa tilanteessa Ap. Olin miehen kanssa yhdessä 18 kk ja siinä 3 kk:den kohdalla mietin samoja asioita kuin sinä nyt. Mies ei oikein päästänyt tunnetasolla lähelleen, eikä ollut kiinnostunut tuntemaan minua läheltä. Seksiä oli paljon ja läheisyyttä, mutta ei sitä sanallista tunteiden ilmaisua, mikä tuo varmuuden mihin suhde on menossa. Mies kuitenkin vakuutteli haluavansa olla kanssani ja näkevänsä yhteisen tulevaisuuden. Vietimme jokaisen illan ja yön yhdessä joko minun luonani tai hänen eli olimme tiiviisti yhdessä. Hän ei kuitenkaan vielä puolen vuoden yhdessäolon jälkeen halunnut tutustua läheisiini tai että olisin tavannut hänen ystäviään tai perhettä. Olemassaoloani ei edes tiedetty miehen lähipiirissä.

Erosimme lopulta 18 kk:den jälkeen, koska suhde ei koskaan syventynyt tuosta. Emme koskaan sanoneet esimerkiksi rakastan sua. En koskaan tutustunut hänen lähipiiriinsä, koska he eivät tienneet minusta. Mies ei myöskään koskaan tavannut läheisiäni, aina oli joku tekosyy miksei onnistunut.

En tiedä oliko hänellä koko ajan joku toinen, mutta jos olisin tiennyt jo tuolloin 3 kk:den kohdalla että tilanne tulee pysymään ennallaan, olisin halunnut kuulla sen mieheltä enkä päätyä käytetyksi leluksi jonka sydän särkyi.

Vierailija
107/113 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen ketju numero 10 987.

Tapasitteko Tinderissä?

Vierailija
108/113 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten se avoimesti tunteensa näyttävä ja niistä puhuva mies saa kenkää koska on "neiti"

Vierailija
109/113 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatella. Ja minun "yhden yön jutustani" tuli aviopuoliso ja lasten isä.

Ja minä "levitin jalkani" parien treffien jälkeen koska teki mieli. Yhdessä ollaan oltu onnellisesti kymmenen vuotta.

Vierailija
110/113 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy mieheltä, niin tiedät eikä tarvitse kuluttaa energiaa ja aikaa arvailuun.

No sitähän minä kysyin, että miten tätä kysytään varovasti.
Ekat parikuukautta tämä toimi loistavasti ja oli just sellasta tutustumista yms. Mutta kun tämä on vieläkin sellaista. Ei mitään etenemistä.

Enkä usko että mies haluaa vaan seksiä, koska ei joka kerta sitä edes harrasteta kun nähdään. Saatetaan siis käydä vaikka ulkoilemassa yhdessä ja vähän vaan pussaillaan.

Ap

Olisiko mahdollista, että mies voisi vuosien kuluttua kertoa jollekin: "ekat neljä kuukautta toimi loistavasti ja oli just sellaista tutustumista yms."?

Ts. olet ollut itsekin tyytyväinen vielä kuukausi sitten, ja ilmeisesti suhde ei ole sen jälkeen oleellisesti muuttunut? Miksi miehen pitäisi osata lukea ajatuksistasi, milloin olisit valmis siirtymään uuteen vaiheeseen? Ja mikä tämä vaihe tarkkaan ottaen olisi? 

Vierailija
111/113 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy mieheltä, niin tiedät eikä tarvitse kuluttaa energiaa ja aikaa arvailuun.

No sitähän minä kysyin, että miten tätä kysytään varovasti.
Ekat parikuukautta tämä toimi loistavasti ja oli just sellasta tutustumista yms. Mutta kun tämä on vieläkin sellaista. Ei mitään etenemistä.

Enkä usko että mies haluaa vaan seksiä, koska ei joka kerta sitä edes harrasteta kun nähdään. Saatetaan siis käydä vaikka ulkoilemassa yhdessä ja vähän vaan pussaillaan.

Ap

Olisiko mahdollista, että mies voisi vuosien kuluttua kertoa jollekin: "ekat neljä kuukautta toimi loistavasti ja oli just sellaista tutustumista yms."?

Ts. olet ollut itsekin tyytyväinen vielä kuukausi sitten, ja ilmeisesti suhde ei ole sen jälkeen oleellisesti muuttunut? Miksi miehen pitäisi osata lukea ajatuksistasi, milloin olisit valmis siirtymään uuteen vaiheeseen? Ja mikä tämä vaihe tarkkaan ottaen olisi? 

Tämä on relevantti kysymys, ja kuvaavaa on, ettei siihen ap tai kukaan muukaan ole halunnut vastata. Me miehet yleensä ollaan tyytyväisiä nykytilanteeseen, ja jos ei olla niin muutetaan sitä. Tällainen vatvominen ei auta ketään.

Vierailija
112/113 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suora kysymys vaan: onko mies kanssasi parisuhde mielessä vai haluaa vain pitää hauskaa kanssasi? Ole hyvä.

Parisuhde ja hauskanpito tietysti vastakkaiset

Vierailija
113/113 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin tuota keskustelua vasta n. puolen vuoden tapailun jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän