Mikä on oma perusteesi ostaa sähköauto?
Kommentit (1739)
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa ajaa uudehkolla, max 2-3 vuotta vanhala autolla niin muuta ei ole tarjolla, kaikissa on jonkinlainen sähkömoottori. Hybrideissä ei ole paljon järkeä.
Mulla on vm2023 auto ja siinä on pelkkä bensamoottori ja manuaalivaihteet.
Tesla on ihan paras. Muut on kopioita.
Vierailija kirjoitti:
Ei patterilelua voi kuukaudeksi jättää pihalle taivaalle kun on matkoilla.
Lisäksi uuden sähköauton arvo laskee kuin lehmän häntä mutta käytetyn dieseli pitää arvonsa jos ei jopa nouse.
Uuden Teslan arvo ei laske.
Vierailija kirjoitti:
Kun läskin miehen passivalokuvassa näkyy kaksi pyöreää, suurta sieraimenreikää kuin sialla, tuntuu sähköauto luontevalta valinnalta perheessämme. Työnnän auton lataustöpselin ukon nenänreikiin ja saan siitä aina kiksit. Muuta säpinää ei meillä olekkaan.
Tämä!
Säpinää voi ilmetä teslassa!
En ostaisi vielä sähköautoa, mutta ladattavan hybridin voisin ostaa. 3,3 litraisen maastoauton. Perustelu on se, että lataaminen ei onnistu.
Pääasia, että on hyvä hybridi auto. Ilman autoa ei minun elämäni onnistu. Auton käyttöni liittyy vain vapaa-aikaan ja harrastuksiin. Lähiliikenne hoituu kävellen, taksilla tai julkisilla.
Väärin, mb e400d ja s400d on esimerkkejä autoista missä ei ole hybridi tekniikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Suhteellinen ekologisuus, kätevyys ja alhaiset käyttökustannukset. En tiedä statuksesta, mutta jonkinlainen statement se myös on.
En ikinä aja yli 300km putkeen pysähtymättä muutenkaan. En pasko vaippoihin ajaessani.
Kauako sun pitää paskoa, että pääset seuraavat 300km 25 asteen pakkassella? Niin, että autossa on koko matkan myös lämmin?
Minun perusteeni on älyni vähäisyys.
Ajan pääosin lyhyitä matkoja kaupungissa ja lataan kotona huhtikuusta syyskuulle ihan ilmaiseksi. Huoltovapaus houkutti myös. Ajoin ensin hybrideillä useamman vuoden ja nyt täyssähköllä neljättä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
homous ja tyhmyys
Teppo: käperry Sepon kainaloon rauhoittumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa ajaa uudehkolla, max 2-3 vuotta vanhala autolla niin muuta ei ole tarjolla, kaikissa on jonkinlainen sähkömoottori. Hybrideissä ei ole paljon järkeä.
Mulla on vm2023 auto ja siinä on pelkkä bensamoottori ja manuaalivaihteet.
Tepolla on taas uusi mielikuvitusauto 😁
Vierailija kirjoitti:
Olet rehellinen, arvostan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet rehellinen, arvostan.
Teppo keskustelee itsensä kanssa
Kannabispsykoosi ja skitsofrenia
Olen masokisti. Haluan että jokainen matka vaatii tarkkaa suunnitelmaa lataustaukojen suhteen. Pidän myös erityisesti siitä että Suomen ilmastossa talvisin samalla energialla pääseee voin puolet matkasta samalla hinnalla.
Itselataava hybridi täällä. Liikkuu äänettä sähköllä muutaman kilometrin. Päähyöty tulee polttoainesäästöistä. Jos ajaa 40 kmh, bensan kulutus on alle 4 litran sataa kilometriä kohden. Hiljaa ajaessa pitää tarkkailla taustapeiliä ja antaa hyvissä ajoin nopeampien ohittaa, etteivät lähde varomattomiin ohituksiin. Jos ajaa tasaista satasta moottoritiellä, kulutus voi olla 5.5 litraa.