Mikä on oma perusteesi ostaa sähköauto?
Kommentit (1741)
Nämä itkevät köyhäilijä-bensajesset voisivat nyt vain olla hys hys - otsikko kertoo ketjun olevan suunnattu niille joilla oikeasti on sähköauto. Ketään ei kiinnosta miksi et ostaisi sähköautoa, okei? Sitä ei kysytty - luetun ymmärtäminen 101.
Teslan akkuihin ja akkutakuuseen on sen verran iso luotto että akku on vihoviimeinen asia mistä autossa stressaan. Ykkösenä tulee lämpöpumppu, todennäköisempi remonttikohde takuun ulkopuolella. Vielä on akkutakuuta 120tkm jäljellä ja ajattelin mielenkiinnosta katsoa kauanko kestää. Ehkä jopa juutube-kanavan voimin. "Teslan elämä - tehtaalta räjäytykseen"?
Vierailija kirjoitti:
Ajan työssäni todella paljon, laskelmien mukaan säästän n. 1200 euroa vuodessa, kun käytän sähköautoa, kuin että käytän vastaavan ikäistä bensa-autoa.
No eipä se ero sitten kovinkaan suuri ole.
Vierailija kirjoitti:
Nämä itkevät köyhäilijä-bensajesset voisivat nyt vain olla hys hys - otsikko kertoo ketjun olevan suunnattu niille joilla oikeasti on sähköauto. Ketään ei kiinnosta miksi et ostaisi sähköautoa, okei? Sitä ei kysytty - luetun ymmärtäminen 101.
Teslan akkuihin ja akkutakuuseen on sen verran iso luotto että akku on vihoviimeinen asia mistä autossa stressaan. Ykkösenä tulee lämpöpumppu, todennäköisempi remonttikohde takuun ulkopuolella. Vielä on akkutakuuta 120tkm jäljellä ja ajattelin mielenkiinnosta katsoa kauanko kestää. Ehkä jopa juutube-kanavan voimin. "Teslan elämä - tehtaalta räjäytykseen"?
Älä nyt. Nämä bensalenkkarit tuntee kaikki sähköautot mallista riippumatta kuin omat taskunsa. Tietävät mikä niistä hajoaa ja mitä se maksaa. Ei siinä omat kokemukset paina missään kun on kuultu kaverin serkulta kuinka ne teslat hyytyy ja palaa kaikki tuolla nelostiellä.
JOS joskus tapahtuisi sellainen ihme, että ostaisin sähköauton, niin peruste olisi varmaan joku paha mielentilahäiriö, joka minuun olisi iskenyt yhtäkkiä.
Tai vaikka en varsinaisesti ole ilmastovouhotuksen (=ilmastok*setuksen) kannalla ja siten olen varmaan jo nyt jonkun mielestä "ilmastokriminaali", kun en niihin kaikkiin hölmöilyihin hairahdu mukaan, niin jos ostaisin sähköauton, niin sitten jos ei mielentilahäiriötä, niin olisin ehkä muuten vain muuttunut sellaiseksi, joka haluaa kunnolla tuhota luontoa ja hassata luonnonvarat loppuun pikaisesti ostamalla sähköauton.
Vierailija kirjoitti:
Eu kieltää polttomoottorit ja olisi kiva että voi liikkua vapaasti
EU: on muuttumassa yhä totalitäärisemmäksi. Suomalaiset päättäjät noudattavat määräyksiä kuuliaisesti. Kansamme vahingoksi, voidakseen rahastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"tankkaamisen" hinta.
Tätä kuulee yllättävän usein mutta sähköauton hinnallahan saisi "rajattoman määrän" polttoainetta, joten en ymmärrä tätä, eli super rikkaalla joka voi ostaa sähköauton, ei ole varaa ostaa bensaa halpaan bensa-autoon?
Monilla on varaa ostaa myös se 30 000-40 000 diiseliauto, ja siitä sitten jo voi laskeakin jotain. Minimaaliset huoltokulut, 1/2 katsastuskulut, ja tietysti se öisin kotipistokkeesta ladattava pörssisähkö.
Lisäksi sähköauto toki lähtee kuin hauki kaislikosta, on hiljainen ja eipä bensa käryä taivaalle. Henkilökohtaisesti tuo viimeinenkin kyllä lämmittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"tankkaamisen" hinta.
Tätä kuulee yllättävän usein mutta sähköauton hinnallahan saisi "rajattoman määrän" polttoainetta, joten en ymmärrä tätä, eli super rikkaalla joka voi ostaa sähköauton, ei ole varaa ostaa bensaa halpaan bensa-autoon?
Monilla on varaa ostaa myös se 30 000-40 000 diiseliauto, ja siitä sitten jo voi laskeakin jotain. Minimaaliset huoltokulut, 1/2 katsastuskulut, ja tietysti se öisin kotipistokkeesta ladattava pörssisähkö.
Lisäksi sähköauto toki lähtee kuin hauki kaislikosta, on hiljainen ja eipä bensa käryä taivaalle. Henkilökohtaisesti tuo viimeinenkin kyllä lämmittää.
kannattaa muistaa että suurimmalla osalla suomalaisia ei ole varaa uusiin sähköautoihin, eikä koskaan tule olemaan mitään käytettyjen sähköautojen halpissarjaa, joilla vielä tekisi jotain kun akut on loppu.
Kyllä raitisilmasuodattimen ja pyyhkijänsulkien vaihto onnistuu omassa tallissa. Myös lasinpesunestettä voi itse lisätä. Noilla olen yli 50tkm selvinnyt
Minulle on ihan sama vaikka autoni toimisi kivihiilellä kunhan minulla on varaa hankkia, ylläpitää ja korjata se ja että se kuljettaa minut paikasta A paikkaan B.
Vierailija9999 kirjoitti:
Kyllä raitisilmasuodattimen ja pyyhkijänsulkien vaihto onnistuu omassa tallissa. Myös lasinpesunestettä voi itse lisätä. Noilla olen yli 50tkm selvinnyt
Meinaatko, että uuteen polttomoottoriautoon on paljonkin tehty remonttia 50 tkm takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"tankkaamisen" hinta.
kannattaa muistaa että suurimmalla osalla suomalaisia ei ole varaa uusiin sähköautoihin, eikä koskaan tule olemaan mitään käytettyjen sähköautojen halpissarjaa, joilla vielä tekisi jotain kun akut on loppu.
Suurimmalla osalla Suomalaisista olisi varaa uuteen sähköautoon, mutta jostain syystä haluavat ajella tonnin puhkiruostuneilla pommeilla kun on pinttynyt päähän joku kummallinen ajatus että auto pitäisi 100% omistaa ja maksaa käteisellä. Miksi kukaan ei ajattele näin idioottimaisesti esimerkiksi asunnoista? Tai no, ne jotka ajattelevat, selittävät kyllä Lumon miljardivoitot...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin yksi syy olla ostamatta sähköautoa:
https://www.is.fi/autot/art-2000009169428.html
Nyt myös vakuutusyhtiö varoittaa sähköautojen renkaanvaihtajia – ”Vakuutus ei ikävä kyllä korvaa”
Ajoakun korjaus voi maksaa jopa yli 40000 euroa ja viedä viikkoja, kertoo Pohjola Vakuutus.
SÄHKÖAUTON pohjassa sijaitseva ajoakku ei välttämättä kestä vääränlaista nostamista tunkilla tai pohjakosketuksista aiheutuvia kovia iskuja samalla tavalla kuin polttomoottoriauto, tiedottaa nyt Pohjola Vakuutus.
Vakuuttamisnäkökulmasta esimerkiksi talvirenkaiden vaihtaminen sähköautoon voi siis olla riskialtis toimenpide, eikä vakuutus korvaa asiakkaan omasta selvästä huolimattomuudesta johtuvaa itse aiheutettua vahinkoa.
Kuka vaihtaa vielä renkaansa itse vuonna 2022? Sitä varten on olemassa ostopalvelut, muun muassa rengashotellit.
Rengashotelleissa vtuttaa mm. niiden harjoittama renkaiden pakkomyynti. Tyrkyttävät uusia renkaita joka vaihdon yhteydessä. Siksi vaihdan itse.
Teet likaisen työn itse kun et osaa sanoa ei?
Ja alkuperäiseen kuittauksee vielä:
Jotkut asuavat maassa jossa renkaita ei tarvitse kuuden kuukauden välein vaihtaa.
...paitsi jos jatkuvasti kiihdyttelee Teslallaan Ludicrous moodissa.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eu kieltää polttomoottorit ja olisi kiva että voi liikkua vapaasti
EU: on muuttumassa yhä totalitäärisemmäksi. Suomalaiset päättäjät noudattavat määräyksiä kuuliaisesti. Kansamme vahingoksi, voidakseen rahastaa.
Kuinka se EU rahastaa sinua sähköautoista?
Jos asusit oikeassa suurkaupungissa tyyliin N x Helsinki, ymmärtäisit kyllä miten merkittävää on poistaa pakokaasut ja diesel-noki hengitysilmastasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tilasin sähköauton ja saankin sen parin viikon sisällä. Tärkein syy on nykyisen bensamersuni huoltokulut. Jokainen vuosihuolto maksaa 800 -1000 euroa, kun taas sähkärin huoltoväli on 2 vuotta ja huollon hintakin vain 200 - 300 euroa.
Lisäksi tietysti ajamisen edullisuus, eli ei tarvitse aina miettiä että kannattaako mökille 200 kilometrin päähän lähteä pitkäksi viikonlopuksi. Sähköautolla matka maksaa muutaman euron, joten siinä on aika turha pihtailla.
Laitas nyt edes laskelmaa sähköautosi osamaksuista, korkokuluista jne jne.. että tekstissä olisi mitään järkeä jos kerran taloudellisesta näkökulmasta asiaa perustelet.
Olin joka tapauksessa vaihtamassa autoa tuon hintaluokan kulkupeliin, siis noin 60000e. Vaihtoehtoina oli koko paletti bensa, hybridi tai sähkö. Bensa-auton kalliit huollot ärsyttivät vähän ajavana sen verran että sen hylkäsin ensiksi. Lataushybridin sähkörange on niin mitätön ja bensan kulutus kova että se taitaa hävitä kuluissa jopa Toyotan niin sanotuille automaattihybrideille. Siksi sähkö, ja meillytti se minua muutenkin.
Sähköauto on niin heikkoa tekniikkaa etten löydä yhtään syytä sen ostamiseen.
Kallis
Huono latausverkosto
Talviongelma
Pieni kapasiteetti
E car onkin POLIITTINEN OHJELMA, ei tekninen innivaatio.
Sähköautojen vasatustaminen on Venäjän poliittinen ohjelma...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija9999 kirjoitti:
Meinaatko, että uuteen polttomoottoriautoon on paljonkin tehty remonttia 50 tkm takia?
Öljyt olisi ihan älykästä vaihtaa, jos paljon yli 50 tkm mielii ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Sillä saa pilua.
M20
Bokserikutosella saa paremmin
Ja nyt voit vaan ajaa vanhan sähköautosi loppuun asti.