Jättäisittekö miehen piheyden takia?
Olen tavannut ihanan miehen, mutta hän on tosi säästäväinen. Tuntuu kuin palaisin hänen kanssaan lapsuuden 80-luvulle kun kaikki oli köyhää ja ankeaa.
Hän on vielä tosiasiassa hyvätuloinen ja varakas. Olisiko teistä tämä riittävä syy lopettaa suhde?
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Pihit ihmiset on syvältä. Ei ne ole itsekään onnellisia, kun eivät voi tehdä mitään mukavaa, koska siihenhän menee rahaa. Elämä menee hukkaan sohvan reunalla istuskellessa ja harmitellessa, kun kaikki on niin kallista eikä voi tehdä mitään. Tunnen tämmöisiä.
Säästäväisyys ja järkevä rahankäyttö ovat hyveitä, mutta pihiys on sairaus, joka tekee harjoittajastaan yksinäisen ja onnettoman.
Olen puhunut.
n50
Tuntemani pihit ihmiset ei istu sohvan reunalla, he ovat kaikki erittäin aktiivisia toimijoita. Pihit ihmiset sienestävät, marjastavat, tekevät itse taimikonhoitotöitä (ja pyytävät palkaksi polttopuuta) jne. Pihit tekevät itse ruokansa ja moni heistä osaa ommella, jopa tehdä kengät.
Maksaa oman osuutensa menoista niin ok.
Jos on säästöjä, on vähemmän stressiä, koska silloin tietää voivansa tarvittaessa elää säästöillä pitkiä ilman huolen väivää.