Lue keskustelun säännöt.
Sisarkateus läpi elämän
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Jos vanhempi/vanhemmat ovat suosineet yhtä lasta tai panneet lapset kilpailemaan keskenään niin silloin välit ovat myöhemminkin vähemmän hyvät. Sen suosikin pitäisi ärähtää että suosiminen ei ollut oikein. Mutta sitähän suosikki ja lellikki ei halua tehdä.
Minun siskoni nautti lellikkiasemastaan, mutta ärähti nelikymppisenä äidille, että oma on vikasi, että pikkusisko (eli minä) aloin ryypätä ja laihdutin itseni olemattomaksi.
Kun sisar tuon sanoi alkoi minun tervehtymiseni. Siitäkin huolimatta, että sisar sanoi minulle aina tietäneensä asemansa
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Onneksi sinulla oli mummo. On mahdotonta saada ketään vastahakoista muuttamaan omia muistojaan ja muistikuviaan asioista, varmaan monilla on vastaavasta kokemusta. Joku muistaa asiat aivan väärin eikä suostu uskomaan olevansa väärässä, jolloin siinä on takana jotain ihan muuta motiivia kuin sellaista, joka olisi sinulle tai kenellekään muullekaan vastaavanlaista kokeneelle avuksi.
Minulla oli tällainen ystävä, joka muisti aina kaikenlaista ikävää, mitä muka olin tehnyt tai sanonut. Hän pyrki sen avulla mustamaalaamaan minua, usein julkisesti. Vastaavanlaistahan sinäkin koet, eli muistojesi kumoamisella on se motiivi, että sinut koetetaan saada maalatuksi kateelliseksi ja ahneeksi.
Tuollainen voi mennä hyvin pitkälle. Tämä entinen ystäväni väitti, että asun aivan toisessa kaupungissa missä asun ja hänen minulle keksimänsä syntymäpäiväkin oli väärä. Mitta tuli kuitenkin täyteen muista asioista, tuo oli enemmän koomista.