Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei maksanut treffeillä!

Vierailija
29.10.2022 |

Iso pettymys, kun itse panostat ja laitat itsesi kauniiksi. Ekat treffit pitkän suhteen jälkeen ja heti näin. Tavat on muuttuneet selvästi. Mietin nyt, kannattaako edes jatkaa tuon tyypin kanssa, kun jäi paha maku alusta.

Kommentit (310)

Vierailija
121/310 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn kolmesti viikossa eri naisen kanssa ensitreffeillä ja jos mun pitäsi maksaa myös naisen ruoat, siihen menis jo yli 300 viikossa. Vaikka varakas olenkin, en ole tyhmä.

Deittailu on sinulle harrastus, joten keksi jotain muuta sen tilalle. Kukaan ei käy eri henkilöiden kanssa treffeillä kolmea kertaa viikossa, kolme kertaa vuodessa on oikeampi määrä.

Vierailija
122/310 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron jo ennen treffejä että maksan omat ruokani, niin voin pähkäilemättä tilata sitä mistä tykkään, maksakoon mitä vain. Mies valitsee ja maksa omat syömisensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/310 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on jotenkin prinsessamaista vaatia tarjoamista. Itselle ainakin tulisi jotenkin maksullinen fiilis. Ja kuulostaa suoraan sanottuna siltä, että iso osa näistä maksamista vaativista ottaisi tasa-arvosta rusinat pullasta. Kotityöt pitää jakaa tiukasti 50-50 mutta mies tekee silti "miesten työt" ja maksaa kaiken. Jos olisin mies, juoksisin.

Eri juttu tietysti jos toinen oma-aloitteisesti tarjoutuu maksamaan. Mutta se, että ilmaista pullakahvia pidetään deal breaker tason asiana parinvalinnassa..? Ei voi kertakaikkiaan ymmärtää.

Vierailija
124/310 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on jotenkin prinsessamaista vaatia tarjoamista. Itselle ainakin tulisi jotenkin maksullinen fiilis. Ja kuulostaa suoraan sanottuna siltä, että iso osa näistä maksamista vaativista ottaisi tasa-arvosta rusinat pullasta. Kotityöt pitää jakaa tiukasti 50-50 mutta mies tekee silti "miesten työt" ja maksaa kaiken. Jos olisin mies, juoksisin.

Eri juttu tietysti jos toinen oma-aloitteisesti tarjoutuu maksamaan. Mutta se, että ilmaista pullakahvia pidetään deal breaker tason asiana parinvalinnassa..? Ei voi kertakaikkiaan ymmärtää.

Kerrostalossa asuvilla ei ole mitään "miesten töitä".

Vierailija
125/310 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn kolmesti viikossa eri naisen kanssa ensitreffeillä ja jos mun pitäsi maksaa myös naisen ruoat, siihen menis jo yli 300 viikossa. Vaikka varakas olenkin, en ole tyhmä.

Ei ne naisetkaan ole tyhmiä. Maksamattomuus tarkoittaa; ei kiinnostusta miehen puolelta, sarjadeittailija, elämänhallinta ja talous kuralla, huonotapainen juntti, omaa jotain omituisia periaatteita liittyen sukupuolirooleihin. 

Naisen kannalta on aika sama, mikä se syy noista on, sillä kaikki noista tarkoittaa, että ei jatkoon.

Vierailija
126/310 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jakele tuntemattomille rahaa enkä maksa tuntemattomien ostoksia muutenkaan niin miksi tekisin sen ekoilla treffeillä, toisilla treffeillä ja siitä eteen päin asia on aivan erikseen kun on jo vähän päässyt tutustuun

Vierailija
127/310 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, mitä kukin pitää "miesten työnä". Aika monella tuntemallani parilla mies hoitaa autot, raskaat kantamiset, remontit, helpot kodinkoneiden yms huollot ja korjaukset jne.

Vierailija
128/310 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vain hyvä asia ettei maksanut!

Miksi yhdenkään miehen pitäisi maksaa yhtään mitään?

Täällä palstalla naiset haukkuvat, mollaavat, vähättelevät suomalaisia miehiä...

No käyttäydytään sen mukaan 🙂👍

Vierailija
129/310 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne naisetkaan ole tyhmiä. Maksamattomuus tarkoittaa; ei kiinnostusta miehen puolelta, sarjadeittailija, elämänhallinta ja talous kuralla, huonotapainen juntti, omaa jotain omituisia periaatteita liittyen sukupuolirooleihin. 

Naisen kannalta on aika sama, mikä se syy noista on, sillä kaikki noista tarkoittaa, että ei jatkoon.

Tasa-arvo on sinusta "omituisia periaatteita liittyen sukupuolirooleihin"??? Kai tämä pätee myös niihin asioihin, joissa tasa-arvo hyödyttää naista enemmän? Kotitöiden jakoon jne?

Vierailija
130/310 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kustannushyötysuhde on tärkeä.

Vierailija
131/310 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että mies maksaa, tai että se maksaa, joka on kutsun tehnyt, tuntuu olevan joillekin piintynyt käsitys. Olin tässä tilanteessa miespuolisen työkaverini kanssa muutama viikko sitten. Mentiin syömään liunasravintolaan, mihin meidän oma lounasseteli ei käynyt. Hän sanoi että hän maksaa. Teki mieli sanoa että tulisi jo sieltä historiasta tähän päivään. Onneksi puhuttiin tämä maksupuoli selväksi jo työpaikalla ja maksettiin kumpikin omamme.

Aikuiset lapseni ovat edelleen sitä mieltä että äiti maksaa, jos mennään jonnekin yhdessä. Toki teen niin.

Vierailija
132/310 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä nähdään kuinka naiset haluavat miehen olevan perinteinen. Se muuten tapahtuu aina kun nainen voi hyötyä miehestä jotenkin, ei koskaan toisinpäin.

Vierailija
133/310 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, mitä kukin pitää "miesten työnä". Aika monella tuntemallani parilla mies hoitaa autot, raskaat kantamiset, remontit, helpot kodinkoneiden yms huollot ja korjaukset jne.

Älä viitsi. Ihan tosissaan. Autot viedään huoltofirmaan, raskaita kantamisia on kummallakin, remontteja ei kukaan tee kerrostalossa itse ja kodinkonehuolto tilataan kotiin. Olet typerä.

Vierailija
134/310 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi. Ihan tosissaan. Autot viedään huoltofirmaan, raskaita kantamisia on kummallakin, remontteja ei kukaan tee kerrostalossa itse ja kodinkonehuolto tilataan kotiin. Olet typerä.

Olen eri mutta itse olet todella typerä ja tuhlaat rahaa asioihin jotka voi helposti itsekin tehdä, mutta uus avuttomuus kunniaan ja seteleitä lentämään. En yhtään ihmettele minkä takia valitetaan että rahat ei riitä elämiseen

135/310 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

!

Vierailija
136/310 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mutta itse olet todella typerä ja tuhlaat rahaa asioihin jotka voi helposti itsekin tehdä, mutta uus avuttomuus kunniaan ja seteleitä lentämään. En yhtään ihmettele minkä takia valitetaan että rahat ei riitä elämiseen

Kerro useita esimerkkejä, mitä kannattaa tehdä itse. Itse miellän remontilla esimerkiksi kylppäri- ja keittiöremontit, joten en tiedä, mitä sinä tarkoitat. Harvalla on myöskään tiloja tehdä auton moottoriremppaa.

Vierailija
137/310 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että mies maksaa, tai että se maksaa, joka on kutsun tehnyt, tuntuu olevan joillekin piintynyt käsitys. Olin tässä tilanteessa miespuolisen työkaverini kanssa muutama viikko sitten. Mentiin syömään liunasravintolaan, mihin meidän oma lounasseteli ei käynyt. Hän sanoi että hän maksaa. Teki mieli sanoa että tulisi jo sieltä historiasta tähän päivään. Onneksi puhuttiin tämä maksupuoli selväksi jo työpaikalla ja maksettiin kumpikin omamme.

Aikuiset lapseni ovat edelleen sitä mieltä että äiti maksaa, jos mennään jonnekin yhdessä. Toki teen niin.

Miksi sä et tarjoutunut maksamaan, kun kerran olette kavereita? Varmaan tottunut, että naisen ei koskaan tarvitse maksaa.

It's not that deep, mulle on ihan sama kuka maksaa, mä voin maksaa sitten seuraavalla kerralla.

Vierailija
138/310 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan muutenkin itse omat syömiseni ja niillä muutamilla treffeilläkin, kun on menty ravintolaan, olen pyytänyt itse laskut erikseen. Jos mies tarjoutuu maksamaan, niin sopiihan se ja minä tarjoan seuraavat. Kyllä se on yleensä ollut tuossa vaiheessa molemmille selvää tuleeko seuraavaa kertaa. Jos ei ole tulossa niin omien maksaminen onnistuu kortilla eikä maksupääte vänkää vastaan.

Vierailija
139/310 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllähän siinä vähän kaverifiilis tulee, jos mies ei noudata perinteitä.

Noudatatko sinä sitten myös puolestasi perinteitä? Pysytkö siis kotona ilman tuloja hoitamassa lapsia, ja mies ainoastaan tienaa? Vai valitsetko perinteistä ainoastaan ne, jotka hyödyttävät sinua? Siksi ne miehet ennen muinoin maksoi kaiken, kun naisilla ei ollut millä maksaa.

Vierailija
140/310 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata jatkaa. Mies joka ei tarjoa/tee elettä tarjoamiseen ensitreffeillä on : ei. Tarkoitan normaaleja treffejä, en siis luksustyylin kustantamisia. Vaan että Tonttulatte tarjotaan ja ollaan kuin mies.

Kuka nykyajan moderni suomalainen nainen on tuota mieltä? Mä ymmärrän, että ehkä jossain Venäjällä tai Italiassa miehet tarjoavat naiselle, kun se kuuluu kulttuuriin, mutta ei täällä Pohjolassa.

Tai ehkä sitten, jos joku juristimies vie treffeille ravintolaan kahden lapsen myyjänä työskentelevän yh-mutsin, niin silloin mun mielestä olisi kohteliasta tarjota, kun ei se 30-40€ ole iso summa sille juristille, mutta sille yh-mutsille on. Ja sama juttu myös sukupuolet toisinpäin.

Minä. Muista en tiedä. En ole yh. Pystyn maksamaan myös itse Tonttulaten, kuten epäilen että myös yh pystyisi. Kyse on _yrittämisestä_, siitä että mies yrittää. Kun mies tekee tarjoamisen eleen, sanon, voin maksaa omasta puolestani, ja maksankin, mutta jos mies ottaa kunnia-asiakseen maksaa Tonttulaten, niin kiitän. 

Kyse on yrittämisestä.

Juuri näin. 

Kyse ei ole siitä kenellä on rahaa ja kenellä ei. Kyse on käytöstavoista. Näin olen myös omia poikiani kasvattanut. 

Jos molemmilla sukupuolilla on nykymaailmassa rahaa, miksi ne käytöstavat pätevät vaan toiseen suuntaan? Eikö naisilla sitten niitä tarvitse olla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme