Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei maksanut treffeillä!

Vierailija
29.10.2022 |

Iso pettymys, kun itse panostat ja laitat itsesi kauniiksi. Ekat treffit pitkän suhteen jälkeen ja heti näin. Tavat on muuttuneet selvästi. Mietin nyt, kannattaako edes jatkaa tuon tyypin kanssa, kun jäi paha maku alusta.

Kommentit (310)

281/310 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on sellainen periaate, että en rupea maksumieheksi lapselliselle treffattavalle.

Yksinhuoltajathan olisivat nimenomaan ennemmin ilmaisen aterian tarpeessa, ainakin jos kyseessä on pieni- tai keskituloinen henkilö.

Vierailija
282/310 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos maksaminen on ongelma, niin miksi ihmeessä ihmiset eivät lähde treffeille sellaisiin taidenäyttelyihin, joihin pääsee maksutta? Voi viettää haluamansa ajan, keskustella näyttelyteoksista tai halutessaan henkilököhtaisista asioista, voi siirtyä luontevasti lähemmäksi tai kauemmaksi, voi katsoa silmiin tai olla rinnakkain. Paljon erinomaisempi paikka kuin kahvila tai ravintola. Seuralaisen eleitäkin on helpompi lukea ja tulkita kuin kahvikupin maksamisen tai maksamatta jättämisen suhteen. Eikä kukaan jää velkaa tai oletteua velkaa kenellekään, ellei nyt aleta seuraavaksi saivarrella, kuka maksaa treffiläisen bussilipun paikalle tai uuden miestuoksun tai uuden huulipunan. Ottakaahan kuitit talteen, niin pääsette vertaamaan silloinkin, kuka on lokki.

Ei nämä ketjun keskustelijat edes käy treffeillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/310 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Keski-Euroopassa eikä tulisi mieleenkään maksaa ravintolassa sillä täällä se loukkaisi miestä. Pari hassua tilannetta on varmaan ollut kun joskus suomalaisten kanssa deittailua ja olen varmaan vielä sanonut tuon että en maksa treffeillä käydessä. Oma vikani kun en huomannut selittää asiaa tarkemmin, että ihan miehen kunnian vuoksi en voi maksaa.

Jännä kyllä että suomalaiset vaikuttivat piheimmiltä vaikka olivat erittäin hyvätuloisia. En valitse sillä perusteella kuitenkaan deittiä eli olen tapaillut myös mm. työtöntä miestä. Italialaiset saapuvat treffeille hajuvesien yms. lahjojen kanssa eivätkä odota siitä syystä mitään vastapalveluksia.

Muutoin mulle on aivan sama kuka maksaa mitäkin esim. seurustellessa ja olen maksanut mielelläni paljonkin asioita ihastuksilleni.

Ai niin, ja olen vieläpä paljon parjattu yh 😉

N49

Vierailija
284/310 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoh-hoijaa.. Kuinkahan mones keskustelu tästä (ikuisuus)aiheesta. IMuutama viikko sitten tunsin itseni idiootiksi kun satuin sadepäivänä kahvilaan samaan aikaan puolitutun naisen kanssa. Siinä peräkkäin molemmat seiskolimme ja harmittelimme keljua säätä mutta kuinka olimme onnekkaita kun olimme kuitenkin sisällä, eikä mitään erityistä kiirettä kiiruhtaa seuravaan paikkaan. Satuin olemaan kassalla lähempänä ja kun vuoroni tuli (naine olsi ollut seuraava minusta) niin sanoin kassalle, että voisin maksaa meidän molempien kahvit ja syömiset. - Ennen kuin ehdin maksuani viedä loppuun nainen kiljaisi, että mitä v-t-ua kuvittelen, että maksaisin hänenkin kahvinsa. Sanoin, että niin aattelin, vai onko jokin erityinen este miksi en niin saisi tehdä? -  Sain vastauksena katseen,  josta päätteöin, että  olsin tehnyt jotain rikollista ja hyvin loukkaavaa. 

Joopa joo. Kulunut fraasi miesten suusta. Kukaan nainen ei ala vittua huutamaan tai suutu jos mies haluaa tarjota. Keksi lisää, vanha juttu jo.

Vierailija
285/310 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies itse pyytää treffeille naista ja silloin mennään kahvilaan/ravintolaan, niin ei tietenkään voi olettaa että nainen maksaisi itse. Jos mut pyydetään treffeille ja rahat lopussa, niin olishan se vähän hupaisaa että itse joisin vaan vettä ja mies yksin söisi illallisen ja joisi drinkkejä. Eiköhän siinä kotiinlähtö tulisi aika nopeaasti enkä taakseni katsoisi.

Vierailija
286/310 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun Keski-Euroopassa eikä tulisi mieleenkään maksaa ravintolassa sillä täällä se loukkaisi miestä. Pari hassua tilannetta on varmaan ollut kun joskus suomalaisten kanssa deittailua ja olen varmaan vielä sanonut tuon että en maksa treffeillä käydessä. Oma vikani kun en huomannut selittää asiaa tarkemmin, että ihan miehen kunnian vuoksi en voi maksaa.

Jännä kyllä että suomalaiset vaikuttivat piheimmiltä vaikka olivat erittäin hyvätuloisia. En valitse sillä perusteella kuitenkaan deittiä eli olen tapaillut myös mm. työtöntä miestä. Italialaiset saapuvat treffeille hajuvesien yms. lahjojen kanssa eivätkä odota siitä syystä mitään vastapalveluksia.

Muutoin mulle on aivan sama kuka maksaa mitäkin esim. seurustellessa ja olen maksanut mielelläni paljonkin asioita ihastuksilleni.

Ai niin, ja olen vieläpä paljon parjattu yh 😉

N49

Muualla Euroopassa miehet on vielä herrasmiehiä ja romanttisia. Ovat olleen kauhuissaan kun olen kertonut suomalaisten miesten toimintavoista treffien ja naisen "saamisen" suhteen. Joo, onnistais kyllä paljon paremmin miehiä. Monet suomalaiset miehet ei tee mitään saadakseen naisen kiinnostuksen.

Vierailija
287/310 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksinaismoralismi paistaa taas palstalla. Ei tänä tasa-arvon päivänä todellakaan miehen kuulu maksella deittilaskuja, käyttehän te itsekin vahvat naiset töissä ja tienaatte omat rahanne.

Minä käy töissä, saan palkkaa ja todellakin maksan omat menoni. Olen ihan yhtä tarkka ajan suhteen, en luovu siitä toisen hyväksi. Miehen kanssa yhdessä asuessa ajasta on jatkuva vääntö. Miehillä tuntuu olevan kuvitelma, että samallahan siinä tekee kahdelle ruuat ja pesee kahden pyykit. Ei tosiaankaan toimi noin.

288/310 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies itse pyytää treffeille naista ja silloin mennään kahvilaan/ravintolaan, niin ei tietenkään voi olettaa että nainen maksaisi itse.

Koskeeko tämä myös, jos nainen pyytää miestä treffeille?

Pitääpä tästä lähtien alkaa Tinderissä esittää treffikutsut näin: "Haluaisitko lähteä kanssani omakustanteiselle ravintolaillalliselle?"

289/310 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä usein Tinderissä jos olen kiinnostunut miehestä, heitän pallon hänelle kirjoittamalla: "Sä vaikutat mukavalta mieheltä. Olisi kiva tavata sinut joskus vaikka ravintolaillallisella".

Sitten jos mies ajattelee samoin, niin hän voi itse ehdottaa treffejä.

Vierailija
290/310 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies itse pyytää treffeille naista ja silloin mennään kahvilaan/ravintolaan, niin ei tietenkään voi olettaa että nainen maksaisi itse.

Koskeeko tämä myös, jos nainen pyytää miestä treffeille?

Pitääpä tästä lähtien alkaa Tinderissä esittää treffikutsut näin: "Haluaisitko lähteä kanssani omakustanteiselle ravintolaillalliselle?"

Jos nainen pyytää miehen treffeille, totta kai hän myös huolehtii kustannuksista. Hänhän niiden määränkin päättää, eli minkä hintatason paikkaan mennään. Ihan itsestään selvää, ettei toista veloiteta maksamaan siitä, että itse saa haluamansa.

291/310 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[

Jos nainen pyytää miehen treffeille, totta kai hän myös huolehtii kustannuksista. Hänhän niiden määränkin päättää, eli minkä hintatason paikkaan mennään. Ihan itsestään selvää, ettei toista veloiteta maksamaan siitä, että itse saa haluamansa.

Mä olen treffejä suunnitellessa itse ehdottanut, että käykö esim tämä ravintola ja mies joko vastaa siihen myöntävästi tai ehdottaa jotain muuta.

Sitä paitsi, esim. Pancho villassa saa burgerin ja limu alle 20€ hintaan, minun mielestäni se ei ole kauhean iso menetys. Vaihtoehtoisesti sillä saa pari alkoholidrinkkiä.

Vierailija
292/310 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä usein Tinderissä jos olen kiinnostunut miehestä, heitän pallon hänelle kirjoittamalla: "Sä vaikutat mukavalta mieheltä. Olisi kiva tavata sinut joskus vaikka ravintolaillallisella".

Jos olisin mies, vastaisin tuohon, että "Kiitos, kiva kuulla. Minne haluat viedä minut illalliselle?"

293/310 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Jos olisin mies, vastaisin tuohon, että "Kiitos, kiva kuulla. Minne haluat viedä minut illalliselle?"

Jos viittaat, että minun tehtävä olisi maksaa molempien ruuat, niin minulla ei valitettavasti ole varaa maksaa toisen ihmisen illallista. Eikä muutenkaan huvittaisi maksaa toisen ihmisen ateriaa, jos se toinen henkilö tienaisi huomattavasti enemmän kuin minä itse.

Vierailija
294/310 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Jos viittaat, että minun tehtävä olisi maksaa molempien ruuat, niin minulla ei valitettavasti ole varaa maksaa toisen ihmisen illallista. Eikä muutenkaan huvittaisi maksaa toisen ihmisen ateriaa, jos se toinen henkilö tienaisi huomattavasti enemmän kuin minä itse.

Siinä tapauksessa et myöskään tee miehille mitään treffikutsuja, vaan odotat että he kutsuvat sinut. Jos kutsuvat.

Vierailija
295/310 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tapasin Tinderissä miehen, jonka kanssa kävin ensin kävelytreffeillä ja hän vaikutti oikein mukavalta. Seuraavana päivänä hän pyysi minua illalliselle kanssaan, johon suostuin. Illallinen sujui mukavasti ja mies maksoi molempien ruoat. 

Jatkoimme viestittelyä, mutta aika nopeasti kävi sitten kuitenkin ilmi, että en olekaan hänestä enää kiinnostunut; syynä useana päivänä lähetellyt känniviestit (oli sanonut olevansa alkoton). Täytyy myöntää, että aikalailla yllätyin, kun lopuksi mies lähetti tilinumeronsa, mihin minun pitäisi kuulemma maksaa oman osani illallisesta. 

296/310 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tapasin Tinderissä miehen, jonka kanssa kävin ensin kävelytreffeillä ja hän vaikutti oikein mukavalta. Seuraavana päivänä hän pyysi minua illalliselle kanssaan, johon suostuin. Illallinen sujui mukavasti ja mies maksoi molempien ruoat. 

Jatkoimme viestittelyä, mutta aika nopeasti kävi sitten kuitenkin ilmi, että en olekaan hänestä enää kiinnostunut; syynä useana päivänä lähetellyt känniviestit (oli sanonut olevansa alkoton). Täytyy myöntää, että aikalailla yllätyin, kun lopuksi mies lähetti tilinumeronsa, mihin minun pitäisi kuulemma maksaa oman osani illallisesta. 

Etkö sä edes tarjoutunut ravintolassa maksamaan osuuttasi?

Vierailija
297/310 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi pitänyt maksaa,vai oletko joku toisten rahoilla siipeilijä?

Sanonko mä jo prkl.

Jos muutaman euron tarjoilu on toisten rahoilla siipeilyä vika ei ole tarjoilun vastaanottajassa vaan lausujassa.

Tuntuu, että tämäntyylinen keskustelu kadottaa joiltain kaiken ihmisten suhteeellisuudentajun.

Aivan kuin olisi kysymyksessä satojen tai tuhansien eurojen menetys. Tai, että viedään tuhkatkin pesästä.

Ja, kilin kellit, usein puhutaan kahvikupillisen tai kuitenkin alle kympin summasta.

Annan neuvon: te, jotka koette noin voimakkaasti, että rahanne viedään, niitä joku nainen kuluttaa tai joku nainen siipeilee/lokkeilee/käyttää hyväkseen jne. kun tarjoatte heille treffeillä kahvit ja vaikka pullankin niin säästäkää itseänne ja naisia ja älkää menkö treffeille ikinä.

Ainakaan ennenkuin saatte pipin päänne terveiksi. Jos ette saa, niin pysykää erossa naisista. Kun kuitenkin pelkäätte, että he vievät ne rakkaat rahanne.

Ette te muuta rakkautta kaipaa tai tarvitse, palvokaa niitä rahojanne.

Just näin. Useimmiten tuommoinen vainoharhainen roopeankka-syndroomaa sairastava on itse kyllä jatkossa kieli pitkällä miettimässä, miten sitä naista voisi hyödyntää. Yhtäkkiä se 'molemmat maksaa omat kulunsa' muuttuukin lokkeiluksi, ainakin jos naisella on raha-asiat kunnossa. Vähintään se sama jannu, joka sai käänteisen orgasmin jo pelkästä ajatuksesta, että pitäisi maksaa toisen parin euron kahvikupillinen, on haukkana naisen ruokapöydässä vetämässä itseään ilmaiseksi sairaalakuntoon.

Vierailija
298/310 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Kun minä olen ollut ensitreffeillä ravintolassa, olen jälkiruuan jälkeen pyytänyt tarjoilijalta "voitaisiinko saada laskut ja me maksetaan erikseen".

Näin miehenä tuollaisessa tilanteessa tulee vähän sellainen fiilis että pakit tulivat jos nainen oikein varta vasten ottaa yhteyttä tarjoilijaan ja pyytää erikseen laskua. Kerran oli pidempään juteltu etänä netissä ja puheluissa naisen kanssa ja kun vihdoin nähtiin ravintolassa ja hän sitten maksoi omansa niin meni vähän maku siinä kohtaa. Toisin sanoen, kun nainen maksaa nenäni edestä omansa niin tulee fiilis että hän haluaa  pitää etäisyyttä.

Vierailija
299/310 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Kun minä olen ollut ensitreffeillä ravintolassa, olen jälkiruuan jälkeen pyytänyt tarjoilijalta "voitaisiinko saada laskut ja me maksetaan erikseen".

Näin miehenä tuollaisessa tilanteessa tulee vähän sellainen fiilis että pakit tulivat jos nainen oikein varta vasten ottaa yhteyttä tarjoilijaan ja pyytää erikseen laskua. Kerran oli pidempään juteltu etänä netissä ja puheluissa naisen kanssa ja kun vihdoin nähtiin ravintolassa ja hän sitten maksoi omansa niin meni vähän maku siinä kohtaa. Toisin sanoen, kun nainen maksaa nenäni edestä omansa niin tulee fiilis että hän haluaa  pitää etäisyyttä.

Kyllähän se usein totta on, että jatkoa ei ole tulossa, jos nainen kovin pontevasti pitää huolta siitä, että maksaa omansa. Eliminoi siinä täysin sen mahdollisuuden, että ensi kerralla sitten toisinpäin. Mutta ei tietenkään aina mene näin, tässäkin ketjussa on moni nainen ollut hyvinkin ehdoton siinä, että ei koskaan anna miehen tarjota, vaikka olisivat hyvinkin kiinnostuneita tapaamaan uudelleen. Se pitää kutsujan vain siinä tilanteessa yrittää aisitia, kummasta on kysymys.

Mutta pahin skenaario ainakin minun mielestäni on, jos kiinnostuneelle naiselle tarjoaa pitkin hampain ja osoittaa selvästi, että vastenmielinen tilanne ja väärin meni nyt. Kyllä se orastava kiinnostus siitä haihtuu eikä jatkoa varmaankaan ole tulossa. Jos tarjoaminen on miehelle ehdoton dealbreaker, se kannattaa tuoda ilmi jo alussa.

Vierailija
300/310 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Näinpä, naisena et voi mitenkään tehdä tuossa oikein. Jos haluaa, että mies maksaa, se on väärin, jos haluaa maksaa itse, sekin on väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä