Ostin pojalle 239 maksavan takin. Miehen mukaan se oli ihan liian kallis.
Noh, en tiedä olisiko parempi ostaa kolme halpaa takkia vai yksi laadukas... 17v poika ja suurin kasvupyrähdys kai takana. Ei minusta tunnu pahalta ostaa lapselleni laadukasta ja mieluista vaatetta. Harmittaa tuo miehen kommentti.
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Olette varmaankin työväenluokkaa. En yhtään ihmettele. Ei 200 euroa ole mitään.
Joo ja kahdellakympillä saa monen viikon ruoat. Hyvin te vedätte.
Kyllä laatuun kannattaa sijoittaa hieman enemmän. Turhaa ostaa 20 euron takkeja kun muutaman satasen laittaa päälle niin saa lämpimämmän ja kestävämmän takin päälle.
Onko tuo nyt sitten kallis vai? Minulla on hanskat, joiden ovh 120 euroa. Tuplahinta takista hanskoihin nähden? Minusta kuulostaa sangen kohtuulliselle.
Mä sain 1980-luvun lopulla 14-vuotiaana nahkatakin joka maksoi 2600 markkaa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan rikkaiden juppien pentu olit :D
Itsekin täytin 14 vuonna 1988 ja Anttilasta taidettiin yleensä ostaa mulle vaatteet. Isällä ja äidillä oli mustat nahkatakit mutta ei mulla eikä siskolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin täytin 14 vuonna 1988 ja Anttilasta taidettiin yleensä ostaa mulle vaatteet. Isällä ja äidillä oli mustat nahkatakit mutta ei mulla eikä siskolla.
Ei ihan, mun vanhemmat olivat yrittäjiä joiden perustama yritys toimii Suomessa vielä tänäkin päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin itselleni noin 10 vuotta sitten talvitakin, joka taisi maksaa 89.90 euroa. Ihmiset ihmettelivät, että kuka maksaa niin paljon takista. Se on yhä käytössä aivan ehjänä ja hyväkuntoisena eli kyllä se ostos kannatti.
Tämmöisissä asioissa huomaa sen oman kuplautuneisuutensa. Todella vaikea kuvitella, että ihmiset hämmästelisivät, kuinka joku maksaa 90 € takista, mutta varmasti joissain piireissä näin on. Itse ostin juuri lähinnä vuoristokäyttöä varten uudeksi kuoritakiksi Arc'treyxin Alpha SV:n, jonka 800 € hintalappu pisti kieltämättä vähän nikottelemaan, mutta toivottavasti se kestää sen 5-10 vuotta kovaa käyttöä.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli ja on vieläkin koko perheellä mustat nahkarotsit. Muut on ostettu Suomesta, mutta pojan pusakan ostin Marokosta. Pojan vaate on varmaan jo mennyt kierrätykseen, koska olisi jo pieni.
Mä ostin 45€. Kysyi miksen ostanut 29€ kun sellaisiakin oli tarjouksessa. (ei sama kauppa)
Lapsi astui koiran paskaan. Kengät olivat jo varsin kuluneet, joten ajattelin heittää ne roskiin, koska alunperinkin ajattelin, että talven jälkeen, niitä ei enää käytetä, vaan ostetaan uudet. Kyseessä lenkkarit, jotka tulivat meille käytettynä.
Mies melkein hiiltyi, että pitää ne pestä ja ottaa käyttöön vielä. Ei saa heittää, kun ei ole reikiä vielä.
Onko mies itse taloudellinen ja säästäväinen ihan joka asiassa, ei.
Ostaisin vaikka 1000e takin 14v pojalle jos pitäisi päällä. Mikään ei kelpaa ja palelee vanhassa ohuessa 20e tokmannin takissa. Tyttö 12-v huolii vain kirpparivaatteita. Sieltä ostettu 10e talvitakki.
Vierailija wrote:
Mä ostin 45€. Kysyi miksen ostanut 29€ kun sellaisiakin oli tarjouksessa. (ei sama kauppa)
Lapsi astui koiran paskaan. Kengät olivat jo varsin kuluneet, joten ajattelin heittää ne roskiin, koska alunperinkin ajattelin, että talven jälkeen, niitä ei enää käytetä, vaan ostetaan uudet. Kyseessä lenkkarit, jotka tulivat meille käytettynä.
Mies melkein hiiltyi, että pitää ne pestä ja ottaa käyttöön vielä. Ei saa heittää, kun ei ole reikiä vielä.
Onko mies itse taloudellinen ja säästäväinen ihan joka asiassa, ei.
Mitä tulee ap:n takkiin, aika kallion. 150€ saa hyviä teinien ja aikuisten takkia. Lapsille 50€ löytyy hyviä.
Täysin normaali hinta vähän laadukkaammasta takista. Buy cheap, buy twice. Itselläni on ollut jo useamman vuoden käytössä saman hintaluokan Peak Performancen kevytuntuvatakki. Parempi laatu näkyy todella fiksusti tehdyissä höyhentaskuissa, vettä hylkivässä kankaassa ja leikkauksessa. Höyhenet ovat pysyneet takin sisällä. Kakkostakiksi ostin Patagonian hieman arvokkaamman kevytuntuvan jokin aika sitten. Tarjouksia toki kannattaa kytätä myös.
-Mies 43v
Aaveellä aina ihmetellään että miksi Suomessa ei myydä kauniita ja eettisiä vaatteita ja samalla päivitellään miten joku maksoi yli 200€ talvitakista :D
Sitä ostajakuntaa on korkeintaan niille 23,90€ "takeille"
Tuon saman takin saa helmikuussa satasella. Kirpparilta saa hyviä takkeja 20 eurolla. Mietippä sitä.
Ihmettelen itsekin näitä kommentteja ja kauhistelua. Toki työttömälle tai vähävaraiselle varmasti iso investointi, mutta työssäkäyvälle tuo on kohtuuhintainen takki kun kyseessä on tekninen vaate eikä mikään taaperon takki jonka käyttöikä on lyhyt. On paljon parempi ostaa harvoin laadukasta tarpeeseen kuin hajoavaa halvalla.
Ja mitä tulee alennuksen hyödyntämiseen niin vaikka saat alesta joskus hyviä löytöjä, on ns. kausien ulkopuolella paljon vähemmän tarjontaa ja vaihtoehtoja. Itsekin tavallisen kokoisena alennusrekissä on harvoin mitään jäljellä joka sopisi itselleni. Tai sitten kyseessä on jokin todella erikoinen väri tai malli jota ei halua laittaa päälleen vaikka halvalla saisikin. :D
Mietin että onkohan nämä kommentit muutaman ja saman kynästä vai millainen demograafinen edustus täällä on paikalla :D
Vierailija wrote:
Ostitko omilla vai yhteisillä rahoilla?
Veikkaan että miehen rahoilla. Omilla olisi ostanut max 99 e takin.
HF:n takeissa säilyy hintakin aika hyvin jos haluaa myydä joskus. Itse ostin kahdelle teinille cg:n takit ja se kyllä kirpas mutta kun katselin niiden jälkeenmyyntihintoja niin ei harmittanut niin paljoa. Kumpikaan ei ehkä kasva enään niin ovat luultavasti pitkäikäisen.
Mikä tuossa harmittaa? Miehellä on mielipide asiassa?
Ei tullut mieleen kysyä pojan mielipidettä etukäteen? Minä ostelen pojille vaatteita vain siten, että ne saa palautettua kuluitta ja silloinkin kysyn, että kelpaisiko tuollainen. Noille on vaikea löytää sopivan mallisia sovittamatta. Takkiostoksilla käydään yleensä ihan kivijalkakaupassa.
Tuosta takista kommentit olisivat olleet, että liian lyhyt malli ja liian pöyheä.