Ostin pojalle 239 maksavan takin. Miehen mukaan se oli ihan liian kallis.
Noh, en tiedä olisiko parempi ostaa kolme halpaa takkia vai yksi laadukas... 17v poika ja suurin kasvupyrähdys kai takana. Ei minusta tunnu pahalta ostaa lapselleni laadukasta ja mieluista vaatetta. Harmittaa tuo miehen kommentti.
Kommentit (139)
Kaikki on suhteellista. Sähkölasku 1400 euroa / takki reilut pari sataa...
Mä en ymmärrä näitä avauksia. Miksi et keskustellut miehesi kanssa ennen takin ostoa siitä mitä se maksaa? Jos te asutte samassa taloudessa niin kaikista isommista ostoksista pitää keskustella , ei mitään maratoonikeskustelua tarvita mutta ainakin sen verran että kaikki tietävät missä mennään. Ja miksi ostit omista rahoista? Miehen pitää toki osallistua lasten hankintoihin myös. Ja jos te olette eritelleet mitä kukin ostaa niin siinäkin tapauksessa asioista pitää keskustella ennen ostoa koska siinä tapauksessa vaikka maksatte kumpikin " omistanne" niin ne omat rahat ovat osa yhteistä taloutta.
Me ollaan miehen kanssa sovittu siitä mikä meidän elintaso on ja sen mukaan hankin juttuja myös lapsille meidän yhteiseltä tililtä jonne kaikki meidän rahat menee ja kummallakin yhtäläinen käyttöoikeus rahoihin. Mä teen melkein kaikki perheen hankinnat koska mies ei ole kiinnostunut siitä toiminnasta. Mutta me ollaan kummatkin sitouduttu elämään tietyllä tasolla ja mulle on selvää että jos joku maksaa enemmän kuin tiedän että mies tykkää niin me jutellaan asiasta ensin. Joskus on niin että olen huomannut että sen asian saa itseasiassa myös halvemmalla. Mies myös usein on tajunnut että joku asia maksaa enemmän kuin hän olisi ajatellut ensikäteen. Mä en siis mitenkään tajua että perheen vanhemmat eivät keskustele raha-asioista keskenään niin ettei tarvitse tulla vauvapalstalle ihmettelemään asiaa ja valittamaan asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Mielummin yksi laatutakki kymmenessä vuodessa kuin joka talvi uusi halparytky
Kahta paremmalla syyllä sen kerran kymmenssä vuodessa tehtävän hankinnan saa ajoitettua sesongin loppualeen jolloin takin hinta on 69€ eikä vasta seuraavan sesongin alkuun jolloin siitä saa pulittaa 239€ kun seuraavan ostoa on aikaa valmistella yhdeksän vuotta
Mutta niinhän sitä laulussakin sanotaan että "on Suomi köyhä ja siksi jää"
Ens talvena se on jo vanhaa mallia eikä kelpaa enää, ja taas pitaa saada uusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni meni Sokokselle ja myyjä tuli kysymään voiko auttaa. Mieheni sanoi että etsii kohtuuhintaista takkia. Myyjä kysyi että mikähän olisi kohtuullinen hinta johon mieheni vastasi että sellaiset alle 500 euroa.
Kaikki on suhteellista.
Vanhempi poikani tarjosi minulle takkia vietäväksi pikkuveljelleen, oli unohtanut palauttaa. Otin takin ja sanoin, että kyllä se nyt ainakin puunkantotakkina menee. Vähän kieroon minua katsottiin ja kotona vielä pahemmin. Olin kuulemma idiootti, joka ei ymmärrä mitään - takin hinta oli noin 500€. Vieläkin olen sitä mieltä, että kyllä se menee ainakin......
:D
Voin niin kuvitella tämän tilanteen! Mutta ihana isoveli, kun huomioi pikkuveljeään. :)
Vierailija kirjoitti:
Ens talvena se on jo vanhaa mallia eikä kelpaa enää, ja taas pitaa saada uusi.
Klassikkomallit ja värit eivät yhdessä talvessa happane.
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista nähdä millaisia takkeja ostatte niin edullisesti? Ja paljonko vietätte aikaa ulkoillen, ovatko tosiaan lämpimiä talvipakkasillakin?
Edellisen talvitakkini ostin 10 vuotta sitten. Hinta oli 120e. Untuvatalvitakki alesta. Vielä löytyy kaapista, mutta sen verran untuvat karkailleet, että pari viikkoa sitten ostin uuden talvitakin.
Nykyisellä oli hintaa 270e (alesta, untuvaa taas) ja toivottavasti toimii taas seuraavat 10 vuotta. En koe kalliiksi.
Ja itse teen ulkotöitä ympäri vuoden, että 8-12 tuntia päivässä ulkona, niin on kyllä käyttöä hyvälle ja lämpimälle takille.
Lapsillekin ostettu untuvahaalarit. Hintaa niilläkin ollut n. 150e uutena. Ja juuri mietin, että hyvin on esikoisen untuvahaalari kestänyt. Oli ensin yhden talven esikoisella. Kahtena talvena toisella lapsella. Yhden talven kolmannella ja nyt menee neljännelle käyttöön, Viisi vuotta lasten kulutusta kestänyt hyvin enkä ajatellut hintaa kalliiksi.
Hyvissä ulkoiluvaatteissa ei säästetä, vaan vaikka ruoassa mieluummin tekemällä itse.
Meid'n pojalle tilasin tän Calvin Kleinin takin
€80.68 plus postikulut
https://www.amazon.de/-/en/Calvin-padded-pockets-water-repellent-Charco…
Ostin pojalle viime vuonna Calvin Klein toppatakin joululahjaksi 399€, ei ole käyttänyt kertaakaan.
Oli siis huti.
Vaatteet maksaa, mutta ei tuhlata muuten alkoholiin, tupakkaan tai sisäfileisiin.
Haluan, että nuoret saa merkkivaatteita, ne kestää pidemmän aikaa.
Ei ollut kallis 239€ 17-vuotiaalle!
Näin: "Ystävällistä, kiva kun huomioit. Summa oli tosiaan liian paljon minun lompakostani, voit laittaa puolet takin hinnasta tililleni."
Vierailija kirjoitti:
Ostin pojalle viime vuonna Calvin Klein toppatakin joululahjaksi 399€, ei ole käyttänyt kertaakaan.
Oli siis huti.Vaatteet maksaa, mutta ei tuhlata muuten alkoholiin, tupakkaan tai sisäfileisiin.
Haluan, että nuoret saa merkkivaatteita, ne kestää pidemmän aikaa.Ei ollut kallis 239€ 17-vuotiaalle!
Eihän se toppatakista huonoa kuitenkaan tee jos sitä ei käytetä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli siis huti.Vaatteet maksaa, mutta ei tuhlata muuten alkoholiin, tupakkaan tai sisäfileisiin.
Haluan, että nuoret saa merkkivaatteita, ne kestää pidemmän aikaa.Ei ollut kallis 239€ 17-vuotiaalle!
Eihän se toppatakista huonoa kuitenkaan tee jos sitä ei käytetä
CK toppatakki on oletetusti sysipa**ka missä oikeasti maksaa vain ja ainoastaan merkki. Kannattaa suosia kunnon merkkejä, CG, Arcteryx, TNF. Ainakin materiaalit ovat sitten parhaasta päästä
Klassikkomallit ja värit eivät yhdessä talvessa happane.
Teinin vaatemaku ja vuodesta toiseen kelpaava "klassikkomalli" eivät oikein kuulu samaan lauseeseen.
Paitsi että meidän teinityttömme on sitkeästi syönyt buranaa ja liimaillut hiton kalliita rakkolaastareita verisiin jalkoihinsa "käveltyään sisään" uusia Doc Martensejaan nyt vuodesta 2020.
Tuon täytyy olla jalkineteollisuuden paskin trendituote kautta aikojen. Kuuden tuuman stilettikorot mudassa vaikuttavat ihan tolkun jalkineilta noihin verrattuna.
Toivottavasti ne kestävät 10v säännöllisen käytön jonka jälkeen ne ehkä pehmenevät sen verran että niitä voi käyttää yhtä normaalisti kuin mitä tahansa muuta saapasta heti paketista otettuna.
[/quote]Meid'n pojalle tilasin tän Calvin Kleinin takin
€80.68 plus [/quote]
60-80€ perus toppatakista joka näyttää teinin mielestä niin hyvältä että siinä kehtaa liikkua ulkona on vielä ihan OK hinta koska pojan käytössä se voi olla yhden talven jälkeen joka tapauksessa aika valmis.
Nykyään ainakin pk-seudulla alkaa olla päinvastoin aika noloa jos vaatteessa on liian iso "kalliin brändin" logo.
Paitsi tietenkin itä-Helsingissä jossa jokaisen koululaisenkin unelma on pukeutua blingbling diileriksi jonka tennaritkin maksavat tonnin.
Minulla petti yli 10 vuotta vanhasta Arcteryxin takista sauman liimaus. Otin yhteyttä ja pian kuljetusauto tuli jo noutamaan takin korjattavaksi. Parin viikon kuluttua sain takin takaisin. Ei maksanut mitään. Näissä on elinikäinen takuu
Maksoin aikoinaan pojan autokoulun käydessä lukiota.
Hei ap! Asutteko siis yhdessä sinä, miehesi ja poikasi uusperheenä?
Jos On näin, niin ehkä hän ajattelee, että sinä olet käyttänyt hänen omia rahojaan ostaaksesi kalliin takin lapsellesi?
Vierailija kirjoitti:
Maksoin aikoinaan pojan autokoulun käydessä lukiota.
Montako ällää autokoulu kirjoitti?
Mielummin yksi laatutakki kymmenessä vuodessa kuin joka talvi uusi halparytky