Ostin pojalle 239 maksavan takin. Miehen mukaan se oli ihan liian kallis.
Noh, en tiedä olisiko parempi ostaa kolme halpaa takkia vai yksi laadukas... 17v poika ja suurin kasvupyrähdys kai takana. Ei minusta tunnu pahalta ostaa lapselleni laadukasta ja mieluista vaatetta. Harmittaa tuo miehen kommentti.
Kommentit (139)
No ei kai tuo ole liian kallis. Eihän vaatteita ostella joka viikko
Tuon hintainen takki on kestettävä käytössä useita vuosia ja oltava sopivan kokoinen ja ominaisuuksissa mikään ei saa ärsyttää niin että se sen takia jäisi käyttämättömäksi. Myydessä siitä ei kumminkaan saisi kuin enintään murto-osan hinnasta takaisin, jos edes menee kaupaksi vaatteiden massiivisen ylitarjonnan vuoksi.
Myönnettäköön, että saattaahan se nappiin osuessaan olla sitten hyvä ja mukava takki, ei ole niin kalliista takeista kyllä itsellä kokemusta edes, joten en edes tiedä mistä olen jäänyt paitsi.
Vierailija kirjoitti:
Todella kallis. Takista voi maksaa max 100e. Ymmärtäisin tuon hinnan jos poikasi olisi lähdössä vaikka 2 viikon matkalle -35 asteen kylmyyteen ja kyseessä olisi joku laatutoppis. Mutta todennäköisesti hän ajelee vaan mopoautolla ABC: lle eli tarvetta ei ole tuollaiselle.
Olen sitä mieltä että meillä suomalaisilla on mennyt hiukan liian hyvin aivan liian pitkään.
Ja ap, luuletko, että poikasi suostuu pitämään samaa takkia monta vuotta?
Jos on varaa niin mikäs siinä, mielestäni parempi ostaa tksi hyvä kuin kolme halvempaa. Ihan kestävän kulutuksen kannalta.
Kunhan ei ollut ns kallista halpisvuosikertamuotia jota ei voi ensi vuonna pitää
Itse en noin kalliita pysty/halua osteleen mutta en ole kateellinen niille ketkä pystyy.
Mä en tajua tätä keskustelua. Aina puhutaan, että pitäisi ostaa vähän mutta laatua ja sitten keskustelu on täynnä porukkaa haukkumassa "kallista" ostosta ja hehkuttamassa parinkympin takkeja. 239 e on valtavasti teepaidasta, mutta hyvästä takista se ei ole mitään jos takki kestää vuosia. Varsinkin jossain Suomessa kannattaa panostaa päällysvaatteisiin vaikkei se nyt tuon hintaluokan takkia tarkoittaisikaan. Mieluummin yksi kahdensadan takki kuin kymmenen kahdenkympin surkeaa ruuhkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta se on selvä että laadukas takki maksaa tuon verran.
Minulla on pari laadukasta takkia välikausi- ja talvikäyttöön.
Toinen maksoi 395€ ja toinen 380€.
Paitsi että minä en maksanut koska ostin ne kesän alussa alennusmyynnistä 125€ ja 130€ hintaan.
Minulla olisi varaa maksaa korkalaatuisesta takista 400€ ... mutta juurikin siitä syystä että en maksa mistään ovh-hintaa koska tiedän saavani hiukan aikaa ja vaivaa käyttämällä samaa laatua murto-osalla täydestä hinnasta.
Ovh hinnat ovat niille jotka heräävät vasta marraskuun viimassa siihen että tarvitaan uusi talvitakki ja kävelevät Intersporttiin maksamaan täyden hinnan. Toukokuussa tuo "260€" takki on 69€ alennusräkissä.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa tietysti laittaa rahansa ihan mihin huvittaa, mutta meidän lapset eivät tule ikinä saamaan tuon hintaista vaatetta, ihan periaatteen vuoksikaan. Sitten kun muuttaavat kotoa pois niin ostakoot ihan mitä huvittaa, omilla rahoillaan. Tuolla teidän pojan takkirahalla tämä perhe syö 2-3 viikkoa
Mä en ymmärrä mikä tämä tällainen periaate on ettei saa mitään kallista ikinä olla lapsilla. Ei ne siitä rikki mene ettei eletä kuin asuttaisiin savupirtissä.
Keväällä tuon olisi saanut reilulla satasella alesta.
Sitten se ryönää kännipäissään jossain ja hups, 200e takki lensi vahingossa nuotioon ja paloi savuna ilmaan...
Lupaa miehelle peppua parina iltana niin kyllä se heltyy.
Vierailija kirjoitti:
On tuo aika paljon takista.
Paljonko on sopiva hinta 17v talvitakista?
Vierailija kirjoitti:
Keväällä tuon olisi saanut reilulla satasella alesta.
Mutku tämä olisi edellyttänyt edes alkeellista kykyä suunnitella asioita ennakkoon.
Juuri loppukeväästä kun talvivaatteita laitetaan varastoon ja niitä saa -70% alennuksella tulee ihan fyysisesti käsiteltyä lastenkin talvivaatteet yksi kerrallaan ja todettua että tämä on jäänyt pieneksi tai loppuun kulunut joten ensi talveksi tarvitaan uusi numeroa suurempi.
Tuossa kohtaa keskimääräinen suomalainen tekee ihan tietoisen päätöksen siitä että enpä ostakaan uutta talvitakkia nyt kun sen saa alesta 65€ hintaan vaan odotan ensi talvikauden alkuun kun kesävaatteet ovat -70% alessa ja siinä talvitakissa joka paikassa 260€ ovh-hintalappu
Niin, arvatkaapa ostaako tämä suomalainen samalla reissulla edes niitä kesävaatteita jotka juuri tuli inventoitua varastoon laiton yhteydessä jolloin on selvää mitä ensi keväänä taas tarvitaan. No ei tietenkään kun kaikki rahat menivät yhteen takkiin ja ne kesävaatteet voi ostaa sitten toukokuun lopussa kun hinnat ovat huipussa.
Noin halvan takin ostit, etkö nyt olisi voinut edes tuhannen euron takin ostaa sille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tuo aika paljon takista.
Paljonko on sopiva hinta 17v talvitakista?
Kesäkuun alussa sain Bootzin kanta-asiakkaana tarjouskoodin jolla sai 15% lisäalennuksen kaikista jo valmiiksi alennuksessa olevista tuotteista. Laitoin perheen kaksi teiniätyttöä ja yhden koululaisen katsomaan löytyykö ensi talveksi mielestä takkia kun ne ovat nyt pilkkahintaisia.
Vanhimmalle kelpasi tarjouksien jälkeen 45€ hintainen (ovh 190€ luokkaa) mutta 17v onnistui kinumaan minulta 69€ HH takin (ovh reilut 200€) jonka nyt sitten pitkin hampain hyväksyin koska se oli samalla vedenpitävä kalvotakki.
Eli noin 200€ on minimihinta takille jossa teinityttö kehtaa Espoossa näyttäytyä lukiossa mutta on sitten ihan oma päätös paljonko siitä haluaa maksaa. Sen saa muutamalla kympillä tai kahdella sadalla ihan ostohetkestä ja paikasta riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Mutku tämä olisi edellyttänyt edes alkeellista kykyä suunnitella asioita ennakkoon.
Ei tarvitse juurikaan arvuutella kuka alapeukutti tätä viestiä.
Luuletteko että teini käyttää laadukasta takkia seuraavat 10 vuotta? Maku voi olla muuttunut jo ensi vuonna.
Elämäni parhaan takin ostin vuonna 2001 Partioaitasta. Haglöfsin Gore-tex kuoritakki. Maksoi n. 300 euroa. Kirpaisi hieman, mutta takki kesti 15 vuotta. Pidin sitä 9kk vuodesta. Vuosihinnaksi tuli 20 euroa ja käyttökuukauden hinnaksi 2,22 euroa.
Hyvä voi olla halpaakin, kun katsoo tarpeeksi pitkälle.
No ei tuo nyt mitenkään erityisen kallis ole laadukkaasta takista. En ymmärrä kuinka hehkutetaan jotain parinkympin takkeja tai kenkiä, eihän niistä tekijä saa itselleen mitään eikä juurikaan kauppa. Ei ole olemassa halpaa hintaa, on vain hinta, jonka maksattaa muilla.
Ehkä joku tonnin takki alkaa olla jo oikeasti kallis. Ja meidän palkkataso on ihan keskiarvo-mediaani -akselilla, joten ei olla varakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse juurikaan arvuutella kuka alapeukutti tätä viestiä.
Et arvannut. Se olin minä.
Asutko Fugessa?