Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin pojalle 239 maksavan takin. Miehen mukaan se oli ihan liian kallis.

Vierailija
29.10.2022 |

Noh, en tiedä olisiko parempi ostaa kolme halpaa takkia vai yksi laadukas... 17v poika ja suurin kasvupyrähdys kai takana. Ei minusta tunnu pahalta ostaa lapselleni laadukasta ja mieluista vaatetta. Harmittaa tuo miehen kommentti.

Kommentit (139)

Vierailija
41/139 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuullinen hinta Haglöfsin takista. Maksan takeista just tuon, eikä seuraavalle takille ole tarvetta useaan vuoteen. Hyvä ostos. Sanot vielä pojalle, että jos kasvaa siitä parin vuoden jälkeen ulos, niin antaa sulle takaisin. Se menee taatusti vielä jollekin toisellekin.

Itse ostin 10 vuoden jälkeen uuden kuoritakin ja maksoin siitä 450 euroa. Mutta se meneekin seuraavan 10 vuotta. Sen rinnalla sitten pari muuta halvempaa takkia. Kallein takki taatusti minkä ostin, mutta tällä kertaa ei ollut 50% alennusta.

Vierailija
42/139 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pitäisin kalliinpuoleisena puoletkin tuosta summasta. Mikä siitä takista tekee "kunnon takin" että kannattaisi maksaa yli 200 euroa? Mitä mielestäsi halvemmista takeista puuttuu, jolla hinnan voisi perustella?

Itse pyöräilen läpi vuoden aina kun se on mahdollista, halvemmista takeista voi tulla vesi läpi ja ne eivät pidä sinua yhtä lämpimänä. Lisäksi halvemmat takit eivät kestä yhtä paljon käyttöä, voi mennä vetoketju rikki, taskut rikkoutuu jne.

Nyt käytössä oleva laadukas takki on jo kestänyt 5 vuotta, pidän sitä hyvänä sijoituksena ja koen että olen säästänyt myös pidemmällä tähtäimellä panostamalla laatuun.

M46

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/139 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallis on. Itse ostin itselleni 23,90 maksavan takin. Samoin kyllä ex-miehelle.

Kengät ostin sille 14e:llä, ei rassukalla kuulemma ollut.

Itselleni ostin 11e kengät.

Mutta siis, onneksi kävi hyvä tuuri, ja lapsetkin ovat tyytyväisiä halpoihin tuotteisiin.

No ei tuossakaan järkeä ole, ellei ne ole käytetyt tai ihan rimpulat kesäkengät. Kai ne just jalat suojattuina pitää, mutta ei ne lämpimät tai kestävät todennäköisesti ole. Satanen kunnon talvikengistä olisi tosi halpa.

Mä ostin joskus 200 eurolla Pentti Palmrothin nahkaiset talvisaappaat, joissa oli kunnon vuori. Käytin niitä kymmenen vuotta syksystä kevääseen. Oli varmaan käyttökertoja kohden halvimmat kengät, jotka olen koskaan ostanut.

Talvitakit ja -kengät olivat. En muista kenkien ovh:ta, mutta takin joku 90e luokkaa.

Uutena. Saan alle 900e kuussa, joten en minä ainakaan pistä isoja summia, ja kun joudun exänkin vaatteet näköjään ostamaan, ja lastenkin osin, niin se on vain tyydyttävä siihen mitä saa.

Siis mies oli ex jos silloin.

Ei mulla ole varaa olla tämån avokätisempi takuueläkkeellä.

No, nytkin mietin ettei itselläni ole vaatteita kun tarvitsisin erääseen tapahtumaan.

Että oliko niitä pakko ostaa lapsille ja exälle, olisin huolehtinut omistani.

Mutta on mulla huppari ja leggarit, farkkuja en omista :D näillä mennään.

Vierailija
44/139 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen nyt vielä melkein ymmärtää että naiset käyttävät henkeäsalpaavia summia vaatteisiinsa, mutta miesten takista yli 200e on paljon.

Vierailija
45/139 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pitäisin kalliinpuoleisena puoletkin tuosta summasta. Mikä siitä takista tekee "kunnon takin" että kannattaisi maksaa yli 200 euroa? Mitä mielestäsi halvemmista takeista puuttuu, jolla hinnan voisi perustella?

Tekniset ominaisuudet. Joistain takeista tuntee heti, että ne imee vettä kuin pesusienet tai päästää tuulen heti läpi. Ei sellaista takkia ole mukava pitää. Lisäksi tuo malli miellytti poikaani eniten ja se istui hänelle hyvin. Siinä oli hyvä huppu ja tilavat taskut. Uskon että se on ihan hintansa arvoinen. Ja jos tuo jäisi pieneksi, niin uskon että se kelpaisi parin vuoden päästä nuoremmallekin pojalle (ellei tyyli muutu ihan totaalisesti). Ap

Vierailija
46/139 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kallis, miehesi on oikeassa jos pitää kalliina. Törkeä hinta. Ostakoot kun saa omaa rahaa kalliita tuotteita jos jää tuhlattavaa. 

Vierailija
47/139 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekniset ominaisuudet. Joistain takeista tuntee heti, että ne imee vettä kuin pesusienet tai päästää tuulen heti läpi. Ei sellaista takkia ole mukava pitää. Lisäksi tuo malli miellytti poikaani eniten ja se istui hänelle hyvin. Siinä oli hyvä huppu ja tilavat taskut. Uskon että se on ihan hintansa arvoinen. Ja jos tuo jäisi pieneksi, niin uskon että se kelpaisi parin vuoden päästä nuoremmallekin pojalle (ellei tyyli muutu ihan totaalisesti). Ap

Varsinkin jos ulkoilee paljon, laadukas takki on kaiken a ja o. Ehdottomasti kannattaa panostaa laatuun, 200 euroa tuntuu ihan kohtuulliselta laadukkaasta takista.

Vierailija
48/139 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja hän tarvitsee teknisiä ominaisuuksia?

Vierailija
49/139 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakostikin joku merkkitakki. Varastetaan päältä.

Vierailija
50/139 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä riemuitsin tänään, kun ostin sadetakin alesta 24 eurolla. Mutta jos on varaa, olisi kiva ostella lahjaksi kalliilla tärkeille ihmisille. Itselle kelpaa halpa.

Vierailija
51/139 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pojat kasvaneet vielä armeijassakin. Ja kyllä minulla on useampi takki.

Vierailija
52/139 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni meni Sokokselle ja myyjä tuli kysymään voiko auttaa. Mieheni sanoi että etsii kohtuuhintaista takkia. Myyjä kysyi että mikähän olisi kohtuullinen hinta johon mieheni vastasi että sellaiset alle 500 euroa.

Kaikki on suhteellista.

Vanhempi poikani tarjosi minulle takkia vietäväksi pikkuveljelleen, oli unohtanut palauttaa. Otin takin ja sanoin, että kyllä se nyt ainakin puunkantotakkina menee. Vähän kieroon minua katsottiin ja kotona vielä pahemmin. Olin kuulemma idiootti, joka ei ymmärrä mitään - takin hinta oli noin 500€. Vieläkin olen sitä mieltä, että kyllä se menee ainakin......

Vierailija
53/139 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin jos ulkoilee paljon, laadukas takki on kaiken a ja o. Ehdottomasti kannattaa panostaa laatuun, 200 euroa tuntuu ihan kohtuulliselta laadukkaasta takista.

ulkoilla voi halvallakin takia, kirpparilta , uffista ostettu, ulkoilen eikä oo takista kiinni, tänään oli sadetakki, halpasellainen mutta kestänyt vuosia. 

Vierailija
54/139 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies olisi ostanut nuorelle yli 500 euron talvitakin. Minä vähän toppuuttelin siinä vaiheessa, että katsellaan vielä, kun ei se täydellinen ollut ja hinta oli kova kaikista hienoista teknisistä ominaisuuksista huolimatta. Toisesta kaupasta löytyi alesta juuri hänen kokoaan oleva takki vähän päälle satasella, siinäkin normaalihinta oli päälle parisataa ja teknisiä ominaisuuksiakin riittävästi. Kyllä tuollakin takilla menee vuosia eteenpäin.

Vierailija
55/139 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 150 euron takin jonka vetoketju hajosi heti. Vaadin rahoja takas mutta prisma ei suostunut. Valitin kuluttajalautakuntaan ja sen jälkeen sain rahat takas.

Vierailija
56/139 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuuhinta hyvästä laadusta.

Vierailija
57/139 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu ihan siitä minkälaiset tulot teillä on. Jos elätte minimipalkalla tuo on typerää, mutta jos kumpikin tienaa vaikka 7 tonnia kuussa niin eihän tuo paljon tunnu.

Vierailija
58/139 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä satasellakin saa ihan laadukkaan takin.

Vierailija
59/139 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista nähdä millaisia takkeja ostatte niin edullisesti? Ja paljonko vietätte aikaa ulkoillen, ovatko tosiaan lämpimiä talvipakkasillakin?

Edellisen talvitakkini ostin 10 vuotta sitten. Hinta oli 120e. Untuvatalvitakki alesta. Vielä löytyy kaapista, mutta sen verran untuvat karkailleet, että pari viikkoa sitten ostin uuden talvitakin.

Nykyisellä oli hintaa 270e (alesta, untuvaa taas) ja toivottavasti toimii taas seuraavat 10 vuotta. En koe kalliiksi.

Ja itse teen ulkotöitä ympäri vuoden, että 8-12 tuntia päivässä ulkona, niin on kyllä käyttöä hyvälle ja lämpimälle takille.

Lapsillekin ostettu untuvahaalarit. Hintaa niilläkin ollut n. 150e uutena. Ja juuri mietin, että hyvin on esikoisen untuvahaalari kestänyt. Oli ensin yhden talven esikoisella. Kahtena talvena toisella lapsella. Yhden talven kolmannella ja nyt menee neljännelle käyttöön, Viisi vuotta lasten kulutusta kestänyt hyvin enkä ajatellut hintaa kalliiksi.

Hyvissä ulkoiluvaatteissa ei säästetä, vaan vaikka ruoassa mieluummin tekemällä itse.

Vierailija
60/139 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla hinnalla takin pitäisi olla tyylikäs ja laadukas. Mihinkään urheilukaupan "merkkitakkiin" en hukkaisi tuollaista summaa. Hyviä polyesteritakkeja kun saa satasellakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi