Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ootteko kaivaneet leipäkoneen esille ja tekee sillä leivät kun inflaatio näkyy kauppojen hyllyillä leipäosastolla??

Vierailija
29.10.2022 |

niin leipäpussit maksaa 2-3 euroa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuli uunista 13 kpl isoja myslisämpylöitä, gluteenittomia ja suolattomia. Punnitsin oikein eli vajaa. 1,5 kg ja maksaisi kaupassa 15 e/kg eli 22,50e. Aineisiin meni n 7,5 e nuo gluteenittomat jauhon on sen verran tavallisia kalliimpia.

Sain siis 15e säästöä ja käyn vielä tavallista leipää hakemassa suoraan leipomosta vaimolle, kun hän syö ihan gluteenin kanssa.

Inflaatio ei ole vaikuttanut, tämä on tavallaan harrastus.

Vierailija
2/17 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta muuten olen kaivanut sen esiin silloin tällöin kun tekee mieli 100% lisäaineetonta uunilämmintä leipää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin leipomossa ja ostin 8 isoa leipää lasku oli 10,71 eli sellaiset 1,3 e per leipä.

Samalla hain 60 kananmunaa suoraan tuottajalta Reko paikasta.

En ajellut montaa turhaa kilometriä autolla. Menin töihin leipomon kautta ja Reko pisteen kautta ruokakauppaan ja siitä kotiin, työmatkan lisäksi tuli noin 5 km ajot.

Vierailija
4/17 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei leipä ole kallistunut vaan se mitä laittaa leivän päälle, esimerkiksi kasvihuonekurkku.

Sämpylöitä leivoin tässä yksi päivä ihan muuten.

Vierailija
5/17 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitettavasti syö leipää, joten inflaatio ei kosketa minua.

Vierailija
6/17 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole leipäkonetta ja sähkö on niin kallista ettei voi uunissa leipoa kuin hyvin harkiten eli niin et tekee paljon kaikkea kerralla:

Vierailija
7/17 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska emme syö leipää.

Vierailija
8/17 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen leipomossa töissä, joten saan ostettua leipää vaikka 15snt/kpl. Mutta vitsi muistan ku meillä joskus lapsuudessa oli leipäkone, ja se tuore leipä oli kyllä hyvää 😄

Vierailija
9/17 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa/pysty tekemään niin hyvää leipää kuin kaupasta saa. Rakastan esimerkiksi Fazerin leipomotuotteita ja Vaasan ruispaloja. Leivon kyllä itse silloin tällöin sämpylöitä.

Vierailija
10/17 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin leivän puputtamisen. Ostan enintään hapankorppuja ja näkkileipää. Eivät vanhene ja ovat hyvin kuitupitoisia.

Vierailija
11/17 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivon sämpylöitä ihan perustavalla plus leipäkoneella perheen keliaakikon leivän. Näin olen tehnyt jo vuosia.

Vierailija
12/17 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole konetta mitä kaivaa, mutta tuskinpa sitä paljoa käyttäisin muutenkaan. Muistan kyllä kotona asuessani sen laitteen ja pyöreän neliön muotoisen leivän mikä sieltä ulos tuli ja tuoksun, ei paha.

Mutta ihan siis kaupasta/lähileipomosta ostetaan sämpylämme/leipämme, joka 2.vko paria eri tiettyä ruisleipää ja yhtä tiettyä hapanjuuripaahtista ja sitten sämpylöitä (Fazerin paistopisteeltä tai tuolta leipomista isompi satsi).

Itseasiassa juuri tänään teen tilauksen leipomon sämpylöitä huomiselle.

Vierailija
13/17 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivon omin kätösin.

Tuore leipä on parasta <3

Vierailija
14/17 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa/pysty tekemään niin hyvää leipää kuin kaupasta saa. Rakastan esimerkiksi Fazerin leipomotuotteita ja Vaasan ruispaloja. Leivon kyllä itse silloin tällöin sämpylöitä.

Osaat! KErron salaisen aseeni. Jätä taikina pehmeäksi, vaivaa sitte kohotuksen jälkeen kunnolla, kohota hyvässä paikassa, ja kun laitat uuniin, pistä vesiastia sinne kans, saat ihanan kuohkeita leipiä/sämpylöitä. Kokeile peltileipä ohjeella. Eli se vettä, hiivaa, jauhoja, suolaa,ei muuta.

Vierailija
15/17 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen tuoretta leipää/sämpylöitä viikoittain oli inflaatio tai ei. Leipäkonetta ei ole eikä tule, uuni toimii

Vierailija
16/17 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivon leivät itse, leipäkonetta ei ole. En muista, koska olisin ostanut leipää kaupasta.

Vierailija
17/17 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeeseen joku tarvitsee leipäkonetta kun leipoo leipää? Turhista turhin kapistus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme