Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tuot isommat lapset hoitoon ja jäät itse vauvan kanssa kotiin?

Vierailija
28.10.2022 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä aihe on jokin ihmeellinen kotiäitien ja väärän uravalinnan tehneiden varhaiskasvattien syyllistyskamppanja.

Minäkin odotan perusteluja, millä tavoin lapselle on eduksi muuttaa radikaalisti sitä arkea vuoden välein, kun äiti on töissä ja sitten kotona vauvan kanssa, taas töissä ja mahdollisesti jälleen kerran vauvan kanssa? Etenkin tilanteessa, jolloin siellä kotona on jo yksi radikaali muutos (=uusi perheen jäsen joka vie valtaosan äidin ajasta).

Aina toitotetaan sitä pysyvyyttä ja niiden rutiinien tärkeyttä mutta tässä asiassa niillä ei sitten koskaan olekaan minkään näköistä merkitystä.

Juuri näin. En olisi voinut ottaa esikoistani pois päivähoidosta vain siksi, että meille syntyi vauva. Esikoinen ehti olla vuoden päiväkodissa ennen kuin jäin äitiyslomalle. Sovimme kuitenkin päiväkodin kanssa, että hän on vain 3-4 pv / viikko päiväkodissa, kuitenkin täydet n. 8 tuntia. Ehdottomasti paras ratkaisu. Ja kyllä, maksan tästä täyden päivähoitomaksu mitä pitääkin.

Vierailija
102/106 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa noita uhmaikäisiä yhtään. Vauvan kanssa kahdestaan on ihanaa ja siemailla viiniä rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska päivähoitoon ei huolita äitejä ja vastasyntyneitä.

Vierailija
104/106 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä, kuin kaikki muutkin jotka pitää. Pääsen helpommalla, kun joku muu hoitaa isomman päivisin ja minä saan keskittyä itseeni ja vauvaan

Vierailija
105/106 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yrittäjå. Tein töitä kun vauva nukkui.

Vierailija
106/106 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin opiskelin ja tein pieniä sivutöitä vauvan kanssa kotona ja esikoinen oli varhaiskasvatuksessa. Kuka sen tietää mitä kukakin tekee kotona ollessaan?