Lääkäri Jenni Puoliväli-Oksala luopuisi mies- ja nainen-sanoista silloin, kun niillä ei ole merkitystä: Kuukautiskipuista potilasta voitaisiin kutsua naisen sijaan kohdulliseksi
Mikä mies sitten on?
https://ilkkapohjalainen.fi/uutiset/l%C3%A4%C3%A4k%C3%A4ri-jenni-puoliv…
Kommentit (1008)
Seuraavaksi välilevyvaivoista tehty tutkimus puhuttelee tutkittavista ainoastaan "selkärankaisina". Kunnes tutkittavien joukossa itsensä lapamadoksi mieltävä Ylermi suuttuu.
"Kyllä minunkin pitää saada osallistua kipeiden nikamieni takia tällaisiis tutkimuksin ilman että minut alajaksotetaan väärin selkärankaiseksi!", avautuu iskias-ongelmista kärsivä Ylermi-lapamato.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku lääkäri puhuttelisi mua kohdullisena, vulvallisena, menstruoivana, cis-naisena tai jonakin muuna **tun oletettuna, niin...
Anteeks nyt vaan kaikki, mutta olen nainen, ja se on ihan hemmetin loukkaavaa ilmeisesti, mut siitä huolimatta olen NAINEN! En siis ole esim. pelkkä ruumiinosa tai mikään sen toiminto, ja kaikkein vähiten haluan olla pelkkä sukupuolielin.
Jos sun kohtusyöpää hoidetaan, voin kertoa että se on sulle yks hailee lukeeko siellä papereissa nainen vai ei.
Entäs sitten tämmöinen syövän takia kohtunsa menettänyt? Olenko androgyyni vai muuten vain jätekamaa?
Ihan huumorilla vain. Olisiko parempi että tässä ei puhuta enää mistään jos tämä näin hankalaksi alkaa mennä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos kohdussa ei ole mitään vikaa mutta lääkäri suosittelee liikuntaa vaikka potilas mieltää itsensä siirtolohkareeksi?
Kiitos! Tän sanon seuraavalla gynenkäynnillä!
Ihan h"ton hullua, kuinka moni meneekään mukaan...minä olen nainen en mikään cis tms hullu nimitys, ja aion sanoa jatkossakin näille kaheleille että on olemassa vain 2 sukupuolta kaikki muu on mielisairautta!
Vierailija kirjoitti:
Epäinhimillistävää. Voi kunpa tämä pelleily loppuisi pian.
Luulen, että se on vain lisääntymässä. Ainakin meidän teini käyttää englanninkielisten netti- ja pelikavereidensa kansa sujuvasti they/them-pronomineja puhuessaan/kirjoittaessaan ihmisistä, joiden pronomineja ei tiedä. Se ei ole heidän sukupolvelleen enää mikään wokejuttu, vaan koska hän on oppinut kielen tänä aikana ja sellaisesta kulttuuriympäristöstä, missä tuo on normaalia, niin hänen kielikorvansa mukaan se menee luonnostaan niin.
Naurahdin, kun jutussa lääkäri ehdotti käytettävän miehestä sanaa peniksellinen.
Menee ihan överiksi tämä sukupuolivouhotus nykyään... Missä tulee raja vastaan. Mielestäni se on kyllä tullut vastaan jo monta kertaa ja ajat sitten..
Euroopassa suoritetaan kansamurhaa ja lääkärin murhe on kutsutaanko kohtu-tutkimukseen osallistuneita naisiksi.
Hullu maailma.
Minusta nämä kohdullinen/pimpillinen yms. nimitykset naisesta on jotenkin todella ällöttäviä/vähätteleviä enkä voi ottaa vakavasti ihmistä, joka tällaisilla nimillä korvaa nainen-sanan. Sama tietysti myös miehestä puhuttaessa, mutta jotenkin harvemmin kuulee puhuttavan miehistä peniksellisenä tai vastaavana. Kuka haluaa sukupuoltaan kutsuttavan sukuelinten nimellä!?
- Päivää, kiveksellinen potilas, mikäs teitä vaivaa?
- Päivää, kohdullinen lääkäri. Minulla on nuha.
Jutussa luki: kohdullinen ja peniksellinen
Mutta kyllä minä olen mieluummin ihminen.
Eikö nyt Puolenvälin Jennillä ole muuta mietittävää kuin penikselliset ja kohdulliset? Tämä on kummallinen maailma, eikö ihmisillä ole töitä tehtävänä?
Vierailija kirjoitti:
- Päivää, kiveksellinen potilas, mikäs teitä vaivaa?
- Päivää, kohdullinen lääkäri. Minulla on nuha.
Kohdullinen lääkäri: onko nenässä tukkoisuutta?
Kiveksellinen potilas: nenä? NENÄ? Minulla on KÄRSÄ, te epäsensitiivinen imbesilli!
Olen synnyttänyt kaksi lasta. Nykyään minulla ei ole kohtua. Mikä olen? Turhake vissiin. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku transmies ei ymmärrä että lääketieteellisissa julkaisuissa mies ja nainen viittaavat biologisiin sukupuoliin, jotka ovat synnynnäisiä ja joita ei voi muuttaa mielialan mukaan, niin kuolkoon vitutukseensa.
Kuten sä voit kuolla vitutukseen, jos siellä puhutaan kohdullisista.
Lähinnä siinä kuolisi nauruun.
No miksi tää sit sua noin kauheasti häiritsee?
Miksi teitä wokepellejä häiritsee niin kauheasti se että vain biologisilla naisilla on kohtu että jatkossa pitäisi biologisille naisille keksiä joku pelletermi "kohdullinen"?
No on kohdullinen parempi termi julkaisuissa kuin biologinen nainen. Woken kanssa tällä ei ole mitään tekemistä.
Vain naisilla on kohtu. Ei ole muita naisia kuin biologisia naisia: nainen on naarasihminen.
Miehillä ei ole kohtua.
Eli mitään "kohdullisia" tai muita sekopäätermejä ei tarvita.
Sit kun julkaiset ensimmäisen tutkimuksesi, niin laitapa sinne naarasihminen. Naarasihmisten kuukautisvaivat-todella iskevä otsikko.
Naisten kuukautisvaivat. Nainen = naaraspuolinen ihminen.
Ihan vaan kuukautisvaivat. Tai menstruoivien kuukautiset. Nainen sana on ihan turha tossa yhteydessä.
Jos minä haluan käyttää nainen sanaa naisista, niin minähän käytän. Ja sinähän et määräile, mitä sanoja muut saavat käyttää.
Toki voit käyttää muista ihmisistä ihan mitä tahansa nimityksiä haluat, mutta siinä on se riski että loukkaat jotakuta ja että muut pitävät sinua epäkohteliaana, tai jopa junttina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku lääkäri puhuttelisi mua kohdullisena, vulvallisena, menstruoivana, cis-naisena tai jonakin muuna **tun oletettuna, niin...
Anteeks nyt vaan kaikki, mutta olen nainen, ja se on ihan hemmetin loukkaavaa ilmeisesti, mut siitä huolimatta olen NAINEN! En siis ole esim. pelkkä ruumiinosa tai mikään sen toiminto, ja kaikkein vähiten haluan olla pelkkä sukupuolielin.
Jos sun kohtusyöpää hoidetaan, voin kertoa että se on sulle yks hailee lukeeko siellä papereissa nainen vai ei.
No kyllä sillä nyt on aika hemmetin iso merkitys pidetäänkö kohtusyöpäpotilasta naisena vai ei! Siis: nainen jolla on kohtu on nainen! Ihan varmaan sen syöpälääkärinkin mielestä.
"Raskauteen liittyviä neutraaleja sanoja ovat raskaana oleva, synnyttäjä, synnyttänyt, ei-raskaana oleva vanhempi, toinen vanhempi, toinen biologinen vanhempi tai sperman luovuttaja."
Onko miehet tämän kanssa ok, että heitä ei enää kutsuta isäksi vaan sperman luovuttajaksi?
Tuosta tulee itselle ainakin mielikuva, että nainen on yksin hankkimassa lasta keinohedelmöityksellä ja luovutetulla spermalla.