Lääkäri Jenni Puoliväli-Oksala luopuisi mies- ja nainen-sanoista silloin, kun niillä ei ole merkitystä: Kuukautiskipuista potilasta voitaisiin kutsua naisen sijaan kohdulliseksi
Mikä mies sitten on?
https://ilkkapohjalainen.fi/uutiset/l%C3%A4%C3%A4k%C3%A4ri-jenni-puoliv…
Kommentit (1008)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää hirveästi, tällainen vouhkaaminen, kun muualla maailmassa tehdään työtä sen eteen, että tytöillä ja naisilla olisi samanlaiset ihmisoikeudet kuin miehillä. Että tyttökin pääsisi kouluun eikä häntä silvottaisi tai nainen saisi ajaa autoa. Tuntuu suorastaan irvokkaalta, että täällä ei saa kohta puhua ollenkaan tytöistä tai tuntea olevansa nainen.
Sinä olet nyt ymmärtänyt tämän vähän pieleen. Kukaan ei kiellä sinua kutsumasta itseäsi tytöksi tai tuntemasta itseäsi naiseksi. Et vain voi tehdä sellaisia oletuksia muista ihmisistä.
Miten KEHTAAT väittää kirjoittajaa ihmiseksi ilman hänen lupaansa! Olet sairas ja paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nämä transsukupuoliset ym. pitävät asiaansa normaalina, niin miksi heitä ei voisi kutsua juuri sillä transsukupuolinen-sanalla (tai muunsukupuolinen jne.)? Itse häpeilevät itseään, vaikka muut hyväksyisivät sellaisenaan.
Siksi, että hoidetaan ihmistä, ei kenenkään sukupuoli. Sukupuolen ei pitäisi vaikuttaa hoitoon, jos vaiva on identtinen.
Sukupuoli vaikuttaa hoitoon jos pipi on kohdussa.
Ja vaikka ei olisikaan, miesten ja naisten biologia on monella tapaa erilainen, ja kyllä itse ainakin toivoisin lääkärin ymmärtävän kroppaani naisena, eikä ignooraavan kaikkia sukupuoleen liittyviä ominaisuuksia.
Jestas, että menee jo usko tähän yhteiskuntaan, kun lääkäritkin, joiden luulisi olevan sitä terävämpää kärkeä ja joiden koulutukseen ihmisen biologiasta on käytetty rutkasti verovaroja, lähtevät mukaan tuohon vouhotukseen. Ollaan oikeasti tuhon omat kaikki.
Esimerkiksi naistenvaivat on muutenkin ihan alitutkittuja, koska ihan kuin historiankirjoituskin, myös lääketiede on enemmän aikanaan keskittynyt miehiin, ja tätä asiaa ei kyllä yhtään auta se, että aletaan kieltää koko sukupuolen olemassaolo. Haluan hoitoa NAISTENvaivoihini!
Lääkäriksi haluaville pitäisi olla jotkut psykologiset testit, joilla rankataan pois ideologisesti tärähtäneet, jotka menevät oma agenda edellä ja fyysisen todellisuuden ignooraten. Tämä lääkäri oikeasti luulee, että sukupuoli on määriteltävissä yksilön tunteen kautta! Pelottaa oikeasti, että joutuu tuollaisen hörhön hoidettavaksi.
Kohta meillä on uimahalleissa vähintään 4 pukuhuonetta:
kohdulliset naiset
penikselliset naiset
penikselliset miehet
ja kohdulliset miehet
Jos menen lääkäriin kovien kuukautiskipujen takia, niin haluan sellaisen lääkärin, joka on järjissään ja tajuaa mikä nainen on eikä pelleile termien kanssa.
Nykyään tuntuu siltä, että ns. oikeita naisia ovat vain ne Turkissa operoidut, muovista kyhätyt "naiset", ja me muut ollaan sitten vain niitä elimiksi ja ruumiintoiminnoiksi alennettuja saparollisia nisäkkäitä.
KOHDULLINEN :,DDDD Aika paljon hirveämpi sana kuin se nainen.
Mitä miehet sitten on, kivespussillisia?
Transhäiriö on kehon häiriö kuten anoreksia, näkevät kehonsa vääristyneenä. Anorektikko näkee itsensä lihavana, transhenkilö näkee peilissä väärän sukupuolen.
Mt-häiriöitä siis molemmat. Transhäiriö hoitaa terapialla, ei kirurgialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen: kohdullinen
Mies: munallinenJaa, mulla ei ole enää kohtua, mikä mä sit olen?
Tuo on paha. Itsellä ei lääketieteellistä asiantuntemusta. Käännyttävä lääkärin puoleen.
Vierailija kirjoitti:
Transhäiriö on kehon häiriö kuten anoreksia, näkevät kehonsa vääristyneenä. Anorektikko näkee itsensä lihavana, transhenkilö näkee peilissä väärän sukupuolen.
Kyse on siis dysforiasta.
Eiköhän naista saa silti sano naiseksi, voihan tuollaisen kysymyksen vaikka lisätä terveystietoihin, niin arvon lääkäri tietää, että saako potilasta sanoa naiseksi vai pitääkö käyttää jotain "kohdullinen"-termiä?
Vierailija kirjoitti:
kohdulliset naiset
penikselliset naiset
penikselliset miehet
ja kohdulliset miehet
Vaginallisia ja vulvallisia ei ole ollenkaan?
Puolivälin-Pöksylä voi keskittyä lespoiluun.
Vierailija kirjoitti:
kohdulliset naiset
penikselliset naiset
penikselliset miehet
ja kohdulliset miehet
Nyt vähän loukkaannuin. Korjaisin ehdotustasi näin:
Kohduttomat naiset
Kohdulliset naiset
Penikselliset naiset
Peniksettömät naiset jotka silti identifioivat itselleen peniksen
Penikselliset miehet
Peniksettömät ja kohduttomat miehet jotka identifioivat itselleen toisen tai molemmat
Kohdulliset miehet
Listaa voisi jatkaa loputtomasti :)
Kuulkaas nyt kohdulliset ja kivespussilliset ja muut, pitäiskö nyt vähän rauhoittua tämän sukupuolisensitiivisyyden suhteen?
Saisinko olla ihan vain NAINEN ? Alan kyllastymaan tahan kakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on siis dysforiasta.
Niin ja dysforiahan on ahdistusta. Minkä hemmetin vuoksi ahdistusta "hoidetaan" vahvistamalla sitä todellisuudenvastaista harhaa, joka sitä ahdistusta aiheuttaa ja silpomalla kehoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen: kohdullinen
Mies: munallinenJaa, mulla ei ole enää kohtua, mikä mä sit olen?
Tuo on paha. Itsellä ei lääketieteellistä asiantuntemusta. Käännyttävä lääkärin puoleen.
Kohduton Mies?
Vierailija kirjoitti:
Tuo kohdullinen kuulostaa typerältä, jos se on ensisijainen kutsumanimi naisillle. Mutta ymmärrän kyllä ongelman, ja minulle olisi ihan ok, että lääkäri kysyisi aluksi miten asiakas haluaa itseään kutsuttavan. Ihan samalla tavalla, kuin englanninkielisissä maissa on yleistymässä tapa kysyä asiakkaalta mitä pronomineja hän käyttää.
😂
Joskus viisaillaki napsahtaa aivot vinoon..