Lääkäri Jenni Puoliväli-Oksala luopuisi mies- ja nainen-sanoista silloin, kun niillä ei ole merkitystä: Kuukautiskipuista potilasta voitaisiin kutsua naisen sijaan kohdulliseksi
Mikä mies sitten on?
https://ilkkapohjalainen.fi/uutiset/l%C3%A4%C3%A4k%C3%A4ri-jenni-puoliv…
Kommentit (1008)
Mitähän ruokaa rakas kohdulliseni päivälliseksi tekee?
t. Siemennesteyttäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku transmies ei ymmärrä että lääketieteellisissa julkaisuissa mies ja nainen viittaavat biologisiin sukupuoliin, jotka ovat synnynnäisiä ja joita ei voi muuttaa mielialan mukaan, niin kuolkoon vitutukseensa.
Kuten sä voit kuolla vitutukseen, jos siellä puhutaan kohdullisista.
Lähinnä siinä kuolisi nauruun.
No miksi tää sit sua noin kauheasti häiritsee?
Miksi teitä wokepellejä häiritsee niin kauheasti se että vain biologisilla naisilla on kohtu että jatkossa pitäisi biologisille naisille keksiä joku pelletermi "kohdullinen"?
No on kohdullinen parempi termi julkaisuissa kuin biologinen nainen. Woken kanssa tällä ei ole mitään tekemistä.
Vain naisilla on kohtu. Ei ole muita naisia kuin biologisia naisia: nainen on naarasihminen.
Miehillä ei ole kohtua.
Eli mitään "kohdullisia" tai muita sekopäätermejä ei tarvita.
Sit kun julkaiset ensimmäisen tutkimuksesi, niin laitapa sinne naarasihminen. Naarasihmisten kuukautisvaivat-todella iskevä otsikko.
Naisten kuukautisvaivat. Nainen = naaraspuolinen ihminen.
Ihan vaan kuukautisvaivat. Tai menstruoivien kuukautiset. Nainen sana on ihan turha tossa yhteydessä.
Jos minä haluan käyttää nainen sanaa naisista, niin minähän käytän. Ja sinähän et määräile, mitä sanoja muut saavat käyttää.
Toki voit käyttää muista ihmisistä ihan mitä tahansa nimityksiä haluat, mutta siinä on se riski että loukkaat jotakuta ja että muut pitävät sinua epäkohteliaana, tai jopa junttina.
No sittenpä tunnistan helposti mielisairaat ihmiset, joita kannattaa vältellä.
Ärsyttää hirveästi, tällainen vouhkaaminen, kun muualla maailmassa tehdään työtä sen eteen, että tytöillä ja naisilla olisi samanlaiset ihmisoikeudet kuin miehillä. Että tyttökin pääsisi kouluun eikä häntä silvottaisi tai nainen saisi ajaa autoa. Tuntuu suorastaan irvokkaalta, että täällä ei saa kohta puhua ollenkaan tytöistä tai tuntea olevansa nainen.
Onko potilaalla oikeus vaatia toista lääkäriä, jos epäilee, että hoitava lääkäri on jotenkin hullu tai vajaamielinen kun näyttää olevan täysin todellisuudesta irtaantunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvä, että viimein aletaan huomioida terveydenhuollossa muutkin kuin cis-sukuoliset. Esimerkiksi transmiehillä, muunsukupuolisilla ja ei-binääriin kuuluvilla voi olla kohtu. Transnaisilla taas ei ole kohtua. Eli kohdullinen on hyvä termi. Hyvä avaus lääkäriltä.
"Transmiehillä" on kohtu, koska he ovat sukupuolihäiriöisiä naisia. Muunsukupuolisia ei ole olemassa. On ainoastaan kaksi sukupuolta: mies (urosoihminen) ja nainen (naarasihminen)
Mt-ongelmat ja sisäiset ahdistuksen tunteet omasta sukupuolesta eivät liity mitenkään itse sukupuoleen, joka määräytyy jo hedelmöityksessä ja on biologinen ominaisuus.
Uros ja naaras voisi olla hyviä termejä kuvaamaan biologista sukupuolta. Nainen ja mies sitten enemmän identiteettiin liittyviä.
Transmies voisi olla täten naaras mies ja transnainen uros nainen.
Ja cisnainen on tällöin naaras nainen ja cis mies on urosmiesTajuatko, että enemmistö ei ajattele mitään sukupuolituntemuksia? Me olemme vain naisia ja miehiä, koska sellaisiksi olemme syntyneet, joka naiseksi tai mieheksi. Jospa te sukupuolitunnekulttilaiset jättäisitte meidät muut ulkopuolelle teidän ongelmistanne ja identiteettikriiseilyistänne. Ei kiinnosta tuollainen uususkonto.
Kaiken tämän takana ovat suuret säätiöt, valtava business eli lääketeollisuus sekä eräät maailman johtopaikoilla olevat miljärdöörit.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää hirveästi, tällainen vouhkaaminen, kun muualla maailmassa tehdään työtä sen eteen, että tytöillä ja naisilla olisi samanlaiset ihmisoikeudet kuin miehillä. Että tyttökin pääsisi kouluun eikä häntä silvottaisi tai nainen saisi ajaa autoa. Tuntuu suorastaan irvokkaalta, että täällä ei saa kohta puhua ollenkaan tytöistä tai tuntea olevansa nainen.
Sinä olet nyt ymmärtänyt tämän vähän pieleen. Kukaan ei kiellä sinua kutsumasta itseäsi tytöksi tai tuntemasta itseäsi naiseksi. Et vain voi tehdä sellaisia oletuksia muista ihmisistä.
Oletan, että minua kutsutaan jatkossa kaikissa yhteyksissä Suureksi Johtajaksi. Lähipiiriltä sallin myös Rakastetun Johtajan.
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa jossa murehditaan kovasti etenkin naisten esineellistämistä naislääkäri esittää kohtututkimukseen osallistuvien esineellistämistä pelkiksi kohduiksi? Kyl kyl.
Itse ajattelin juuri aivan samaa. Onhan jotkut kutsuneet naisia p*****kantotelineeksikin, ja nyt lähennellään jo sitä, että onkin ihan ok käyttää naisesta tällaista ilmaisua. Ihan hullua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet nyt ymmärtänyt tämän vähän pieleen. Kukaan ei kiellä sinua kutsumasta itseäsi tytöksi tai tuntemasta itseäsi naiseksi. Et vain voi tehdä sellaisia oletuksia muista ihmisistä.
Itse asiassa, yhtään kukaan ei voi yhtään millään kieltää lainaamaasi tai ketään muutakaan tekemästä toisista ihan tasan sellaisia oletuksia kuin sattuu huvittamaan.
Toisinaan näiden oletusten julkituonti sitten vie leivättömän pöydän ääreen, muttei edes sitä julkituontia voi kukaa estää. Voidaan vaan rangaista jälkeenpäin.
En oikein ymmärrä, mikä järki on väittää, että joku ei voi tehdä jotain, kun se kerran ihan varmasti voi, ja varmasti tekee myös? Koska kaikki me teemme oletuksia toisistamme ulkonäön ja käytöksen perusteella ihan koko ajan. Toiminta tulee liskoaivoista, varsinkin sukupuolen määrittelyn ollessa kyseessä. On hyvin tärkeää tietää, onko vastaantulija potentiaalinen parittelu- vai taitselukumppani.
Ihan varmasti sinäkin oletat jotakin, jos vastaantulijalla on kalju pää ja Suomen leijona panssariketjussa kaulassa. Vaikka ihan hyvin siinä voi transnainen larpata ironisesti kuulapäätä. Hyi häpeä, kun menit sitä skiniksi olettamaan. Et saa tehdä sellaisia oletuksia, et saa! ET SAA! BYÄÄH!
Tänään en hetkeen tajunnut Ylen uutisointia aborttien määrästä Suomessa, kun jutussa puhuttiin aborttien lukumäärästä "lisääntymisikäistä henkilöä" kohti. Mietin ihan tosissani jonkin aikaa, että miksi miehet ovat tilastossa. Graafi kuitenkin paljasti, että henkilö = nainen.
Voitais luopua muutenkin nimistä, esim Jenni Puoliväli-Oksalaa voisi kutsua idiootiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä puolestani en pidä siitä, että minun oletetaan olevan jotakin muuta kuin nainen, koska olen nainen. Siksi en halua tulla kutsutuksi esim. jonkin ruumiinosani nimellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'
Tottakai voi. Näkeehän sen nyt terve ihminen kuka on mies ja kuka nainen. Ei se ole normaalien ihmisten vika, että jotkut ihmiset eivät kykene hyväksymään omaa sukupuoltaan. Heidän pitää jutella siitä terapeutin kanssa eikä painostaa muita ihmisiä valehtelemaan fyysisestä todellisuudesta, koska heillä itsellä on mielenterveysongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 100% :sti NAINEN , joka on synnyttänyt kaksi TYTTÖlasta. Lapseni ovat nykyään naisellisia, nättejä, nuoria NAISIA. MIEHENI on miehekäs, karismaattinen oikea MIES. Poikkeuksia on ollut ennenkin; miksi nyt nostetaan niin jalustalle!?
Tuo sinun tekstisi on kyllä isoin jalustallenosto tässä keskustelussa.
Minäkin olen syntynyt kohdun kanssa ja koen itseni naiseksi, mutta ei minua silti haittaa tippaakaan jos joku muu kokee toisin ja voi paremmin, jos häntä ei kohdusta huolimatta kutsuta naiseksi.
Niin, että muunsukupuolisten, transujen jne., pitää saada kutsua itseään vaikka miksi, mutta noita perheen tyttöjä ei kuitenkaan saisi kutsua tytöiksi, eikä tuo nainen ole nainen, vaan kohdullinen, ja mies on sitten varmaan joku kohduton/munallinen, jotain muuta hyvin erikoista? Vitsi, mitä vouhotusta.
Jos nämä muunsukupuoliset aidosti olisivat suvaitsevaisuuden puolella, hyväksyisivät myös sen, että on olemassa naisia, miehiä, tyttöjä ja poikia, ja itseasiassa noiden termien alle mahtuu suurin osa ihmisistä ja nuo erityistermitarpeiset ovat pieni vähemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Päivää, kiveksellinen potilas, mikäs teitä vaivaa?
- Päivää, kohdullinen lääkäri. Minulla on nuha.
Kohdullinen lääkäri: onko nenässä tukkoisuutta?
Kiveksellinen potilas: nenä? NENÄ? Minulla on KÄRSÄ, te epäsensitiivinen imbesilli!
Kohdullinen lääkäri: Imbesilli? ImbeSILLI! Minä olen imbeRUUTANA, minulla on oikeus määrittää lajini, rasisti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'
Tottakai voi. Näkeehän sen nyt terve ihminen kuka on mies ja kuka nainen. Ei se ole normaalien ihmisten vika, että jotkut ihmiset eivät kykene hyväksymään omaa sukupuoltaan. Heidän pitää jutella siitä terapeutin kanssa eikä painostaa muita ihmisiä valehtelemaan fyysisestä todellisuudesta, koska heillä itsellä on mielenterveysongelmia.
Juuri näin, ei voida alkaa tanssimaan muiden pillin tahtiin, siinä ei ole mitään mieltä. Nykyään vain tämä mielensäpahoituksen välttely saavuttaa jo surrealistiset mittasuhteet. Sille pitäisi panna stoppi heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 100% :sti NAINEN , joka on synnyttänyt kaksi TYTTÖlasta. Lapseni ovat nykyään naisellisia, nättejä, nuoria NAISIA. MIEHENI on miehekäs, karismaattinen oikea MIES. Poikkeuksia on ollut ennenkin; miksi nyt nostetaan niin jalustalle!?
Tuo sinun tekstisi on kyllä isoin jalustallenosto tässä keskustelussa.
Minäkin olen syntynyt kohdun kanssa ja koen itseni naiseksi, mutta ei minua silti haittaa tippaakaan jos joku muu kokee toisin ja voi paremmin, jos häntä ei kohdusta huolimatta kutsuta naiseksi.
Niin, että muunsukupuolisten, transujen jne., pitää saada kutsua itseään vaikka miksi, mutta noita perheen tyttöjä ei kuitenkaan saisi kutsua tytöiksi, eikä tuo nainen ole nainen, vaan kohdullinen, ja mies on sitten varmaan joku kohduton/munallinen, jotain muuta hyvin erikoista? Vitsi, mitä vouhotusta.
Jos nämä muunsukupuoliset aidosti olisivat suvaitsevaisuuden puolella, hyväksyisivät myös sen, että on olemassa naisia, miehiä, tyttöjä ja poikia, ja itseasiassa noiden termien alle mahtuu suurin osa ihmisistä ja nuo erityistermitarpeiset ovat pieni vähemmistö.
Et voi tehdä oletuksia kenellä naisista on kohtu koska joiltain naisilta se on poistettu.
No tämä on kepulainen. Eikö se selitä paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nämä transsukupuoliset ym. pitävät asiaansa normaalina, niin miksi heitä ei voisi kutsua juuri sillä transsukupuolinen-sanalla (tai muunsukupuolinen jne.)? Itse häpeilevät itseään, vaikka muut hyväksyisivät sellaisenaan.
Siksi, että hoidetaan ihmistä, ei kenenkään sukupuoli. Sukupuolen ei pitäisi vaikuttaa hoitoon, jos vaiva on identtinen.
Sukupuoli vaikuttaa hoitoon jos pipi on kohdussa.
Ja vaikka ei olisikaan, miesten ja naisten biologia on monella tapaa erilainen, ja kyllä itse ainakin toivoisin lääkärin ymmärtävän kroppaani naisena, eikä ignooraavan kaikkia sukupuoleen liittyviä ominaisuuksia.
Jestas, että menee jo usko tähän yhteiskuntaan, kun lääkäritkin, joiden luulisi olevan sitä terävämpää kärkeä ja joiden koulutukseen ihmisen biologiasta on käytetty rutkasti verovaroja, lähtevät mukaan tuohon vouhotukseen. Ollaan oikeasti tuhon omat kaikki.
Esimerkiksi naistenvaivat on muutenkin ihan alitutkittuja, koska ihan kuin historiankirjoituskin, myös lääketiede on enemmän aikanaan keskittynyt miehiin, ja tätä asiaa ei kyllä yhtään auta se, että aletaan kieltää koko sukupuolen olemassaolo. Haluan hoitoa NAISTENvaivoihini!
Maailmassa jossa murehditaan kovasti etenkin naisten esineellistämistä naislääkäri esittää kohtututkimukseen osallistuvien esineellistämistä pelkiksi kohduiksi? Kyl kyl.