Lääkäri Jenni Puoliväli-Oksala luopuisi mies- ja nainen-sanoista silloin, kun niillä ei ole merkitystä: Kuukautiskipuista potilasta voitaisiin kutsua naisen sijaan kohdulliseksi
Mikä mies sitten on?
https://ilkkapohjalainen.fi/uutiset/l%C3%A4%C3%A4k%C3%A4ri-jenni-puoliv…
Kommentit (1008)
Olen syntynyt naiseksi, mutta koska joku ei halua tulla kutsutuksi naiseksi tai mieheksi pitää kaikkien muiden olla jotain piironginlaatikoiksi kutsuttuja. Hieman on oudohko näkemys. Naiseksi pitää kutsua miestä jok haluaa olla nainen mutta jos olet nainen niin sua ei saa kutsua naiseksi koska joku ei halua sua kutsuttavan naiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos menen lääkäriin kovien kuukautiskipujen takia, niin haluan sellaisen lääkärin, joka on järjissään ja tajuaa mikä nainen on eikä pelleile termien kanssa.
Jos menen lääkäriin kipujen takia niin en tiedä nauraisinko vai hermostuisinko lääkärille joka ei tiedä olenko nainen sen takia että on kohtu ja munasarjat poistettu.
- syöpäsairas
Hyvät spermalliset, hyvät kohdulliset! Tervetuloa tähän tilaisuuteen. Tilaisuuden avaa spermallinen Mika Maltola ja illan päätähti kohdullinen Anna Vari.
Hyvät spermalliset ja kohdulliset, annetaan aplodit!
Jos menee kurkkukivun vuoksi lääkäriin, niin onko sitten "kurkullinen?"
Entä jos menee nilkkasäryn vuoksi, niin on "nilkallinen"? Mitenkäs sitten jos masennuksen vuoksi menee lääkäriin, onko sitten "psyykillinen" vai olisko joku vielä kuvaavampi termi, jolla voisi kutsua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transhäiriö on kehon häiriö kuten anoreksia, näkevät kehonsa vääristyneenä. Anorektikko näkee itsensä lihavana, transhenkilö näkee peilissä väärän sukupuolen.
Mt-häiriöitä siis molemmat. Transhäiriö hoitaa terapialla, ei kirurgialla.
Kyse on siis dysforiasta.
Niin ja dysforiahan on ahdistusta. Minkä hemmetin vuoksi ahdistusta "hoidetaan" vahvistamalla sitä todellisuudenvastaista harhaa, joka sitä ahdistusta aiheuttaa ja silpomalla kehoa?
Julmaa, turhaa pilaa ja suorastaan haitallista piruilua, vaikka muuta kuinka uskotellaan itselle ja muille.
Mitenköhän tältä planeetalta pääsisi pois?
Vierailija kirjoitti:
Transhäiriö on kehon häiriö kuten anoreksia, näkevät kehonsa vääristyneenä. Anorektikko näkee itsensä lihavana, transhenkilö näkee peilissä väärän sukupuolen.
Tosiaan. Missa vaiheessa tuo mt-hairio muuttui terveen ihmisen piirteeksi?
Vierailija kirjoitti:
Hyvät spermalliset, hyvät kohdulliset! Tervetuloa tähän tilaisuuteen. Tilaisuuden avaa spermallinen Mika Maltola ja illan päätähti kohdullinen Anna Vari.
Anteeksi, mutta mites kohduttomat, jotka eivät ole spermallisia ja spermattomat, jotka eivät ole kohdullisia?
Hyvää iltaa, hyvää iltaaa, itsekullekin säädylle! Seeekää kivespussilisille että kohdullisille joka meidän kaikkein edessä käy! Ja meee toivotam, jaaa me toivotam, onnellista ja hyvää joulua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku lääkäri puhuttelisi mua kohdullisena, vulvallisena, menstruoivana, cis-naisena tai jonakin muuna **tun oletettuna, niin...
Anteeks nyt vaan kaikki, mutta olen nainen, ja se on ihan hemmetin loukkaavaa ilmeisesti, mut siitä huolimatta olen NAINEN! En siis ole esim. pelkkä ruumiinosa tai mikään sen toiminto, ja kaikkein vähiten haluan olla pelkkä sukupuolielin.
Jos sun kohtusyöpää hoidetaan, voin kertoa että se on sulle yks hailee lukeeko siellä papereissa nainen vai ei.
No kyllä sillä nyt on aika hemmetin iso merkitys pidetäänkö kohtusyöpäpotilasta naisena vai ei! Siis: nainen jolla on kohtu on nainen! Ihan varmaan sen syöpälääkärinkin mielestä.
No ei sillä ole väliä minä se lääkäri sua pitää. Räpistele vaan, mutta todellisuus on se, että sille lääkärille sä olet se kohtu eikä se sua kohtele yhtään sen enempää naisena.
Ikävä sitä aikaa, jolloin näihinkin asioihin suhtauduttiin normaalisti ja naiset saivat olla naisia ja miehet miehiä. Ei yritetty häivyttää sukupuolta kuoliaaksi tai normalisoida transsukupuolisuutta jo pienille lapsille, vaan esim.poika sai pukea hameen olematta silti yhtään sen vähempää poika. Ei tunnu enää terveeltä tämä nykymeno.
Vierailija kirjoitti:
Blessed be the fruit
May the Lord open
Pelottava lääkäri. En haluaisi kohdata yksin pimeällä kujalla, saati joutua hänen hoidettavakseen. On vielä anestesialääkäriksi erikoistumassa, kamala ajatellakin mitä voisi tapahtua tuollaisen käsissä.
TÄMÄ ON SE SAMA KORONAPIIKKIÄ PAKOTTANUT LÄÄKÄRI. Ettäs tiedätte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen: kohdullinen
Mies: munallinenJaa, mulla ei ole enää kohtua, mikä mä sit olen?
Tuo on paha. Itsellä ei lääketieteellistä asiantuntemusta. Käännyttävä lääkärin puoleen.
Kohduton Mies?
Entäs sitten nainen jolla on kassit tai pussit? Kassi Alma? Anteeks, tää kaikki on vain niin järjetöntä.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän tältä planeetalta pääsisi pois?
Ai kauhea :D Mietin samaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan. Missa vaiheessa tuo mt-hairio muuttui terveen ihmisen piirteeksi?
Siinä vaiheessa kun sä putosit kärryiltä. Se ei ole mt-häiriö.
Naiset ovat nisäkkäitä ja miehet munakkaita
"Miestentauteja on mittavammin tutkittu vasta 1960-luvulta lähtien alan perusteoksena pidetään saksalaista Andrologie (Andrologia) -teosta, joka julkaistiin vuonna 1969."