Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö sisarusten lapsille ostaa joululahjat?

Vierailija
27.10.2022 |

Minulla on sisko ja veli, ja molemmilla heistä kaksi lasta, lasten iät välillä 7-17 vuotta. Olen joka joulu ostanut näille lapsille lahjat, mutta nyt on rahat todella tiukassa. Kuuluuko teidän mielestä sisarusten lapsille ostaa joululahjat? Ja jos niin mitä? Noista neljästä lahjasta tulee 25 euron budjetillakin satanen eikä 25 eurolla saa oikein mitään tuon ikäisille. Heidän lahjatoiveet on hintaluokkaa 30-60 euroa.

Kommentit (67)

61/67 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ap annat jokaiselle lapselle yhden Finnkinon (tai paikallisen leffateatterin) sarjalipun? Esim. Finnkinon 5 lipun joululahjalippupaketti maksaa alle 50e.

Vierailija
62/67 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat sen ikäisiä, että voit yhtä hyvin ostaa heille yhteiseksi esimerkiksi lautapelin. Tai sitten sanot suoraan ettei tänä vuonna lahjoja tule.

Mikä olisi hyvä lautapeli yhteiseksi 10 ja 17 -vuotiaalle? Yhteinen lahja on siis mielestäni periaatteessa kelpo idea, mutta en yhtään keksi mikä se voisi olla. Ap

Alias, trivial pursuit, muuttuva labyrintti... on niitä vaikka mitä ihan hauskoja pelejä.

Ohiksena täällä ihmettelen, että ilahtuuko jotkut 17-vuotiaat teinit muuttuvasta labyrintistä.

Sulla ei käynyt mielessä että nuo olisivat pelkkiä esimerkkejä? Ap kysyi, mikä lautapeli olisi hyvä. Noista voi lähteä liikkeelle ja laajentaa valintaansa.

No nuo nyt oli ne pelit jotka kaikki tietää. Kas kun ei Afrikan tähti tai monopoli. Kannattaa tsekata esim eri vuosien "vuoden aikuisten peli"- voittajat, tosin ne ei ole ihan halvimmasta päästä pelejä. Yleensä nämä on jostain 8v ylöspäin suunnattuja ja sellaisia että on mielekkäitä teinille ja vanhemmillekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei pidä oli raha tai ei. Ilman meriselityksiä sanot: Nyt loppui pakettien vaihdot. Älä teskentele älä selitä varakampaa mitä olet. Sanot suoraan asemasi,sen ei pitäisi häpeä olla?.

Vierailija
64/67 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ajattelen, että sisarusten lapsille ostetaan joululahjat, ainakin jos tapaa heitä muutenkin. Toki jos ei ole tekemisissä muutenkaan niin asia eri.

Itselläni nyt sikäli hankaloitunut tilanne, että on tullut lisää lapsia jotka pitäisi olla samankaltaisessa asemassa vaikka ei ihan samalla rahalla muistaisi. Veljen parisuhteen myötä näitä sisarusten lapsia ja heidän kumppanien lapsia on yhteensä 9. Vaikka ostaisi vaan parin kympin lahjat tulee summasta merkittävä. Varsinkin tänä aikana, kun suomalaisten ostokyky halutaan polkea minimiin polttoaineen ja sähkön hinnan kanssa. En tiedä miten selviän edes talon lämmityskuluista.

Vierailija
65/67 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on aina vaikea tilanne lopettaa lahjojen antelu sen jälkeen kun sen on aloittanut. Tietääkö lapset, että joululahjat sinulta vai ei? Joissain perheissä tapana, että kaikki tulee "joulupukilta" tai muuten nimettöminä. Jos lapset eivät sinulta lahjoja odota, on helppoa ottaa yhteys vain sisaruksiin ja sanoa lopettavansa ottelun.

Tietää että on minulta. Lähettävät minulle lahjatoiveetkin. Ap

No höh. Kuinka sä olet laittanu ittes siihen tilanteeseen, että saat ihan toivelistat? Siitä on vaikee perääntyä.

Nyt suosittelen, että lopetat kaikkien kohdalla lahjojen ostelun 18 ikävuoteen, kerrot sen myös "koska te alatte olla kohta aikuisia, niin.."

Ja oletetaan sellainen hypoteettinen tilanne, että mitään toivelistoja ei olis. Tällöin pääsee pikkurahalla, jos lahjoittaa lahjakortin vaikka mäkkäriin tai yhteisesti keilaamaan. Myös mielikarkit ja suklaat on aina mieleisiä. Esimerkiksi 2kg painava irtokarkkipönikkä.

Vierailija
66/67 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on aina vaikea tilanne lopettaa lahjojen antelu sen jälkeen kun sen on aloittanut. Tietääkö lapset, että joululahjat sinulta vai ei? Joissain perheissä tapana, että kaikki tulee "joulupukilta" tai muuten nimettöminä. Jos lapset eivät sinulta lahjoja odota, on helppoa ottaa yhteys vain sisaruksiin ja sanoa lopettavansa ottelun.

Tietää että on minulta. Lähettävät minulle lahjatoiveetkin. Ap

No höh. Kuinka sä olet laittanu ittes siihen tilanteeseen, että saat ihan toivelistat? Siitä on vaikee perääntyä.

Nyt suosittelen, että lopetat kaikkien kohdalla lahjojen ostelun 18 ikävuoteen, kerrot sen myös "koska te alatte olla kohta aikuisia, niin.."

Ja oletetaan sellainen hypoteettinen tilanne, että mitään toivelistoja ei olis. Tällöin pääsee pikkurahalla, jos lahjoittaa lahjakortin vaikka mäkkäriin tai yhteisesti keilaamaan. Myös mielikarkit ja suklaat on aina mieleisiä. Esimerkiksi 2kg painava irtokarkkipönikkä.

Ostat ne laadukkaat kirjat halvalla, kuten joku tuolla ehdotti. Jos eivät tykkää, pääset lahjan ostamisen riesasta lopullisesti.

Vierailija
67/67 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Tsuro on kiva lautapeli kaikenikäisille. Jotku ehdottikin leffalippupakettia ja suklaarasia + 10e, ne myös hyviä. Itse olen ajatellut lopettaa lahjojen antamisen, kun lapsi täyttää 18. En itsekään tainnut enää sen ikäisenä saada lahjoja tädeiltäni.