Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osta enää joululahjaa kummilapsille

Vierailija
27.10.2022 |

Nyt lopetan tämän huvin. Joka vuosi sama homma, kauheat summat menee lähes vieraiden lasten lahjoihin. Itse koittaa pitää lapsiin yhteyttä ja nähdä, käydä kylässä , mutta vanhemmat eivät tee mitään elettä sen eteen, että sopisivat näkemistä. Nytkin tilanne , etten ole yhtä kummilasta nähnyt reiluun vuoteen, perhe muutti kauaksi, eikä ole kutsua kuulunut sinne päin lainkaan. Postikin alkaa olla sen hintaista, että en laita postilla lahjaa menemään. Turha luulla, että ajan 100km suuntaansa yhden paketin vuoksi

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan juuri kummi ostaa sen ison ja kalliin paketin

Vierailija
2/102 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummin päätehtävä on lapsen kristillinen kasvatus eikä lahjojen anto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummin päätehtävä on lapsen kristillinen kasvatus eikä lahjojen anto.

Vie lapsi vaikka joulukirkkoon

Vierailija
4/102 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummilapset ei osoita nykypvvnä mitään kiitollisuuttaa tainarvonaantoa joten ihan sama myös. Jos kotona einvaadita käytöstapoja olkoon.

Vierailija
5/102 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Paketin avattuaan lapsi ilmoitti joka vuosi suoraan edessäni että ostamani lahja oli huono ja turha, vaikka vanhempansa valehtelivat minulle että juuri niitä ostamiani asioita nyt muka toivottiin. Vanhemmat eivät myöskään puuttuneet mitenkään siihen, että lapsi haukkui ääneen lahjansa.

Vierailija
6/102 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan ok olla ostamatta lahjaa, ei kummin homma ole olla lahja-automaatti. Jos voimat riittää ja halua on, niin voi laittaa joulukortin tai puhelimella viestin kummilapselle. Minulla on monta kummilasta, ja jo ajat sitten päätin, että lahjat ja lahjarahat on 20 euroa kummilasta kohden, ei enempää. Loppuisi muuten rahat kokonaan kun on vielä omiakin lapsia lahjottavana. Omat vanhemmat, isovanhemmat tai muut kummit voi ostaa kummilapsille niitä kalliimpia paketteja, minun kipuraja menee tässä. Ja muutenkin, useimpien kummilasten vanhemmat tienaa varmasti enemmän kuin minä, joten tuntuisi tosi hassulta että minä köyhempänä lahjoisin rikkaampien muksuja isoilla rahoilla.

Vierailija
7/102 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei edes ole ketään kuka saataisiin kummiksi ja lapsi kirkon jäseneksi. Vanhempien lapsien kummeista ei ole kuultukaan enää ensimmäisen vuoden jälkeen. Eikä kyllä väliksikään jos ei kummius kiinnosta.

Vierailija
8/102 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin lahjojen oston kummilapselle siinä vaiheessa kun hänen äitinsä katsoi paljonko kenenkin lahja on maksanut, muiden kuullen sitten meuhkasi kun joku toi niin halvan lahjan. Ajattelin silloin että kuinka ääliö voi joku olla, no olihan se lainarahalla baariin ja lopulta ulosottoon, lopulta lapsetkin huostaan otettiin, yksi sukulainen kertoi. En todellakaan ole ollut tämän perheen kanssa 20 vuoteen tekemisissä, sen tiedän että tämä kummilapseni tekee lapsia lastenkoteihin, tätini oli jo sanonutkin että tarvitseeko lastenkoteihin lapsia enää erikseen kenenkään tehdä.

Vierailija
9/102 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samoilla linjoilla kutosen kanssa.

Kummilapseni pankkitilin saldo varmasti isompi kuin minulla koskaan ollut, niin tuntuu hassulta että minä matalapalkkaisena ostaisin hänelle kalliita lahjoja. Varsinkin toisella vanhemmallaan kovat tulot + kaksi varakasta sukua.

Omilla lapsillani taas ei ole niitä rikkaita sukulaisia, joten panostan omien lasten lahjoihin.

Vierailija
10/102 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummilapset ei osoita nykypvvnä mitään kiitollisuuttaa tainarvonaantoa joten ihan sama myös. Jos kotona einvaadita käytöstapoja olkoon.

Nykyajan lapsilla on sitä rihkamaa nurkat täynnä, eivät he osaa arvostaa sellaista aikuista joka kantaa heille lisää merkityksetöntä roinaa. Sorry!

Vierailija
11/102 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.kristillinenkirjakauppa.fi/tuote-osasto/lahjat-ja-pientavar…

Laittaisin vaikka tuolta jonkun muutaman euron jutun ja joulukortin menemään lapselle, kristillinen kasvatus ja muistaminen samassa paketissa. Eivät voi sanoa että ei ole kummilasta muistettu. 

Vierailija
12/102 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kommentteja.

Itselläni 7 kummilasta. Nuorin on ihana tyttö pitää pikkuisen yhteyttäkin. Nyt vaan itselläni sama fiilis että joskohan jouluna jätän kuitenkin lahjat laittamatta. Synttäriin panostin isosti, toiveen mukaisesti, mutta olin lahjoineni kuin ilmaa. Muiden vieraiden pikkulahjat kehuttiin maasta korkeuksiin. Tuli tunne että olen joku itsestäänselvyys lahjoineni ja muutenkin. Minua ei esim muisteta takaisin jouluna tai täyttäessäni 40. Ei edes tekstarilla.

Pahalta tuntuu.

Vierailija
13/102 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin aikaa sitten lahjomisen.

Siinä kohtaa riitti , kun kyselin mitähän kummipoikani voisi toivoa lahjaksi. Vanhemmat vastasivat, että jonkun ison pikkulegorakennuksen. Hinnat olivat siinä 50-100€ per paketti. Ostin sitten 7€ budjetilla pulmapelisetin, jossa oli 6 erilaista pulmaa. Poika oli ikionnellinen, mutta vanhempi moitti halpaa lahjaa. Oli tarkastanut hinnan netistä.

Ja huvittavaa muuten, että tämä samainen nainen kun osti minun lapsille lahjoja, oli pyytänyt koko suvun mukaan pientä legopakettia tmv juttua varten. En koskaan valittanut, olin iloinen, ettei turhaa tavaraa tullut taloon.

Vierailija
14/102 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kummityttö täytti 18v ja pääsi ylioppilaaksi. Annoin huomattavan rahalahjan. Se sai jäädä viimeiseksi lahjaksi. Olen muistanut kummityttöäni syntymäpäivä- ja joulutervehdyksillä, sekä yhteisillä kahvilatapaamisilla, mutta en enää anna lahjoja. Yhteyttä voi pitää ilman lahjojakin.

Vierailija
15/102 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tule kummille arvostusta, ei kummilapsilta eikä niiden vanhemmilta. Kertaakaan en ole saanut päikky-/koulukuvaa. Whatsappilla äippä lähetti kerran kuvan. Lopetin myös joululahjojen ostamisen vanhemmille kun heiltä ei koskaan tullut edes konvehtirasiaa meille. Vanhin kummilapsi on jo 21v ja kun laitoin synttäripäivänäni instaan tarinan ja kuvan kakusta, niin eipä tyttö voinut onnitteluviestiä laittaa vaikka näki tarinani ja känny on aina kädessä. Itse olen tähän asti hänelle lahjat ostanut synttärinä ja jouluna. Nyt taidan lopettaa ..

Vierailija
16/102 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa kummihomma meni siihen, että pitää lahjoa? Hänhän on kasteen todistaja.

Muutenkin jouluna olen alkanut ihan tietoisesti karsimaan muiden lahjoista. Laskin viime vuonna, että pelkkiin sukulaislasten joululahjoihin alkoi mennä n. 300€ yhteensä , päätin, että alan panostaa ihan vain omiin lapsiin

Vierailija
17/102 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat odottavat hirveästi kummeilta, mutta takaisinpäin ei paljoa tule arvostusta tai kiitosta.

Itselläni on kummilapsia 6 kpl ja näistä eräs ystäväni pyysi minua kummiksi ihan vain lastenhoitoavun takia. Tai ainakin luulen niin, koska yhteyttä ei pidä vaan aina mun pitää olla järjestämässä. En saa mitään palautetta lahjoista tai muusta. Ainoa mitä kuulen, on se, että he eivät saa koskaan yhteistä aikaa vanhemmat keskenään, kun ei kukaan tuota X (kummilapsen nimi) Ota hoitoon.

Ja toisekseen olen huomannut, että oli virhe ryhtyä kaverin lasten kummeiksi. Sukulaislapset ovat jotenkin läheisempiä itselleni ja nykyään tuntuu vain vaivalloiselta nähdä kaverin lasta jolle olen kummi. En saa häneen mitään sidettä. Hän on vauvasta asti ollut tyytymätön ja todella itkuinen. Vielä näin 3 vanhana todella huonon tuulinen, epäilen , että ehkä ystäväni masennus tehnyt lapsesta sellaisen

Vierailija
18/102 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tule kummille arvostusta, ei kummilapsilta eikä niiden vanhemmilta. Kertaakaan en ole saanut päikky-/koulukuvaa. Whatsappilla äippä lähetti kerran kuvan. Lopetin myös joululahjojen ostamisen vanhemmille kun heiltä ei koskaan tullut edes konvehtirasiaa meille. Vanhin kummilapsi on jo 21v ja kun laitoin synttäripäivänäni instaan tarinan ja kuvan kakusta, niin eipä tyttö voinut onnitteluviestiä laittaa vaikka näki tarinani ja känny on aina kädessä. Itse olen tähän asti hänelle lahjat ostanut synttärinä ja jouluna. Nyt taidan lopettaa ..

Meidän äiti sanonut aina, että sitten kun kummilapsi pääsee ripille,voi lopettaa lahjomiset.

Kerran ihmettelin kuitenkin, kun laittoi aina serkulleni lahjoja, vaikka tämä ikä oli jo ylittynyt. Äitini alkoi sitten kerran valittaa, kuinka tämä serkkuni ei koskaan kiitä edes lahjoista. Sanoin, että miksi laitat lahjoja hänelle, kun ette edes ole nähneet moniin vuosiin. Vasta sitten lopetti

Vierailija
19/102 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummi = sponsor sanoi pappi ristiäisissä

Vierailija
20/102 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lopetin heti samana vuonna kun lapsi lakkasi kiittämästä lahjoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä