Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitähän mun pitäis tehdä, että saisin yliopiston myöntämään lisäaikaa tentteihin?

Vierailija
26.10.2022 |

Olen yksinkertaisesti liian hidas, vaikka osaisinkin. Peruskoulussa ja lukiossa kaikille tehtiin lukihäiriötestit, mutta niissä ei havaittu mitään poikkeavaa. Jos saisin sen tunnin lisäaikaa, niin ehtisin varmaan joskus tehdäkin tentin loppuun ja pääsisin läpi.

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, tentaattori voi myöntää lisäaikaa, vaikka ei olisikaan diagnoosia. Esim. sähköisissä tenteissä tämä käy helposti, ja hänen ei sitä ylemmille portaille tarvitse perustella. Neuvottelu- ja persoonakysymys. Kysymällä kahden kesken ja todella kertomalla tuosta, että olet luontaisesti hidas ja ehkä menet vähän paniikkiin, voisi elämä helpottaa ainakin joissain tenteissä.

Vierailija
122/134 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita että identifioidut toiseksi sukupuoleksi ja uhriudu. Saat varmasti tutkinnon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tsemppiä. Voi myös olla, että olet luonteeltasi kova stressaamaan. Tentti saa sut stressaamaan ja voi olla, että jokin pieni lääkejuttukin saattaisi lievittää kokemaasi stressiä. Voi olla, että myös totut tenttitilanteisiin ajan kanssa. Voi olla, että olet liian täydellisyyden tavoittelija ja menet lukkoon siksi.

Vierailija
124/134 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vissiin tätä nykyaikaa et tyhmille ihmisille pitää antaa tasaveroiset oikeudet pärjätä kokeissa.

Vierailija
125/134 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitan mutta sitä varten ne testit ovat että parhaiten soveltuvimmat pääsevät.

Joo, mutta älytöntä tehdä tenttejä, joissa tulee lähtökohtaisesti hirveä kiire.

Et ole vielä tarpeeksi rutinoitunut, eli joudut käyttämään aikaa ymmärtämiseen. Lisää samantyyppistä harjoitusta, että saat tempoa tehtäviin.

Miten harjoittelen tenttiä varten, kun ei ole mitään harjoitustenttejä, joilla voisi treenata? Jos itse keksin kysymyksen ja lähden siihen etsimään vastausta, niin sehän ei ole ollenkaan sama asia, koska siinä olen itse keksinyt kysymyksen, eikä kysymys näin ollen tule yllätyksenä.

Musta tää paljastaa, ettet osaa tentin kohteena olevaa aluetta, ehkä koko alaa, riittävän hyvin.

Tunnut etsivän sellaista ratkaisua tenttiin, jonka voisit nimenomaan valmistella ulkoa.

Minä jätin yliopisto-opinnot kesken kun totesin että oma ymmärrykseni tai motivaatio ei niihin riittänyt. Kyseessä oli haavealani, mutta alkuperäinen kuvitelmani alasta oli todella väärä. Paljon nippelitietoa joka ei tarttunut päähäni, kokeissa kysyttiin mielestäni todella epärelevantteja asioita, joskus asioita joista en edes muistanut kuulleeni koko kurssilla. Pääsin valehtelematta läpi vain muutaman tentin parin vuoden yliopistolla oleskeluni aikana. Koin painetta yrittää ja jatkaa, kaikki tutuista opinto-ohjaajiin vaan kannusti eivätkä tuntuneet ottavan todesta miten umpikujassa olin opiskelun kanssa vaikka yritin ja yritin.

Vierailija
126/134 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin voit tehdä mitään. Paras olisi myöntää itsellesi, ettet tuolla osaamisella taida kuulua yliopistoon ollenkaan.

Vierailija
127/134 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin voit tehdä mitään. Paras olisi myöntää itsellesi, ettet tuolla osaamisella taida kuulua yliopistoon ollenkaan.

Ap, huomannet, että kannattaa hakea apua muualta kuin palstan pölhöiltä.

Vierailija
128/134 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet selvästi liian tyhmä.

Vierailija
129/134 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla ei ole siihen oikeuttavaa lääketieteellistä diagnoosia, niin et varmaan mitenkään. Ne tentit on ihan tarkoituksella tehty sellaisiksi kuin ne ovat.

Mutta pakkohan mulla on olla joku diagnosoimaton lääketieteellinen juttu tässä taustalla, jos aina sama ongelma ja muut ehtivät tehdä ajallaan.

Diagnoosi: Hidasälyinen.

Muista mainita tämä työhakemuksissasi.

Vierailija
130/134 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kunpa sitä saisikin tunnin lisäaikaa tentteihin niin saisi kirjoitettua haluamansalaisia vastauksia!

Minullakin on tämä ongelma, että aika loppuu kesken. Siksi, että en osaa poimia kaikesta opiskelemastani sitä oleellista järkevästi ja tiiviisti, vaan alan kirjoittaa tyyliin koko oppimateriaalia ja mietin ja pohdiskelen, miten vastaukseni olisi täydellinen. Sitten huomaan että hups, puolet ajasta mennyt, ja 4/5 tehtävästä vielä tekemättä. Olen joutunut puolet yliopistourastani HARJOITTELEMAAN tenttivastaamista, jotta saan annetussa ajassa kaikki tehtävät tehtyä jotenkin järkevästi.

Sellaista se on, jokaisella on omat haasteensa, mutta lisäaika on tarkoitettu niille, jotka ovat lähtökohtaisesti epäreilussa asemassa itsestään riippumattomista syistä. "Hitaus" ei ole tällainen.

Vierailija
131/134 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
132/134 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko opintojen alussa vai missä vaiheessa?

Vierailija
133/134 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse sain diagnoosin lukihäiriöstä (keskivaikea) ja siihen liittyvät lisäajat ja erityisjärjestelyt nimenomaan "hitauden" perusteella enkä niinkään lukihäiriöisille tyypillisten virheiden takia. Koulun erityisopettajan arvio, jonka lääkäri, muistaakseni neurologi, nopeasti vahvisti oikeaksi. Lääkärin olisi pitänyt avata silmät ja reilusti diagnosoida minut tyhmäksi. 🤷🏼

Lukiseuloissa ei koskaan ollut mitään, vaikka niitä tehtiin kouluaikanani monia. Yliopistoonkin huijasin itseni lisäajan avulla parempien hakijoiden ohi, hups...

Vierailija
134/134 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko opintojen alussa vai missä vaiheessa?

2. vuosi